Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:41

Ik denk ook niet dat het ineens complet denken is.
Meer willen begrijpen waarom dingen gaan zoals ze gaan.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:47

En hoe erg is het dan dat er geld verdiend wordt aan bokt? Moet je kijken wat Facebook allemaal van je verkoopt voor het gratis kunnen gebruiken van het platform. Zo'n forum alleen al draaiend houden kost tijd en geld, dan is het toch niet zo heel erg gek dat er een verdien model achter zit?

Ik ben overigens blij dat ik oude topics terug kan lezen. Heb daar soms veel plezier in, geeft ook een tijdlijn over mijn eigen ontwikkeling in de paarden. Maar ook topics van gebruikers waarin ik in het verleden gereageerd heb. Ach ja, die persoon met dat paard, hoe zou het nu met ze zijn? Herinneringen ophalen, heerlijk, af en toe die nostalgie. Zonde als dat zou verdwijnen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:53

Ik denk dat niemand moeite heeft met een verdienmodel, maar dat een klein beetje inzicht daarin en keuzes die daarom gemaakt worden fijn is. Eigenlijk gaat het dan meer om de communicatie dan dat je volledig transparant bent als bedrijf.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:53

Je weet dat een aanzienlijk deel van die posts al helemaal niet openbaar is? Echt, om die cijfers gaat het helemaal niemand. Het staat leuk in zo'n bio, en daarnaast zijn er technische uitdagingen met zoveel posts. (Ik weet nog dat er een crash was omdat we de bovengrens van de post- of topic-ids hadden bereikt.) Maar die dingen veranderen sowieso niet door berichten weg te halen of af te schermen, want dat is niet hoe die techniek werkt.
Het afschermen is geen technisch probleem, het maakt de cijfers niet anders en het is voor niemand technisch interessant. Het is een sociaal onderwerp, in hoe je met community's omgaat en wat de waarde is van continuiteit en het behouden van al die mogelijk interessante teksten. Maar om te denken dat het vanuit technisch/cijferboosting perspectief nodig is, is echt verkeerd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:56

Ik heb er ook geen moeite mee dat er aan verdient word. Daarom kan ik bokken. Zo simpel is het.
Maar de reden om alles te laten staan tegenover verzoeken van verwijderen /archiveren zijn niet duidelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:11

Marjo schreef:
karuna schreef:
Ik zou het voor mijn eigen berichten jammer vinden als deze zouden verdwijnen of anoniem gemaakt. Ik vind teruglezen daarvan soms leuk. Maak dan anoniem mogelijk voor mensen die daarom vragen en houdt de rest intact.

En als er nou eens een optie komt om die topics als PDF te downloaden? :)

Daar heb en kan ik niets mee. :n Ipad met beperkte opslag. En een te chaos hoofd om op losse stickjes (die ik ook niet kan teruglezen dan) dingen terug te vinden.

Ik zou het oprecht heel jammer vinden als dingen verdwijnen, zo ook overleden bokkers waar an je nog dingen kunt lezen. Of situaties die je kunt terug zien, mijn paardenleven is alweer een flinke tijd geleden. En soms is het gewoon leuk om dan nog iets te kunnen teruglezen.

Dat er geld verdient wordt zal mij een worst zijn. Het beheren van servers kost ook geld en de tijd die erin gestopt wordt ook

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:20

Misschien een hele domme vraag...maar hoe wordt er geld verdiend aan Bokt?
Je zou verwachten via advertenties, maar die kom ik niet tegen....

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:22

manubres schreef:

Afbeelding

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:24

manubres schreef:

Ik heb geen ad-blocker aan staan dus ik zie dit bijvoorbeeld:

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:25

Denk dat je een add blocker aan hebt staan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:35

DuoPenotti schreef:
Is het ook niet opgeheven na/door het overlijden van Papagroom?

Het werd overgedragen aan iemand anders omdat de oorspronkelijke forumeigenaar ermee stopte.
De nieuwe eigenaar heeft alleen werkelijk niets gedaan, had nog geen post geplaatst geloof ik voor de overname.
In dat jaar is papagroom idd overleden, maar dat was niet de aanleiding om het forum te beëindigen, het forum was toen al op sterven na dood en er werd alleen nog gepost als er iets groots/heftigs gebeurde.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:15

DuoPenotti schreef:
Ik heb er ook geen moeite mee dat er aan verdient word. Daarom kan ik bokken. Zo simpel is het.
Maar de reden om alles te laten staan tegenover verzoeken van verwijderen /archiveren zijn niet duidelijk.

Daar heeft Bart al wat over geschreven.
BartVB schreef:
Wat wel belangrijk is om daarbij in het oog te houden is dat Bokt geen Facebook of Instagram is. Facebook zal het niet uitmaken wat jij op hun platform verwijderd, zij gebruiken wat jij plaatst en wat jij leest om een profiel op te bouwen en dat profiel verkopen ze. Dat is een heel ander businessmodel.

