elnienjo schreef:Dat is toch geen vergelijk, zijn Joden ooit ervaren als overlast gevende agressieve groepen?
Poe, ik kan me een periode zo'n 70 - 80 jaar geleden bedenken dat dat idd gedacht werd. Zegt WWII je iets?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:elnienjo schreef:Dat is toch geen vergelijk, zijn Joden ooit ervaren als overlast gevende agressieve groepen?
Poe, ik kan me een periode zo'n 70 - 80 jaar geleden bedenken dat dat idd gedacht werd. Zegt WWII je iets?
elnienjo schreef:Dat is toch geen vergelijk, zijn Joden ooit ervaren als overlast gevende agressieve groepen?
Danique_G schreef:elnienjo schreef:Dat is toch geen vergelijk, zijn Joden ooit ervaren als overlast gevende agressieve groepen?
Geen woorden voor dit![]()
Internationaal gezien is het nog steeds een van de minst geliefde communities
Elnienjo, serieus. In de meest Arabische landen hebben ze nog steeds geen sterke liefdevolle gevoelens voor joden.
elnienjo schreef:_San87_ schreef:
In de overlevering staan Joden volgens mij vooral bekend als succesvolle zakenlieden, niet als agressieve buurtcrimineeltjes. Beetje zoals de Chinezen anno nu.
Princess_ schreef:janderegelaa schreef:Als je alle witte autochtone mannen van middelbare leeftijd daarvan beschuldigt dan discrimineer je dus volgens jullie eigen filosofie. Dat is verboden op Bokt.
Karl, let je even op? En een melding graag. Ik word gediscrimineerd.
Waar beschuldigt ze nou precies die witte autochtone mannen van dan? Zie nergens een beschuldiging staan
Karl66 schreef:janderegelaa schreef:Als je alle witte autochtone mannen van middelbare leeftijd daarvan beschuldigt dan discrimineer je dus volgens jullie eigen filosofie. Dat is verboden op Bokt.
Karl, let je even op? En een melding graag. Ik word gediscrimineerd.
https://meld.nl/melding/discriminatie/
Electra63 schreef:Ik wacht met spanning op jouw melding Jan..
Vooral het discrimineren van ALLE witte mannen door mij, lijkt mij interessant !
Electra63 schreef:Maar een witte, autochtone man van middelbare leeftijd is natuurlijk niet de juiste persoon om te bepalen of mensen wel of niet zich (terecht) gediscrimineerd voelen of worden.
Karl66 schreef:Iemand plaatst een bericht, waarin afkomst en crimineel gedrag aan elkaar gekoppeld worden, waardoor expliciet die hele groep als crimineel wordt weggezet. Vinden jullie als team dat acceptabel? Vinden jullie als team of daarmee de Nederlandse wet wordt overtreden? Hoe vindt het team dat daar mee omgegaan moet worden? En hoe maak je aan de bokkers in het topic duidelijk dat zo'n bericht over de grens is en niet getolereerd wordt, er even vanuit gaande dat jullie dat vinden?
Electra63 schreef:Ik begrijp niet waarom racistische of discriminerende opmerkingen wel mogen, maar een tegenreactie niet
Van mij mag alles blijven staan, maar laat bokkers dan wel reageren.
Of een Groene Hulk plaatsen, vind ik ook prima.
Danique_G schreef:In die racistische berichten stonden ook gewoon veel feitelijke onwaarheden. Waarom doet bokt hier niet wat mee?
Ailill schreef:Gini, ik snap je punt hoor en deel deels je mening. Maar waarom mogen bepaalde Bokkers echt van alles roepen, binnen de meest uiteenlopende topcis, terwijl ze heel goed weten dat er veel weerstand komt. Sterker nog, dat is (denk ik) hun doel. Als je dat bij een groep steeds weer ziet en ook steeds andere mensen reageren precies hetzelfde op hen.
Moeten al die mensen dan maar op het rode kruisje drukken (wat voor mij de richting op gaat om die herrieschoppers dus nog gelijk te geven ook) en die herrieschoppers hebben vrij spel? Met ook nog eens inhoudelijk heel erg verkeerde uitspraken? Die iedereen kan lezen, dus ook kwetsbare mensen en/of jongeren? Is dat dan JJ-proof?
Karl66 schreef:Bokt heeft toch gewoon regels? En als de mods op die regels kunnen modereren, waarom zouden ze dan niet op de specifieke regel dat berichten aan de wet moeten voldoen en niet mogen discrimineren kunnen modereren?
Shadow0 schreef:Ik ervaar dat niet zo en anderen die in dit topic gereageerd hebben blijkbaar ook niet, want anders was dit topic niet gestart.
