[Dienstmededeling] Bokkers van Toen besloten forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: [Dienstmededeling] Bokkers van Toen besloten forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:28

Ann, dat hoeft op zich niet, want alleen al /dat/ je het aan moet vragen en je voor moet stellen kan een drempel opwerpen, zonder dat je daadwerkelijk mensen uitsluit op grond van die introductie.

Ik ben moderator van een emailgroep en ook betrokken bij een paar andere (yahoogroups-achtigen). Als moderator heb ik nog nooit een aanvraag afgewezen, want er is eigenlijk nooit iemand die een niet-serieuze aanvraag heeft ingediend.

Ik weet niet hoe dat zou gaan op een forum als Bokt, want dat is veel grootschaliger. Maar toch, het zou kunnen.

Ten tweede: is het vriendjuhs-en-vriendinnetjuhs-probleem zo groot? Wat vind je daar precies het nadeel van?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:32

Ik houd niet zo van het idee dat je een vriendje van iemand moet zijn om lid te mogen worden. Aan de andere kant: Bokt is behoorlijk groot en je moet het wel heel bont maken om er helemaal geen vrienden te hebben. Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:12

Ik denk dat het niet nodig is om 'vriendje van iemand' te zijn. Maar je bezwaar is wel terecht... Het blijft altijd lastig.
Je kunt vriendjespolitiek niet uitsluiten alleen door regels, dat is iets wat je als groep moet doen. Zolang je uitdraagt dat nieuwe mensen die positief mee willen doen van harte welkom zijn, is het goed. Zodra je dat niet meer wilt, gaat het snel bergafwaarts. Maar dat kan altijd gebeuren, regels voorkomen dat niet. Het is net hoe je het invult...
Dat zie je ook bij verenigingen: onderlinge vriendschappen en relaties kunnen heel positief zijn, omdat mensen zich extra betrokken voelen en zich dus extra inzetten, en zo de rest er ook makkelijk bij betrekken. Het kan ook maken dat mensen zich steeds meer afzonderen, waardoor de samenhang meer en meer verloren gaat. Ik heb het allebei al vaak zien gebeuren bij groepen... en het zijn de mensen die het verschil maken, niet de regels.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:26

Citaat:
...Zolang je uitdraagt dat nieuwe mensen die positief mee willen doen van harte welkom zijn, is het goed. Zodra je dat niet meer wilt, gaat het snel bergafwaarts. Maar dat kan altijd gebeuren, regels voorkomen dat niet. Het is net hoe je het invult...

Dit is wat me tegenstaat bij het besloten BvT forum. Er wordt duidelijk afgezet tegen bokkers van na een bepaalde aanmeldingsdatum en hen wordt sfeerverziekend postgedrag in de schoenen geschoven. Ik vind dit niet reëel. De omgekeerde wereld zeg maar.

Aan de andere kant zegt dat alleen maar iets over hen, daarom stel ik deze optie als proef voor: "De rest van bokt af te sluiten voor de BvT groep." Clown

Laat even duidelijk zijn dat ik niet alle BvT-ers over 1 kam scheer, ik ga af op reacties van sommigen in dit topic.

EDIT: typo's.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-09-06 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:31

Wat voor mij een optie zou zijn is dat een aanmelding voor het bvt forum goedgekeurd moet worden door zeg 25 bvt-ers. zo heb je minder willekeur dan vriendjespolitiek, en als je echt een bokker van toen bent geweest, krijg je vast wel 25 stemmen uit die 3000 bokkers.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:34

Zo, dat is een mooie manier om vriendjuhs binnen te krijgen die nu buiten de boot vallen door de aanmeldingsdatum, Billy! Haha! Er zal zeker een vaste kern van 25 BvT-ers zijn die bepaalde mensen wel willen toelaten.

