Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:13

chevax schreef:
Ik vind dat de mensen die het hardst roepen om "pittige discussies" (geweldig gevonden andere omschrijving voor zo hard mogelijk op een ander inhakken waarbij je zelf alle gelijk van de wereld hebt) juist in dit topic al deels laten zien waarom dat niet kan. Als een mod iets uit probeert te leggen, wordt er door sommige mensen meteen met "nee, want" of "nee, maar" gereageerd. Tolerantie komt ook van twee kanten; een ander kan in een discussie ook wel eens gelijk hebben.
Aan de kant van de mods zullen dingen te verbeteren zijn, aan de kant van de gebruikers zullen dingen te verbeteren zijn. Als we het daarin al met elkaar eens zijn, zijn we al een heel eind. Als je echter er vanuit gaat dat het team hele dagen niets anders te doen heeft dan in heksenkring bij elkaar zitten en bespreken wie wat nu weer eens dwars gaan zitten of voodoopoppetjes in elkaar knutselen, heb je het gewoon mis, of je dat nu wel of niet wilt geloven.

Waar??
Bewijs??
Ik lees stilletjes mee maar wat jij omschrijft zie ik totaal niet :?
Ik zie hier een nette discussie die wordt gevoerd en omdat een mod zegt hoe hij/zij het ziet beteknet niet dat de mod altijd gelijk hebben(maar dat denken ze wel)

Cer

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:39

Het is wel een beetje " 'wij' tegen hullie" hoor...

De suggestie "maar dat denken ze wel" is toch ook niet aardig?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:43

Nee, vond ik ook niet zo aardig, en eerlijk gezegd; modereren lijkt me een hondenbaan. Ik vind, hoewel ik het ook lang niet altijd met alle mods een ben, dat ze toch behoorlijk hun best doen om in gesprek te blijven over ingrepen. Misschien ook wel eens tegen hun eigen overtuiging in, omdat ze toch de regels moeten volgen, zij ook.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:51

Laat ik voor op stellen dat ik de gemiddelde mod heel aardig vind hoor,,,,,het gaat om de boodschap,en mocht ik een andere indruk gewekt hebben,,,,dan hierbij mijn excuses...

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:58

Ik vind het ook ontzettend jammer dat bokt zo veranderd, en hier zal ik wel weer een mooi 'groen' berichtje voor krijgen hoor, maar dat maakt mij niet uit.
Zoals Holypope, Papagroom die gelukkig nog wel aanwezig is, Arabesk en natuurlijk niet te vergeten Huertcilla, die horen er gewoon bij. En laat ze lekker, het is op het randje maar niet erover.
Er wordt niet gevloekt of echt oprecht beledigd, ze zijn soms wel over de top, maar dat zijn mensen in RL toch ook? Die verwijder je ook niet uit de maatschappij. Ik vind dat ze geen kwaad doen.
Erg jammer dat zulke mensen dan worden verwijderd, en massaal overgaan naar Poetsplaats.

Oh en PPG en HP hebben jullie ook Poetsplaats? Dan zou ik namelijk bijna overstappen.

Erg jammer dat we steeds meer een cultuur krijgen waarin iedereen hetzelfde doet, zegt en vind. Die discussies houden het juist levendig, en Huertcilla is gewoon geniaal. Op zijn manier dan.

Zo dat was een eerbetoon.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:01

Dank je Maaike....ennuh...op poetsplaats heb i meer posts staan als hier hoor.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:09

maai_ke schreef:
Ik vind het ook ontzettend jammer dat bokt zo veranderd, en hier zal ik wel weer een mooi 'groen' berichtje voor krijgen hoor, maar dat maakt mij niet uit.
Zoals Holypope, Papagroom die gelukkig nog wel aanwezig is, Arabesk en natuurlijk niet te vergeten Huertcilla, die horen er gewoon bij. En laat ze lekker, het is op het randje maar niet erover.
Er wordt niet gevloekt of echt oprecht beledigd, ze zijn soms wel over de top, maar dat zijn mensen in RL toch ook? Die verwijder je ook niet uit de maatschappij. Ik vind dat ze geen kwaad doen.
Erg jammer dat zulke mensen dan worden verwijderd, en massaal overgaan naar Poetsplaats.

