oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:18

Prima schreef:
Karl66 schreef:
Prima, door niet over een dictatoriaal regime te praten maar er specifiek WO II er bij te halen, geef je het bericht een bepaalde lading. Cuba is voor de meeste mensen veel meer een ver van mijn bed show dan WO II.

Je leest niet goed; waar haal ik de WOII erbij?!?!?! Begrijpend lezen, zonder meteen dingen te kaderen en ordenen is een deugd zo te zien. Bovendien beprekt dat je visie op dingen, omdat je al gelijk in de verkeerde richting zit te denken.

Sorry, wat een ontzettend zwakke opmerking, je zegt hiermee dus dat je niet achter je eigen uitspraak staat. Duitsland van 1933-1944, dan praat je echt over WO II. Op het moment dat jij zegt dat die periode niks met WO II te maken heeft, dan nuanceer je of achteraf je bericht of heb je geen flauw idee waar 99% van de nederlanders die periode mee associeert.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:19

Renske_ schreef:
wie is tieneke?? ik ken haar niet als bokker, al helemaal niet als moddie, en ze komt pas net kijken gezien het berichtenaantal
wie is zij dan om doorgewinterde bokkers zoals desiree en Sp te bekritiseren en zo toe te spreken?

In mijn geval is het niet Tieneke maar iemand anders waarbij ik inderdaad dit gevoel heb dat jij nu zo goed verwoord. Hebben mensen die hier zolang al komen en die zich al tot bepaalde hoogte hebben aangepast dan ook helemaal geen credits opgebouwd? Het is maar goed dat het in het bedrijfsleven er zo niet aan toe gaat.

orri schreef:
Daarbij worden de mods nu echt niet op een minder persoonlijke wijze gekozen, de namen die ik voorbij heb zien komen als zijnde nieuwe mods heb ik volgens mij allemaal in maar 1 enkel forum allemaal tegelijk gezien.

En die kunnen het goed vergallen voor mensen die hier nu juist al heel lang geregeld voorbij komen! En ik snap niet dat dat zomaar kan.

Ibbel schreef:
orri schreef:
Ik zie toch nog echt vaak genoeg dingen voorbij schuiven die toe gestaan worden, waarvan ik als mod de handrem op had gezet, met uitleg.

Dan zou het fijn zijn als je dat soort zaken zou temmen. Hoe gek het ook mag klinken, het modteam is niet alziend en alomtegenwoordig Haha!

Temmen is niet iedereen z'n ding Ibbel.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:25

odetteke schreef:
Ibbel schreef:
Ik vind het trouwens wel grappig dat het TEM systeem als kliksysteem wordt opgevat. De meeste meldingen gaan over te snel herplaatste advertenties en verkeerd geplaatste topics. Slecht een klein deel gaat over uit de hand gelopen discussies, scheldpartijen of andere ruzies.

Ik zou inderdaad bokt weleens 2 weken zonder temknop willen zien. Volgens mij hebben we dan of overspannen mods (omdat ze wanhopig proberen alle topics te blijven lezen) of een enorme chaos met ruzies, topics die helemaal nergens meer over gaan, verkeerd geplaatste en dubbele topics etc.

Dan is het een kwestie van het hebben van te weinig moderators.

Karl, in die periode vond ook WOII plaats, maar primair heeft dat niets te maken met wat ik zei of waarop ik doelde, namelijk, de effecten van een kliksysteem. En daarvan was WOII zeker geen onderdeel van. Waarom WOII ontstaan is heeft weer hele andere redenen en staat dus helemaal los van wat ik aanhaalde. Bovendien verwijs ik naar de periode waarin waarin de NSDAP aan de macht is (was trouwens tot '45 en bestond al langer dan '33).

99% van de nederlandse bevolking associeert 1939 tot 45 met de WOII. Niet 1933 tot 1944....Sorry Karl, maar ik zal de eerste zijn die zal toegeven als ik fout zat.

Maar de strekking van het verhaal zit hem nog niet eens in mijn opmerking, maar het feit dat ik gestraft wordt door de Moddies, zodra iemand aan de bel hangt. De moddies nemen niet eens de tijd ervoor om zich erin te verdiepen en na te denken. Mooie rechtsgang is dat. En dat terwijl ze al meer tijd hebben omdat alles al getemd wordt door gebruikers. Ze hoeven alleen nog maar in de reactieve modus te zetten. In the old days moesten de mods alles zelf doen, zoals orrie al aangaf.

