Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:23

Tillie20 schreef:
Het lijkt me sterk dat Bart helemaal van Bokt kan leven hoor, ik denk dat je dan grof overschat hoeveel zo'n site opbrengt :')

Ik denk dat jij dat grof onderschat :) of ervan geleefd kan worden weet ik niet maar ik denk dat bokt behoorlijk wat verdient aan advertenties.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:24

Kahawa schreef:
Tillie20 schreef:
Het lijkt me sterk dat Bart helemaal van Bokt kan leven hoor, ik denk dat je dan grof overschat hoeveel zo'n site opbrengt :')

En de kosten (ja die zijn er ook zeker) onderschat.

Ja precies, had het over wat er netto overblijft! En bovendien steekt Bart ook man uren in het onderhouden van Bokt, dus ik vind het niet meer dan normaal dat hij er iets aan verdiend.

risje

Helemaal eens met Ohjajoh.

Niemand is hier iets verplicht, iedereen zit hier vrijwillig, zowel de bokkers zelfs als de mods. Er is wel degelijk een uitleg gegeven, dat die niet is wat diverse bokkers wenselijk achten of graag hadden gezien betekend niet dat die uitleg er niet is.
Vervolgens wordt er nogmaals aangegeven dat er wel uitleg komt maar gaat het niet snel genoeg en wordt er gezegd "zie je wel, er komt geen uitleg", of "mods verschuilen zich" kom op zeg : "get a Life"!!
Wedden als die uitleg van de mods er komt dat er alsnog dezelfde zijn die er tegening aan en het er dus niet mee eens zijn?

Waarom zo snel gereageerd door de mods?

Zowel bokkers als mods zitten nu eenmaal meer bovenop bepaalde topics of bokkers. Juist omdat ze weten dat er soms scherp gereageerd wordt, is toch niks vreemds aan?
Dat het openbare deel van het bewuste topic snel gesloten lijkt, wat zegt dat over de meldingen die gemaakt zijn erover? PB's die verstuurd zijn erover......juist helemaal niks.

Als je niet tegen bepaalde bokkers of reacties kan, lees ze dan niet, lees er snel overheen of lees het en ga weer verder met waar je mee bezig was.

Maar als er hier niet direct iets zichtbaar is wil niet zeggen dat mods er niet mee bezig zijn of verschuilen. Met zoveel mensen, zoveel topics kun je simpelweg niet iedereen tevreden houden.

Daihyo

Bruintje: Ik kan niet in de opbrengsten (en uitgaven) van Bokt kijken, jij ook niet denk ik, dus die niet-onderbouwde aanname kan ik weinig mee.
Bokt is geen bedrijf van bokkers, het is van Bart. Bart heeft een team aangesteld om dit in goede banen te leiden, want blijkbaar is dat nodig. En zoals het elk team in de werkelijke wereld betreft, dienen ze verantwoording af te leggen aan hun 'management'. Niet aan jou of welke gebruiker dan ook.

Verder is het duidelijk dat je weinig van de wereld achter de schermen weet, de overlegstructuren en de teamstructuur.
En de mate van openheid is niet aan bokkers om te bepalen, maar aan het team.
Er is een uitleg, er komt een uitleg, er is een mate van openheid. Dat die mate niet iedereen aanstaat...

Tillie: daar ben ik het wel mee eens. Gefundeerde kritiek, onderbouwde posts, daar is niets mis mee. Maar de toon maakt de muziek. En bij een aantal mensen is de toon ietwat ongestemd.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:25

ohjajoh6 schreef:
Ach hou toch op zeg.
Het zijn toch ook altijd dezelfde bokthola's, die er als de kippen bij moeten zijn, om vanaf foto's denken te kunnen gaan bepalen, wat verkeerd ligt, kapot is aan paard zelf, of hoever dat de mishandeling wel niet gaat. En goh, gek hè, dat die zelf nooit zelf foto's tonen? Om over de vele meelopers nog maar te zwijgen.
Iets over beste stuurlui staan aan wal enzo.
En dan oprecht beledigd zijn, als een ts niet gelijk opspringt en exact gaat doen wat de blatende kudde roept, schreeuwt en op vaak betweterige toon eist.

