Subforum sex en relaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Subforum sex en relaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:58

Op zich ben ik het eens met deze beslissing, maar omdat er zoveel vraag naar een subforum was had ik dat toch liever gezien. Ook al vind ik zelf dat dergelijke topics beter op een hun plaats zijn op een specifieker forum dan Bokt.nl

Het centrale topic vind ik eigenlijk weinig nut hebben om de reden die LiSSy al aangeeft.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:07

Ik ga met Ann mee.
Jammer dat er na overleg van ruim een week eigenlijk nog niks uitkomt.
Van die twee topics die genoemd worden ga ik in ieder geval geen gebruik maken...
Er is ook een zwangerschaps topic op [hk],maar andere zwangerschaps topics in [AM] en [MW] mogen ook blijven bestaan.Maak dan duidelijke regels,het einde raakt anders zoek... Scheve mond

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:08

Billy schreef:
Dus we blijven zitten met 1001 topics van het is uit met mn vriendje en ik mag niet op zn feessie komen?

Inderdaad. Dat topic in de huiskamer is hardstikke moeilijk te vinden als je kijkt hoeveel er gepost wordt in de huiskamer. En verder zoals ook al eerder gezegd sneeuwt het constant onder door andere vragen. Beetje het zelfde idee als het anticonceptietopic 7 van de 10x krijg je daar ook geen antwoord omdat de volgende 10 vragen al zijn gesteld...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:14

Yup, net als we blijven zitten met 1001 vragen over rijbewijzen, wat moet ik hem / haar voor z'n verjaardag geven en zo nog wel even. Er zijn gewoon een aantal dingen die mensen steeds opnieuw doormaken.

Als je vraag in een centraal topic niet beantwoord wordt, dan zijn er genoeg andere plekken waar je vraag wel beantwoord kan worden. Bijvoorbeeld het fok forum, waar wel een groot stuk over seksualiteit te vinden is, en als je even googled zijn er vast ook andere forums te vinden. En dan zijn er altijd nog van die enge dingen als real life vrienden en vriendinnen die soms ook nog wel een sexleven hebben, of eventueel zelfs ouders / huisartsen waar je serieuze vragen aan kwijt kan.

Het anticonceptietopic vind ik zelf eigenlijk een voorbeeld van een centraal topic wat wel werkt. Op het moment dat je daar een vraag stelt over anticonceptie zijn er genoeg mensen die antwoord geven. Er zijn wel vragen die ondersneeuwen, maar vaak zijn dat hele specifieke vragen over bepaalde pillen waar het ook gewoon beter is dat je via het forum geen antwoord krijgt, maar waar je gewoon even je HA voor moet bellen. Ook staat er als je even wat bladzijdes leest gewoon heel veel informatie in.

@Turbotinker: het zwangerschapstopic in de HK is niet echt een 'verplicht centraal topic' maar gewoon een kletstopic, net als er kletstopics zijn over Natural Horsemanship maar er ook gewoon vragen daarover gesteld mogen worden.

En waarom er niet gekozen is voor een subforum: één van de grootste klachten die we vaak te horen krijgen is dat bokt te groot is geworden, te veel subforums. En daar proberen we rekening mee te houden, één van de dingen die we hebben afgesproken is dat we subforums in principe alleen aanmaken voor paardgerelateerde onderwerpen. En sex en relaties vallen daar gewoon niet onder.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:25

Citaat:
@Turbotinker: het zwangerschapstopic in de HK is niet echt een 'verplicht centraal topic' maar gewoon een kletstopic, net als er kletstopics zijn over Natural Horsemanship maar er ook gewoon vragen daarover gesteld mogen worden.

Toen ik in juli een topic opende met een vraag over mijn zwangerschap werd ik anders fijn doorgebonjourt naar het [HK]topic hoor.Met als gevolg dat ik daar anderhalve dag heb meegedraait en het daarna niet meer bij kon houden.
Met als gevolg dat ik inderdaad opzoek ben gegaan naar een ander forum.

