[Dienstmededeling] Suggesties voor nieuwe mods

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:43

Botervlieg"]
[quote="lonneke schreef:
En waarom moet een mod in de smaak vallen? een mod moet vooral zorgen dat het hier allemaal soepel verloopt, dan kan het best zijn dat dat een keer tegen de ideeen van een gebruiker in gaat, maar dat kan soms gewoon niet anders. Tuurlijk is het fijn als een mod goed ligt bij de users, maar ook die nieuwe mod zal eens streng moeten optreden als het niet anders kan, en dan is ook niet iedereen daar blij mee.

Lonneke (en evt. andere mods/beheerders die ongetwijfeld jouw standpunt delen),
denk je niet dat je meer begrip en medewerking van users kunt verwachten
als je mods aanstelt die aantoonbaar de sympathie en het vertrouwen
van die users hebben?

(Mits ze niet als een blad aan de boom omdraaien uiteraard.)

Schijnheilig

(sorry, als dit weer off-topic is.)
[/quote]
Tuurlijk heb je daar ook voor een deel gelijk in BV, maar als mod heb je nu eenmaal vaak dat je situatie's moet inschatten en oplossen, en dat valt gewoon niet altijd in goede aarde bij de users. Dus het kan best eens gebeuren dat diegene die dan mod is geworden vanuit het geen wat er als mod van hem gevraagd word anders reageert als dat je van hem gewent was toen hij of zij geen mod was.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:59

Het grootste probleem blijft altijd dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken. Je hebt bij iedere beslissing voor- en tegenstanders. Degene die de beslissing maakt kan daar door sommige mensen idd op aangekeken worden, maar juist door andere weer geprezen.

Zelf ben ik een redelijk "groene" bokker, laat niet altijd even veel berichtjes achter, maar lees wel veel mee. En ik moet zeggen dat er toch over het algemeen wordt geprobeerd om bokt voor iedereen zo leuk mogelijk te houden. Bokkers kunnen zelf over een hoop dingen meedenken en dingen voorstellen wat en hoe bokt eventueel verbeterd kan worden. Vanaf de andere kant wordt er goed uitgelegd waarom dingen (nog) niet/wel kunnen.

Een goed voorbeeld hiervan is dit topic. Maar ja dit is uiteraard mijn mening. En ik hoop dat ik nu ook niet teveel off-topic ben gegaan Knipoog .

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:22

lonneke"]
[quote="Ann schreef:
Een discussie hoeft niet in een Boktruzie uit te lopen Lachen Als er zonder uitleg een aantal moderators worden gekozen die niet in de smaak vallen bij de gebruikers, werkt het ook niet Clown

Als de huidige moderators er nu een aantal uitkiezen en daar een poll van maken voor de gebruikers, dan hebben de gebruikers ook nog enige inspraak Lachen

daar ben ik het niet mee eens, want wij zijn ook niet door de users aangesteld, maar door bart zelf. En waarom moet een mod in de smaak vallen? een mod moet vooral zorgen dat het hier allemaal soepel verloopt, dan kan het best zijn dat dat een keer tegen de ideeen van een gebruiker in gaat, maar dat kan soms gewoon niet anders. Tuurlijk is het fijn als een mod goed ligt bij de users, maar ook die nieuwe mod zal eens streng moeten optreden als het niet anders kan, en dan is ook niet iedereen daar blij mee.
[/quote]

Heeft niets te maken met in de smaak vallen of streng zijn, een aantal huidige moddie´s zijn amper online en als ze dan ergens op reageren vanuit hun moderatorfunctie, denk ik weleens, daar hebben we haar ook weer... Verward

(Ik bedoel niet speciaal Lonneke hiermee).

