Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:31

Jannepauli schreef:
Citaat:
............ als ik dit had geweten had ik er geen €3,50 voor betaald

Zie het dan maar als een kleine compensatie dat je al jarenlang gratis en voor niks op Bokt terecht kunt.
Honderden, duizenden boktdeelnemers krijgen helemaal voor nop medisch advies, gratis psychiaters en psychologen, rijles, voedingsinstructie, opvoedkunde, tips & trucs, een plek om nutteloos gezeur te delen.. Bart, Eline en de vrijwillige mods steken hun tijd en centen erin. Voor de opbrengst van de reclame kom ik m'n bed niet eens uit.
Ik wordt echt wel :r van die nederlandse klaagcultuur.

:j _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:34

Jannepauli schreef:
Citaat:
............ als ik dit had geweten had ik er geen €3,50 voor betaald

Zie het dan maar als een kleine compensatie dat je al jarenlang gratis en voor niks op Bokt terecht kunt.
Honderden, duizenden boktdeelnemers krijgen helemaal voor nop medisch advies, gratis psychiaters en psychologen, rijles, voedingsinstructie, opvoedkunde, tips & trucs, een plek om nutteloos gezeur te delen.. Bart, Eline en de vrijwillige mods steken hun tijd en centen erin. Voor de opbrengst van de reclame kom ik m'n bed niet eens uit.
Ik wordt echt wel :r van die nederlandse klaagcultuur.

Nou nou nou, een toontje lager kan ook wel zeg. Als er niets met bokt verdiend werd bestond het al lang niet meer. Dus zo zielig zijn ze niet.

En wat betreft de mods, da's eigen keuze dat ze hun tijd er in willen steken. :)

Ik had er gewoon meer van verwacht. Een magazine. Geen foldertje. Da's ook niet zo gek toch, na alles wat er over gezegd was.

Edit: Verder sluit ik me volledig bij de post hier onder mij aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-11 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Re: Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:47

Pardon? Klaagcultuur? Ik heb betaald voor en verwacht dus ook:

Citaat:
In samenwerking met de redactie van Bit geeft Bokt eenmalig een magazine uit. Vol verhalen over ons, maar vooral ook over jullie.

Als ik het moet zien als sponsoring had er moeten staan 'steun Bokt door het bestellen van het magazine' of iets dergelijks.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:56

Naja lijkt mij niet nodig om elkaar af te vallen over een mening toch?

Het is simpelweg een communicatiedingetje wat naar de bokkers niet helemaal goed is gegaan. Het vol verhalen en het vooral over jullie is iets wat niet écht uit het blad naar voren is gekomen. Aan de andere kant: eindredactie was - lijkt mij - ook in handen van Bit, die dus eigenlijk niks met bokt te maken heeft.

(en ja, ik heb ook kritiek geleverd, maar weet het wel in een perspectief te plaatsen)

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:06

Ik heb hem ook ontvangen, maar net pas ingekeken......
Wat een waardeloos magazine!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:10

wisanda2003 schreef:

Nou zeg, kan het ook wat aardiger??
Bart en Eline ondernemen nog eens wat voor ons..... :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:11

Ach joh, makkelijk te roepen van achter een schermpje. :D
Ik denk dat weinig mensen zich beseffen hoeveel [***] het is zo iets in elkaar te zetten zonder dat het teveel geld kost.. ;)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:12

wisanda2003 schreef:

Voor alle bokkers die zich afvragen wat ongefundeerde kritiek is: dit!
Je kan ook proberen te onderbouwen wat je er niet goed aan vind en wat juist wel. Dan hebben de gene die er aan hebben mee gewerkt er ook nog wat aan. Met jouw reactie kunnen ze niks..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:14

Suzanne F. schreef:
wisanda2003 schreef:

Het blad is duidelijk bedoeld als reclame om nieuwe leden te werven en niet voor de "oud gedienden".
Dat geeft niet; maar dat is wel de reden dat het voor sommige leden wat tegenvalt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:17

Suzanne F. schreef:
wisanda2003 schreef:

Ben met je eens dat het aardiger mag.
Maar niet met het feit dat B en E iets ondernemen voor óns. :)
Ik vind het een geweldig idee maar kritiek wordt wel steeds afgeschoven op de moeite die er in gestoken is. Die waardeer ik zeker, inhoudelijk is het gewoon niet wat het toegezegd is, in mijn ogen.
Ben het er wel weer mee eens dat het op zich niet verkeerd is om iets te investeren in bokt, maar om kritiek af te doen op: we hebben er moeite in gestoken, dat is geen argumentatie vind ik.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:17