Bij ruis in de communicatie zijn er altijd twee schuldig, niet alleen de verzender. Met name als de verzender helder weergeeft wat gezegd (dus zonder waardeoordelen als de WOII of gestapo, of SA of NSB), dan ligt het bij de ontvanger om daar normaal mee om te gaan. Wat ik heb gezegd is niets meer dan normaal, als je er geen 'tags' aan gaat ophangen. Waardevrij dus. Mocht je dit wel willen doen, dan kan je altijd eerst vragen hoe ik het eventueel bedoelde, omdat het voor jou nog niet duidelijk is. Maar nee, er zijn mensen die temmen dan, en er is nog een ergere groep die maken gelijk gebruik van de situatie om iemand anders te laten knuppelen, juist omdat ze het kunnen. Je kan ook andersom denken en de ontvanger straffen voor het niet juist omgaan met het 'ontvangen' van informatie.

Mensen leren ontvangen van informatie is net zo belangrijk als mensen leren te zenden!!!!!!!!!!

En dat is de hele issue die ik wil aangeven met het kliksysteem. It just isn't right!!!
Laatst bijgewerkt door Prima op 29-08-06 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:30

Shadow0 schreef:
Is 'hoe ze zijn' een geldig excuus? Daarbij is het in jouw ogen onterecht maar misschien niet in de ogen van een groot deel van de anderen.
Als jij het een vindt, en ik het andere, wie heeft er dan gelijk?

Als er zo tegenaangekeken wordt, dan is er alleen maar meer reden voor moddies om zich meer op de vlakte te houden.

odetteke schreef:
SuperPepeijn schreef:
Waarom zou een bokker gerust moeten zijn in hoe Tieneke (bijvoorbeeld hoor, want hetzelfde heb ik met meer dan de helft van de moddies) haar functie uitvoert, als zij haar niet eens kennen, laat staan vertrouwen of haar kennis kunnen waarderen?

In zo'n grote groep als bokt nu is, is het bijna onmogelijk om positief op te vallen. De mensen waarvan je de namen onthoud zijn meestal mensen die zich op een negatieve manier geprofileerd hebben Knipoog

Dat is totaal niet waar! Mensen profileren zich meestal door in de meeste hete discussies mee te doen en ook als je steeds dezelfden voorbij ziet komen. Runningkawa, SP, Prima en Kiwiko zijn bijvoorbeeld van die mensen, die komen hier ook al heel lang. En die profileren zich NIET op een negatieve manier.

orri schreef:
Citaat:
En daarom komen er zoveel regels op Bokt: omdat de gebruikers zelf geen maat kunnen houden.

Lips are sealed

Ik snap niet dat Bas een OW heeft gekregen voor zijn bijdrage in dat topic. Ik kan niks aan zijn taalgebruik ontdekken dat dat zou moeten verklaren? Daarentegen vind ik anderen heel erg raar reageren in dat topic op een persoonlijk vlak.

Kijk, en DAT bedoel ik nou met dat boodschapper en ontvanger verhaal. DE boodschapper kan iets onschuldigs bedoelen en de ontvanger kan er iets van maken waardoor de boodschapper een ow of ban krijgt zonder dat te verdienen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:34

Prima, jij associeert het kliksysteem met een bepaalde periode in de geschiedenis die voor de meeste nederlanders een ontzettend negatieve associatie heeft. Ik vind het bijzonder flauw en ongeloofwaardig om dan met, al dan niet gespeelde, verontwaardiging te gaan reageren op mensen die die associatie dan vervolgens ook leggen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:35

Ibbel schreef:
Sommige vergelijkingen maak je gewoon niet SP. Dat heeft niets te maken met of je WO II hebt meegemaakt (mijn vader bv is ondergedoken geweest, dus ook voor mij is dat vrij dichtbij), maar gewoon met fatsoen.

En ik denk dat mensen nu weer een gebrek aan relativeringsvermogen hebben. En dat is niet de schuld van de boodschappers maar van degenen die dus niet kunnen relativeren.

Ibbel schreef:
Ik vind het trouwens wel grappig dat het TEM systeem als kliksysteem wordt opgevat. De meeste meldingen gaan over te snel herplaatste advertenties en verkeerd geplaatste topics. Slecht een klein deel gaat over uit de hand gelopen discussies, scheldpartijen of andere ruzies.

Dat klopt volgens mij wel wat jij zegt. MAar het gaat ook niet alleen over TEMmen maar ook over het op slot zetten van topics. Verder zit er een figuur bij die heel graag temt terwijl ze zelf geregeld mensen beledigd en schampert, terwijl ze op een ander topic iemand stemmingmakerij verwijt terwijl dat helemaal niet zo is, maar waardoor ze ZELF wel stemming maakt en die zich nu heel mooi voordoet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:44

Desiree schreef:
Runningkawa, SP, Prima en Kiwiko zijn bijvoorbeeld van die mensen, die komen hier ook al heel lang. En die profileren zich NIET op een negatieve manier.

