Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaduuh schreef:nickyu schreef:hihi idd ja
daar kan je wel iemand op zetten die paar uurtjes daagjes weekjes toch niks beters te doen heeft
Er zouden zelfs meerdere op 'de zaak' kunnen worden gezet. 1 per 5 moddies ofzo.
Ik heb toch niets te doen.Stel mezelf wel beschikbaar, mits het serieus en alles ingevuld wordt en er mensen zijn die me helpen.
Ibbel schreef:SuperPepeijn schreef:Aangezien de moderators een forum openstellen, is het hun verantwoordelijkheid hem bij te houden en niet die van de gebruiker. En als ze met het toepassen van hun regels te druk krijgen lijkt me er 2 oplossingen; minder regels of meer moddies.
Er is nog een derde oplossing hoor: geen algemeen, geen huiskamer, kortom geen niet-paarden-gerelateerde fora, alleen nog maar informatieve fora (de eerste 2 tabbladen dus zo'n beetje). Dat zou een enorme hoeveelheid werk schelen.
nickyu schreef:hihi idd ja
daar kan je wel iemand op zetten die paar uurtjes daagjes weekjes toch niks beters te doen heeft
Jaduuh schreef:Oké, meer moderators dan. Hoe gaat dat verder 'achter de schermen' wordt het daar wel makkelijker met meerdere, of wordt het juist onoverzichtelijk? [Is er een moddie aanwezig?]
Tieneke schreef:En dat is ook niet de bedoeling hier, denk ik. De bedoeling is om het gezelliger te maken, niet om mensen weg te jagen...
Verder merk ik dat hoe meer het hier over de moderators gaat en de bepaling van wie en wie, hoe meer mensen zich hier plots kandidaat stellen. Ik hoop dat die mensen niet om die reden hier deelnemen aan de discussie.
Tieneke schreef:Maar het wordt groter. Groter worden vraagt meer onderhoud en toezicht. Dat is gewoon zo, dan moet je nu eenmaal mensen recruteren. Kunnen de nieuwe mods dan geen proeftijd hebben waarna beslist wordt of ze mogen blijven of niet? Ik zeg nu maar iets he...
Nerwen schreef:Misschien een idee om in teams te gaan werken? Dus een team voor het tabblad Informatief, Algemeen, Jeugd enz.
Stel aan het hoofd van dat team dan een leider en laat die leiders onderling met elkaar overleggen en beslissen etc.
Geen idee of het een goed idee is, kwam zo even bovendrijven ondanks de hitte.
Jaduuh schreef:Mm, ik weet niet. Dat kan aan mij liggen, maar zo makkelijk laat ik me niet sturen. Als iemand zegt 'jij bied je excuses aan want dat moet' dan zou ik het niet doen, alleen als ik het zelf nodig vind als iemand zegt 'jij bied je excuses aan anders kun je van bokt verdwijnen', dan doe ik het wel maar waarschijnlijk met een pb erachteraan dat ik het niet meende, maar liever nog wat langer op bokt blijf.
Nerwen schreef:Jaduuh: ik geloof dat dat er al is. I.i.g. ik weet van xKatleentjex dat zij jonger was dan 18 toen ze mod werd (ik geloof 16 of 17). Het was toen ook de bedoeling dat zij de Jeugdfora zou doen. Dus jeugd beheert jeugd om het zo even te zeggen.
Al geloof ik niet dat dat helemaal van de grond komt, in de zin van, er is niet een jeugd team o.i.d.
Overigens ben ik het best met je eens dat sommige bokkers onder de 18 best geschikt zouden zijn om mod te worden
Karl66 schreef:Hou er trouwens bij een enquete wel rekening mee dat het niet alleen maar om antwoorden turven gaat maar vooral om die antwoorden op de juiste manier te wegen. Nog los van het feit dat je met een foutieve vraagstelling een volledig verkeerd beeld kan scheppen.
Ibbel schreef:Nerwen schreef:Jaduuh: ik geloof dat dat er al is. I.i.g. ik weet van xKatleentjex dat zij jonger was dan 18 toen ze mod werd (ik geloof 16 of 17). Het was toen ook de bedoeling dat zij de Jeugdfora zou doen. Dus jeugd beheert jeugd om het zo even te zeggen.
Al geloof ik niet dat dat helemaal van de grond komt, in de zin van, er is niet een jeugd team o.i.d.
Overigens ben ik het best met je eens dat sommige bokkers onder de 18 best geschikt zouden zijn om mod te worden
Mods van onder de 18 geeft wat (potentiele) problemen:
a) wij willen niet de schuld krijgen van tegenvallende schoolprestaties
b) jongeren kunnen niet naar IRL vewrgaderingen komen, of heel moeilijk, want ouders moeten ze brengen ed.
c) jongeren mogen (soms of vaak) niet onbeperkt online zijn van de ouders
Dus niet alleen 'volwassen gedrag' en 'overeind blijven' als je scheldPBs of andere ellende over je heen krijgt telt mee, ook hele praktische zaken zoals hierboven gemeld.
Jaduuh schreef:orionneke schreef:Als het toch een beetje op functioneren komt van mods....waarom niet een keer een anonieme poll houden of men tevreden is per mod waarmee men te maken heeft ??
Ja goed plan, lijkt me wel goed. Ook even een goede feedback voor de mods.
nickyu schreef:exact wat ik eerder al aankaarte,
daarbij wonen de modies over het hele land en zijn niet alle in het bezit van auto of hebben een dag de tijd
het is en blijft wel iets vrijwilligs ..mod zijn ..
wat betrefd 2 ruzie 2 schuld
wat als er 1 ruzie zoekt dan toch 2 straffen ..?
of wat als de een zegt "zand er over we laten het rusten" en de
de ander is het daar niet mee eens