Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 22:21

Al zullen daar niet veel voorstanders voor zijn...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:21

Dan ben ik hier weg. Vork Met mij heel veel andere denk ik, dan zou er niets meer aan zijn.
Ik denk ook niet dat er iemand het mee eens zou zijn. Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:22

Jaduuh schreef:
nickyu schreef:
hihi idd ja

daar kan je wel iemand op zetten die paar uurtjes daagjes weekjes toch niks beters te doen heeft Haha!

Er zouden zelfs meerdere op 'de zaak' kunnen worden gezet. 1 per 5 moddies ofzo.
Ik heb toch niets te doen. Vork Stel mezelf wel beschikbaar, mits het serieus en alles ingevuld wordt en er mensen zijn die me helpen. Haha!

inprincipe kan ik dat wel doen
meeste tijd zal liggen in alles in perspectief en procentueel berekenen
en belangrijker checken of de onderbouwde argumenten korrect (enigzins waarheids getrouw ) zouden kunnen zijn

er zal een groot verschil zitten (zonder de herberekening) tussen een mod die weinig actief is en een die erg actief is

ook het fora waar deze actief is zal hard meewerke hieraan

denk aan een mod die hoofdzakelijk op ea zit of eentje die hoofdzakelijk op algemeen zit

kiek daar ben ik weer heeeel erg goed in Bloos

wil daar best wel tijd insteken , ware het niet dat ik niet zoveel tijd heb (of iemand moet in ruil hier bv de ramen komen lappen , dat kost mij 2 dagen en een "gezond" iemand een stief kwartiertje (iets langer dan een uurtje dus))

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:22

Ibbel schreef:
SuperPepeijn schreef:
Aangezien de moderators een forum openstellen, is het hun verantwoordelijkheid hem bij te houden en niet die van de gebruiker. En als ze met het toepassen van hun regels te druk krijgen lijkt me er 2 oplossingen; minder regels of meer moddies.

Er is nog een derde oplossing hoor Knipoog : geen algemeen, geen huiskamer, kortom geen niet-paarden-gerelateerde fora, alleen nog maar informatieve fora (de eerste 2 tabbladen dus zo'n beetje). Dat zou een enorme hoeveelheid werk schelen.

Maar ook een hoeveelheid gebruikers!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:23

nickyu schreef:
hihi idd ja

daar kan je wel iemand op zetten die paar uurtjes daagjes weekjes toch niks beters te doen heeft Haha!

Er zouden zelfs meerdere op 'de zaak' kunnen worden gezet. 1 per 5 moddies ofzo.
Ik heb toch niets te doen. Vork Stel mezelf wel beschikbaar, mits het serieus en alles ingevuld wordt en er mensen zijn die me helpen. Haha!
[/quote]

inprincipe kan ik dat wel doen
meeste tijd zal liggen in alles in perspectief en procentueel berekenen
en belangrijker checken of de onderbouwde argumenten korrect (enigzins waarheids getrouw ) zouden kunnen zijn

er zal een groot verschil zitten (zonder de herberekening) tussen een mod die weinig actief is en een die erg actief is

ook het fora waar deze actief is zal hard meewerke hieraan

denk aan een mod die hoofdzakelijk op ea zit of eentje die hoofdzakelijk op algemeen zit

kiek daar ben ik weer heeeel erg goed in Bloos

wil daar best wel tijd insteken , ware het niet dat ik niet zoveel tijd heb (of iemand moet in ruil hier bv de ramen komen lappen , dat kost mij 2 dagen en een "gezond" iemand een stief kwartiertje (iets langer dan een uurtje dus))
[/quote]

Als ik nou bij je in de buurt woonde .. had ik het gedaan. Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 22:24

En dat is ook niet de bedoeling hier, denk ik. De bedoeling is om het gezelliger te maken, niet om mensen weg te jagen...

Verder merk ik dat hoe meer het hier over de moderators gaat en de bepaling van wie en wie, hoe meer mensen zich hier plots kandidaat stellen. Ik hoop dat die mensen niet om die reden hier deelnemen aan de discussie.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:24

Jaduuh schreef:
Oké, meer moderators dan. Hoe gaat dat verder 'achter de schermen' wordt het daar wel makkelijker met meerdere, of wordt het juist onoverzichtelijk? [Is er een moddie aanwezig Schijnheilig ?]

Ik denk onoverzichtelijker. Het is nu al ondoenlijk een vergadering te plannen - IRL of 'digitaal' - waarbij iedereen aanwezig is. Bovendien zijn er ook mods die alleen hun eigen fora behappen en daar tevreden mee zijn. Die denken dus niet mee over beleidszaken ed. en hoeven dat ook niet te willen of te doen.

We hebben nu al de onderverdeling van 5 hoofdmods met daaronder de 'gewone' mods, om enig overzicht te houden. Met teveel mods, en zeker met veel nieuwe mods tegelijkertijd erbij, kun je niet meer aansturen en bijsturen, en is het moeilijker veranderingen goed door te voeren - ook technische.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:26

Vergadering spreiden over een week? Dat is wel te doen met 40 mods lijkt me?

