Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:03

Je kan je natuurlijk afvragen of bokt wel de plek is voor seksuele praat maar aan de andere kant: blijkbaar is die behoefte er wel. Waarom er dan zo krampachtig over doen? Dan werk je het gegiechel naar mijn idee juist in de hand. En als je wil dat iets normaal gevonden wordt, dóe er dan ook normaal over.
En nee, natuurlijk hoef je dan niet in geuren en kleuren uit te leggen wat er de voorgaande avond tussen de lakens is gebeurd maar er zitten ook nog een heleboel kleuren grijs tussen zwart en wit. (No pun intended)

Mondy

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:08

Dat rondje blijven we een beetje in hangen.
Er mag over het onderwerp gesproken worden maar in bepaalde mate.
We zijn in overleg mbt (om er even een naam aan te geven) lubetopic maar het is uiteindelijk de uitkomst die het gaat zijn.
Er zijn genoeg andere fora die geen seksfora zijn waar je deze vragen ook kan stellen als je ze niet aan de persoonlijke omgeving zou kunnen stellen.

Mbt de medische topics. Mooie topic opening zag ik voorbij komen ! Daar is misschien ook wel wat uit te halen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:10

wittepit schreef:
Imandra, je neemt me de woorden uit de mond. Is het juist niet belangrijk dat op een forum waar het meerendeel van de leden van het vrouwelijk geslacht is, in leeftijd variërend van jong tot oud, seks openlijk besproken wordt vanuit een vrouwelijke invalshoek? Als de jongste gebruikers er niet in geïnteresseerd zijn zullen ze zo’n topic niet doorlezen, zijn de in de giechelfase laat ze asjeblieft lezen dat je er als vrouw een mening over kunt hebben die anders is dan de gemiddelde christelijk-mannelijke visie erop. In de paardenwereld is misbruik van jonge meisjes best regelmatig voorkomend, laat ze hier lezen dat ze niet de eerste en de enige zijn. En ook dat seks iets is waar je van kan en mag genieten. Vieze mannetjes zullen ongetwijfeld meelezen, maar laat ze dan in ieder geval niet meer kunnen profiteren van onwetendheid en schaamte bij hun potentiële slachtoffers, wellicht omdat ze daar hier over gelezen hebben.
Meiden hebben nou eenmaal vragen die je liever niet aan je ouders stelt, en ervaringen die je liever niet met ze deelt. En ik denk niet dat ze daarmee naar een seks-forum gaan, maar dat kan ik verkeerd inschatten.

Wat een top reactie! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:28

Giolli schreef:
wittepit schreef:
Imandra, je neemt me de woorden uit de mond. Is het juist niet belangrijk dat op een forum waar het meerendeel van de leden van het vrouwelijk geslacht is, in leeftijd variërend van jong tot oud, seks openlijk besproken wordt vanuit een vrouwelijke invalshoek? Als de jongste gebruikers er niet in geïnteresseerd zijn zullen ze zo’n topic niet doorlezen, zijn de in de giechelfase laat ze asjeblieft lezen dat je er als vrouw een mening over kunt hebben die anders is dan de gemiddelde christelijk-mannelijke visie erop. In de paardenwereld is misbruik van jonge meisjes best regelmatig voorkomend, laat ze hier lezen dat ze niet de eerste en de enige zijn. En ook dat seks iets is waar je van kan en mag genieten. Vieze mannetjes zullen ongetwijfeld meelezen, maar laat ze dan in ieder geval niet meer kunnen profiteren van onwetendheid en schaamte bij hun potentiële slachtoffers, wellicht omdat ze daar hier over gelezen hebben.
Meiden hebben nou eenmaal vragen die je liever niet aan je ouders stelt, en ervaringen die je liever niet met ze deelt. En ik denk niet dat ze daarmee naar een seks-forum gaan, maar dat kan ik verkeerd inschatten.

