De Bokt 1-april grap is gevonden!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:32

Nayomie

xNK

Pony, wat hou ik van jou.
Ik koop dekjes, dekens,
Ik het groen, lila en blauw.
Mijn vader word gek van zijn lege portemonnee,
Maar gelukkig zit ik daar niet mee!

Blanket

Springschoenen = +5
Peesbeschermers = +5
Voorwaarts = +10
Zadelmaker = +10
Lavendel = +30
Voorhand / achterhand = +10
Aanleuning = +10
Cavaletti= +10
Stap = +1
Paard = +5
Pony = +5
Dressuur = +5
Springen = +5
Western = +5
Longeren = +5
Grondwerk = +5
Piaffe = +10
Passage = +10
Pirouette = +20
Wedstrijd = +20
Mods = +30
Bokt = +30
Moderator = +30
Nieuwsredactie = +30
Beheer = +30
Wiki = +30
Mids = +30
De link naar het "Beware of the penny topic" = +30 ([MA] beware of the penny ........)
De link naar het "Beware of the penny topic -deel 2" = +30 ([HK] beware of the penny deel 2)

http://www.bokt.nl

[FZ] Nog 1 maand tot 1 april..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:33

Essie73
Moderator Algemeen

mijn punten gaan niet omhoog, ook niet als ik de woorden pokemon of groentesoep of lavendel gebruik. Maar goed, ga nu maar een kijken hoe mijn pony paard het maakt. Ga dit vanavond verder uit pluizen.

Blanket

Op dit moment worden er alweer volop veulentjes geboren. Dat is natuurlijk vreselijk leuk en spannend, maar hoe weet je of het allemaal wel goed gaat met moeder en kind? Waar moet je op letten voor, tijdens en na de bevalling?
Vlak voor de bevalling zie je vaak gedragsveranderingen bij de merrie. Ze gaat bijvoorbeeld meer liggen en houdt zich meer afzijdig. Een merrie die normaal heel afstandelijk is kan opeens heel knuffelig worden, of een aanhankelijke merrie wil niet meer aangeraakt worden. Sommige merries gaan ook meerdere keren plassen of gedragen zich alsof ze koliek hebben. Ze zwaaien met hun staart, kijken naar hun buik en stampen op de grond.
De laatste stap die de uier doet voor de uiteindelijke bevalling, noemen we "kegelen". De speen wordt kegelvormig en er komen doorzichtige, maar al snel witte, opgedroogde druppels biest uit de uier. De bevalling zal nu niet lang meer op zich laten wachten, meestal komt het veulen nu binnen 48 uur. Echter lang niet alle merries maken deze laatste stap voordat de bevalling inzet. Bij veel merries gaat de vulva een beetje openstaan. Soms neem je waar dat de slijmprop los komt, vaak gebeurt dit pas tijdens de eigenlijke bevalling.
De banden van de merrie zijn doorgaans strak; de merrie heeft mooie ronde billen. Naarmate de bevalling dichterbij komt, krijgen de billen een puntige vorm, worden de banden aan weerszijden van haar staartwortel slap (er lijken "strepen" te ontstaan van achteren gezien), zodat de staartwortel er op lijkt te liggen en krijgen de billen een dakpan-vorm. Als de banden zo slap zijn dat ze aanvoelen als "pudding" wanneer je er op drukt, is de merrie klaar voor de bevalling.

AustriaTrick

Ik heb liever dekjes in het groen

Winged

Annemiek80

sielugh

edit: werkt niet, ik zet in op de minpunten :P
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 01-04-12 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Julius

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:34

Momo2

Ik heb geen eigen paard / pony helaaas, maar wel een bijrijdpaardje, hij kan dressuur en springen kan die niet.. En western kan die heeel stiekem ook, toen ik daar achter kwam heeft dat me een gekneusde arm opgeleverd :')
Soms longeren ik hem ook wel, en grondwerk doen we niet aan, een piaffe en passage kan die niet,
en jaaa wijken doet ie ook nog, wat een top pony he?
en we doen ook niet echt mee aan wedstrijden, heel soms krijgt ie ook wel lavendel
Mandarijntjes lust ie ook zoo graag voorwaats kan die,
en ook de zadelmaker komt lang omdat hij soms wel es een nieuw zadel nodig heeft

het valt me wel een beetje tegen dat de Mods Moderator het Beheer en de Nieuwsredactie alleen dit maar hebben verzonnen, had toch meer, had toch meer verwacht van bokt

AustriaTrick

Weten jullie dat een paard geen pony is? Voordat daar verwarring over ontstaat. Met paarden doe je dressuur, en met een pony springen en western. Ook is longeren niets voor een pony, dat is zielig! Daarentegen is grondwerk meer voor de pony weggelegd, daar is een paard namelijk niet goed in! Dat vinden ze niet leuk en dan gaan ze je tegenwerken. Paarden zijn meer van de piaffe en de passage, ook de pirouette komt er nog wel uit! Ook gaan ze mee op wedstrijd, daar zijn ze voor gemaakt! De stap is meer voor het paard, daar is de pony niet voor gemaakt, die houdt meer van galopperen, lekker hard gaan en door de bossen crossen! Een paard is ook meer voor de draf gemaakt, anders bokken ze je er vanaf!

Zorg wel altijd dat je zadel past, anders doet dat zeer voor je paard.

Er zijn verschillende paarden, zoals de KWPN, de arabier, het trekpaard, het gelderse paard, de tuigers. Ook heb je vele pony’s, zoals de shetlander, de haflinger, de welsh en nog veel meer.

