Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:52

papagroom schreef:
terecht of niet terecht doet wat mij betreft niet zo terzake .
bij twijfel gewoon bannen want er zitten op bokt heel veel kinderen..waaronder ook een van mij..die we best mogen beschermen tegen rasistisch..fasistisch..opruiend etc etc praat
mogt de ban achteraf on terecht zijn kan dat altijd via pb rechtgetrokken worden..
dat hoeft..vind ik..niet in t openbaar want dat lokt alleen maar onnodige discusies uit die de betrokkenen nog meer beschadigen..waar rook is is vuur is al snel gedacht.
ook in deze topic worden weer veel namen genoemd van mensen die daar vast niet blij van worden.
aan slimmerik bv heb ik me nooit geergerd
verder wil ik alleen nog zeggen...houd de kerst gedachte vast..vrede op aarde..

Ik heb voor zover ik weet KiWiKo nog nooit racistische, fasistische of opruiende posts zien plaatsen.
Ze houdt er een eigen mening op na.. Maar dat heb ik ook en ik heb nog steeds geen BOT in mijn inbox gekregen.
En juist door het achter de schermen te houden creeër je rumoer.....

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:55

DubbelDun schreef:
@fenja: nu is het voor jou de 'ver van mijn bed'show, maar het kan jou ook overkomen. En hoe zou je dan reageren....

Waarom zou het mij overkomen als ik verder zelf geen problemen veroorzaak. Een ban heb je niet zomaar hoor.

manic

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:56

Nee, dat blijkt...!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:57

fenja schreef:
DubbelDun schreef:
@fenja: nu is het voor jou de 'ver van mijn bed'show, maar het kan jou ook overkomen. En hoe zou je dan reageren....

Waarom zou het mij overkomen als ik verder zelf geen problemen veroorzaak. Een ban heb je niet zomaar hoor.

Nou sorry maar dan heb jij echt wat gemist hoor 8-)
nee een ban heb je niet zomaar, en er is ook goed geincasseerd geweest, maar er is wel degelijk onterecht bot's uitgedeeld...
dat stukje had je gemist? en ja dat was zomaar......zomaar een beslissing van het team die kant noch wal sloeg, gebaseerd op aanname's en eigen speculatie's

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:57

fenja schreef:
DubbelDun schreef:

Het gaat niet over het problemen veroorzaken en daardoor een ban krijgen. Het gaat hier om het iets in de schoenen geschoven krijgen wat je niet hebt gedaan en dan een ban krijgen.

Stel dat jij word beschuldigt van iets wat je niet hebt gedaan?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:59

Dan probeer ik mijn onschuld te bewijzen maar niet op een manier waar zij nu mee bezig zijn.

Wat zij proberen is een rel te veroorzaken op bokt omdat de dingen die achter de schermen staan geschreven niet door de beugel kunnen.

Nou ik kan je wel vertellen tot nu toe lukt het ze aardig.

Wat bokt moet doen is gewoon in de toekomst kijken.

Wat voor verschil maakt het nu dat iemand wel of niet in het gelijk gesteld gaat worden. De uitvoering blijft gewoon hetzelfde.
Ze komen inmmers tocch niet meer terug.

Graag zou ik van de personen willen weten die kritiek hebben op mijn reactie's hier over hoe zij er over denken hoe dit opgelost kan worden in de toekomst. Dis is namelijk ook iets wat Eline graag van ons wil horen.
Laatst bijgewerkt door fenja op 24-12-10 11:05, in het totaal 4 keer bewerkt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:00

Ceriadwen schreef:
Enneh.. ik ram ook overal puntjes tussen en bij maar ik ben niet Kiwiko :D

Klopt. Kiwiko zou drie smileys achter elkaar zetten :p

De post van Manic is denk ik een goede. Individuele gevallen bespreken schiet nu weinig op. Kijk naar het grotere geheel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:02

fenja schreef:
Dan probeer ik mijn onschuld te bewijzen maar niet op een manier waar zij nu mee bezig zijn.

dat heeft ze al gedaan..........................al geprobeerd, team de kans gegeven.....
damn...alles wordt herriedeld hier....
lees je anders eens eerst goed in, dan kan er een betere discussie over plaats vinden ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:03

Fenja.. Of de mods en mids volledig onafhankelijk van elkaar beslissingen nemen is een tweede :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:11

minkie schreef:
Wel een toepasselijk onderschrift heb je trouwens...