Oh en PPG en HP hebben jullie ook Poetsplaats? Dan zou ik namelijk bijna overstappen.

Erg jammer dat we steeds meer een cultuur krijgen waarin iedereen hetzelfde doet, zegt en vind. Die discussies houden het juist levendig, en Huertcilla is gewoon geniaal. Op zijn manier dan.

Uh holypope is toch ook al weg?? :?

Maar voor de rest ben ik het 100% eens met je post :j
Dit soort bokkers gaan over de top, maar doen niets wat volgens de wet niet mag.
Ik moet er eigenlijk altijd wel om lachen als ik weer een bericht van 1 van hen lees :j

edit: Dát was de naam van het andere forum... Ik kan het alleen maar onthouden als "dat andere forum"

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:13

Cer schreef:
Het is wel een beetje " 'wij' tegen hullie" hoor...

De suggestie "maar dat denken ze wel" is toch ook niet aardig?

Nee maar is wel de ervaring die ik met ze heb.
Kortom mijn ervaring en mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:32

Anoli schreef:
maai_ke schreef:

Uh holypope is toch ook al weg?? :?

Maar voor de rest ben ik het 100% eens met je post :j
Dit soort bokkers gaan over de top, maar doen niets wat volgens de wet niet mag.
Ik moet er eigenlijk altijd wel om lachen als ik weer een bericht van 1 van hen lees :j

edit: Dát was de naam van het andere forum... Ik kan het alleen maar onthouden als "dat andere forum"

Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet over de top vind. Tijden geleden stond ik vaak in een discussie lijnrecht tegenover Arabesk en HC, waarbij ik laatstgenoemde op sommige momenten niet kon uitstaan, maar aan het einde van de dag leverden ze allebei waardevolle en interessante bijdrages aan discussies. Met zulke mensen is discussiëren leuk. Ze hadden (hebben) hun eigen mening en schuwde ook totaal niet om die in een discussie te geven en te onderbouwen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:45

@ asyaa, misschien staat het er een beetje krom, maar in mijn ogen gingen ze wel eens over de top met sommige opmerkingen. Niet altijd maar af en toe. Nou moet ik zeggen dat ik meestal lijnrecht tegenover Arabesk en HC sta, maar interessant was het zeker wel :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:35

Het is misschien niet zo aardig om te zeggen maar ik denk toch ook zeker dat het met het grote leeftijds verschil te maken heeft waar heel veel bokkers tegenaan lopen.
Als je bijv. een van de jongste gebruikers tegenover een van de oudste zet zit daar meer dan een generatie tussen.
Toen bokt nog klein was, werd het grotendeels door volwassenen bezocht die al aardig wat bagage in het leven en in de paarden mee droegen.
Kijk alleen al eens naar het verschil in topics van toen en nu?
Veel tieners (wil bewust geen penny's zeggen) komen net kijken en tuurlijk moeten zij ook hier hun plek hebben.
Maar als ik soms (eerder vaak) zie hoe die groep tegenwoordig met elkaar én met de oudere en dus meer ervarene omgaan dan rijzen me de haren soms ten berge.
Ik ben nog van een generatie dat je een ouder iemand netjes met U aan sprak (en dat doe ik nog steeds).
Dat mis ik een beetje in de huidige generatie en daardoor merk je dat alles vaak veel grover wordt.
Niet alleen hier hoor, maar overal.
En die groep weer steeds groter en groter en ik denk dat daardoor de "oudere garde" een beetje heimwee heeft naar het bokt van "toen".
Je hebt geen zin om je door een broekie de les te laten lezen dus dan kan je 2 dingen doen.
1 er tegenin gaan en binnen no time een groen balk verwachten of
2 er helemaal niet meer op reageren zodat de oudere en meer ervaren members steeds minder in paard gerelateerde topics te zien zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:01

Ik mis de humor....of dat nu de markante bokkers zijn of niet...als ik diep na denk kom ik tot best wel een lijstje.....