NadjaNadja schreef:Ik vraag mij echter op mijn beurt af waarom het zo belangrijk is om aan gebruikers duidelijk te maken wat er getolereerd wordt of niet (op het gebied van racisme/racistische uitspraken). Ik zie dat al een aantal keren in verschillende vormen voorbij komen, maar ik vraag mij oprecht af wat dat bijdraagt aan een discussie. Voor mij persoonlijk voelt dat namelijk puur als een soort "overwinningsgevoel", alsof je dan 'bewijs' hebt dat de ander fout zat. Als ik de discussie aan ga met iemand die een ander standpunt heeft, zou ik de ander vooral willen overtuigen van mijn eigen standpunt door daar argumenten voor aan te dragen. Ik wil dus graag hun mening daarover veranderen. Als dan een bericht verwijderd wordt/een gebruiker aangesproken wordt, zal deze persoon misschien in het vervolg letten op wat hij schrijft, maar dat is natuurlijk lang niet hetzelfde als daadwerkelijk van mening veranderd zijn. Maar, zoals ik al zei, het is mijn persoonlijke gevoel dat het niet zo belangrijk is, maar probeer mij gerust op andere ideeën te brengen daarover!
Karl66 schreef:Het maakt uit wat er gezegd wordt en hoe het gezegd wordt. In dit topic was daar nog een heel mooi voorbeeld van. Iemand maakt een racistische opmerking, daar wordt op gereageerd met de reactie dat die opmerking racistisch is. Waarna er weer een tegenreactie komt dat je iemand niet voor racist mag uitmaken want je kent die persoon niet. Op dat moment is de reactie van mensen die meelezen; "kom op man, niemand zegt dat je een racist bent, maar dat de opmerking racistisch is." Maar als die manier van reageren zich blijft herhalen, dan halen mensen hun schouders op als er na tien keer weer zo'n reactie komt dat je niet mag zeggen dat iemand racistisch is. En na honderd keer denken mensen "ja, je moet eens ophouden mensen aldoor voor racist uit te maken." Tegen die tijd is het een aanvaard gegeven geworden dat mensen blijkbaar voor racist uitgemaakt worden.
NadjaNadja schreef:Ik vraag mij echter op mijn beurt af waarom het zo belangrijk is om aan gebruikers duidelijk te maken wat er getolereerd wordt of niet (op het gebied van racisme/racistische uitspraken).
Citaat:Ik zie dat al een aantal keren in verschillende vormen voorbij komen, maar ik vraag mij oprecht af wat dat bijdraagt aan een discussie. Voor mij persoonlijk voelt dat namelijk puur als een soort "overwinningsgevoel", alsof je dan 'bewijs' hebt dat de ander fout zat.
Citaat:Als ik de discussie aan ga met iemand die een ander standpunt heeft, zou ik de ander vooral willen overtuigen van mijn eigen standpunt door daar argumenten voor aan te dragen.
Citaat:Maar, zoals ik al zei, het is mijn persoonlijke gevoel dat het niet zo belangrijk is, maar probeer mij gerust op andere ideeën te brengen daarover!
Shadow0 schreef:NadjaNadja schreef:Ik vraag mij echter op mijn beurt af waarom het zo belangrijk is om aan gebruikers duidelijk te maken wat er getolereerd wordt of niet (op het gebied van racisme/racistische uitspraken).
Omdat het nu overkomt als ergens tussen 'volkomen willekeurig' en het actief toelaten van racisme, en ik heel graag zou willen om meer te begrijpen wat jullie nou eigenlijk willen op Bokt. Ik zie dat dingen nu met regelmaat voorkomen die ik hiervoor in al die jaren Bokt nooit op die schaal heb gezien, ook omdat het nooit getolereerd werd.
Citaat:Ik zie dat al een aantal keren in verschillende vormen voorbij komen, maar ik vraag mij oprecht af wat dat bijdraagt aan een discussie. Voor mij persoonlijk voelt dat namelijk puur als een soort "overwinningsgevoel", alsof je dan 'bewijs' hebt dat de ander fout zat.
Wat een bizarre interpretatie.Citaat:Als ik de discussie aan ga met iemand die een ander standpunt heeft, zou ik de ander vooral willen overtuigen van mijn eigen standpunt door daar argumenten voor aan te dragen.
Dat is overigens meestal vrij zinloos, zeker als de discussie al redelijk gepolariseerd is. En natuurlijk: als je een situatie wilt hebben waarin argumenten ertoe doen, dan helpt het om een sfeer te creeren waarin goede onderbouwing helpt (en het tegenovergestelde juist minder ruimte krijgt.)Citaat:Maar, zoals ik al zei, het is mijn persoonlijke gevoel dat het niet zo belangrijk is, maar probeer mij gerust op andere ideeën te brengen daarover!
Ik vind het eigenlijk een beetje een gemakkelijke instelling, jij hebt je mening al gevormd, het is aan ons om die te veranderen. Is het niet ook nuttig om als mod juist te proberen om dat wat los te laten en wat meer te proberen om vanuit willen begrijpen te lezen?
Karl66 schreef:Het gaat niet alleen om deze discussie, als een groep iemand met een afwijkende mening de hele tijd weg blijft zetten als trol, waarbij het niet uitmaakt of iemand inhoudelijk reageert of niet. Dan is die persoon na een tijdje in de beleving van Bokt een trol, of paardenmishandelaar of, of, of...