Hebben al 3000 users zich aangemeld bij het BvT forum? Bloos! Gezellige drukte daar. Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:44

Ik weet niet, volgens mij is er geen echte vaste kern.
Dit is gewoon een ideetje, verder met niemand besproken of zo.
Er zijn ongeveer 3000 BvT-ers, die hebben zich niet allemaal aangemeld.
Maar goed, wat ik ook zeg, het is niet goed genoeg voor je, beetje jammer.....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:49

Ben je mal, natuurlijk is het wel goed genoeg voor mij. We zitten in een discussie, niet meer dan logisch dat we er verschillende ideeën op na houden. Lachen Het zou mooi zijn als we op 1 lijn komen, maar anders "even goede vrienden".
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-09-06 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:51

t is alleen jammer dat sommige mensen alles af lijken te wijzen omdat ze het nergens mee eens willen zijn....soort principekwestie Haha! Haha!

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:52

Jongens jullie maken het mooier dan het is.Er posten maar een paar mensen per dag. Op dit topic is het een stuk drukker dan op het hele BvT.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:53

@Billy,
Ik heb al eerder aangeven wat voor mij een redelijk aanmeldingscriterium zou zijn. Jouw punt valt daar net niet onder. Maar dat betekent niet dat ik het overal mee oneens ben uit principe. Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:55

natasja50 schreef:
Jongens jullie maken het mooier dan het is.Er posten maar een paar mensen per dag. Op dit topic is het een stuk drukker dan op het hele BvT.

Whahaha, dream on Haha! Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:04

Ben het eens met faye,
zou idd een hoop gezeur en gemekker schelen.
En vooral de houdingen van 'bepaalde' BvT-ers zien we dan ook niet meer.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:09

sommige BvT'ers doen hier ook wel erg bealchelijk Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:47

Er zijn momenteel 232 mensen die zich aangemeld hebben voor de BVT-groep zag ik.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:15

Machie schreef:

dan ben ik dus gelukkig niet de enige die dat denkt..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:56

luxje schreef:
Machie schreef:

dan ben ik dus gelukkig niet de enige die dat denkt..

ik zie dat niet zo eigenlijk.......ik ben geen bvt ik ken eigenlijk geen bvt'ers, maar ik krijg juist de indruk, dat hoe ze hier ook reageren, wat ze ook zeggen, voor sommige is het nooit goed.

prima, men vind het belachelijk.. oke, weten we dat en klaar dan toch? waarom dan gaan wijzen en steken geven als"zo gezellig is het daar dus niet", "zo druk is het daar dus niet" enz. hoe kan een bvt dan leuk en positief reageren? wat wil men dan nu eigenlijk?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:25

Dan openen de BvT maar een eigen forum het bokkers van toen forum

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:28

MSQuincyTE schreef:

waarom? bokkers van toen horen toch ook op bokt? of juist op bokt? het enige wat ze dus willen en nu hebben, is hun eigen stukje van bokt, ze lezen, posten enz ook nog gewoon op alle andere topics.

wat is nou precies het probleem? het is dus geen jaloezie, geen afgunst, niet jezelf achtergesteld voelen.... wat dan?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 01:48

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken
voor mij is het echt geen jaloezie, moet zeggen dat ik er ooit wel eens gelezen, maar nooit gepost heb.
Voor mij is het puur een principe kwestie.
En als er dan nog argumenten kwamen voor een besloten forum die ergens op gebaseerd zijn, maar die zie ik ook nergens.
Het enige dat ik zie is, daar kan de baas/het stalgenootje of ik weet niet wie tenminste niet meelezen..
Nogmaals als jij niet wilt dat bepaalde dingen, waarvan jij het kennelijk nodig vindt om te bespreken, door iedereen kan worden meegelezen, dan moet je het via mail of zoiets doen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 02:13

luxje schreef:
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken
voor mij is het echt geen jaloezie, moet zeggen dat ik er ooit wel eens gelezen, maar nooit gepost heb.
Voor mij is het puur een principe kwestie.
En als er dan nog argumenten kwamen voor een besloten forum die ergens op gebaseerd zijn, maar die zie ik ook nergens.
Het enige dat ik zie is, daar kan de baas/het stalgenootje of ik weet niet wie tenminste niet meelezen..
Nogmaals als jij niet wilt dat bepaalde dingen, waarvan jij het kennelijk nodig vindt om te bespreken, door iedereen kan worden meegelezen, dan moet je het via mail of zoiets doen.