Zie het eens andersom: als dat soort mensen niets meer posten, heeft het gross hier op bokt ook niets meer om over te mauwen...

Zijn wel degelijk goed onderbouwde reacties gegeven van mensen die zelf met foto's in profiel staan en foto topic hebben, maar dat dan maar weer terzijde

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:29

ohjajoh6 schreef:
Ach hou toch op zeg.
Het zijn toch ook altijd dezelfde bokthola's, die er als de kippen bij moeten zijn, om vanaf foto's denken te kunnen gaan bepalen, wat verkeerd ligt, kapot is aan paard zelf, of hoever dat de mishandeling wel niet gaat. En goh, gek hè, dat die zelf nooit zelf foto's tonen? Om over de vele meelopers nog maar te zwijgen.
En dan oprecht beledigd zijn, als een ts niet gelijk opspringt en exact gaat doen wat de blatende kudde roept, schreeuwt en op vaak betweterige toon eist.

Zie het eens andersom: als dat soort mensen niets meer posten, heeft het gross hier op bokt ook niets meer om over te mauwen...

Wat een negativiteit zeg..

Misschien ben ik wel een heel naïeve poedersuiker, maar ik geloof oprecht dat de meeste posts met de beste bedoelingen zijn geschreven. In dat topic in ieder geval wel, in andere topics heb ik soms het idee dat sommige posts vooral een trap na komen geven omdat ze niks toevoegen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:29

Nou ojahjoh ik ben inderdaad iemand die nooit foto topics maakt en bijna nooit fotos plaatst

Dát klopt! En waarom...? Ik voel er niks voor. Trots doe ik wel op mijn fb... en als mensen dan vragen hebben mogen ze pben. Heb duidelijk aangegeven dat mijn fb voor plezier is en geen forum.
Mensen houden zich daar netjes aan.

Ik voel er gewoon niks voor.
Waarom moet ik überhaupt fotos plaatsen?
Om mijzelf te bewijzen...? Voor wie? Een ander? Ik doe deze sport graag met plezier inclusief een instructeur... en dat vind ik genoeg.

Mag je dan niet reageren dat je een klapperend zadel ziet die twee cm boven de rug uit komt? En met een blik op de voorkamer van het zadel dat dáár duidelijk maar één vinger tussen past?
Dan is er toch op de foto te zien dat er even n kundig iemand naar moet kijken.

Zij kiezen er voor om fotos te plaatsen.
Zij kiezen er ook voor om continu met een máár langs de deur te komen.

Dat ik er voor kies om geen foto topic te maken staat toch los van dat ik wél mag reageren?

Ieder moet doen wat hij of zij wil.
En niemand gaat voor een ander verplichten om foto's te showen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:33

Amanda. Ik heb ooit ergens gelezen wat bokt.nl waard is.
En ook dat dit bart zijn hoofdinkomen is.

Ja hij heeft vrijwillige mods aangesteld.
En die gooien nu een slotje wat niet overeenkomt met de regels.
Maar precies de lijn volgt van de OP hier.
En dan mag er aan de Bokkers die vraagtekens hebben uitleg komen.

Nogmaals zonder Bokkers geen bokt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:35

ohjajoh6 schreef:
Ach hou toch op zeg.

Ben ik met je eens hoor. Oeverloos gezever. Alles onder de microscoop.
Het zijn momentopnames en niemand doet "expres" iets "verkeerd".
Maar soms zit er een kern van waarheid in de reacties. Zeker als het langere tijd en door meerdere bokkers wordt opgemerkt.
Ik vind het (met goedbedoelde feedback) dan altijd jammer als het gewoon wordt weggewuifd.
Je plaatst een topic niet voor "oeh en aah" maar voor leuke doch zinvolle reacties.