Het modteam deelt die mening niet, en ik weet niet of je je nog herinnert hoe groot de verbazing was over RK als nieuw aangestelde mod... Zijzelf trouwens als eerste...

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:48

Karl66 schreef:
Prima, jij associeert het kliksysteem met een bepaalde periode in de geschiedenis die voor de meeste nederlanders een ontzettend negatieve associatie heeft. Ik vind het bijzonder flauw en ongeloofwaardig om dan met, al dan niet gespeelde, verontwaardiging te gaan reageren op mensen die die associatie dan vervolgens ook leggen.

associatie ligt bij de ontvanger, niet bij de verzender. Mensen leren ontvangen van informatie is net zo belangrijk als mensen leren te zenden. De reactie van Orri is een goed voorbeeld van hoe het ook kan!

En mijn verontwaardiging is uiteraard gespeeld. Het moet wel leuk blijven allemaal Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:50

Ibbel schreef:
Desiree schreef:
Runningkawa, SP, Prima en Kiwiko zijn bijvoorbeeld van die mensen, die komen hier ook al heel lang. En die profileren zich NIET op een negatieve manier.

Het modteam deelt die mening niet, en ik weet niet of je je nog herinnert hoe groot de verbazing was over RK als nieuw aangestelde mod... Zijzelf trouwens als eerste...

Oh kom, dus ook het moderatorteam kan niet relativeren? Iedereen kan wel eens scherp uit de hoek komen, maar meestal zijn ze gewoon redelijk en valt er veel en leuk met ze te discusieren en ze kunnen dingen ook goed onder woorden brengen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:50

Dank je Desiree!

@Ibbel: In ieder geval kennen de meeste bokkers haar en is er duidelijk meer waardering voor RK dan voor de gemiddelde mod. En die mening van de moderators over deze gebruikers is gebaseerd op misverstanden en een gebrek aan gevoel voor humor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:51

Ik geloof dat het mod team weer een bewijs geleverd is dat ze het goed aanpakken....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:55

SuperPepeijn schreef:
Dank je Desiree!

@Ibbel: In ieder geval kennen de meeste bokkers haar en is er duidelijk meer waardering voor RK dan voor de gemiddelde mod. En die mening van de moderators over deze gebruikers is gebaseerd op misverstanden en een gebrek aan gevoel voor humor.

Je spreekt denk ik namens een erg kleine groep..... Ik ken RK niet eens!! Zal ongetwijfeld goed werk doen maar is in mijn ogen niet meer dan een ander...

Gevoel voor humor??? Ook daar zijn de meningen over verdeeld.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:56

nee, natuurlijk ken jij RK niet, hoelang kom jij eigenlijk op bokt? JE praat hier wel over een ouwegetrouwe.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:57

Desiree schreef:
nee, natuurlijk ken jij RK niet, hoelang kom jij eigenlijk op bokt?

En ben net als jij gewoon een bokker...... Maakt toch niet uit hoe lang ik hier kom (ennuh staat onder mijn naam hoor)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:58

Ibbel schreef:
Desiree schreef:

En bedankt Haha! Haha! Haha!

Ik weet echt wel dat ik regelmatig TE scherp ben, en dat ik zeker dingen schrijf die net aan door de beugel kunnen.

Maar je kan van mij niet zeggen dat ik me op een negatieve manier profileer, vind ik persoonlijk Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:59

Denk dat Rk toch wel een van de bekendere bokkers is.........

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:59

Kiwiko, waarom denk jij dat jij nog steeds geen moddie bent? Jij bent de ergste van allemaal Haha! Haha! Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:00

KiWiKo schreef:

Klopt maar dan "ken" ik haar toch niet... Haha!

En geloof dat je nu ongewild in een bepaald groepje wordt geduwd Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:01

NOUHOUHOU, gaat in een hoekie uithuilen Haha! Karl Haha!

Ken haar wel, je hoeft iemand niet persoonlijk goed te kennen om je een goed beeld te vormen naar aanleiding van posts...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:01

Karl66 schreef:
Kiwiko, waarom denk jij dat jij nog steeds geen moddie bent? Jij bent de ergste van allemaal Haha! Haha! Haha!

En ik had haar nog wel als bemiddelaar opgegeven Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:02

NU ga ik helemaal huilen Haha! Haha! Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:03

*geeft zakdoek en houd er een voor mezelf*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:03

KiWiKo schreef:

Zelfs ik ken haar, maar ik sta dan ook bekend als een trouw bezoeker van alle reltopics Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:04

Senks....... snotter, snotter Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:04

Hey, kom ik hier ook ineens voorbij gevlogen Lachen

Dat mag je volgende keer wel Temmen hoor, anders mis ik het misschien Tong uitsteken Clown