Fok...waar je je alleen aan kan melden met een adres van je internet provider? Die de helft dus niet eens heeft of niet meer weet.(zoals ik.)Bovendien vindt ik fok nou niet bepaald een forum om serieuze vragen te stellen Verward
Maargoed,jullie zijn de moddies,en jullie maken de keuzes Lachen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:28

Ellende schreef:
of eventueel zelfs ouders / huisartsen waar je serieuze vragen aan kwijt kan.

Haha! *LOL*

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:31

@Turbotinker: oh, dat dacht ik :/ Excuses, ik weet ook niet altijd alles. Zwangerschappen zijn niet helemaal mijn 'area of expertise'.

Fok is misschien niet hét forum om serieuze vragen te stellen, maar een hoop van de vragen over sex is niet serieus. 'Wat is jou lekkerste standje' of 'slik jij het door'. Daar willen we hier geen speciaal forum voor maken, maar daar is het het wel. Ik kan me trouwens niet herinneren dat je daar een provider email voor nodig heb, ik heb daar wel een account, maar niet zo'n adres nl.

Voor echt 'belangrijke' vragen over sex (SOA's, pijn, weet ik veel) is het zoiezo verstandiger om gewoon contact op te nemen met iemand die je kan helpen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:55

@ Ellende:
Quote van fok bij het tagje registratie:
Citaat:
Je kan alleen het email-adres gebruiken dat je van je provider hebt gekregen. Gratis emaildiensten zoals Hotmail, Gmail en Yahoo! werken niet, en eigen domeinen zijn in de regel niet toegestaan.

Wel dus. Lachen
Maargoed dat is weer een andere discussie.

Ik blijf het jammer vinden,maar ik denk dat de hype over sexvraagjes wel weer overgaat... (Hoopt...)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:00

Dan valt daar dus omheen te gaan, ik heb geen emailadres van m'n provider, maar dat is dus blijkbaar niet de bedoeling, en idd een heel andere discussie Knipoog

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:03

LiSSy schreef:

als je in die topics een vraag stelt sneeuwt het al snel onder... je vraag wordt niet gelezen, niet benatwoord of gewoon genegeerd omdat er toch een kliekje is in zo'n topic.

ik stem nog steeds voor een subforum, ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen op bokt

Dit is dus absoluut niet waar. Iedereen is welkom en wordt hartelijk ontvangen en kan gezellig meekletsen. Vragen die gesteld worden die worden gewoon besproken hoor!

en zo gigantisch hard gaat dit topic helemaal niet... dus dat is best gewoon te volgen. Jah tuurlijk, we blijven niet 6 pagina's op hetzelde onderwerp hangen... maar meestal wordt gewoon overal antwoord op gegeven...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 03-10-06 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:07

Ellende schreef:

Voor echt 'belangrijke' vragen over sex (SOA's, pijn, weet ik veel) is het zoiezo verstandiger om gewoon contact op te nemen met iemand die je kan helpen.

OF www.sexwoordenboek.nl Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:00

trouwens..

Waarom geen subforum als je we een SA mag aanvragen/maken voor desbetreffende problemen

Citaat:
Een SA maak je aan omdat je een probleem hebt dat in de taboe-sfeer zit, of waarbij je persoonlijk in gevaar zou kunnen komen als je identiteit bekend zou worden. Bijvoorbeeld: je hebt een relatie met een getrouwde man, je wordt misbruikt door je vader (incest), je bent getuige geweest van een misdrijf. Overigens raden wij bij dergelijke ernstige problemen altijd aan óók professionele hulp te zoeken. Je kunt hier je hart luchten, maar niemand op bokt kan jouw probleem oplossen. Dat kan een arts of een vertrouwenspersoon, of in het geval van een misdrijf de politie, waarschijnlijk wél

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:01

Yvonniej schreef:
trouwens..