Deze heb ik naar aanleiding van iets wat gebeurt is vorige week.
Heeft dus niéts met dit alles te maken. Maar zeker toepasselijk ja!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 11:15

Een goed advies kan ik niet geven aan het team.

De doelstelling, beleidsstrategie, hierarchie, logistiek, processen en procedures zijn mij onbekend.

Het is mijn werk om dit soort zaken te stroomlijnen, aan te pakken, noem maar op. Maar 1 van de voorwaarde voor een goed advies/opzet is dat ik kennis heb van alle ins and outs. Ga me er dus ook niet aan wagen. Al lijkt het me wel een leuke uitdaging :).

Eline heeft ondertussen wel genoeg input waar de ontevredenheid ligt bij de gebruikers. Zij kan met die kennis en haar kennis van achter de schermen wel een goed onderbouwd plan van aanpak maken. Een Service Improvement Plan zoals dat bij ons genoemd wordt :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:17

@Fenja, ga je eerst maar eens inlezen voordat je hier komt verkondigen dat je allemaal zo goed weet hoe het dan wel moet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:17

Ik denk dat we niet te diep op de posts van Fenja in moeten gaan. Ze heeft duidelijk niet alles gelezen en snapt de essentie van dit topic niet.

Terug naar het groter geheel lijkt me heel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:19

Vooralsnog heb ik een aantal balletjes opgegooid, maar ik krijg toch sterk het gevoel dat het beheer er liever niet op ingaat. Nu weet ik al jaren hoe daar achter de schermen mee omgegaan wordt, daar maak ik mij helemaal geen illusies meer over, maar ik vraag me wel af waarom het beheer ervoor kiest om dat keer op keer weer te bevestigen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:22

Weet je waar zo een groot team behoefte aan heeft, begeleiding door een professional zeker omdat er nogal wat medische en psychische onderwerpen op bokt voorbij komen..
Daar zouden ze meer aan hebben dat leren hoe een ip wordt nagetrokken.
Laat eens in de zoveel tijd een dag organiseren waar men leert om met mensen om te gaan en zeker pubers die in de knoop zitten
Nu zijn de meeste mod's imo zelf net puber af en die staan daar toch ineen zelf voor het blok..

Of zorg dat er in iig een kleine groep is die dit soort vaardigheden leert, maar ook het communiseren met de gebruiker behoeft enkele aandachtspuntjes, meeste mod's doen het modden tussen de studie of het huishouden door en daar zit het hem ook in.
Zorg dat je mensen krijgt die meer tijd hebben, huur desnoods in of zoek het in een andere hoek en dan kun je met een veel kleiner team adequater ingrijpen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:23

Eigenlijk ben ik stiekem ook wel benieuwd hoe het nou eigenlijk zit met een bepaalde mod die gevraagd is om te vertrekken, maar niet omdat zij toevallig bevriend was met die ene persoon uit die ene specifieke situatie...

Maar ja, dan gaat het dus wel weer om die ene specifieke situatie... maar een beetje vreemd is het wel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:24

Manic, die vraag heb ik in een ander topic hier ook al gesteld maar daar krijgen we volgens mij echt niet meer antwoorden op dan de vage dingen die we al hebben mogen lezen. De betreffende exmod snapt het zelf, denk ik, ook niet, dus dat ze naar haar persoonlijk al open kaart zouden spelen... Dat zou al goed zijn.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:27

Kom dan eens met goede oplossing al wat jullie doen is schreeuwen dat het niet goed gaat. maar met een oplossing komen ho maar

Een open en eerlijk statement. De vraag die daarop volgt: waar leidt dit toe? Welke veranderingen kunnen de gebruikers tegemoet zien zodat dit niet nogmaals gebeurt?
Dat is eigenlijk een vraag die ik wil beantwoorden in het rondetafeltopic.

Maar vooralsnog heb ik niemand daar iets zien posten over hoe het nu opgelost kan worden

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:28

Eeehhh effe een paar posts teruglezen..

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:29

Echwel schreef:
Eeehhh effe een paar posts teruglezen..

\Ik doelde niet op jouw post maar jij bent de eerste

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:30

Ik heb daar wel een hoop aannames over, maar dat schiet hier dan ook weer geen steek op. Ik ben wel heel benieuwd of Kiwiko nog met de rest van de wereld gaat delen hoe zij aan haar informatie kwam of dat dat recht aan Bart is voorbehouden (ik vind dat namelijk beroepsmatig ook best wel weer interessant).