Dat er vervolgens een slotje komt op een dergelijk (over het algemeen zeer keurig verlopend) topic vind ik jammer.
Zeker als het vergelijkt met het slotjesbeleid icm het verloop van andere topics.

Edit:
En dat het hier schijnt te gaan om een "bekende bokker" interesseert me geen zier.
Evenmin wat er wel of niet met bokt wordt verdiend.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 24-08-15 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:36

Er zijn 4 mensen die sowieso betaald krijgen:
BartVB(fulltime)
Jessica(fulltime)
ik-zei-de-gek(parttime)
Shadow(geen idee)
Oscar(parttime)

Gemiddeld verdien je in de ICT tussen de 2000 en 3000 euro in de maand(praktisch mijn hele familie doet iets met programmeren en ICT). Met uitschieters van 4000 euro en hoger.

Dus we hebben sowieso al 2x fulltime = 5000 euro.
Plus 3x parttime = 3750

Plus nog kosten voor de site online te houden, laten we 50 tot 100 euro per maand zeggen.
In totaal dus ongeveer 9000 euro.

Met 500 bezoekers per dag verdien je ongeveer 100 euro per maand. Bart zegt dat er 16.000 bezoekers per dag bokt bezoeken. Dat komt op zo'n 3200 per maand. Laten we zeggen dat het het dubbele is met overige inkomsten, dan kom je nog steeds niet aan het standaard inkomen van een gebruikelijke programmeur.

Ja, ze verdienen er zeker iets aan. Maar ik denk dat ze zeker niet evenveel verdienen als een gebruikelijke programmeur. Bovendien stoppen ze er ook genoeg uren in, dus het is ook zeker niet raar dat ze het niet op vrijwillige basis doen.

Zijn natuurlijk schattingen, maar er is echt een enorm gat tussen inkomsten en uitgaven.

EDIT:
http://www.websitewaardecheck.nl/bokt.nl

Volgens deze site zijn de geschatte inkomsten per maand ook ongeveer 3200 euro :j
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 24-08-15 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:37

Amanda schreef:
Fatsoen en respect dient van 2 kanten te komen.

Inderdaad en daarom, Amanda, is het niet meer dan normaal dat er een duidelijk ( én eerlijk) antwoord komt op de vragen van de Bokkers. De tijd van slikken of stikken is al lang voorbij. Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij/zij schrijft of doet en je verschuilen achter een bepaalde status is in deze tijd 'not done'. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom een mod géén verantwoording zou moeten afleggen als er zonder aantoonbaar overtreden van een regeltje, topics dichtgegooid worden.

Mod #1 schrijft dat het haar 'gevoel van rechtvaardigheid' prikkelt dat de topic-sluitende mod van protectionisme verdacht wordt .. tja, dat is dus net zoiets als het rechtvaardigheidsgevoel van Bokkers die niet snappen dat sommige posters compleet in de steek gelaten worden door mods als er écht noodzaak is om in te grijpen. Een voorbeeld daarvan is hierboven genoemd.

Helaas is de schijn gewekt dat een 'veelposter met aanhang' het niet prettig vond om m.i. terechte kritiek te krijgen en beklag gedaan heeft. Onder het dubieuze motto 'te veel herhaald commentaar' is het topic gesloten. Welnu, misschien is dat een verkeerde conclusie maar leg dat dan uit. Als je binnen één seconde een topic op slot kan zetten, dan heb je toch geen etmaal nodig om te verklaren waarom je dat deed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:42

Tillie.
Dat was niet het bericht wat ik ooit heb gezien.
Was heel duidelijk. Ook de waarde van bokt op de markt.

Maar verder ook offtopic voor hier.
Maar mijn omgedraaide zin gaat daardoor niet op.
Dat is het punt wat ik wilde maken.

Dus ja als de mode zelf niet eenduidig modereren mag of hoort daar zelfs uitleg over.