Waarom geen subforum als je we een SA mag aanvragen/maken voor desbetreffende problemen

Citaat:
Een SA maak je aan omdat je een probleem hebt dat in de taboe-sfeer zit, of waarbij je persoonlijk in gevaar zou kunnen komen als je identiteit bekend zou worden. Bijvoorbeeld: je hebt een relatie met een getrouwde man, je wordt misbruikt door je vader (incest), je bent getuige geweest van een misdrijf. Overigens raden wij bij dergelijke ernstige problemen altijd aan óók professionele hulp te zoeken. Je kunt hier je hart luchten, maar niemand op bokt kan jouw probleem oplossen. Dat kan een arts of een vertrouwenspersoon, of in het geval van een misdrijf de politie, waarschijnlijk wél

Tijd om die regel ook te veranderen! Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:25

Omdat dat soort problemen prima besproken kunnen worden op het 'mensenwelzijn' forum.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:34

Dan verander je die naam in een sex en relatie forum, probleem op gelost lijkt mij dan Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:36

Welzijn, sex & relatie forum! Goed idee, MSQuincyTE!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:39

en het nut daarvan is? dat alles hetzelfde blijft, behalve de naam... dan hoef je toch ook die naam niet te veranderen...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:41

Nee, dan niet. Maar waarom kunnen de relatie en sex topics daar niet terecht? Daar vind ik ze beter op hun plaats dan op LZP/Het centrale topic. En er hoeft geen nieuw subforum te komen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:43

jah maaar... ze zeggen dus net dat sex alleen is toegestaan in het sex en relatie topic...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:43

Ja ... inderdaad...op [MW] staat het ook iets 'normaler'.
Dan weet je ook dat je zo'n soort topic kunt verwachten als je daar komt.
Bovendien zijn er weinig echt jonge kids op [MW] te vinden,ze praten liever over leukere dingen dan gebroken voeten en vreemde darmen Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:47

En dan: we moeten dus bijna verplicht in [HK] gaan posten over dat onderwerp,waarom geen centraal topic in [MW]?
Dat is hetzelfde als dat er een zwanegrschaps [HK]topic is,maar je mag ook over zwangerschap praten in een [MW]topic.
In een centraaltopic kun je beter bekijekn of je vraag al gesteld is,en het vervelende in [HK] topics vindt ik dat je 10 pagina's door moet lezen met offtopic reacties of 'ohja's' en ' Haha! '...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:48

Shiloh schreef:
jah maaar... ze zeggen dus net dat sex alleen is toegestaan in het sex en relatie topic...

Weet ik, maar ik ben nog even aan het doordenken ondanks het al genomen besluit. Clown

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:51

turbotinker schreef:
En dan: we moeten dus bijna verplicht in [HK] gaan posten over dat onderwerp,waarom geen centraal topic in [MW]?

Dat is toch al twee jaar zo... Verward what's the problem...

turbotinker schreef:

In een centraaltopic kun je beter bekijekn of je vraag al gesteld is,en het vervelende in [HK] topics vindt ik dat je 10 pagina's door moet lezen met offtopic reacties of 'ohja's' en ' Haha! '...

het HK topic IS het centrale sex topic Knipoog ... en bij de meeste hk topics wel ja, maar bij die niet... want zosnel gaan we niet en reacties als "ohjah" en ":D" komen al helemaal amper voor...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:53

Ik blijf erbij dat een centraal topic buiten [HK] beter staat.
Nieuwe bokkers bijv. kunnen dat [hk]topic waarschijnlijk niet eens vinden.Als ze het wel hebben gevonden kunnen ze er nog niet in posten,en als ze dat dan eindelijk kunnen,moet je dus maar heel [HK] en het hele topic doorspitten?
Ik blijf gaan voor een verbetering.
Het moet gewoon anders dan dat het nu is,bokt moet met de tijd mee Tong uitsteken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:55

turbotinker schreef:

Alleen als je het nodig vindt om dat soort onderwerpen op Bokt te bespreken. Daarbij zijn zinnige vragen vziw nog steeds toegestaan, alleen de wat gedetailleerdere beschrijvingen passen beter op de HK. Lijkt me redelijk eigenlijk.