Snap welw at ze bedoelen. Had opzich van te voren in de advertentie mogen staan dat het ging om werven van leden, niet voor de bestaande leden. Heb dan ook de pagina's met wat bokt is overgeslagen.
Had persoonlijk gehoopt op persoonlijke ervaringen met bokt, eventuele tips ed.

maargoed, toch leuk om een collector's item te hebben :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:24

Het viel mij ook tegen. Vooral omdat de veelzijdigheid van bokt en de leden wat mij betreft echt onderbelicht is gebleven. Verder dan een item over tinkers, SGW en een endurance grapje komt het eigenlijk niet. Er is letterlijk niets te lezen over mijn favorieten western en NH, bijvoorbeeld. En zo zijn er nog genoeg andere onderwerpen die totaal niet aan bod komen, terwijl daarin voor mij persoonlijk toch een stuk meerwaarde zit van bokt: in contact komen met mensen met dezelfde interesse van een klein deelgebied binnen de paarden. Die mensen die je irl helemaal niet zo makkelijk tegen komt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:15

Ook ik ben teleurgesteld en vind dat dit magazine niet is zoals het van tevoren gepresenteerd is. Misschien klopt het feitelijk allemaal wel wat erover gezegd is, maar er is duidelijk bij een groot aantal gebruikers een andere verwachting gewekt dan wat er geboden kon worden.
Ik vind het magazine zelf inderdaad géén € 3,50 waard, omdat het vooral zoals vaker gezegd is reclame is voor Bokt bedoelt voor niet-bokkers en dit is vooraf in mijn ogen niet één keer gecommuniceerd. Ik denk dat daar bij veel mensen de teleurstelling ook vandaan komt. Ik denk als je gezegd had "We maken een dikke reclamefolder voor Bokt die gratis bij de Bit meekomt, maar wie het leuk vind om hem te hebben en geen Bit wil kopen kan hem voor € 3,50 rechtstreeks via Bokt kopen" je alsnog veel kopers had gehad die dit 'collectors-item' wilden hebben, maar minder teleurgestelde kopers.

Het is absoluut niet zo dat BOKT mij het geld niet waard is, in tegenstelling ik zou het geen probleem vinden om elke maand een klein bedrag te betalen voor Bokt bijvoorbeeld. Maar zoals gezegd verdienen ze niks aan dit Magazine, dus heb ik nu geld uitgegeven aan iets over Bokt wat ik het niet waard vind en waarvan er dan ook nog geen cent ten goede komt aan Bokt zelf. En dat vind ik jammer. :)

Mijn mening geef ik overigens niet omdat ik het geheel af wil zeiken, maar omdat ik vind dat het belangrijk is dat er bekend wordt hoe iedereen deze actie heeft ervaren, ook als dat minder positief is, want als alleen de positieve mensen hun mening (mogen) geven krijg je een scheef beeld waarbij het allemaal een daverend succes leek en zoiets de volgende keer dus precies zo gedaan zou worden, en dat lijkt me dan weer niet de bedoeling :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:20

Ik moet eerlijk zegen dat ik het blad ook niet veel aan vind. :o

Ik had echt een tijdschrift verwacht en geen folder met veel reclame. Ja dit is voor mij ook een; eens maar nooit weer!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:22

Alwiene schreef:
Ook ik ben teleurgesteld en vind dat dit magazine niet is zoals het van tevoren gepresenteerd is. Misschien klopt het feitelijk allemaal wel wat erover gezegd is, maar er is duidelijk bij een groot aantal gebruikers een andere verwachting gewekt dan wat er geboden kon worden.
Ik vind het magazine zelf inderdaad géén € 3,50 waard, omdat het vooral zoals vaker gezegd is reclame is voor Bokt bedoelt voor niet-bokkers en dit is vooraf in mijn ogen niet één keer gecommuniceerd. Ik denk dat daar bij veel mensen de teleurstelling ook vandaan komt. Ik denk als je gezegd had "We maken een dikke reclamefolder voor Bokt die gratis bij de Bit meekomt, maar wie het leuk vind om hem te hebben en geen Bit wil kopen kan hem voor € 3,50 rechtstreeks via Bokt kopen" je alsnog veel kopers had gehad die dit 'collectors-item' wilden hebben, maar minder teleurgestelde kopers.