Je moet je paard altijd heel goed beschermen, dit doe je met beschermers, peesjes, dekens, daarbij moet je hem altijd een halster om doen, anders kun je hem niet meer pakken. Als hij dan alsnog niet gepakt wil worden moet je met een zweep achter hem aan rennen, dan krijg je hem vanzelf. Maar dan moet je wel je zadel even laten controleren bij de zadelmaker, hij zegt namelijk dat er iets mis is.

Een paard heeft een voorhand en een achterhand, die kan hij allebei omhoog gooien, dan kan hij steigeren of bokken en dat is heel gevaarlijk en eng! Om dat te voorkomen moet je cavaletti gaan springen! Dan is het direct over! Hou ook altijd de aanleuning vast, dan kan er niets gebeuren! Als je een martingaal om doet ben je helemaal zeker van je zaak! Het wijken is een moeilijke oefeningen, maar even porren met je sporen, trekken aan de teugels en slaan met je zweep en je paard doet het zo! Probeer het en zie zelf dat het werkt! Ook met achterwaarts gaan doe je dit zo!

Op bokt heeft iedereen altijd een andere mening, ze maken elkaars leven zuur, daarom zijn er mods, die houden de boel een beetje in toom, zij worden ook wel moderator genoemd. Ook de nieuwsredactie helpt mee aan een mooier bokt, zo weet iedereen altijd wat er in de wereld speelt. Het beheer haalt alleen maar grappen met ons uit, dat vind ik niet lief!

De wiki is voor domme mensen, zo kunnen ze altijd opzoeken waar iemand het over heeft. Ook de penny meisjes kunnen dan eens leren hoe paarden werken, welke knopjes je moet indrukken enzo. Maar daarvoor hebben we ook deze topics: [HK] De kantoortoer van de Penny Patrouille (11) en [MA] beware of the penny ........ en [HK] beware of the penny deel 2 en [FZ] Nog 1 maand tot 1 april..
Ook hebben we de mids, wat dat zijn, geen idee, maar die houden dus ook van mandarijntjes en lavendelthee, om heerlijk uit te kunnen rusten. Lavendel ruikt ook zo lekker, daarmee kun je zo heerlijk wegdromen!

Je paard moet wel vaak naar de hoefsmid, anders krijgt hij au aan zijn voetjes! Moet hoefijzers eronder enzo!

T verhaal is goud waard

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:35

Blanket

Springschoenen = +5
Peesbeschermers = +5
Voorwaarts = +10
Zadelmaker = +10
Lavendel = +30
Aanleuning = +10
Cavaletti= +10
Stap = +1
Paard = +5
Pony = +5
Dressuur = +5
Springen = +5
Western = +5
Longeren = +5
Grondwerk = +5
Piaffe = +10
Passage = +10
Pirouette = +20
Wedstrijd = +20
Mods = +30
Bokt = +30
Moderator = +30
Nieuwsredactie = +30
Beheer = +30
Wiki = +30
Mids = +30
De link naar het "Beware of the penny topic" = +30 ([MA] beware of the penny ........)

http://www.bokt.nl/wiki/Hoofdpagina

De link naar het "Beware of the penny topic -deel 2" = +30 ([HK] beware of the penny deel 2)

Annemiek80

@essie
misschien als je groentensoep in plaats van groentesoep gebruikt gebeurt er iets met je punten :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:36

Knhs

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:36

Springschoenen = +5
Peesbeschermers = +5
Voorwaarts = +10
Zadelmaker = +10
Lavendel = +30
Aanleuning = +10
Cavaletti= +10
Stap = +1
Paard = +5
Pony = +5
Dressuur = +5
Springen = +5
Western = +5
Longeren = +5
Grondwerk = +5
Piaffe = +10
Passage = +10
Pirouette = +20
Wedstrijd = +20
Mods = +30
Bokt = +30
Moderator = +30
Nieuwsredactie = +30
Beheer = +30
Wiki = +30
Mids = +30

http://www.bokt.nl/wiki/Hoofdpagina

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:37

JosineS

Re: De Bokt 1-april grap is gevonden!!

Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel zadelmaker, cavaletti, wijken, achterhand, voorhand [FZ] Nog 1 maand tot 1 april.. de lavendel kleurige nieuwsredactie geeft de tip om de voorhand en achterhand door dressuur, springen, western, longeren, grondwerk, piaffe, passage en pirouette met een cavaletti te verbeteren voor de wedstrijd. De bokt mods, moderator, beheer en mids verwijzen je naar de wiki voor privéles, mandarijn, springschoen, peesbeschermer, zadelmaker, middendraf, uitgestrekte draf en meer
[HK] beware of the penny deel 2
[MA] beware of the penny ........

Winged

Megane

Re: De Bokt 1-april grap is gevonden!!

Momo2

Ik heb geen eigen paard / pony helaaas, maar wel een bijrijdpaardje, hij kan dressuur en springen kan die niet.. En western kan die heeel stiekem ook, toen ik daar achter kwam heeft dat me een gekneusde arm opgeleverd :')
Soms longeren ik hem ook wel, en grondwerk doen we niet aan, een piaffe en passage kan die niet,
en jaaa wijken doet ie ook nog, wat een top pony he?
en we doen ook niet echt mee aan wedstrijden, heel soms krijgt ie ook wel lavendel
Mandarijntjes lust ie ook zoo graag voorwaats kan die,
en ook de zadelmaker komt lang omdat hij soms wel es een nieuw zadel nodig heeft

het valt me wel een beetje tegen dat de Mods Moderator het Beheer en de Nieuwsredactie alleen dit maar hebben verzonnen, had toch meer, had toch meer verwacht van bokt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:38

Amazone