Het mooie voorbeeld is ook de link naar een topic met precies gelijk lopend topic. ( paar pagina's terug) wat wel Open blijft.

Dus ja de ts in de OP heeft een punt.
Want daar gaat dit topic toch over.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:44

Ik vind dat toegeëigende recht toch wel bijzonder :=

Als Bart en Heike Bokt ooit niet hadden gemaakt voor hun plezier, hadden bokkers nooit bestaan. Had Bart ook waarschijnlijk gewoon een andere baan gehad. Hij (en het team en een groep bokkers) hebben het forum dusdanig laten groeien dat hij er geen baan naast hoeft te hebben. Maar goed ook, want volgens mij was er dan helemaal van alles aan te merken, omdat hij te weinig tijd voor Bokt zou hebben.
Zo jammer dat een beetje dankbaarheid voor een enorm leuk tijdverdrijf, dat is ontstaan uit een hobby en echt geen vetpot oplevert, ver te zoeken is en er nog verzocht wordt om een excuus ook wanneer er een actie wordt uitgevoerd. Een actie waarvan de meningen over verdeeld zijn, maar niet per definitie goed of slecht zijn. Waarover het team vandaag een uitleg wil geven, waar ze dat m.i. absoluut niet verplicht zijn. Want waarom over deze actie uitleg en over andere acties niet? Omdat deze toevallig opvalt?

Er is een modopmerking geplaatst toen het topic weer open ging (= 2e kans), daar heeft men zich niet aan gehouden en het slotje is een gevolg.

bruintje123

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:49

Amanda dus jou omgedraaide zin van mij klopt dus niet.
Dat was mijn punt.
Niet dat bart niet zijn best doet of wat ook.
Maar hij mag wel zijn modjes in het gareel houden.
En dat als die onduidelijk modereren het eens onder de loep nemen.

Want ja. Zonder Bokkers geen bokt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:50

Amanda schreef:
Er is een modopmerking geplaatst toen het topic weer open ging (= 2e kans), daar heeft men zich niet aan gehouden en het slotje is een gevolg.

Ja nogal wiedes. Door de modopmerking waren eigenlijk alleen nog "oeh en aah" reacties geoorloofd.
Ik ben daar een beetje allergisch voor. Overigens vond ik de voortgezette "discussie" keurig verlopen.
Wellicht moet ik even teruglezen maar ik heb daarna geen reacties meer gelezen die TS betichtte van "mishandeling", want gebruik van die woordkeuze is natuurlijk flauwekul.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 24-08-15 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:51

Boeit me totaal niet wie er wat aan verdient en hoeveel. Mag van mij want veel mensen hebben er hun plezier van en veel adverteerders pikken economisch wat mee. Alleen maar goed.

Maar dat een topic op slot gaat omdat zgn. een of enkele bokkers zich niet aan het verzoek houden, noem ik omgekeerde wereld.

Zucht... als dat de veranderingen zijn voor een soepeler beleid, dan lust ik er nog een paar. Moet bijna feestje zijn om mod te zijn....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:52

Wat een argument zeg Amanda.. ik geloof dat jij graag het feodale tijdperk weer wilt instellen!
Totaal irrelevant om over Bart en zijn keuzes te spreken - hij mag dan ook wel al die bokkers dankbaar zijn dat men hem bestaansrecht heeft gegeven.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:57

Eeh nee, mijn omgedraaide zin klopt net zoals de jouwe.

Waarvan een aantal gebruikers víndt dat ze onduidelijk modereren.
Dat is heel wat anders. Een aantal andere gebruikers vindt het namelijk duidelijk genoeg.
Maar hee, wij als gebruikers hebben er weinig van te vinden. Want het is niet ons forum.