Het is absoluut niet zo dat BOKT mij het geld niet waard is, in tegenstelling ik zou het geen probleem vinden om elke maand een klein bedrag te betalen voor Bokt bijvoorbeeld. Maar zoals gezegd verdienen ze niks aan dit Magazine, dus heb ik nu geld uitgegeven aan iets over Bokt wat ik het niet waard vind en waarvan er dan ook nog geen cent ten goede komt aan Bokt zelf. En dat vind ik jammer. :)

Mijn mening geef ik overigens niet omdat ik het geheel af wil zeiken, maar omdat ik vind dat het belangrijk is dat er bekend wordt hoe iedereen deze actie heeft ervaren, ook als dat minder positief is, want als alleen de positieve mensen hun mening (mogen) geven krijg je een scheef beeld waarbij het allemaal een daverend succes leek en zoiets de volgende keer dus precies zo gedaan zou worden, en dat lijkt me dan weer niet de bedoeling :)

Mooi omschreven. Kan het niet beter. Dus sluit me bij je aan.
Het is een leuke reclamefolder voor Bokt. Maar zeker geen magazine vol verhalen :n
Als ik het had geweten had ik geen 3,50 uitgegeven aan het blaadje :n en had ik ook niet die 3 bit blaadjes erbij genomen :n

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:18

Heb hem bij mijn bit gekregen.
Opzich een leuk blaadje hoor, maar als ik heel eerlijk ben dan ben ik wel blij dat ik er niet voor betaald heb :o

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:58

Hier nog steeds niks... beetje jammer dit... maar goed dat ik niet automatische incasso heb gedaan, maar een acceptgiro heb gevraagd... anders had ik nu mooi kunnen betalen en niks ontvangen... -O-

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:05

Ik ben het met Alwiene eens, mooi omschreven :j

Toch wel een beetje sneu voor Bart, Eline en alle andere die hard aan het magazine gewerkt hebben...

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:08

Ik heb hem ook bij de bit gekregen. Had er geen verwachtingen van, vind het wel een grappig blaadje voor een keer om het zo eens door te lezen :).

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:09

Rider01 schreef:
Ik ben het met Alwiene eens, mooi omschreven :j

Toch wel een beetje sneu voor Bart, Eline en alle andere die hard aan het magazine gewerkt hebben...

En dat is er zeker. Alle artikelen moesten geschreven worden, er moesten onderwerpen gezocht worden, er moest toestemming voor foto's gevraagd worden (in het vertaalmachine Engels/Russisch), er was overleg met de redactie van Bit die soms andere inzichten had, de lay out moest gemaakt worden, het financiële deel moest geregeld worden enz. enz.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:11

Wendy schreef:
Het viel mij ook tegen. Vooral omdat de veelzijdigheid van bokt en de leden wat mij betreft echt onderbelicht is gebleven. Verder dan een item over tinkers, SGW en een endurance grapje komt het eigenlijk niet. Er is letterlijk niets te lezen over mijn favorieten western en NH, bijvoorbeeld. En zo zijn er nog genoeg andere onderwerpen die totaal niet aan bod komen, terwijl daarin voor mij persoonlijk toch een stuk meerwaarde zit van bokt: in contact komen met mensen met dezelfde interesse van een klein deelgebied binnen de paarden. Die mensen die je irl helemaal niet zo makkelijk tegen komt.

Eens :j
Ik was eerlijk gezegd ook een beetje teleurgesteld dat het bloeiende westerngedeelte van Bokt onvermeld is gebleven -O-
Voor westernruiters is Bokt ondertussen één van de belangrijkste informatie- en communicatiebronnen, zeker wat actuele zaken (bv wedstrijden clinics etc) betreft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:13

Ik heb nog steeds niets binnen? Zijn er meer mensen die nog niets hebben?
Wanneer zouden ze verstuurd worden?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:18

Wat betreft de verschillende delen van bokt waar mensen elkaar vinden: Ik snap dat de keuze gemaakt moet worden tussen verschillende groepen. Om een rassensub te kiezen en een sporttak vind ik een goede keuze, welke het dan wordt maakt mij helemaal niks uit. Geloof dat er hier wel een aantal mensen zijn die teleurgesteld zijn dat hun sub niet is gekozen? (correct me if I'm wrong)

En ja, voor het team is een kritisch punt natuurlijk niet leuk om te lezen (heb mijn mening al gegeven dus ga het niet herhalen), maar het kan niet alleen maar jubel en juich zijn. Hoop dat de mensen die tijd en energie in het blad hebben gestoken zich niet persoonlijk aangevallen voelen. Want bekijk het zo: Het is wel een hele mooie prestatie dat zoiets tot stand kan komen op een forum. Toch?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:24

Mag ik hier dan ook klagen over het feit dat nog de incasso is uitgevoerd nog het blad+ bit heb ontvangen.
Wordt er een beetje ongedurig van dat "haast iedereen" het al heeft ontvangen en ik her nog steeds op de postbode aan het wachten ben ;( {:)-:(

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:31

De mijne kwam zaterdag. Sterkte met wachten!

Het magazine ziet er netjes uit. Ik had wel gedacht dat het meer was, dat-ie dikker zou zijn.