Ik zie heel veel gebruikers die nee schudden, die IK niet ken....dus indruk hebben ze niet gemaakt...komen die uit huiskamer topics?

In discussies zie je bokkers die wel tegen een stootje kunnen, als je daar niet mee overweg kunt, je huiskameren.....ik vraag mij ook af of de nee schudders dan steeds in de clinch lagen? Zeker als je al zegt, ik ken ze niet, dus mis ze niet....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:15

Zo een middagje weggeweest en ik zie dat het topic nog steeds open is en zonder groene berichtjes.
2 dingen die mij opvielen: een bokker die het heeft over het "afpakken" van berichten, over dat je je berichten niet verwijderen kunt. Dat vind ik onzin, want die berichten heb je "gegeven" en bokt "geeft" ze niet terug, wat mij betreft niet meer dan logisch, want dan krijg je hele rare topics.
En dan nog iemand die op een bericht van een mod reageert met: "kind" en dan nog wat en dan even later zegt: "Jou kunnen we niet serieus nemen". Dat vind ik niet kunnen, het is idd denigrerend en op de persoon spelen.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:18

Ik begin een beetje de draad kwijt te raken, volgens mij begint dit nu een topic te worden waarin meerdere mensen verschillende frustraties over bokt aan het uiten zijn. Op zich prima, maar het wordt wel weer een beetje een klaagtopic zo, omdat het (voor mij iig) niet meer te volgen is waar we over discussieren.

Gaat het hier nou over:
- de bans van een aantal prominente bokkers
- het (te) streng modereren van de mods
- het modereerbeleid
- het gebruik van (sarcastische/ironische/snerende) humor
- de verhouding tussen vrijheid van meningsuiting & het modereerbeleid van bokt
- de voor- en nadelen van een apart jongerenforum
- het 'vroeger was alles beter'- gevoel
- het gebrek aan informatieve discussies
... of iets anders wat ik tot nu toe gemist heb?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:23

Neuhhhh, je hebt ze wel zo'n beetje allemaal, dacht ik..... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:27

Het probleem is, het hangt allemaal samen. Even kort voorbeeldje: een aantal prominente bokkers, die deel zijn van de oude garde engebruik maken van bepaalde vormen van humor zijn nu gebandd (of hebben een OW, of dreigen). Dit roept vragen op over het streng modereren en dus het achterliggende beleid. Een reden van dit beleid kan de scheve verhoudingen zijn tussen jong en oud. Een mogelijk alternatief zou een apart jongeren forum zijn.

Je kan bepaalde dingen niet los van elkaar zien, omdat het allemaal met elkaar te maken heeft en het allemaal op hetzelfde uitkomt.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:31

Ik snap dat het allemaal samenhangt, dus je ontkomt er inderdaad niet aan om gedeeltes apart te bespreken. Maar dan is het wel behulpzaam als in de post wordt aangehaald wat die samenhang is. Nu loopt het nogal door elkaar naar mijn mening.
Zoals ik het zie komt het uiteindelijk allemaal neer op de vraag of je het wel of niet eens bent met het bokt-beleid. En dat kun je dan onderbouwen met argumenten vanuit de overige punten die ik opgesomt heb (of met andere nog niet genoemde argumenten).
Dus, iemand die een poging durft te wagen een onderbouwde mening te verwoorden?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:51

Lovely schreef:
chevax schreef:
Lovely, dat mag jij vinden hoor. Ik post hier namelijk niet om bij jou in een goed blaadje te komen, ik probeer hier dingen uit te leggen. En de één zal het daar mee eens zijn, de ander niet.

We kunnen je helaas niet meer serieus nemen.

