Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
saskiakefie schreef:Blijheid schreef:Eigenlijk, nu ik dit topic wat verder lees, gaat het helemaal niet over 'niet blij kunnen zijn voor een ander' of 'een ander niks gunnen' waar TS dit topic mee begon, maar is het onderwerp eigenlijk 'wanneer houd je je mond, en wanneer niet'. En dat vind ik een heel ander onderwerp, eigenlijk
Want ook als je blij bent voor iemand kun je iets kritisch posten 'Ik vind je nieuwe paard heel erg leuk, maar ik zou er misschien niet meteen op dag 1 een handstand bovenop hem maken'. Dat is heel wat anders dan niks aardigs kunnen zeggen en dus maar je mond houden.
Dit dus![]()
Het gaat erom dat je inderdaad zelf bepaalt wanneer je kritiek geeft en wanneer niet, sommige voorbeelden in dit topic zijn natuurlijk overduidelijk wanneer je dat niet doet, maar in sommige gevallen is het best moeilijk waar ligt de grens en waarom wel of niet.
xxCYNNxx schreef:zou misschien schelen als mensen weten wat discussiëren nu eigenlijk inhoud. Bijna iedereen noemt het een discussie als 2 of meerdere bokkers ruzie aan het maken zijn. Maar dat is geen discussie natuurlijk, maar gewoon ordinair stront gooien naar elkaar.
Jolien87 schreef:Maar geeft dit jou groen licht om dan maar alles te roepen wat er in je opkomt zolang je,je excuses maar aanbiedt?
Ayasha schreef:Jolien87 schreef:Maar geeft dit jou groen licht om dan maar alles te roepen wat er in je opkomt zolang je,je excuses maar aanbiedt?
Tuurlijk niet en geloof me, het is nog veel erger geweest. Maar mijn aard is nu eenmaal dat ik een kort lontje heb en ik heb al veel zelfbeheersing aangeleerd maar ik ben niet perfect, zal dat ook nooit worden dus ik acht het reëel dat ik gedurende mijn leven nog vaak sorry ga moeten zeggen, niet omdat dat 'hoort' (want ik heb lak aan wat 'hoort') maar omdat IK dat juist vind om te doen.
safina schreef:Ayasha schreef:Tuurlijk niet en geloof me, het is nog veel erger geweest. Maar mijn aard is nu eenmaal dat ik een kort lontje heb en ik heb al veel zelfbeheersing aangeleerd maar ik ben niet perfect, zal dat ook nooit worden dus ik acht het reëel dat ik gedurende mijn leven nog vaak sorry ga moeten zeggen, niet omdat dat 'hoort' (want ik heb lak aan wat 'hoort') maar omdat IK dat juist vind om te doen.
Dat vind ik dat je jezelf wel een beetje tekort doet met je onderschrift hoor. Daarin kom je over als of het je totaal niet boeit als iemand moeite heeft met de manier waarop je je mening brengt.
Jolien87 schreef:Blacky schreef:Nou zeg geen uitgelicht.. Wat flauw.![]()
Snap je dan nog niet dat de zoveelste huis-, tuin- en keukenfotoshoot veel specialer is dan een huwelijksaanzoek op bokt?
saskiakefie schreef:Anthea schreef:Wat een gejank, sorry.![]()
Ik heb het Tineke topic ook even doorgelezen en ik merk helemaal geen negatieve sfeer.
Alleen het commentaar van Jolien vond ik nogal bitter, de reacties over het aanzoek zelf waren prima, imo.
Ooit van sarcasme gehoord?Dat spat er hier toch duidelijk vanaf.
Anthea schreef:Jolien, zoals ik in mijn post al uitleg, wat ik bedoelde was dat ik het flauw vond richting uitgelicht en andere fotografen. Ik bedoelde niet dat je een hekel hebt aan TS en KBK.
Ik zou niet weten waarom je mijn bericht zou willen verwijderenIk zeg helemaal niet dat je een boeman bent, alleen dat ik het een nare toon vond.
Ik zie verder echt geen nare sfeer in het topic. Er zijn enkele reacties die misschien niet "Hallelujah praise the lord" zijn, maar die vallen alleen maar op omdat andere mensen er zo op zitten te hameren.
Zonnetje81 schreef:Ik ben lang niet op bokt geweest, ik begin weer te begrijpen waarom. In elk topic waar ik kom worden elkaars berichten afgekraakt, aangeven dat ze niet kloppen, negatief gedaan. Als de een iets over voer zegt, weet de ander te vertellen dat het echt super slecht is ....... Blabla als de een advies geeft zegt een ander nee dat moet je echt niet doen, met commentaar dat je geen knipmvoor de neus waard bent en jezelf moet afvragen of een dier het ergens anders niet beter heeft. Ik denk nu weer, wat doe ik hier? 10 jaar geleden ging het zo niet maar inderdaad tijden veranderen.
En zo ook met m'n dieet topic, anderen MOETEN blijkbaar je vertellen dat het niet werkt, slecht is en duur. Laat anderen toch zelf uitzoeken wat ze willen. Ik vertel een ander ook niet wat ze moeten eten drinken kopen.