Moderator verwijdert door haar geplaatste topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:46

Achja, maat betreffende mod heeft uiteindelijk wel wat ze wil, want de informatie is weg en kan dus niet meer terugkomen. Blijkbaar had ze daar haar groene naam voor over..

Apple, gezien jou post over de ongelukkige plek: begrijp ik daaruit echt dat jullie rekening houden dat deze mod het eigenlijk op de mesthoop wilde zetten en per ongeluk verkeerd klikte?
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-11-14 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:47

EvelijnS schreef:
Het klopt inderdaad dat er berichten zijn verwijderd. Er zijn een eigen bericht en twee eigen topics verwijderd, maar het klopt niet dat hier ook berichten van anderen bij zaten. Dat wil zeggen, natuurlijk zijn er met het verwijderen van die topics wel berichten van anderen verloren gegaan, maar dat zijn de enige berichten.

Het klopt dus wél dat er berichten van anderen bij zaten >;)
Het bagatelliseren heeft in dit geval niet zoveel nut, Evelijn: hoeveel het er zijn geweest en of je het 'verwijderd' noemt of 'verloren gegaan', ze zijn weg.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:48

secricible schreef:
Achja, maat betreffende mod heeft uiteindelijk wel wat ze wil, want de informatie is weg en kan dus niet meer terugkomen. Blijkbaar had ze daar haar groene naam voor over...

Maar we weten ook allemaal bij wie we vooral niet ons paard hoger op moeten laten leiden :=
Mensen hebben nog al de neiging om negatieve dingen beter te onthouden dan de positieve dingen dus ze graaft haar eigen graf op deze manier.
Laatst bijgewerkt door moyra op 24-11-14 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:48

Gewoon alle topics waarin een half jaar lang geen bericht is geplaatst automatisch verwijderen, word het veel overzichtelijker van. En de centrale topics,over bvb gezondheid van paarden laten staan.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:49

Apple schreef:
Tieneke, dat is het hele probleem :-) Het is niet naar de MH verplaatst. Wij als moderators noemen dat 'verwijderen', maar het is in feite een 'verplaatsing'. Namelijk naar de MH.

Als moderator heb je ook een optie 'verwijder onderwerp' (en die zit wat ongelukkig precies boven 'verplaats onderwerp'), als je die optie gebruikt dan is een topic echt gelijk helemaal verdwenen en valt nooit meer terug te halen.
Tenzij Bart een back-up terug zet, maar dat betekent automatisch dat alle berichten die daarna geplaatst zijn ook verwijderd zijn. Met de hoeveelheid berichten die dagelijks op Bokt geplaatst worden is dat een onhaalbare optie.

Maar dan zou het toch ook kunnen dat ze dat per ongeluk heeft gedaan? Al spreek ik mezelf dan tegen dat ze er twee heeft verwijdert en de overige mods niet op de hoogte heeft gesteld van haar fout.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:50

Dit klinkt dus als een zeer bewuste keuze om dit topic geheel te laten verdwijnen. Lijkt me niet een fout die je twee maal per ongeluk maakt. ;) Als het echt een fout was dan had ze dit hoogstwaarschijnlijk wel gemeld lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 24-11-14 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Wellicht is het de moeite niet waard om de boel terug te halen.
Ik meen me in elk geval te herinneren dat definitief verwijderen in 99 à 100% van de gevallen een echte no-go is en dat leer je op dag 1 van je aanstelling. Per ongeluk lijkt me wishfull thinking, zo'n actie moet je altijd bevestigen normaal gezien.

moyra

Koek als het per ongeluk was gegaan had ze zelf wel aan de bel getrokken dus daar geloof ik vrij weinig van.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:51

Als het per ongeluk was gegaan, had er niet dagenlang over gediscussieerd hoeven worden achter de schermen.
Ik heb (zeker in het begin) ook wel eens een topic van iemand door de digitale plee gespoeld, per ongeluk..... De TS daarvan had binnen een minuut een PB van mij met een heleboel sorry's.....
Dat had hier ook gekund: "O oliebol, ik heb een topic verwijderd, sorry medebokkers, jullie reacties zijn dus nu ook weg..." En klaar is Klara en er kraait verder geen haan naar.

Een heel topic plus nog aparte reacties uit een ander topic is geen ongelukje meer. Daar ben je bewust mee bezig.
Laatst bijgewerkt door Elles op 24-11-14 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:52

Tieneke schreef:
Ik meen me in elk geval te herinneren dat definitief verwijderen in 99 à 100% van de gevallen een echte no-go is en dat leer je op dag 1 van je aanstelling.

Dit inderdaad. De 'quick-delete' is bijvoorbeeld alleen voor one-liners etc. Dacht ik.

xSogno

bigone schreef:
Gewoon alle topics waarin een half jaar lang geen bericht is geplaatst automatisch verwijderen, word het veel overzichtelijker van. En de centrale topics,over bvb gezondheid van paarden laten staan.