Ik ben dus voor moddie´s die weten wat er speelt onder de gebruikers door dagelijks online te zijn EN die weten waar ze over praten Lachen

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:35

Mensen, dit is toch geen verkiezing? Het zijn suggesties! Alsjeblieft geen verkiezing.. bureaucraten zijn er al genoeg.. en daar schiet je ook niets mee op. Jezelf verkiesbaarstellen voor een modschap op een forum? Dan zit je idd in de vriendjespolitiek. Ik denk dat het via deze manier veel minder is.
Btw, denk niet dat het 'hall of fame' gebeuren gaat werken, aangezien nieuwe gebruikers niet echt op
'speciale fora', handleidingen of sticky's letten.. raar maar waar. Scheve mond

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:36

Zou ook wel Mod willen worden.heb waarschijnlijk niet genoeg berichten >;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:37

Ann schreef:
Heeft niets te maken met in de smaak vallen of streng zijn, een aantal huidige moddie´s zijn amper online en als ze dan ergens op reageren vanuit hun moderatorfunctie, denk ik weleens, daar hebben we haar ook weer... Verward

(Ik bedoel niet speciaal Lonneke hiermee).

Ik ben dus voor moddie´s die weten wat er speelt onder de gebruikers door dagelijks online te zijn EN die weten waar ze over praten Lachen

OK dan! OK dan! OK dan!
en daar ben ik het dus volledig mee eens

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:40

dat klinkt als een fijne moddie ann, wie weet komen die er ooit.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:42

Blijf hoopvol SP, het zou zomaar kunnen Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:43

tips op wie ik dan zou moeten stemmen kayla? ook al blijft het de vraag in hoeverre dat telt natuurlijk...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:44

Dat kan je zelf wel een beetje inschatten toch? Tong uitsteken

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:46

op dit moment ken ik nl. niet zo een droompersoon, tenzij ik iets gemist heb.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 02:03

Het spijt me zeer, maar ik heb alleen pagina`s 1 en 2 gelezen, dus als er ondertussen aanpassingen en wijzigingen aan de manier van suggereren zijn gekomen, heb ik die helaas niet gezien.

Ik ben een poos moderator van een ander paardenforum geweest, wat me wel beviel. Door onenigheid binnen het team van moderators en quasi totale afwezigheid van een Administrator, ben ik toen uit het team gegaan/geforceerd door iemand die toen meende voor Administrator te mogen spelen en op een of andere manier aan passwords was gekomen om mij eruit te zetten. Ben wel gewoon gebruiker gebleven, maar daarna meer passief. Op Bokt lijkt het me leuk het nog eens te proberen, het liefst op een niet al te druk forum omdat ik niet meer elke dag uren achter de pc zit (maar ik kom echt wel dagelijks hoor!! ). Verder heb ik geen voorkeur.

Hoe gaat het verder nu? Wanneer en hoe krijgen we bericht over de uitslagen?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:22

Heb net het topic doorgelezen verder, en heb heel veel mensen gezien met goede opmerkingen (helaas kan me compje niet knippen en plakken, dus kan ze hier niet neerzetten)
Zelf heb ik over het algemeen alleen mensen in mijn lijstje gezet, die ik daar echt bij vind passen, waarbij ik zeker niet heb gelet op het berichtaantal oid.
Om 1 voorbeeld te nemen die ook in mijn lijstje staat: Gijsenkim, vind haar iemand die bijv. heel goed bij RT of MD past, ze geeft heel veel nuttige antwoorden etc. Denk dat zij een hele goede mod zou zijn,.

Maar is het niet handig om eens te kijken bij de TEM's??
Kijken wie er bijv. veel nuttige tips heeft gegeven ofzo?

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:40

Ilkkah schreef:
(...)
Maar is het niet handig om eens te kijken bij de TEM's??
Kijken wie er bijv. veel nuttige tips heeft gegeven ofzo?