Wat een top reactie! +:)+

Ga ik in mee. :j Ik denk juist in deze tijd, waarin vrouwen éindelijk steeds vaker als volwaardig mens gezien worden en normaal betaalt worden, het juist ook heel belangrijk is om vrouwelijke seksualiteit te bespreken. Uit eigen ervaring weet ik hoe naar het soms kan zijn dat de maatschappelijke beelden van "als je veel seks hebt als vrouw ben je een slet" zo ontzettend geïndoctrineerd zijn dat ze zelfs in je eigen hoofd zitten, ondanks dat je zo geëmancipeerd als wat bent. Laat ze het hier maar lezen van vrouwen uit alle leeftijden, dat seks iets normaals is. Juist als er door bokt krampachtig wordt gedaan, bevestig je daarmee het bovengenoemde standpunt dat seks hebben als vrouw een taboe is. En dát is nu precies wat we de wereld uit moeten helpen. Seks is niet vies of raar of iets geheims, en hoe sneller we dat accepteren en stoppen met die onzin dat je het er niet over mag hebben, hoe beter.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:38

Dankjulliewel Giolli en Resistance, ik kan alleen maar hopen dat het openlijk bespreken van seks op een paardenforum breder wordt gezien dan alleen maar “het gaat niet over paarden dus het hoort er niet thuis”. Veel paardenliefhebbers zijn nou eenmaal vrouw. En ik denk dat het van maatschappelijk belang is dat laagdrempelige informatie beschikbaar is. Laat moeders maar denken dat hun dochters het alleen over roze zadeldekjes en stoere zwarte hengsten hebben in een “veilige“ omgeving, als ze ondertussen door opgedane kennis minder kwetsbaar zijn.
Maar, sorry Mondy, jouw reactie geeft weinig hoop.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:50

Maar waar Mondy het over heeft, gaat niet over 'over seks praten'. Dat is iets wat heden ten dage gewoon kan en mag op Bokt.
Eerder in dit topic kwam het voorstel naar boven om een algemeen afgesloten topic te openen waarin iedereen als het ware los in zou kunnen gaan. Dus niet alleen als volwassenen praten over seks, maar waarin alle details en omschrijvingen uitgebreid aan bod zouden kunnen komen. Geen grens.

En dan stel ik mij de vraag of daar een plaats voor voorzien moet worden op Bokt. Is het niet goed dat er ook ergens wel grenzen zijn aan wat je op bokt.nl kan en mag verwachten? Is er echt nood aan om openbaar aan wildvreemden te melden dat je gisteravond zo lekker ge..... hebt en dat je hem daarna eens goed ..... hebt totdat hij .... terwijl jij zalig ....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:52

Gini schreef:
Maar waar Mondy het over heeft, gaat niet over 'over seks praten'. Dat is iets wat heden ten dage gewoon kan en mag op Bokt.
Eerder in dit topic kwam het voorstel naar boven om een algemeen afgesloten topic te openen waarin iedereen als het ware los in zou kunnen gaan. Dus niet alleen als volwassenen praten over seks, maar waarin alle details en omschrijvingen uitgebreid aan bod zouden kunnen komen. Geen grens.

En dan stel ik mij de vraag of daar een plaats voor voorzien moet worden op Bokt. Is het niet goed dat er ook ergens wel grenzen zijn aan wat je op bokt.nl kan en mag verwachten? Is er echt nood aan om openbaar aan wildvreemden te melden dat je gisteravond zo lekker ge..... hebt en dat je hem daarna eens goed ..... hebt totdat hij .... terwijl jij zalig ....

Wilde net zeggen. Er is een verschil Tussen niet over seks mogen praten en een reactie over je leeg laten lebberen in een bidet topic ongepast vinden. Wat hebben geëmancipeerde of kwetsbare meiden aan dergelijke reacties? :?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:54

Soms is dat heel leerzaam om te lezen. Al is het maar dat je gaat googelen wat bepaalde termen betekenen en je bij fellatio niet aan een bepaald pastavormpje denkt. Kan er toch een keertje minder de draak met je gestoken worden als onnozel jong ding.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:59

Nabster schreef:
Seks mag niet, maar ronduit vloeken is geen punt....bijzonder.

Yeb, al meerdere keren aangekaart bij team , reactie zero , nul punt nul.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:01

wittepit schreef:
Soms is dat heel leerzaam om te lezen. Al is het maar dat je gaat googelen wat bepaalde termen betekenen en je bij fellatio niet aan een bepaald pastavormpje denkt. Kan er toch een keertje minder de draak met je gestoken worden als onnozel jong ding.

Wat is er leerzaam en de term ‘schoon likken’?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:03

Peetstap schreef:
Nabster schreef:
Seks mag niet, maar ronduit vloeken is geen punt....bijzonder.

Yeb, al meerdere keren aangekaart bij team , reactie zero , nul punt nul.

