Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:44

stef schreef:
Mensen die van alles tk hebben is het toch een kleine moeite om een splitsing te maken>
Week 1: Dekjes/dekens/beenbescherming
Week 2: Hoofdstellen/onderdelen/halsters
Week 3: Borstels
etc....

Tja, dan doe je er een week langer over.... Is niet het einde van de wereld IMO.
Ik open de "kastopruiming" topics ook zelden

Nee dat is niet handig. Als ik van de TS een leuk shabrak gekocht heb en ze volgende week een topic opent met hoofdstellen, die ik ook wil hebben, dan heb ik 2 keer verzendkosten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:45

Oscar schreef:
Het is inderdaad zo dat je niet meer tegen elkaar op kunt bieden in het topic. Het wordt de verantwoordelijk van de TS om de biedingen die per PB binnenkomen te verzamelen. De TS kan wel steeds blijven reageren in het topic, en in de praktijk zal het er wel op neer gaan komen dat de biedingen die interessant zijn in het topic vermeld gaan worden.

Voor wat betreft de grootte van de PB-box: ik zal even aan Bart vragen of hier wellicht iets aan te doen is.

Hilli, er is niet zozeer sprake van een testperiode. We gaan hier in elk geval mee verder totdat het nieuwe EA er is. Mocht tussentijds blijken dat er wijzigingen nodig zijn, dan zullen we dat uiteraard overwegen en hopelijk met een oplossing komen.

De mogelijkheid tot bemiddeling blijft zeker bestaan. Sterker nog: doordat we als mods minder op de dagelijkse gang van zaken hoeven te modereren, krijgen we meer handen vrij voor de bemiddelingszaken.
Zodra e.e.a. in werking gesteld is, wordt de charter van EA ook aangepast. Daarin zullen we o.a. adviseren om PB's te bewaren totdat een transactie goed is afgerond. Dat is nu eigenlijk ook al het geval, maar voor straks wordt dat nog belangrijker.

Als er vragen zijn dan mogen die natuurlijk hier gesteld worden. Ik ben vanaf nu een aantal uren afwezig, maar vanavond kom ik zeker nog even een kijkje nemen :)

jullie modereren toch niet op privé-berichten?
Hoe ga je dan bemiddelen?

en bij biedingen moet je er maar op vertrouwen dat TS eerlijk is gezien je de biedingen niet meer kan zien. Ik vind twee eigenlijk helemaal niet handig :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:48

Shauni schreef:
stef schreef:
Mensen die van alles tk hebben is het toch een kleine moeite om een splitsing te maken>
Week 1: Dekjes/dekens/beenbescherming
Week 2: Hoofdstellen/onderdelen/halsters
Week 3: Borstels
etc....

Tja, dan doe je er een week langer over.... Is niet het einde van de wereld IMO.
Ik open de "kastopruiming" topics ook zelden

Nee dat is niet handig. Als ik van de TS een leuk shabrak gekocht heb en ze volgende week een topic opent met hoofdstellen, die ik ook wil hebben, dan heb ik 2 keer verzendkosten!

Tja, risico van het vak IMO.
Bokt streeft naar duidelijkheid, en de overkill aan "kastopruiming" topics werkt daar niet aan mee

En ok, als het nou een keer is ala, maar ik tel er zo snel op de 1e pagina al een stuk of 15

Waves

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:54

Dan doen ze toch een max van 5 topics per week? Of helemaal geen max? (waarom is dat er uberhaupt?)

Is zo in te stellen hoor. Moeilijk gedoe. Je gaat toch niet maanden 1 voor 1 met je spullen leuren als je ze ook in 1 keer erop kan zetten :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:56

De regel is ingesteld omdat teveel mensen na 2 a 3 dagen hetzelfde item in een nieuw topic gingen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:07

wat ik overigens ook bloedirritant vind...
je ziet iets leuks te koop,stuurt dan maar een pb....maar als je het topic even wilt terugkijken,moet je eerst weer in je verzonden item kijken om terug te zien van wie het ookalweer was.
terwijl eerder als je reageerde in dat topic,het gewoon bij je eigen berichten stond en je makkelijk op de hoogte kon blijven van vragen en eventuele biedingen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:08

je kan toch gewoon een stipje zetten?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:20

Sorry maar ik vind het niks zo. B.v als je een dekje wilt kopen moet je eerst de TS een pb sturen, en dan weet je pas hoeveel er op geboden is. Meestal duurt dat even voordat je een antwoord terug hebt. Als het gewoon in het topic zou staan dan kan je gelijk een hoger bod plaatsen. Voor de rest ben ik het met darkchrystal eens.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:24

