Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Heb je last van artrose en de orthopeed spuit er cortison in je schouder. Zonder er op te wijzen hoe schadelijk die cortison voor je botten zijn. Ben je maar wat graag bereid om eerst alternatieven te gaan proberen. Medicijnen doen hun werk goed, zoals de antibiotica die ik mijn honden gaf bij Lyme. Die antibiotica maakte echter meer kapot dan de lyme. En ze zijn dus gestorven aan de bijwerkingen van de antibiotica. Daarvoor waarschuwde me de dierenarts ook. Natuurlijk ga je dan op zoek naar alternativen.
Want ik persoonlijk denk er zitten in de natuur ook middelen die het probleem ook kunnen oplossen.
Dus ik persoonlijk ga eerst op zoek naar alternatieven dan de medicijnen met hun bijwerkingen.
Dinopino schreef:Oeps dromertje2 je bent geloof ik een beetje kwaad op mij. Negeer dan liever even mijn berichten. En zoek een gezelliger topic of bezigheid voor de zondag. Goedbedoeld advies. Negatieve energie op mij projecteren voel je je zelf niet echt beter bij.
Er zijn heel wat mensen met me oneens, daar hoef je je niet druk over te maken hoor. Je geeft me een beetje te veel eer.
IMANDRA schreef:.Dinopino schreef:Heb je last van artrose en de orthopeed spuit er cortison in je schouder. Zonder er op te wijzen hoe schadelijk die cortison voor je botten zijn. Ben je maar wat graag bereid om eerst alternatieven te gaan proberen. Medicijnen doen hun werk goed, zoals de antibiotica die ik mijn honden gaf bij Lyme. Die antibiotica maakte echter meer kapot dan de lyme. En ze zijn dus gestorven aan de bijwerkingen van de antibiotica. Daarvoor waarschuwde me de dierenarts ook. Natuurlijk ga je dan op zoek naar alternativen.
Want ik persoonlijk denk er zitten in de natuur ook middelen die het probleem ook kunnen oplossen.
Dus ik persoonlijk ga eerst op zoek naar alternatieven dan de medicijnen met hun bijwerkingen.
Mwah imo is alles een afweging. Die dokter zal het niet doen als de risico's (mindere botten) niet opwegen tegen de voordelen (minder last van je artrose). Ik dacht dat cortison ook geen langdurige 'oplossing' is voor artrose maar juist tijdelijk als je erg veel last hebt? Niet bedoelt als een medicijn waar je telkens weer voor terug gaat? Maar kan het mis hebben, weet maar weinig van artrose en de behandelingen af.
Chemo is ook giftig en niet goed voor je lichaam en het zal vast je levensverwachting verminderen (tov een normale situatie zonder kanker). Maar het weegt wel op tegen het hebben van kanker en daaraan doodgaan.
Dat is bij alles.
Overigens, alles is 'natuurlijk' en 'natuurlijke' producten kunnen net zo goed schadelijk zijn. Die antibiotica die je noemt zal ook vast wel nadelige gevolgen hebben waardoor die niet de vervanging is van de huidige antibiotica die we hebben. Al is het maar omdat die in bepaalde situaties niet goed zou werken oid.
In de medische wereld is het altijd een afweging: wegen de nadelen van de oplossing op tegen de nadelen van de te-bestrijden-ziekte/aandoening/etc? Imo maak je het nu te eenzijdig door te zeggen dat bijv. antibiotica heel schadelijk is.
Dinopino schreef:Maar vind je dan ook dat daar gemodereerd op moet worden?
Magrathea schreef:Maar pmarena, "een tweede keizersnede is niet verplicht, jij bent de baas hierover" is het antwoord op de vraag "Is een tweede keizersnede verplicht en ben ik zelf de baas hierover?" Niet op de vraag "Ik hoorde dat een tweede keizersnede altijd nodig is, hoe zit dit?" Als je dit antwoord geeft op de tweede vraag impliceer je namelijk dat 'jij' (de aanstaande moeder dus) het altijd beter weet dan de arts [knip]
Citaat:Dat je het niet erg vind dat mensen niet-onderbouwde meningen spuien.. Ja eh, daar kan ik al helemaal niks mee.
