[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:08

Gwen, dat is niet mogelijk op dit moment. Maar wat wil je precies gebruiken op je mobiel als het niet Bokt5 is en niet m.bokt?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:26

Ik vind de nieuwe layout voor m'n telefoon dus heel fijn maar voor m'n mac prefereer ik toch de oude versie :j Ookal is er niet zo heel veel verschil, vooral bij 'eigen berichten' vind ik het irritant.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:49

Shadow0 schreef:
Gwen, dat is niet mogelijk op dit moment. Maar wat wil je precies gebruiken op je mobiel als het niet Bokt5 is en niet m.bokt?

Is m.bokt.nl hetzelfde als de foruminstelling Bokt Mobile? Nee toch, bij die laatste heb je toch meer mogelijkheden, of niet, daarom zijn jullie toch bezig met een aparte instelling? Waarom zou je anders überhaupt een speciale foruminstelling willen als je hetzelfde bereikt door gewoon m.bokt.nl in te typen en daar evt. een snelkoppeling van te maken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:59

m.bokt.nl is hetzelfde als foruminstelling op Bokt Mobile. Dat is echter de oude mobiele versie: een hele beperkte versie waar veel functies missen, de kleuren zijn anders etc. Bovendien is het een heel apart systeem wat apart onderhouden moet worden en dat is lastig.

Het samenvoegen is dan ook gedaan om een modernere versie voor mobiel te maken die mooier is, de functies van het normale Bokt biedt en beter te onderhouden omdat de code maar op 1 plek staat.

De nieuwe versie krijg je automatisch als je de foruminstelling op Bokt5 zet, het uiterlijk past zich aan aan de grootte van het scherm, terwijl de onderliggende code hetzelfde is. Op grote schermen krijg je de layout die heel sterk lijkt op de oude Bokt4, op kleine schermen krijg je een versie die meer lijkt op de frontpage. Daar hoef je verder niets voor in te stellen, dat gebeurt geheel automatisch.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:18

Ah, oké, dus op je mobiel kun je nu ook gewoon Bokt5 gebruiken, ofwel gewoon www.bokt.nl zonder m. ertussen. Sorry, ik ben wat traag van begrip tegenwoordig, maar dat wist je al, hè :+ ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 21:26

Geeft niks, ik kan me heel goed voorstellen dat je door alle links en settings het bokt niet meer ziet :)

Maar je kunt dus gewoon Bokt5 gebruiken, op alle apparaten :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:37

Mooi, dat werkt iig fijn, behalve dat de reclame tussen de laatste post en de antwoordvak nu naar verhouding wel erg groot is 8-) .

En je op de telefoon (Samsung Galaxy S2Plus) eerst weer naar boven moet scrollen als je weer op de pagina Eigen Berichten bent, maar dat was al bekend. Is op de Bokt Mobile ook. Op de tablet gebeurt dat niet via Bokt5.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:44

Sinds een paar dagen ben ik toch ook maar overgestapt naar Bokt5. De feedback over mobiel gebruik hebben jullie ontvangen, op de een of andere manier willen de banners nog niet helemaal soepel lopen daar maar ik weet nu niet of dat aan Bokt5 ligt of aan mijn telefoon. Het duurt iig even voordat ze laden en daardoor lijkt de pagina soms wat traag.

Het gebruik op de computer bevalt mij wel, het is even wennen omdat sommige dingetjes toch verplaatst zijn maar in principe gaat het prima zo. Zou alleen bij je eigen berichten de ruimte tussen twee onderwerpen onder elkaar wat ruimer kunnen? Want dit oogt nu wat druk namelijk. :o Als ik de enige ben hiermee dan heb ik pech. :+

Owja, wat mij mobiel wel te binnen schiet als we het toch over ruimte en banners hebben. Heel vaak klik ik per ongeluk op de banner i.p.v. de volgende pagina. Zou die ruimte wellicht ook groter kunnen? Een grotere marge?

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:44

magda_90 schreef:
Sinds een paar dagen ben ik toch ook maar overgestapt naar Bokt5. De feedback over mobiel gebruik hebben jullie ontvangen, op de een of andere manier willen de banners nog niet helemaal soepel lopen daar maar ik weet nu niet of dat aan Bokt5 ligt of aan mijn telefoon. Het duurt iig even voordat ze laden en daardoor lijkt de pagina soms wat traag.

