[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:07

BartVB schreef:
Even snel tussen andere dingen door; like-knoppen zouden terug moeten zijn. Staan nu bij alle foto-topics.
Als je idd een topic ziet met een foto-icoon dat geen foto-topic is; laat dit even weten aan een moderator, zij kunnen het topic aanpassen. Bij het maken van een topic kan je zelf ook aangeven of het wel/geen foto-topic is.

Probleem met de paginanummers zou ook opgelost moeten zijn en met een beetje geluk zijn daardoor geen andere dingen stukgegaan :=

Ik weet niet of het ee bedoeling is, maar íedere poster kan in een topic aangeven dat het een fototopic is.
Niet alleen de topicstarter.

Zie screenshot,
Ik kan dus ook voor dít topic aangeven dat het een fototopic is.

Dat geeft mogelijk (te) vaak 'vals positief' op het icoontje

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:18

Dat lijkt mij juist wel handig als dat zou blijven staan :j

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:14

Hoe vind ik nu snel de voormalige rassenpraat-topics?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:39

Mijn paginanummers zijn nog breeeeeeed…?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:43

Hilary schreef:

Op de mobiel best fijn, het tikt iets makkelijker aan _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:48

Goof schreef:
Hilary schreef:

Op de mobiel best fijn, het tikt iets makkelijker aan _O-

Eigenlijk wel ja :')
Alleen moet (iig bij mij) de plaatsing dan iets beter, want nu valt het pijltje > net van de regel af.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 21:49

@Hilary; Net zo breed als anders, toch?

@Femke_Tweety; Oh, dat hoort niet. Vinkje is wel zichtbaar maar doet niets.

edit: Bug gefixt.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 00:26

nine1987 schreef:
Ik vind het werkelijkwaar vreselijk onoverzichtelijk geworden.. Ik las veel mee in het aangespannen rijden gedeelte, maar alles omtrent mennen staat nu kriskras tussen allerlei andere zaken.. Ik vind het zeker geen vooruitgang, sorry..

Hier ook een specifiek AR bezoeker. Het gebeurde al wel vaker dat mensen die via actieve onderwerpen in een AR post terecht kwamen een "ruiter-antwoord" gingen geven omdat ze niet in de gaten hadden dat het om aangespannen ging, ik ben wel beetje bang dat dat nu nog veel meer gaat gebeuren.
En ik zie wel wat op tegen het doorworstelen van de lijst actieve onderwerpen om nieuwe topics te vinden die mijn interesse hebben, wegens tijdgebrek keek ik vaak vooral bij KG, AR en ED. Het gaat dan wel heel erg belangrijk worden dat topic-titels heel specifiek en duidelijk moeten worden. Tags zouden zeker helpen maar ik verheug me echt niet op het zoeken en vond het wel altijd leuk om bij te kunnen dragen aan beantwoorden van vragen.
Voor het zelf zoeken van informatie over bijvoorbeeld een product of evenement werkt de zoekfunctie natuurlijk nog steeds prima.

Ik ben volgende maand 23 jaar geregistreerd op bokt en nu toch wel beetje de weg kwijt. Kan ook de leeftijd zijn :o

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 06:03

Bij mij zijn de pagina nummers ook nog zo breed. Samsung op Chrome.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:44

Hier niks aan de hand (Chrome + Linux Mint)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 12:11

BartVB schreef:
@Hilary; Net zo breed als anders, toch?

@Femke_Tweety; Oh, dat hoort niet. Vinkje is wel zichtbaar maar doet niets.

edit: Bug gefixt.

Nee, breder :j Ze passen nu wel met knopjes en al in het scherm / zelfde rijtje op het scherm. Hiervoor viel het > knopje van de regel af, dat is nu opgelost.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:00

Karina schreef:
nine1987 schreef:
Ik vind het werkelijkwaar vreselijk onoverzichtelijk geworden.. Ik las veel mee in het aangespannen rijden gedeelte, maar alles omtrent mennen staat nu kriskras tussen allerlei andere zaken.. Ik vind het zeker geen vooruitgang, sorry..