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:31

Als het goed is komt er meer info zodra haar informant terug is van vakantie. Voor wie deze beschikbaar word is nog een verassing denk ik.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:33

Fenja, er zijn een hoop gebruikers die al voorstellen hebben gedaan. Ik kan me van bv. Poes een post herinneren, maar ook bv. van mezelf. Je hebt toch duidelijk niet zo grondig gelezen. Jij roept nu maar dat we geen oplossingen aandragen, maar dat is even zinloos geroep dan als we hier effectief zouden miepen zonder voorstellen te doen. But that's just not the case.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:39

@fenja Dat er dingen ten goede veranderd mogen worden lijkt me duidelijk. Hoe en wat mogelijk vind ik lastig om zo te bespreken. Extreme voorbeelden genoeg... Bokt dichtgooien is al voorbij gekomen, alle mods ontslaan, maar dat gaat nergens over.

Er een geheel commerciele bedoening van maken met betaalde mods lijkt mij eigenlijk ook niet zo wenselijk... Ik denk niet dat je dat moet willen, want dan gaat het er -echt- alleen maar om om winst te maken en ik geloof niet dat dat nu zo is (mooi meegenomen als er advertentie inkomsten zijn, dat wel, want dit soort sites runnen kost klauwen met geld/tijd en daar mag best wat tegenover staan).

Dan kom je dus inderdaad op:
-Het herschrijven van het mid/mod proces
-Het evalueren van mods
-Het evalueren van ingrijpende beslissingen
-Het herschrijven van het bezwaar proces
-Meer inzicht geven in hoe bepaalde beslissingen tot stand zijn gekomen

Deze zaken zijn min of meer al in dit topic genoemd. Het ronde tafel heb ik niet helemaal doorgelezen, sorry.

Als jij aanvullende punten ziet waar verbetering in aangebracht kan worden kun je dat natuurlijk ook aangeven, maar vooralsnog zie ik jou alleen maar roepen dat jij nergens last van hebt en dat mensen niet zo moeten zeiken, dus ik snap eigenlijk nog steeds niet zo goed waarom je je jezelf dan in deze discussie betrekt.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:49

Ik kan alleen maar vanuit mijzelf praten maar ik zou een verklaring willen zien als:
Beste gebruikers,
Het is gebleken dat het achter de schermen flink scheef is gegaan. Wij, als beheer, dachten dat de zelfsturing in de teams van mods en BC genoeg zou zijn om de integriteit die van de gebruikers vragen, zelf te waarborgen. Dat is niet zo gebleken. Daarbij hebben wij te weinig ingegrepen.
Wij hebben de professionaliteit te weinig gewaarborgd waardoor een sfeer van onveiligheid is ontstaan op het forum. Het is voor niemand prettig om te ervaren dat er is geroddeld, gespeculeerd met de wens om BOT's in elkaar te zetten die strijdig zijn met onze eigen regels.
Wat gaan we er aan doen? Een aantal mensen die flink over de schreef zijn gegaan, gaan we vragen om hun functie neer te leggen. Niet om fouten in te wrijven maar wel om de geloofwaardigheid van het forum overeind te houden.
We gaan open kaart spelen naar een aantal gebruikers. Hoe is hun OW/BOT tot stand gekomen? Wat is de reden dat we jou hebben gevraagd om jouw functie neer te leggen? We hebben je in bescherming genomen, was dat wel juist?
Dat doen we in de privésfeer maar we gaan alles wat we hebben gedaan aan ze toelichten. Wellicht komen we daarbij tot de conclusie dat we onjuist hebben gereageerd. Dat is dan spijtig maar we gaan met open blik ons handelen evalueren en daarbij hoort dat ook de pijnplekken bloot komen te liggen. Maar misschien komen we tot de conclusie dat ons handelen wel helemaal juist is geweest. Dan blijven we in gesprek met diegenen die het betreft net zolang tot we er samen uit komen, want dat is ons streven.
We doen dat niet in het openbaar maar zoals het hoort: met hoor en wederhoor en consequenties aanvaarden voor iedereen daar waar het fout is gegaan.
Vervolgens gaan we onze eigen structuur nog eens kritisch bekijken. Is het team te groot/te klein? Klopt het management nog wel? Waar moeten we de veiligheid van de gebruikers verder waarborgen?
We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. In het openbaar daar waar dat kan, in kleine kring daar waar de privacy in het geding komt.