Wordt daar niet buitengewoon op prijs gesteld, kan ik je melden. Haha!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:40

Ilkkah, iemand die goede tips geeft hoeft niet per se een goede mod te zijn. De mod is er niet voor om goede tips te geven, maar om de hele boel ordelijk te houden, ruzies te voorkomen of de ruziemakers te laten stoppen met op het forum te ruzien en dat soort dingen. Heeft dus verder niet ec ht iets met het inhoudelijke te maken!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:43

Botervlieg schreef:

Tuurlijk wel Lachen
Vaak genoeg is er gezegd dat tips op prijs worden gesteld (in andere topics)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:57

Jacksel schreef:
Ilkkah, iemand die goede tips geeft hoeft niet per se een goede mod te zijn. De mod is er niet voor om goede tips te geven, maar om de hele boel ordelijk te houden, ruzies te voorkomen of de ruziemakers te laten stoppen met op het forum te ruzien en dat soort dingen. Heeft dus verder niet ec ht iets met het inhoudelijke te maken!

Nee oke, ben ik met je eens, maar Het zou toch wel kunnen helpen voor het kiezen van een goede mod, als iemand het ook zou worden.
Ik zeg ook neit dat het alleen dáár vanaf meoten worden gezien.
Maar is misschien ook wel een handig hulpmiddeltje misschien.
Is ook maar een idee Bloos

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:01

Romkabouter"]
[quote="Botervlieg schreef:

Tuurlijk wel Lachen
Vaak genoeg is er gezegd dat tips op prijs worden gesteld (in andere topics)
[/quote]

Dan zal het aan mijn tips/persoon liggen? Tong uitsteken Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:21

Ik heb er ook al wat dingen neergezet, met name oude topics die omhoog worden gehaald. Heb nu 1 minder goede ervaring, maar dat kwam ook wat door mezelf.
Ik vind dat een mod zeker dat soort topics moet zien, die moeten opvallen, zeker als het van je eigen forumdeel is. Verder idd op MSN taal letten, "illegale" gebruikers, crossposts, oneliners, schopjes die niet mogen, ruzies voorkomen etc etc. Omdat dit forum zo enorm is, is het inderdaad verstandig de mods over de verschillende subfora te verdelen, anders is het een onmogelijke taak. Op het forum waar ik heb gemodereert was het veel kleiner, en deed ik het hele forum met nog 1 of 2 andere mods (eentje was er nooit online dus dat telde eigenlijk niet).

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:11

Heeft het "moddie-team" al wat ideeen opgedaan inmiddels? Over wie geschikt zijn of niet? Ben namelijk heel erg benieuwd. Ben zo arrogant geweest op mezelf te stemmen, hihi. Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:13

Ik ben benieuwd wie de nieuwe mods worden heb niet gestemd ik \ou niet weten wie ik aan moet dragen lijkt mij handiger dat de mensen die het zouden willen doen het zelf aangeven weet je zeker! dat je gemotiveerde mods krijgt.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:34

Heb ook imo goede kandidaten aangedragen Lachen
Weet niet of iedereen di eik heb aangedragen het wel wil, maar toch ook was er iemand die ik graag op lijstje wilde zetten, maar die zichzelf al
"afmeldde" in dit topic. Al vind ik de leeftijdsgrens best krom ,ik heb namelijk het idee dat er 2 boksters die dan geen 18 zijn wel goed mods zouden zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:08

Romkabouter schreef:
Ik zie dat mijn naam genoemd is, maar ik wil ook niet.

Heb ik te weinig tijd voor ook Lachen

Je moet ~~}>

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:33

Je raakt me toch niet met die zweep Tong uitsteken

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:40

Ik zou het fijn vinden als er een nominatielijst gepubliceerd wordt,
dan kan ik a.d.h. daarvan een pb versturen welke mensen absoluut mijn steun hebben, en welke mensen naar mijn mening totaal ongeschikt zijn.
Het heeft geen zin om nu een pb te sturen van welke mensen ik niet als mod zou willen zien, want wellicht dat alle andere Bokkers het daar mee eens zijn.