Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goldenarrow schreef:Bedoel je met dit stukje ook dat er bijvoorbeeld op WN wel met een ED-tag gewerkt wordt, maar op bijvoorbeeld AR niet? Want dat lijkt me wel verwarring geven. Dat bedoelde ik namelijk met 1 lijn trekken over het hele forum. Ik ben best bereid om op WN en SGW met een ED-tag te werken, maar dan moeten mijn collega's op TEN en AR daar ook toe bereid zijn (ik heb overigens zomaar even voorbeelden genomen). Als we daar dan gezamenlijk niet uitkomen dan moet van hogerop (rood) het besluit worden genomen 'We gebruiken overal een ED-tag en de mods schikken zich daar maar naar' of 'Alle ED-achtige topics gaan naar ED'. In dit geval is voor dat laatste gekozen.
Hilli schreef:goldenarrow schreef:Bedoel je met dit stukje ook dat er bijvoorbeeld op WN wel met een ED-tag gewerkt wordt, maar op bijvoorbeeld AR niet? Want dat lijkt me wel verwarring geven. Dat bedoelde ik namelijk met 1 lijn trekken over het hele forum. Ik ben best bereid om op WN en SGW met een ED-tag te werken, maar dan moeten mijn collega's op TEN en AR daar ook toe bereid zijn (ik heb overigens zomaar even voorbeelden genomen). Als we daar dan gezamenlijk niet uitkomen dan moet van hogerop (rood) het besluit worden genomen 'We gebruiken overal een ED-tag en de mods schikken zich daar maar naar' of 'Alle ED-achtige topics gaan naar ED'. In dit geval is voor dat laatste gekozen.
Nee. De HK-tag wordt ook forumbreed ingezet en dat kan met een ED-tag ook prima. Er zal alleen voor het ene subforum vaker gebruik van gemaakt worden dan het andere. Dat is verder niet erg, maar waarschijnlijk worden gebruikers daar wel het meest blij van.
Duhelo schreef:Een topic wordt nooit zomaar op slot geplaatst omdat er een aantal offtopic posts zijn, er wordt altijd eerst bekeken hoe "erg" er offtopic gegaan is, eventueel worden er berichten verwijderd (waar de gebruikers ALTIJD een pb over moeten krijgen) en bij grotere aantallen wordt er meestal ook een moderatoropmerking geplaatst.
Voor het topic op slot gaat zijn er dus meestal al verschillende pb's de deur uit en meerdere moderatoropmerkingen geplaatst voor het definitief op slot gaat.
Jullie opperen om het dan maar te verplaatsen naar een HK bv, maar daar moeten de gebruikers ook mee akkoord gaan. Onlangs was er op mws een topic waar er constant offtopic gegaan werd, iedere keer moesten we gebruikers aanspreken, berichten gaan kwasten, etc. Uiteraard ook tot ongenoegen van die gebruikers die aangesproken werden. Ons voorstel om te verhuizen naar de HK werd afgewezen, omdat ze schrik hadden dat het topic enkel maar offtopic zou gaan.
Ja, maar dan moeten ze wel kiezen, of je blijft op mws en volgt de regels en gaat dus niet meer offtopic, of je gaat naar de HK waar het beleid minder streng is en er wat chitchat tussen kan.
Na overleg in het team hebben we dan besloten om het topic wél op mws te laten maar met een HK-tag, om zo iedereen zo goed mogelijk tevreden te stellen. Maar het probleem is dat zoiets wel eenmalig of zelfs twee keer geen probleem is, maar niet mer 80 % van de topics, want dan verlies je de functie van het "informatieve forum MWS". Dan kan je gewoon heel bokt een HK van maken.
Er zijn verschillende informatieve fora die ook informatief dienen gehouden te worden. Op de HK kan er lekker offtopic gekletst worden, volgens mij is dat voor de gebruikers toch voldoende mogelijkheid om een plaats te vinden waar ze zich lekker voelen?
Er zijn ook een aantal regels die dienen gevolgd te worden, en het nieuwe beleid heb je het grote nadeel dat er volgens persoonlijk interpreteren gemod wordt, met als gevolg dat het kan overkomen dat er met 2 maten gemeten wordt. Maar daar kan je niet van uit. Indien dat uitgesloten moet worden dan moeten er veel meer regels bijkomen en kunnen we daar nergens meer van af wijken, en dan nog. Uiteindelijk kunnen we nooit iedereen tevreden stellen.