(op een bedrijf/school werken ze toch vaak met nog 40 collega's (of veel meer) en dat lukt dus wel? )

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 22:26

Maar het wordt groter. Groter worden vraagt meer onderhoud en toezicht. Dat is gewoon zo, dan moet je nu eenmaal mensen recruteren. Kunnen de nieuwe mods dan geen proeftijd hebben waarna beslist wordt of ze mogen blijven of niet? Ik zeg nu maar iets he...

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:27

Tieneke schreef:
En dat is ook niet de bedoeling hier, denk ik. De bedoeling is om het gezelliger te maken, niet om mensen weg te jagen...

Verder merk ik dat hoe meer het hier over de moderators gaat en de bepaling van wie en wie, hoe meer mensen zich hier plots kandidaat stellen. Ik hoop dat die mensen niet om die reden hier deelnemen aan de discussie.

Nou nee, ik niet in ieder geval. Maar ben al vanaf het begin actief dus. Knipoog

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:27

Tieneke schreef:
Maar het wordt groter. Groter worden vraagt meer onderhoud en toezicht. Dat is gewoon zo, dan moet je nu eenmaal mensen recruteren. Kunnen de nieuwe mods dan geen proeftijd hebben waarna beslist wordt of ze mogen blijven of niet? Ik zeg nu maar iets he...

Goed plan, al zeg je niet snel 'je hebt de boel niet op orde, rot maar weer op'.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:28

Nerwen schreef:
Misschien een idee om in teams te gaan werken? Dus een team voor het tabblad Informatief, Algemeen, Jeugd enz.
Stel aan het hoofd van dat team dan een leider en laat die leiders onderling met elkaar overleggen en beslissen etc.

Geen idee of het een goed idee is, kwam zo even bovendrijven ondanks de hitte Clown.

Ben aan het bijlezen zoals je merkt. Zo werken we nu dus.

Olympia

Nee, maar nu meer mods lijkt mij toch wel noodzakelijk.. Ik heb wel is dat het toch wel een tijdje duurt voordat mijn tem wordt behandeld, terwijl het zeg 2 jaar geleden ofzo of een jaar geleden soms echt binnen no time ging..

Karl66

Jaduuh schreef:
Mm, ik weet niet. Dat kan aan mij liggen, maar zo makkelijk laat ik me niet sturen. Als iemand zegt 'jij bied je excuses aan want dat moet' dan zou ik het niet doen, alleen als ik het zelf nodig vind als iemand zegt 'jij bied je excuses aan anders kun je van bokt verdwijnen', dan doe ik het wel maar waarschijnlijk met een pb erachteraan dat ik het niet meende, maar liever nog wat langer op bokt blijf. Scheve mond

Prima toch, het doel is om ervoor te zorgen dat mensen zelf ervoor gaan zorgen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen. Niet dat iedereen opeens vriendjes met iedereen is. Want in een volgende situatie denk je wel twee keer na voordat je het weer zover laat komen.

Deze oplossing heeft een paar voordelen:

-Door als regel te hanteren waar twee vechten hebben twee schuld en moeten ze alletwee zorgen voor de oplossing van het probleem want anders krijgen ze allebei een ban, zal het OW's aannaaien heel snel afgelopen zijn.

-Op het moment dat mensen ervaren dat ze de verantwoordelijkheid voor hun eigen problemen niet meer op een ander af kunnen schuiven, gaan ze heel snel zelf die verantwoordelijkheid nemen. Dat is basis managementtheorie die in de praktijk elke keer weer bewijst waar te zijn.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:30

exact wat ik eerder al aankaarte,

daarbij wonen de modies over het hele land en zijn niet alle in het bezit van auto of hebben een dag de tijd

het is en blijft wel iets vrijwilligs ..mod zijn ..

wat betrefd 2 ruzie 2 schuld
wat als er 1 ruzie zoekt dan toch 2 straffen ..?
of wat als de een zegt "zand er over we laten het rusten" en de
de ander is het daar niet mee eens

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:32

niet doen Nick..... niet doen Haha! Haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:33

Nerwen schreef:
Jaduuh: ik geloof dat dat er al is. I.i.g. ik weet van xKatleentjex dat zij jonger was dan 18 toen ze mod werd (ik geloof 16 of 17). Het was toen ook de bedoeling dat zij de Jeugdfora zou doen. Dus jeugd beheert jeugd om het zo even te zeggen.
Al geloof ik niet dat dat helemaal van de grond komt, in de zin van, er is niet een jeugd team o.i.d.