:n ik vind het ook maar niks zo.. mede inderdaad om wat elmiran hierboven zegt.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:57

denk dat half bokt nu uitwijkt, als ik zie dat er nu maar 20 nieuwe topics gestart zijn in EA en ik normaal gesproken een hele avond bezig was om spulletjes uit te zoeken ( HEERLIJK), jammer dit.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:04

He Bah.. ik vind eenmaal-andermaal helemaal niet leuk meer..
Ik zat net te kijken van uh.. wat wordt er weinig gereageerd in de topics. :=

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:45

Ik vind het ook maar niks zo, hopen dat het hele nieuwe systeem beter is dan maar.
Ik vond dat reageren in topics juist zo handig! :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 04:25

Valt me ook echt tegen helaas..
Moet nu inderdaad elke keer een pb sturen over de biedingen etc.

Denk dat veel mensen nu ook veel minder snel reageren op iets.
Dat heb ik zelf namelijk wel..
En overzichtelijk is anders inderdaad, alles in je pb box.. die snel vol zit.

Tis even afwachten maar denk ik. Ik hoop dat het weer terug veranderd.. :o

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:59

Ik heb al eerder gezegd het niets te vinden en daarop een aantal argumenten aangedragen en ging ervan uit dat er duidelijk zou worden uitgelegd hoe alles nu -tijdelijk - te werk gaat. Ik zie daar helemaal niets van terug (zie regels bij iedere sub-onderdeel van EA). Wat ik zie nu het een tijdje loopt is dat er helemaal niet of nauwelijks meer teruggemeldt wordt door TS. Mijn vrees is dus dat het hele EA nu in elkaar geklapt is. Het aantal topics met 0 reacties (dus geen terugmeldingen over biedingen door TS) is beangstigend hoog. Dames/heren mod's: wat vinden jullie 'externe' adverteerders hiervan??? Er wordt minder geadverteerd en ook minder gekeken: kijk maar naar het aantal keer dat advertenties bekeken worden (is écht veel lager dan eerst) en het aantal advertenties dat is geplaats. Ik denk dat het aantal advertenties meer en meer terug zal lopen, omdat de lol er goed af is op deze manier !

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:04

Als tussen oplossing want ik verwacht niet dat de regel nog aangepast gaat worden. (iets met behaalde resultaten uit het verleden :Z )

Geeft de gebruikers zelf de mogelijkheid om een PB voor EA in het topic te zetten mits beide partijen daar akkoord mee zijn.Het is maar een kleine regel aanpassing die de mods wat rust geeft en de gebruikers de duidelijkheid die de oude manier van werken had.
De topic start kan dan een beetje voor mod spelen en de rest kan zien wat er geboden/gevraagd is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:23

Trouwens, wat vind je van deze: van de boktregels uit mag je een pb niet openbaar maken, en nu vragen de mods om direct in tegenstrijd met deze regel te handelen!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:33

Absoluut achteruitgang. Vind het helemaal niets ;(
Jammer dat er zo besloten is. Onoverzichtelijk en niet echt meer interessant.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:54

Deze verandering vind ik geen verbetering....maar ja, kan altijd nog adverteren:
GZ: Ik ben op zoek naar nieuwe eigenaren voor de volgende spullen uit mijn kast....
;-)

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:09

Hahahahahha _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:10

Jongens.. -O-

Ik ben verdorie nu al door mijn dagelijkse portie EA kijkwerk heen! >;)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:16

Ik vind het ook echt niet handig zo, het is gewoon niet leuk om nog door de topics te snuffelen omdat je niet kan reageren. Dat reageren via pb is dus niet handig en onoverzichtelijk.
Echt jammer dat het nu zo is.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:18

het valt me ook op dat er veel mensen zijn die de veranderingen nog niet door hebben. Dan staat er: graag bieden in het topic :=

Zal ze flink tegenvallen dan :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:21

Ja, inderdaad.. :')

En het valt ook echt op dat er minder advertenties geplaatst werden.
In het weekeind was het elke dag wel minstens een pagina.. :=

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:22

Ja idd, het is nu dus ook zo saai om te kijken wan je vliegt er zo doorheen :oo

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:24

Maar het staat ook nergens duidelijk vermeld dat het zou gaan veranderen.
Dus dat is ook wel een beetje raar.