Hopelijk is dit geen voorbeeld van een pittige discussie, of ongezouten je mening geven.
Zulke reacties (en ook dat 'kind'), vind ik gewoon niet kunnen. :n

Als iemand dit zou zeggen in een topic wat zelfregulerend zou werken, zou ik dus zeggen:
"wat ben jij een arrogante trüt, doe even normaal".
Maar dat kan nu niet, want dan krijg ik waarschijnlijk een OW.
En op zelfregulerende topics waar zo op elkaar ingehakt mag worden, lijkt mij trouwens ook niks. :(:)
Dan zou ik idd in de HK topics blijven.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-09-12 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:54

Sofy schreef:
Ik snap dat het allemaal samenhangt, dus je ontkomt er inderdaad niet aan om gedeeltes apart te bespreken. Maar dan is het wel behulpzaam als in de post wordt aangehaald wat die samenhang is. Nu loopt het nogal door elkaar naar mijn mening.
Zoals ik het zie komt het uiteindelijk allemaal neer op de vraag of je het wel of niet eens bent met het bokt-beleid. En dat kun je dan onderbouwen met argumenten vanuit de overige punten die ik opgesomt heb (of met andere nog niet genoemde argumenten).
Dus, iemand die een poging durft te wagen een onderbouwde mening te verwoorden?

Waarom moet een mening onderbouwd zijn....ik krijg buikpijn van dit gezeur....dat is niet onderbouwd,maar wel echt waar

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:13

Nou ja, als je wil discussieren is je mening onderbouwen toch wel handig? Anders lijkt het me moeilijk om iemand anders te overtuigen.
Als ik alleen roep 'ik vind dit stom' denk ik niet dat iemand anders dat ook gaat vinden, als ik roep 'ik vind dit stom omdat' heb ik wat meer kans.
Maar idd, je hoeft niet altijd te discussieren, je kunt ook alleen je mening willen uiten en dan is onderbouwing niet nodig. Dan ga je alleen ook niks bereiken in mijn ogen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:19

Een onderbouwde mening is ook wel handig als je iets veranderen wilt. Met alleen: "ik ben het er niet mee eens" kom je ook nergens.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:30

papagroom schreef:
Waarom moet een mening onderbouwd zijn....ik krijg buikpijn van dit gezeur....dat is niet onderbouwd,maar wel echt waar

Omdat wanneer je (of random iemand) alleen maar post: het is <blegh> *vul in wat van toepassing is* dan kom je toch ook niet verder?
Als je toch graag iets veranderd wil hebben zou je toch beter uit kunnen leggen hoe jij het dan wel voor je ziet? In plaats van enkel <blegh>.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:40

Komt nog bij dat je met alleen het uiten van je mening veel gemakkelijker iemand kwetst/boos maakt dan wanneer je hem onderbouwt, omdat je alleen op het emotionele speelt en niet op het rationele. De reactie zal dus ook sneller emotioneel zijn en niet rationeel.
Maar met dit verdere 'gezeur' is je buikpijn er waarschijnlijk niet beter op geworden :D

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:16

Ik denk dat vele het uitleggen beu zijn, puur omdat de modjes zich achter de Boktregeltjes verbergen en dat er uiteindelijk niks veranderd. Dus onderbouwen heeft denk ik geen nut als de zaken er zo voor staan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:32

'er moet een apart jongerenforum komen '
Dat is er toch al? :') het Young Riders deel?

Ik vind het juist goed dat jong en oud gemixt is. Heb eens meegemaakt dat een meisje van haar instructrice sporen aan moest terwijl ze dat niet wilde, en die moest ze ook nog eens flink gebruiken. Door het topic is ze ervan overtuigd geraakt ze haar ouders moest gaan vragen om andere instructie (dat was het probleem, ze wilde wel maar het mocht niet). Zonder het topic was ze misschien het plezier in rijden wel helemaal verloren. Ik vind het dan echt leuk dat mensen elkaar kunnen helpen.