Een ander belangrijk verschil is dat jou Instagram of Facebook posts jouw posts zijn. Die plaats je op jouw account of pagina en jij beheert je account of pagina. Op Bokt begin je een topic in een forum, daar reageren veel mensen op (en dat zijn niet alleen jouw volgers of vrienden). Bij de eerste is het redelijk logisch dat je zelf berichten kan verwijderen, bij de tweede betekent dit dat je een topic met 2000 reacties waarin honderden mensen tijd en energie hebben gestoken kwijt kan maken. Dat is een van de redenen dat we voorzichtig zijn met een 'verwijder alles' verzoek.

Ook is het zo dat het vanuit privacy oogpunt natuurlijk top is om alle topics waar meer dan een week (of maand, of jaar) niet in gereageerd is te verwijderen. Die worden namelijk een heel stuk minder bekeken dan recente posts. Dat hebben we eerder gedaan maar dan krijgen we een hoop klachten van gebruikers die wel graag terugkijken in een dagboektopic, willen zien hoe het 5 jaar geleden met hun paard ging of terug willen lezen over hun stage in Canada. Er is niet echt een 'one size fits all' op dat vlak.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:37

Jilletje schreef:
manubres schreef:

[ [url=m/iVpJZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm..dan heb ik vast een andere versie van Bokt...ik zie echt helemaal niks bij mij :o
Misschien omdat ik nooit op Bokt zit op mijn telefoon? Kijk alleen via de pc...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:15

Wat betreft archiveren;
Is het een idee om topics ouder dan 5 jaar te archiveren, waarbij archiveren betekent: toevoegen aan de groep "alleen zichtbaar wanneer je meer dan 1000 berichten hebt".
Op die manier zorg je dat nieuwelingen, werkgevers of trollen niet zomaar in de historie kunnen duiken, maar blijven topics wel zichtbaar voor de actieve bokkers die graag een oud fokkerij topic of IM willen teruglezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:28

assie schreef:
Wat betreft archiveren;
Is het een idee om topics ouder dan 5 jaar te archiveren, waarbij archiveren betekent: toevoegen aan de groep "alleen zichtbaar wanneer je meer dan 1000 berichten hebt".
Op die manier zorg je dat nieuwelingen, werkgevers of trollen niet zomaar in de historie kunnen duiken, maar blijven topics wel zichtbaar voor de actieve bokkers die graag een oud fokkerij topic of IM willen teruglezen.

Goed idee, maar dan zou ik 3 jaar doen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:28

Ik vind dat een goed idee :j

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:45

Ook ik vind dat een heel goed idee assie!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:22

Inderdaad een goed idee :j ondervangt al veel mogelijke problemen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:54

assie schreef:
Wat betreft archiveren;

Dat zou wel mooi zijn. :j

Wat een fijne ontwikkeling de laatste pagina's van dit topic! Hopelijk kan het team hier iets mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:34

Goed idee inderdaad! :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:34

assie schreef:
Wat betreft archiveren;

Ja dat vind ik ook een goed idee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:35

Heel goed idee :j

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:53

Ik vermoed zomaar dat dat slecht kan uitpakken voor de bezoekersaantallen omdat nu een hoop oude topics nog via Google te vinden zijn. Zoek maar is een willekeurige paardenvraag, negen van de 10 keer kom je op bokt terecht. Het zou zonde zijn als dat verdwijnt. Het zou misschien wel handig zijn als je een verzoek kan indienen om eigen berichten ouder dan X te anonimiseren. Er is niet op ingegaan maar het is wellicht ook handig aan te bieden dat je zelf bij je profiel kan kiezen dat je berichtengeschiedenis niet inzichtelijk is voor danwel iedereen, danwel "nieuwe" gebruikers. Voor de mods is deze natuurlijk wel altijd inzichtelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:55

Ik denk dat je dan alsnog op bokt uitkomt. Maar in een nieuwer topic.
Alles is al 1000 keer voorbij gekomen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:11

Barbet schreef:
moyra schreef:
Slechts openingspost gelezen maar mijn eerste ingeving is dat dit komt dankzij het kapot modderen met een beleid waarin je alleen maar oen ah en wat schattig mag plaatsen.
Weinig vermaak aan dus vandaag de dag (en nee ik vind iemand de grond in boren zeker geen vermaak maar bokt is pak hem beet 10 jaar geleden een beleid aangegaan die het leuke van bokt afgehaald heeft).
En de users die mij regelmatig een glimlach op het gezicht brachten zijn vakkundig verbannen dankzij dit beleid.

Er was toen een ander forum opgericht, ook een soort paardenforum maar ik ben de naam even kwijt. :o
Daar zaten ook veel bokkers die (permanent) geband waren van bokt.
Dat liep toentertijd heel goed, maar ik heb geen idee meer of dat nog bestaat.
Er werden daar ook allemaal grappen gemaakt over bokt, ik heb toen wel eens meegelezen op dat forum.

Fokt? dat is nu verplaatst naar een Facebook groep in ieder geval..dat forum is compleet overgenomen door spam. Wel jammer want was een informatief forum wbt de fokkerij maar het geeft ook wel aan hoe belangrijk het beheer is van een forum. Dat daar dan geld mee verdiend wordt vind ik niet meer dan logisch als er zoveel tijd in gaat zitten.