dat is misschien ook gezegd, maar dat is niet het enige hoor, dan heb je niet goed gelezen, en ik denk ook dat dat zeker niet het uit gangspunt is. het gaat erom dat er toen een club bokkers waren, in de begin tijd van bokt, toen bokt nog kleiner was, die hier poste, bokt werd groter en groter en groter, ja dat gebeurt en daar zijn ook vele in mee gegaan, toen kwam er een verzoek om een bvt topic te hebben, voor bvt dus, om weer eens "ouderwets" en zoals toen met elkaar te praten, een club die elkaar al kent, toen bleek, dat dat topic ook door vele andere gebruikt werd, dus ook door bokkers die niks weten van bvt, die dus soms geen idee hebben waarover iets gaat en daar naar vragen, logisch, maar niet echt bruikbaar of wenselijk in topic speciaal voor bvt, de enige handige oplossing is dan om idd zo'n topic voor bepaalde mensen te hebben, dat heeft niks te maken met verheven voelen, of dat andere minder zijn, gewoon een puur bvt topic. ik denk dat het "dingen willen uiten die de baas niet leest" zo'n klein deel uitmaakt van het bvt topic, dat het haast verwaarloosd kan worden, het is gewoon en groep bokkrs van de begin tijd, die op deze manier de begin tijd, de eerste tijd van bokt weer samen kunnen hebben, en nee daar kunnen geen bokkers van nu tussen.

ik vraag me dus nogmaals af, wat nu dan het probleem is? wat is het dan wat jullie dwars zit? waarom jullie tegen een besloten bvt zijn? laat ze toch...

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:55

MSQuincyTE schreef:

Wat is het probleem, dat hebben we nu toch ook? Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:58

Ach, welke argumenten we ook aandragen, het is toch nooit goed in deze discussie.

Er zijn hier een aantal mensen die zich bij voorbaat al afzetten tegen het BvT-forum. In mijn beleving alleen omdat ze er niet kunnen lezen.
Dan kunnen we nog 100 x uit proberen te leggen waarom we graag ons eigen besloten forum willen, maar men is niet voor rede vatbaar.

Wij posten gewoon vrolijk verder op het BvT-forum, waar de sfeer gezellig is en geen onderling gezeur (zoals in dit topic).

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:23

Fitzroy schreef:
Ach, welke argumenten we ook aandragen, het is toch nooit goed in deze discussie.

Er zijn hier een aantal mensen die zich bij voorbaat al afzetten tegen het BvT-forum. In mijn beleving alleen omdat ze er niet kunnen lezen.
Dan kunnen we nog 100 x uit proberen te leggen waarom we graag ons eigen besloten forum willen, maar men is niet voor rede vatbaar.

Wij posten gewoon vrolijk verder op het BvT-forum, waar de sfeer gezellig is en geen onderling gezeur (zoals in dit topic).

neem me meeeeeeee!!!
Knipoog

Man, ik snap die heisa niet zo, maar volgens mij ben ik de enige niet-bvt die daar zo over denkt???

Ik zou bijna gaan smeken om ook op het bvt te mogen, zo kinderachtig vind ik deze discussie....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:32

Als mensen die discussie kinderachtig vinden, waarom dan toch ermee doorgaan? Je kunt het ook gewoon overslaan, niet lezen, niet reageren. Het is natuurlijk niet erg productief of volwassen om pagina na pagina te herhalen hoe kinderachtig het wel niet is, of hoe er gezeurd wordt of... Daar wordt de discussie niet beter van en de sfeer niet gezelliger.

Maar persoonlijk vind ik dat er tussen een herhaling van zetten ook best interessante opmerkingen gemaakt zijn (Ann!).