Hier ook een specifiek AR bezoeker. Het gebeurde al wel vaker dat mensen die via actieve onderwerpen in een AR post terecht kwamen een "ruiter-antwoord" gingen geven omdat ze niet in de gaten hadden dat het om aangespannen ging, ik ben wel beetje bang dat dat nu nog veel meer gaat gebeuren.
En ik zie wel wat op tegen het doorworstelen van de lijst actieve onderwerpen om nieuwe topics te vinden die mijn interesse hebben, wegens tijdgebrek keek ik vaak vooral bij KG, AR en ED. Het gaat dan wel heel erg belangrijk worden dat topic-titels heel specifiek en duidelijk moeten worden. Tags zouden zeker helpen maar ik verheug me echt niet op het zoeken en vond het wel altijd leuk om bij te kunnen dragen aan beantwoorden van vragen.
Voor het zelf zoeken van informatie over bijvoorbeeld een product of evenement werkt de zoekfunctie natuurlijk nog steeds prima.

Ik ben volgende maand 23 jaar geregistreerd op bokt en nu toch wel beetje de weg kwijt. Kan ook de leeftijd zijn :o

Ik volgende week 16 jaar en ik wijt 't dan ook maar aan de leeftijd.. :')

We zijn inmiddels alweer ruim een week verder en vind 't nog steeds diepe ellende.. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:25

Ik ben ook echt van alles kwijt. Mis veel topics door de grote hoop en chaos en dat is gewoon jammer -O-

Maar nu zijn ook in bokt 4 inimini kleine letters geworden. Niet te lezen meer, zelfs met 125% vergroten gewoon zo klein geworden. Ik moet enorm inzoomen wil ik nog iets kunnen ontcijferen. Maar ook compleet andere indeling van het scherm.Maar het is bijna niet meer te doen helaas :n

Dezelfde lettergrootte op mijn ipad

Nu

Afbeelding

Vorige week

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:27

Welke browser heb je ook alweer op de ipad Karuna? Safari of Chrome of nog een andere?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:34

De nieuwste safari versie meer gebruik ik niet :n sinds die bladzijde paginas zijn bijgewerkt is mijn letter iniminiklein geworden. Zonder heel ver inzoomen zijn ze 1,5 mm hoog in 125%. -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:55

Ik weet niet wat er gebeurd is waardoor de letters zo klein zijn, maar je zou de lettergrootte per app aan site snel moeten kunnen aanpassen als je het instelt. https://support.apple.com/nl-nl/guide/i ... 013/ipados

Helaas ondersteunt Safari op de Ipad zo te zien niet een instelling dat letters altijd een minimale grootte moeten hebben (de browser op de Mac heeft dat wel, en dat was een heel erg handige instelling.)

Hopelijk kan Bart hier ook nog iets in betekenen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:08

Ik hoop het. Sinds er iets is aangepast dat de bladzijde nummers niet meer zo groot zijn is het hier gewoon te klein geworden, en dit is al op 125%. Normaal kan ik uit met 115% maar bokt staat al langer op 125% en eigenlijk moet ik deze nog verder gaan vergroten zo.

Ik kan per tabblad al aanpassen en standaard staat lettertype al vergroot in alles al op 125% en dan staat bokt dus nog groter dan dat. En nog zo iniminiklein.

Ik ben echt niet blij met die continue wijzigingen, het lijkt alsof er steeds meer wordt stuk gemaakt ipv een verbetering en er steeds meer noodsprongen moeten komen om het werkbaar te moeten houden. Die nieuwe berichten omweg, de bladzijde nummers (die hier overigens geen enkele keer een probleem hebben gegeven) nu dit weer. -O-

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:36

Even als losse opmerking: het scherm is op mijn mobiel te verschuiven naar links en rechts (witte ruimte).
Dit is naar mijn weten vrij makkelijk op te lossen door in de CSS

body, html {
overflow-x: hidden !important;
}

toe te voegen.

Nb, het wisselt wel per topic pagina. Op dit moment is het bijv in het stormchase topic zo.
Maar in veel andere topics niet (meer) dus wellicht wordt er net aan gewerkt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 14:56

Karina schreef:

Ik hoop eigenlijk dat dit juist minder gaat gebeuren. Omdat er geen specifiek AR hoekje is, is het verstandig om in de titel duidelijk te maken dat het een AR topic is.

Voor de mensen die het helemaal niets vinden of veel dingen kwijt zijn; wat specifiek vind je dan niets en wat ben je kwijt?