Als er in een topic 5 posts offtopic zijn en we spreken die aan zijn we aan het overmodereren, doen we er niks mee, dan modereren we niet genoeg, want de 5 andere personen in het storen zich aan die posts...
Iris82 schreef:Duhelo schreef:Een topic wordt nooit zomaar op slot geplaatst omdat er een aantal offtopic posts zijn, er wordt altijd eerst bekeken hoe "erg" er offtopic gegaan is, eventueel worden er berichten verwijderd (waar de gebruikers ALTIJD een pb over moeten krijgen) en bij grotere aantallen wordt er meestal ook een moderatoropmerking geplaatst.
Voor het topic op slot gaat zijn er dus meestal al verschillende pb's de deur uit en meerdere moderatoropmerkingen geplaatst voor het definitief op slot gaat.
Jullie opperen om het dan maar te verplaatsen naar een HK bv, maar daar moeten de gebruikers ook mee akkoord gaan. Onlangs was er op mws een topic waar er constant offtopic gegaan werd, iedere keer moesten we gebruikers aanspreken, berichten gaan kwasten, etc. Uiteraard ook tot ongenoegen van die gebruikers die aangesproken werden. Ons voorstel om te verhuizen naar de HK werd afgewezen, omdat ze schrik hadden dat het topic enkel maar offtopic zou gaan.
Ja, maar dan moeten ze wel kiezen, of je blijft op mws en volgt de regels en gaat dus niet meer offtopic, of je gaat naar de HK waar het beleid minder streng is en er wat chitchat tussen kan.
Na overleg in het team hebben we dan besloten om het topic wél op mws te laten maar met een HK-tag, om zo iedereen zo goed mogelijk tevreden te stellen. Maar het probleem is dat zoiets wel eenmalig of zelfs twee keer geen probleem is, maar niet mer 80 % van de topics, want dan verlies je de functie van het "informatieve forum MWS". Dan kan je gewoon heel bokt een HK van maken.
Er zijn verschillende informatieve fora die ook informatief dienen gehouden te worden. Op de HK kan er lekker offtopic gekletst worden, volgens mij is dat voor de gebruikers toch voldoende mogelijkheid om een plaats te vinden waar ze zich lekker voelen?
Er zijn ook een aantal regels die dienen gevolgd te worden, en het nieuwe beleid heb je het grote nadeel dat er volgens persoonlijk interpreteren gemod wordt, met als gevolg dat het kan overkomen dat er met 2 maten gemeten wordt. Maar daar kan je niet van uit. Indien dat uitgesloten moet worden dan moeten er veel meer regels bijkomen en kunnen we daar nergens meer van af wijken, en dan nog. Uiteindelijk kunnen we nooit iedereen tevreden stellen.
Als er in een topic 5 posts offtopic zijn en we spreken die aan zijn we aan het overmodereren, doen we er niks mee, dan modereren we niet genoeg, want de 5 andere personen in het storen zich aan die posts...
Dit vind ik wel een interessante alinea om daar op aan te haken (van pag 4 geplukt oid). Ik lees mee in het betreffende topic en ik vond het werkelijk een prima oplossing van het modteam. Het topic gaat nog veel meer ontopic zelfs nu met HK tag dan ooit te voren. Ik vind alleen wel dat zoiets gewoon gedragen moet worden als team. Zoals het nu gebracht wordt, is het meer een gunst richting de gebruikers en mogen we blij zijn met de gulheid van het modteam dan met volle overtuiging staan voor waar je voor zou moeten staan. Het nieuwe modereren.
Karl66 schreef:Er wordt de hele tijd gezegd dat er wordt gemodereerd op een beperkte set regels, dat er naar de situatie gekeken wordt en dat er daardoor regelmatig met twee maten gemeten wordt omdat situaties nooit exact hetzelfde zijn. Dat klinkt allemaal hartstikke leuk en positief en fijn, totdat het ook echt moet gebeuren.
Lente schreef:Openen op de HK is natuurlijk geen optie. Daar kijkt geen hond en die topics worden daarom altijd verplaatst naar LZP/MWS.
Maar dat er makkelijker een tag voor komt is een fijne verandering.
Op die manier hoeft het niet over de situatie van TS te blijven gaan maar kunnen ook andere situaties besproken worden. Een van de vele varianten van off-topic.
BartVB schreef:Waar ik wel erg benieuwd naar ben; kennen jullie sites met meer dan een paar honderd gebruikers, waar ze deze problemen al lang hebben opgelost? Waar we het hier met z'n allen over hebben zijn voor een heel groot zaken die ik op vrijwel alle grote sites/platformen/fora terug zie komen.