Het gebruik op de computer bevalt mij wel, het is even wennen omdat sommige dingetjes toch verplaatst zijn maar in principe gaat het prima zo. Zou alleen bij je eigen berichten de ruimte tussen twee onderwerpen onder elkaar wat ruimer kunnen? Want dit oogt nu wat druk namelijk. :o Als ik de enige ben hiermee dan heb ik pech. :+

Owja, wat mij mobiel wel te binnen schiet als we het toch over ruimte en banners hebben. Heel vaak klik ik per ongeluk op de banner i.p.v. de volgende pagina. Zou die ruimte wellicht ook groter kunnen? Een grotere marge?

hier heb ik ook last van!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:46

Ik weet niet of het hier al eerder ter sprake is gekomen, maar als ik de Bokt5 layout gebruik, mis ik in de overzichtspagina van [ON] de "nieuw topic" knop, die in de oude layaout de dialoogbox opent om de nieuwsredactie te tippen over een nieuwsbericht elders, dat mogelijk de moeite waard is om over te nemen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:43

Goed Punt Eirikur... Vroeg me ook al af of er echt geen andere mogelijkheid is om de NR te tippen over nieuwtjes dan de manier die ik gebruik. Ik zie namelijk pas "Tip de nieuwsredactie" staan als ik een topic op VN/ ON aanklik. Is er geen optie om bij het overzicht van topics die op die fora staan ook een linkmogelijkheid te zetten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:14

Heb het de afgelopen tijd wel eens vaker gezien, van die verschoven teksten, maar nooit zo erg als nu. Profiel van iemand als ik 'm bekijk zie ik dit:

Afbeelding

lijkt me niet helemaal de bedoeling? :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 21:47

Fiffill: nee, niet echt := Heb je de link naar het profiel? Dan kan ik kijken waar het mis gaat. Welke browser heb je?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:50

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:00

Daar heb ik het ook bij, terwijl jullie profielen wel weer normaal zijn (Google Chrome, nieuwste versie).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:28

Ik kom niet meer bij mijn privéberichten, of uberhaupt bij mijn instellingen, kom ik net achter:
Citaat:
Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]

Got error 28 from storage engine [1030]

SQL

SELECT DISTINCT u.user_id, u.username, u.username_clean, u.user_colour, MAX(s.session_time) as online_time, MIN(s.session_viewonline) AS viewonline FROM (users u, zebra z) LEFT JOIN sessions s ON (s.session_user_id = z.zebra_id) WHERE z.user_id = 29650 AND z.friend = 1 AND u.user_id = z.zebra_id GROUP BY z.zebra_id, u.user_id, u.username_clean, u.user_colour, u.username ORDER BY u.username_clean ASC

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 179
CALL: dbal->sql_error()

FILE: ucp.php
LINE: 295
CALL: dbal_mysql->sql_query()

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:33

Mizora schreef:
Ik kom niet meer bij mijn privéberichten, of uberhaupt bij mijn instellingen, kom ik net achter:
Citaat:
Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]

Got error 28 from storage engine [1030]

SQL

SELECT DISTINCT u.user_id, u.username, u.username_clean, u.user_colour, MAX(s.session_time) as online_time, MIN(s.session_viewonline) AS viewonline FROM (users u, zebra z) LEFT JOIN sessions s ON (s.session_user_id = z.zebra_id) WHERE z.user_id = 29650 AND z.friend = 1 AND u.user_id = z.zebra_id GROUP BY z.zebra_id, u.user_id, u.username_clean, u.user_colour, u.username ORDER BY u.username_clean ASC

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 179
CALL: dbal->sql_error()

FILE: ucp.php
LINE: 295
CALL: dbal_mysql->sql_query()

is al een ander topic over: [FZ] Kan geen pb's openen

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:40

Afbeelding

Ik werk met twee beeldschermen. Let niet op het rechter gedeelte. Het gaat om links in een keer is de pagina niet meer net zo groot als mijn beeldscherm heeft dit met bokt te maken andere sites zien er wel normaal uit.
Eerder nooit problemen gehad. zou graag de rare rand om het forum gedeelte weg willen hebben. De loze ruimte zeg maar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:45

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:52

Fiffill schreef:
Ja dat is iets nieuws. Volgens mij kun je zelf instellen of je dat wilt of niet. Zie hier: BartVB @ [FZ] [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Echter gebruik ik al langere tijd bokt 5 op de computer en nooit anders geweest nu dus wel. Aangezien alles langzaam over gaat naar bokt 5 zou ik ook op bokt 5 van een normaal beeldscherm willen genieten. En dus niet met de loze ruimte

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:53

Misschien moet je even de link lezen die ik gaf... je kunt het dus zelf instellen :j

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:55

Fiffill schreef:
Misschien moet je even de link lezen die ik gaf... je kunt het dus zelf instellen :j

Ja gelezen echter blijkt daar uit dat ik het alleen kan eranderen door bokt 5 naar bokt 4 te zetten.

:oo Sorry oplossing gevonden. vinkje zetten is niet zo moeilijk alleen kon ik het eerst niet vinden. Staat er ook niet uitgelegd dat je iets kan aanvinken. Werkt nu weer naar behoren.
Laatst bijgewerkt door fenja op 11-08-13 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:56

Nee ;) je kunt het gewoon aanvinken bij je foruminstellingen.
Edit: hier dus ucp.php?i=prefs&mode=personal 'Bij Bokt 5 altijd de volledige breedte van je browser gebruiken.'

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:52

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:06

Thanks. Als het goed is heb ik het probleem gevonden en opgelost. (Als je het niet ziet moet je even herladen met ctrl-F5.)