Wat de kleine letters betreft; aan Bokt4 is niets veranderd behalve de tabbladen en het toevoegen van 'nieuwe topics'? Snap dus niet waar die kleinere letters vandaan komen.

@Marigold; heb je een linkje naar een pagina die problemen geeft?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 15:50

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 16:18

Ik heb dat ook en ik heb het vermoeden dat het (daar gaan we weer) met de paginanummering te maken heeft.
Beginpagina en laatste pagina van een topic geen last van, alle andere pagina’s wel. Ik heb dan onderin beeld (iPhone, Safari) een scrollbalkje links-rechts.
Als ik met m’n vingers die knijpbeweging maak, past het wel weer, dan zoomt ie uit.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:05

Idd bij mij net zoals Hillary omschrijft. Was me nog niet eerder opgevallen maar heb het even gechecked.

Ook Iphone/Safari.

Door vanaf uiterst links naar rechts te swipen gaat de browser 1 bezochte pagina terug op bokt. Door het wiebelen van de pagina gebeurt me dat dus regelmatig ongewild.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:57

Heel gek. Het was even normale grootte maar na een topic (stormchasen) is het opeens weer mini klein geworden. Er is iets raars aan de hand

Markt heeft wel de oude lettergrootte, het was dus weg maar na stormchase topjc weer terug en nu wijzigt het niet weer naar de oude normale grootte -O-

En na het reageren in een kleinletterig id meeneem topic is het weer de oude grootte

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:28

BartVB schreef:
Ik hoop eigenlijk dat dit juist minder gaat gebeuren. Omdat er geen specifiek AR hoekje is, is het verstandig om in de titel duidelijk te maken dat het een AR topic is.

Voor de mensen die het helemaal niets vinden of veel dingen kwijt zijn; wat specifiek vind je dan niets en wat ben je kwijt?

Ik ga even antwoord geven op je vraag. Wat mis ik? Nou ja wat niet eigenlijk. Medische vragen, kraamstalvolgtopics, de htt vragen die nu ondersneeuwen tussen de andere vragen van vooral de lange topics die een soort van huiskamer dingen zijn.

Het harnachement gedeelte is vooral standaard engels hoofdstel zadel bit. De afwijkende dingen ook niet meer terug te vinden.

Het te veel aan volg/praat/verzamel topics in het paardengedeelte waardoor de rest verzuipt. Ar vragen onderandere zijn niet meer terug te vinden. In de eerste twee paginas paardgerelateerde dingen staat er 1 een huiskamer topic.

Auto vragen voor trekken van trailer staan en in het paardgedeelte en in leven zonder paarden.

De foto topics zijn niet herkenbaar waardoor je ze aanklikt, IM staat overal en nergens. De onlogica waardoor er soms een vraag bij horses at work moet staan en soms bij verslag van de dag. maar soms ook weer bij paardenpraat.

Zoekfunctie werkt niet naar behoren, intikken marktplaats gaf me alles behalve het topic wat ik zocht,waardoor ik een lange lijst met topics moest doorspitten om te vinden wat ik zocht

Eigenlijk alles staat door elkaar waardoor je niks meer kunt terug vinden en de actieve onderwerpen worden gedomineerd door de praat topics, de reden waardoor ze eerder een hk aanduiding kregen en apart gezet werden. En waardoor ook de paarden onderwerpen een heel erge minderheid zijn geworden.

Kortom onduidelijke chaos waar alles op een hoop is gegooid en de duidelijkheid die juist eerder was aangebracht door de scheidingen en de diverse subtopics is verloren gegaan en de willekeur wekt hier irriratie op.

Dat samen met de wisselende lettergrootte en de noodsprongen maakt het er niet proffesioneler op :n en zeker niet aantrekkelijker voor paardenliefhebbers,

Daarnaast heb ik het idee, waar eerder sommige topics wat afgeschermd waren voor nieuwe aanmeldingen en meelezers zonder account lijkt nu alles open en bloot leesbaar

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:04

Hebben jullie ook dat het niet klopt waar je in het topic terecht komt?
Hier kwam ik net bovenaan deze pagina terecht, terwijl ik al een deel gelezen had.

Ook zie ik soms die oranje pagina voor een topic, klik erop en kom op de OP uit, want ik had alles al gelezen en er was geen nieuw bericht.