Snorlex: ik lees nergens dat alleen oeh en aah opmerkingen mochten. Ik vond de discussie voor het tijdelijke slotje over het algemeen netter dan na de modopmerking. Maar goed, ik zal het dan wel weer anders lezen. 10 pagina's hetzelfde roepen en zelfs een reactie van iemand eisen, vervolgens de vraag dat niet meer te doen en dat toch weer doen. Wat heeft het sowieso voor nut? Het draagt niets bij aan de sfeer. De boodschap is na een paar berichten ook wel duidelijk. Ik kan me voorstellen dat het dan na 10 pagina's wel klaar is zeg maar. Daarbij zijn er berichten verwijderd volgens mij, dus waarschijnlijk was er meer aan de hand dan nu leesbaar is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:00

Als er volgens de regels gemodereerd is.
Binnen een paar uur besloten kan worden door enkele mods dat het topic gesloten kan worden.
Hoeft het geen langere tijd te duren om aan te geven waarom dat was.
Dat was toch al besproken voordat het op slot ging?

Dat het nu zo lang duurt geeft alleen maar aan dat er een politiek correct antwoord bedacht moet worden.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:00

Er zijn geloof ik geen berichten verwijderd; volgens mij moet dat ook worden aangegeven in de modopmerking. Ik vond de reacties na de heropening van het topic netter en beter doordacht. Dus voor mij is het wel onduidelijk waarom het toen gesloten werd, weer.

Ik vind het overigens totaal irrelevant hoe veel de leiding van Bokt zou verdienen, ook om over te speculeren.

bruintje123

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:02

Het is in die zin relevant io de opmerking van amanda dat de mode geen verklaring schuldig zijn.
Wat ik niet vind kloppen.
Want zonder die mensen zijn de mofs en beheer niet eens nodig.
Dus verklaring aan de doelgroep die je niet kunt missen is dan heel normaal.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:03

Jennifuur schreef:
Er zijn geloof ik geen berichten verwijderd; volgens mij moet dat ook worden aangegeven in de modopmerking. Ik vond de reacties na de heropening van het topic netter en beter doordacht. Dus voor mij is het wel onduidelijk waarom het toen gesloten werd, weer.

Ik vind het overigens totaal irrelevant hoe veel de leiding van Bokt zou verdienen, ook om over te speculeren.

Is zeker irrelevant, maar ik wilde aantonen dat mensen vaak overschatten hoeveel je met een website verdient en dat het zeker in een bepaalde vorm op vrijwillige basis is(je kan namelijk bij een andere baan veel beter verdienen). Dat gaat natuurlijk alleen op als mijn berekening ook ongeveer blijkt te kloppen.

Aangezien werd geopperd dat Bart er wel genoeg aan verdiend.

Verder eens met je reactie :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:03

Er zijn wel berichten verwijderd. :) Dat hoeft alleen gemeld te worden aan een gebruiker.

En ze gaan net zo lang wachten tot de boel een beetje overgewaaid is, dan komt hier een slotje op. Never heard of it again.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:05

Er is er helemaal niet geëist dat er reactie moet komen van de ts en partner, maar is er mijn inziens meermaals vriendelijk gevraagd of er nog een reactie komt, waar allen wel heel benieuwd naar waren

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:07

Als je de berichten die er staan leest, krijg ik het idee dat er een aantal verwijderd zijn na de modopmerking. Maar goed, dat kan ik mis hebben :j

Er zat een dag tussen de modopmerking en het slotje. Bij zo'n topic kost het afsluiten en modereren meer tijd dan alleen een slotje in 2 tellen plaatsen en een uitleg naar bokkers maken. En ja, dat kan langer dan een dag duren.

Bruintje: dat bedoel ik dus met dat toegeëigende recht. Bokt is niet van bokkers. Bokt is van Bart, wij mogen er gebruik van maken. Geheel vrijwillig.

Zo jammer overigens ook dat ik pb's krijg omdat ik een andere mening heb.
Laat het duidelijk zijn: ik heb geen modambities (been there done that), ik hoef me niet in te likken in het team, ik heb alleen een andere mening dan mensen hier.