Nemurin schreef:Wat mij zo opvalt aan Bokt is dat iedereen zo ontzettend snel op de teentjes getrapt is en daardoor ook ontzettend snel persoonlijk wordt. Dan gaat er gelijk met vingertjes gewezen worden en als de mods jou niet meteen gelijk geven, dan zijn ze hypocriet en vervelend.
Ik zit hier nu misschien anderhalf jaar echt actief op de forums en ik heb het eigenlijk nog nooit anders gezien dan dat er gezeurd wordt "Die doet stom, die doet stom, en die ook, en die is het ook niet met mij eens". Eerlijk gezegd vind ik het knap dat iemand hier nog moderator durft te zijn want het lijkt me niet prettig constant de mediator te moeten zijn in al die relletjes. Horen jullie jezelf niet? Vinden jullie nou echt allemaal dat jullie volwassen reageren door meteen overal zo kwaad om te worden?
Hierbij verdedig ik de mods ook niet per se. Dat zijn ook mensen en dus net zo goed onderhevig aan dit soort onzin. Ik ken ontzettend lieve, goede mods en ik ken mensen die misschien iets te snel toegeven aan groepsdruk. Dat geldt zowel voor de "gewone" Bokkers als voor de mods. Er wordt hier constant gedaan alsof het een of andere samenzwering tegen bepaalde mensen of voor bepaalde mensen is, maar jullie vergeten dat er misschien regels zijn die niet bekend zijn en dat de mods misschien ook angstig worden van al dat gerel hier. Zou jij dan nog lol in je moderatorschap hebben? Ik niet!
Ik vind het eerlijk gezegd knap dat er nog mensen buiten hun eigen huiskamertopic durven te komen, aangezien Bokt op het moment beheerst wordt door dit soort rellen. Er kan gewoon niets gepost worden zonder dat er weer eentje het persoonlijk opvat of naar gaat zitten doen tegen een ander. De gewone Bokker kan eigenlijk z'n kont niet keren of er zit weer ergens een slotje op. Dat vind ik zonde, en dat vind ik jammer.
Waar het hier (en op de meeste andere fora) om gaat is dat iedereen in zijn EIGEN frame of mind iets leest of bedenkt. En dat niemand zijn frame of mind hetzelfde is. En dat dit op Bokt overduidelijk vergeten wordt, want iedereen heeft zich maar naar de gemiddelde Bokker zijn eigen mening te voegen. Ook in de rest van de wereld, maar daar praten we nu even niet over.![]()
Als iedereen gewoon zijn mening goed zou onderbouwen en duidelijk zou aangeven dat dit een mening is, en dit soort dingen ook gewoon van elkaar gerespecteerd zou worden, zouden er geen "beerputten" en dergelijke samenzweringstheoriën ("de mods hebben het op ons voorzien!" "de mods beschermen een bepaalde persoon!" bewijs dat eens?) bestaan.
Wat mods betreft, ik begrijp dat jullie je wel in een hoek gedreven moeten voelen door al die vijandigheid. Ik zou er niet erg gelukkig van worden op die manier al dat werk te moeten uitvoeren. Maar blijf alsjeblieft gewoon bij de regels/je standpunt... De slotjes vliegen er tegenwoordig wel heel hard op. Is daar niet iets aan te doen? Spoedoverleg? Want op deze manier staan jullie wel toe dat relschoppers de lol voor andere mensen die gewoon een topic proberen te hebben verpesten.
Verder vind ik het jammer dat er altijd bepaalde mensen zijn die heel naar en persoonlijk gaan reageren, en dan vooral heel defensief en gemeen gaan praten als ze daarop gewezen worden. Van die mensen die altijd de fouten in een ander HEEL GOED aan weten te wijzen. Kijk eens naar jezelf. Ik weet dat het eng is, maar doe het toch maar een keer. Kun je daarna zeggen dat je dapper bent, en dat jou niets meer te verwijten valt. Want dan heb je gekeken en het bewijs (of niet) gevonden dat jij geen gemene relschopper bent. Kun je dat eerlijk van jezelf zeggen?
Ja dat kan ik, de vraag is, word er hier eerlijk gemodereerd. Kan daar ook eerlijk op geantwoord worden?