Overigens ben ik het best met je eens dat sommige bokkers onder de 18 best geschikt zouden zijn om mod te worden Ja

Mods van onder de 18 geeft wat (potentiele) problemen:

a) wij willen niet de schuld krijgen van tegenvallende schoolprestaties
b) jongeren kunnen niet naar IRL vewrgaderingen komen, of heel moeilijk, want ouders moeten ze brengen ed.
c) jongeren mogen (soms of vaak) niet onbeperkt online zijn van de ouders

Dus niet alleen 'volwassen gedrag' en 'overeind blijven' als je scheldPBs of andere ellende over je heen krijgt telt mee, ook hele praktische zaken zoals hierboven gemeld.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:34

Hou er trouwens bij een enquete wel rekening mee dat het niet alleen maar om antwoorden turven gaat maar vooral om die antwoorden op de juiste manier te wegen. Nog los van het feit dat je met een foutieve vraagstelling een volledig verkeerd beeld kan scheppen.

nickyu

ik doe niks , stel een algemene vraag Haha!

zie het regelmatig link e rechts om me heen (vooral op jeugdige onderwerpen moet ik eerlijkheids halve toegeven )

nickyu

Karl66 schreef:
Hou er trouwens bij een enquete wel rekening mee dat het niet alleen maar om antwoorden turven gaat maar vooral om die antwoorden op de juiste manier te wegen. Nog los van het feit dat je met een foutieve vraagstelling een volledig verkeerd beeld kan scheppen.

wat ik zei dus ..

de meeste tijd gaat niet in het tuven zitten
maar de juiste waarde aan de stem plakken
en dan ook nog procentueel op het totaal
Laatst bijgewerkt door nickyu op 20-07-06 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:35

Ibbel schreef:
Nerwen schreef:
Jaduuh: ik geloof dat dat er al is. I.i.g. ik weet van xKatleentjex dat zij jonger was dan 18 toen ze mod werd (ik geloof 16 of 17). Het was toen ook de bedoeling dat zij de Jeugdfora zou doen. Dus jeugd beheert jeugd om het zo even te zeggen.
Al geloof ik niet dat dat helemaal van de grond komt, in de zin van, er is niet een jeugd team o.i.d.

Overigens ben ik het best met je eens dat sommige bokkers onder de 18 best geschikt zouden zijn om mod te worden Ja

Mods van onder de 18 geeft wat (potentiele) problemen:

a) wij willen niet de schuld krijgen van tegenvallende schoolprestaties
b) jongeren kunnen niet naar IRL vewrgaderingen komen, of heel moeilijk, want ouders moeten ze brengen ed.
c) jongeren mogen (soms of vaak) niet onbeperkt online zijn van de ouders

Dus niet alleen 'volwassen gedrag' en 'overeind blijven' als je scheldPBs of andere ellende over je heen krijgt telt mee, ook hele praktische zaken zoals hierboven gemeld.

Daar heb je inderdaad wat punten Ibbel, al zal het persoonlijk voor mij echt geen verschil maken of nik nou mod ben ofniet, m'n schoolprestaties leiden er toch wel onder. Vork en zelfs dan mag ik onbeperkt online zijn. Nagelbijten / Gniffelen Omdat m'n vader vind dat ik m'n sociale contacten moet onderhouden. *LOL*
En het hangt per persoon af of ze stevig in hun schoenen staan. Veel volwassenen staan dat ook niet. Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:35

Ibbel daar zeg je wat, maar dat is precies hetzelfde voor mods die voor ons in het buitenland wonen, neem bijv Katleen die in Belgie woont, voor haar wordt het denk ik ook veel moeilijker om dat soort dingen bij te wonen... Dat heeft dus ook niets te maken met of ze nou onder de 18 is of niet, het is misschien gewoon een takken eind reizen.. Nagelbijten / Gniffelen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:36

Jaduuh schreef:
orionneke schreef:
Als het toch een beetje op functioneren komt van mods....waarom niet een keer een anonieme poll houden of men tevreden is per mod waarmee men te maken heeft ??

Ja goed plan, lijkt me wel goed. Ook even een goede feedback voor de mods. Ja

Vind ik een heel goed idee. Vooropgesteld dat er dan verbeterpunten worden aangedragen, en niet alleen geroepen wordt: die en die sluit altijd alle topics.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:37

nickyu schreef:
exact wat ik eerder al aankaarte,

daarbij wonen de modies over het hele land en zijn niet alle in het bezit van auto of hebben een dag de tijd

het is en blijft wel iets vrijwilligs ..mod zijn ..

wat betrefd 2 ruzie 2 schuld
wat als er 1 ruzie zoekt dan toch 2 straffen ..?
of wat als de een zegt "zand er over we laten het rusten" en de
de ander is het daar niet mee eens

Ja hoor, gewoon doen, daardoor krijgen mensen niet de kans om de slachtofferrol te kruipen. En dat ruzie zoeken zal heel erg mee gaan vallen aangezien je in dat geval weet dat jij zelf ook een ban gaat krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:37

das heel makkelijk uit te wissen........ in de poll bij de vraag waarom geen goede mod...... de optie..... " heeft een onterechte ow of ban gegeven" dan weet je toch al genoeg

hallooo tandje minder snel posten mag ook wel Haha! Haha! anders tem ik hoor Haha!