Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo schreef:karuna schreef:Ik zou het voor mijn eigen berichten jammer vinden als deze zouden verdwijnen of anoniem gemaakt. Ik vind teruglezen daarvan soms leuk. Maak dan anoniem mogelijk voor mensen die daarom vragen en houdt de rest intact.
En als er nou eens een optie komt om die topics als PDF te downloaden?
DuoPenotti schreef:Is het ook niet opgeheven na/door het overlijden van Papagroom?
DuoPenotti schreef:Ik heb er ook geen moeite mee dat er aan verdient word. Daarom kan ik bokken. Zo simpel is het.
Maar de reden om alles te laten staan tegenover verzoeken van verwijderen /archiveren zijn niet duidelijk.
BartVB schreef:Wat wel belangrijk is om daarbij in het oog te houden is dat Bokt geen Facebook of Instagram is. Facebook zal het niet uitmaken wat jij op hun platform verwijderd, zij gebruiken wat jij plaatst en wat jij leest om een profiel op te bouwen en dat profiel verkopen ze. Dat is een heel ander businessmodel.
Een ander belangrijk verschil is dat jou Instagram of Facebook posts jouw posts zijn. Die plaats je op jouw account of pagina en jij beheert je account of pagina. Op Bokt begin je een topic in een forum, daar reageren veel mensen op (en dat zijn niet alleen jouw volgers of vrienden). Bij de eerste is het redelijk logisch dat je zelf berichten kan verwijderen, bij de tweede betekent dit dat je een topic met 2000 reacties waarin honderden mensen tijd en energie hebben gestoken kwijt kan maken. Dat is een van de redenen dat we voorzichtig zijn met een 'verwijder alles' verzoek.
Ook is het zo dat het vanuit privacy oogpunt natuurlijk top is om alle topics waar meer dan een week (of maand, of jaar) niet in gereageerd is te verwijderen. Die worden namelijk een heel stuk minder bekeken dan recente posts. Dat hebben we eerder gedaan maar dan krijgen we een hoop klachten van gebruikers die wel graag terugkijken in een dagboektopic, willen zien hoe het 5 jaar geleden met hun paard ging of terug willen lezen over hun stage in Canada. Er is niet echt een 'one size fits all' op dat vlak.
Jilletje schreef:manubres schreef:Misschien een hele domme vraag...maar hoe wordt er geld verdiend aan Bokt?
Je zou verwachten via advertenties, maar die kom ik niet tegen....
[ [url=m/iVpJZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
assie schreef:Wat betreft archiveren;
Is het een idee om topics ouder dan 5 jaar te archiveren, waarbij archiveren betekent: toevoegen aan de groep "alleen zichtbaar wanneer je meer dan 1000 berichten hebt".
Op die manier zorg je dat nieuwelingen, werkgevers of trollen niet zomaar in de historie kunnen duiken, maar blijven topics wel zichtbaar voor de actieve bokkers die graag een oud fokkerij topic of IM willen teruglezen.
Is het een idee om topics ouder dan 5 jaar te archiveren, waarbij archiveren betekent: toevoegen aan de groep "alleen zichtbaar wanneer je meer dan 1000 berichten hebt".
Op die manier zorg je dat nieuwelingen, werkgevers of trollen niet zomaar in de historie kunnen duiken, maar blijven topics wel zichtbaar voor de actieve bokkers die graag een oud fokkerij topic of IM willen teruglezen.
Barbet schreef:moyra schreef:Slechts openingspost gelezen maar mijn eerste ingeving is dat dit komt dankzij het kapot modderen met een beleid waarin je alleen maar oen ah en wat schattig mag plaatsen.
Weinig vermaak aan dus vandaag de dag (en nee ik vind iemand de grond in boren zeker geen vermaak maar bokt is pak hem beet 10 jaar geleden een beleid aangegaan die het leuke van bokt afgehaald heeft).
En de users die mij regelmatig een glimlach op het gezicht brachten zijn vakkundig verbannen dankzij dit beleid.
Er was toen een ander forum opgericht, ook een soort paardenforum maar ik ben de naam even kwijt.![]()
Daar zaten ook veel bokkers die (permanent) geband waren van bokt.
Dat liep toentertijd heel goed, maar ik heb geen idee meer of dat nog bestaat.
Er werden daar ook allemaal grappen gemaakt over bokt, ik heb toen wel eens meegelezen op dat forum.