Citaat:Ik heb geen kinderwens (of kinderen), ben redelijk bekend met de medische wereld en de wetenschap, dus ik zou inderdaad niet reageren in een topic over keizersnedes omdat ik er de ballen verstand van heb. Dat mensen zich beter buiten discussies houden waar ze eigenlijk niets over weten vind ik helemaal niet zo'n raar standpunt hoor
Magrathea schreef:Dinopino schreef:Maar vind je dan ook dat daar gemodereerd op moet worden?
Indirect kan dat wel zo uitkomen.
"Ik vind zo en zo!"
- Ok heb je daar een onderbouwing voor?
Nee ik heb het ooit ergens gelezen maar ik weet niet meer waar - kan geen bronnen voorleggen dus
.. en ik heb er zelf ook geen ervaring mee, ook niet in mijn directe omgeving - dus zelfs die context lukt niet.
Nou dan heb je dus een waardeloze bijdrage aan een discussie / hulpvraag geleverd, hupsakee weg ermee. Het plaatsen van niet-nuttige berichten in threads is al niet toegestaan. (Al heb ik niet het idee dat hier strak op gemodereerd wordt maar soit)
Vanaf het begin af aan heb ik dit topic gevolgd en over nagedacht.Citaat:Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt
pien_2010 schreef:Vanaf het begin af aan heb ik dit topic gevolgd en over nagedacht.Citaat:Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt
Mijn standpunt heb ik na het lezen van alle posts gevormd. Ik ben tegen het modereren op misinformatie en fake news op Bokt.
Dit is namelijk ongelooflijk riskant en voor je het erg hebt is er sprake van censuur.
Namelijk het is niet zo simpel en duidelijk om te weten wat misinformatie is of wat fake nieuws is.
Dus ik vind het belangrijk als iemand berichten plaats waarvan ik denk dat er sprake is van miscommunicatie of fake news, dat ga ik met een mooie onderbouwde posts en de juiste bronnen mijn posts doen, zodat alle gebruikers die mee lezen zelf hun oordeel kunnen bepalen.
Vaak bestaat er namelijk niet zo iets als EEN WAARHEID. Dus na al een hele tijd nadenken, vind ik dat we elkaar maar moeten overtuigen met goed geïnformeerde en gedocumenteerde bronnen. Laat de moderators gewoon modereren op de regels die vastgesteld zijn op Bokt, want dat is al ingewikkeld genoeg.
Ik denk namelijk dat als je dit niet doet→ er bijvoorbeeld niet meer geschreven kan worden over homeopathische of andere alternatieve behandelingen→ want dat is allemaal onzin, gevaarlijke nepperij. Dan kan er niet meer geschreven worden als mensen afwijkend denken als het gaat om belangrijke issues als bijvoorbeeld vaccinaties→ want dat is echt toch onverantwoord
.
Dan ben je dus al bezig met een vorm van censuur. Ik vind in een democratische land als Nederland, dat je dat niet moet willen. Leven en laten leven en laten we met het geschreven woord met elkaar discussiëren. De moderators kunnen er dan op toe zien dat we dit open, correct en vriendelijk doen met in acht neming van de regels op Bokt.
Daarbij vind ik het zelf vaak erg interessant als mensen totaal anders denken als ik en ook leerzaam. Ook al word ik ook wel eens pissig over sommige meningen.
Shaggy09 schreef:Ook dat.Bovendien vraag ik me af waar een discussieforum dan voor is? Als je op een bepaald punt alleen maar 'correcte' informatie mag delen dan is er dus geen ruimte meer voor discussie en elkanders standpunten.
dromertje2 schreef:Ik blijf er bij, van zodra leugens worden verteld waardoor de medemens in gevaar komt, moet men ingrijpen.