Hoe onzinnig zou dat zijn? Weet je hoe vaak ik nog informatie op zoek uit oude topics zonder dat ik gelijk reageer?!

Anoniem

Digitale plee :')

Zeer opmerkelijk deze kwestie..

EvelijnS

Elles, bagatelliseren is niet mijn bedoeling. Hier in het topic werd gespeculeerd over specifieke berichten die de mod ook zou hebben weggehaald. Berichten buiten de topics die zijn verwijderd. Dat is echter niet het geval, de enige berichten van anderen die zijn verwijderd staan in die verwijderde topics. Maakt het niet minder rot natuurlijk, maar wellicht geeft het wat opheldering over wat er precies verwijderd is.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:57

Evelijns het ging toch ook niet over berichten van andere buiten die topics maar, over berichten van 'haar' buiten die topics o.a. die met al haar klachten etc..?

Edit: typfout

EvelijnS

Re: Moderator verwijdert door haar geplaatste topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:04

Op pagina 13 van dit topic wordt genoemd dat er berichten van anderen verwijderd zouden zijn buiten de verwijderde topics om. Vandaar mijn reactie. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:06

Bedankt voor de verduidelijking.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:06

Oke bedankt voor de antwoorden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:10

Tjonge ik had gedacht dat Bart daar wel een beveiliging voor ingebouwd had. In zijn ogen zijn mods toch niet te vertrouwen? (Gezien het massa-ontslag van laatst ). Echt weer de zoveelste tekortkoming van het beheer .... En de mods de dupe van de verleidingen die gegeven en geboden worden..... Jammer.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:11

Brainless schreef:
Ok, ze heeft dus niet berichten van een ander uit een HK topic verwijderd; maar wel 2 topics van haarzelf.
Waarvan 1 van zaterdag en 1 oudere.

Begrijp ik het zo goed?

+ een eigen bericht

EvelijnS schreef:
Er zijn een eigen bericht en twee eigen topics verwijderd

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:12

De dupe worden van verleiding?
Dus als ik een snoepje steel is het de schuld van de winkel omdat de beveiliging niet goed is en de verleiding te groot? Men heeft zelf ook verantwoordelijkheid he.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:17

slimmerik schreef:
Tjonge ik had gedacht dat Bart daar wel een beveiliging voor ingebouwd had. In zijn ogen zijn mods toch niet te vertrouwen? (Gezien het massa-ontslag van laatst ). Echt weer de zoveelste tekortkoming van het beheer .... En de mods de dupe van de verleidingen die gegeven en geboden worden..... Jammer.....

Het is nog altijd een eigen keuze hoe om te gaan met de mogelijkheden die je hebt. Dat heeft niets met een tekortkoming van het beheer te maken, maar met de integriteit van de persoon die gebruik maakt van de mogelijkheden.

Ik vond het ook een zeer interessant topic en zeker niet het verwijderen waard. Ik vertrouw er op dat er een passende aanpak wordt gekozen door het team.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:21

Maar we weten alles nog niet zeker.
En voor we iedereen zwart maken of een schuldgevoel aanpraten kunnen we beter wachten tot hoe het echt is gebeurt. Misschien heeft ze het niet gedaan maar een ander. Of weet ik veel wat.
Beste is rustig afwachten.
Sorry mijn mening. :o

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:22

bedankt voor de nieuwe uitleg modjes :) Ik ben benieuwd hoe dit nu verder afloopt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:25

vrouwke schreef:
Maar we weten alles nog niet zeker.
En voor we iedereen zwart maken of een schuldgevoel aanpraten kunnen we beter wachten tot hoe het echt is gebeurt. Misschien heeft ze het niet gedaan maar een ander. Of weet ik veel wat.
Beste is rustig afwachten.
Sorry mijn mening. :o

Er is al een verklaring van een MOD geweest waarin staat dat degene echt zelf de topics en berichten heeft verwijderd.

EvelijnS schreef:
Het klopt inderdaad dat er berichten zijn verwijderd. Er zijn een eigen bericht en twee eigen topics verwijderd, maar het klopt niet dat hier ook berichten van anderen bij zaten. Dat wil zeggen, natuurlijk zijn er met het verwijderen van die topics wel berichten van anderen verloren gegaan, maar dat zijn de enige berichten. Het is allemaal definitief verwijderd uit de database, waardoor het alleen nog teruggehaald zou kunnen worden door back-ups terug te zetten. Hiermee gaat er echter een hoop berichten verloren die daarna zijn geplaatst. Voor nu zijn we nog steeds met de kwestie bezig, daarvoor vragen we jullie geduld.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:39

Bedankt voor de uitleg!

2 topics? Dan gok ik niet dat ze 2x per ongelijk op verwijder heeft geklikt ipv verplaats.. :o