Doet het scheldwoordenfilter dit er niet uit filteren voor de mensen die het niet willen zien? zijn er scheldwoorden of krachttermen die er tussendoor glippen oid? ik herken het niet zo maar misschien hang ik op andere delen van bokt rond. Bij mij komt er ook wel eens een krachtterm uit, maar als ik die dan terug zie in een quote van iemand anders dan staat er meestal poedersuiker of iets in die richting.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:08

Ayasha schreef:
wittepit schreef:

Wat is er leerzaam en de term ‘schoon likken’?

Dat het tot de mogelijkheden behoort.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:11

wittepit schreef:

Maar tussen het over bepaalde termen gebruiken en uitgebreid beschrijven incl alle details wat je hebt gedaan zit nog wel een flink verschil. Voorkeuren bespreken is prima, maar je hoeft het echt niet zo expliciet op te schrijven. We kunnen het er vrij over hebben maar daarbij wel netjes blijven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 13:16

Ik weet dat de buren seks hebben, hoef het niet te horen of te zien..

Dus bespaar mij details, zo zie ik het .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:24

Dat gezegd hebbende heeft iedereen wel een andere definitie van 'details'. Gesprekken over klaarkomen/wat normaal is om tijdens de seks te voelen/doen, voorkeuren, masturbatie etc, zijn heel gezond en ook goed om te bespreken imo. Mits je daar behoefte aan hebt dat te zien natuurlijk. Gesprekken over de details zoals benoemd in het bidet-incident gaan mij persoonlijk te ver en ik zie het nut ook niet zo in van dat soort smut.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:26

Maar daar kan dan op getemd worden en wordt die reactie verwijderd neem ik aan?

Ik zelf stoor me er niet zo aan. Voor mij zijn er persoonlijke andere ‘problemen’ op Bokt (waar soms niks aan te doen valt) wat voor mij het plezier er af haalt. Dat heeft niets te maken met vulgaire opmerkingen. (Al zou dat ook niet tof zijn als heel Bokt daar mee vol stond natuurlijk)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:28

Ik denk dat als het woord 'fellatio' het "ergste" is wat je als voorbeeld kan geven, dat je niet echt realistisch bent van wat er in zo een topic allemaal gezegd zou worden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:50

Nogmaals wat is aanstootgevend.

Mogen afvaltopics en wat heb je vandaag gegeten dan wel?
Iemand zou er aanstoot aan kunnen nemen, meer willen afvallen, zichzelf uithongeren.

Medisch, vragen staat vrij, Net als advies geven. Al is een arts opzoeken wel het handigste.
Iemand narcist of hypochonder noemen vind ik nogal wat.
Zegt meer over de persoon die het schrijft dan over de persoon die de sticker opgeplakt krijgt.

Op pagina 2 van dit topic worden er een aantal bokkers bij hun gebruikersnaam genoemd.
Is dat niet op de man spelen?
Waarom staan die amen er nog?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:08

luuntje schreef:
Op pagina 2 van dit topic worden er een aantal bokkers bij hun gebruikersnaam genoemd.
Is dat niet op de man spelen?
Waarom staan die amen er nog?

Dat is idd op de man, heel erg zelfs en ook totaal onwenselijk op Bokt. Maar in deze zijn ze nog even blijven staan. Dat was mijn keuze gisteren omdat het hier in het topic behoorlijk hoog opgelopen was. Dan dweil ik liever 1 kraantje per keer dan 7 tegelijk. Kiezen tussen een aantal kwade maar wilde ook herhaling voorkomen van berichten met voorbeelden, aanwijzingen en cryptische omschrijvingen. Ik zal die berichten anonimiseren omdat ik ook van mening ben dat het er nu wel lang genoeg gestaan heeft. Hierbij mijn excuses aan de personen wie het betreft, normaliter is het wel een Modactie die we zsm willen uitvoeren.

Zou daarna graag nog wat anders met jullie willen delen maar daar kom ik later op terug :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:29

-O- had er per ongeluk een slotje aan gehangen Y;(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:29

Gelukkig heb je de sleutel weer gevonden :D

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:32

:D Ja idd, ik schrok er zelf van :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:36

Ods schreef:
-O- had er per ongeluk een slotje aan gehangen Y;(

Was in dit geval meer een cliffhanger he met je laatste opmerking. :')

....maar daar kom ik later op terug....... BAM! :evaw:
_O- _O- _O- _O-

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:38

:))

Kijken hoe snel er dan een nieuw verontwaardigd topic geopend word en dat timen.
Dat is dan waar op terug gekomen word :P :+

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:39

Nou ja jullie maken er wel een spektakel van maar idd... een cliffhanger leek het zo wel! :D :))