Ik ben gevraagd om te stoppen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:23

De bans staan er op zodat gebruikers anderen niet ineens missen. Daar is die banlijst voor bedoelt.
Verder staat er echt niet alles in van wat wij met een gebruiker bespreken. Er staan ook niet de sturende pb's in die vaak al vooraf gegaan zijn. Er staat een zeer beknopte beschrijving in.

Ayasha
Blogger

Re: Ik ben gevraagd om te stoppen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:24

Dus het wordt openbaar gemaakt en besproken. (denk aan RK haar ban)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:29

Nee, het wordt niet besproken, RK haar ban was een uitzondering, en dit was zo gedaan omdat er achter de schermen ingebroken is door haar en zij privegevoelige informatie daar weg kon halen. En dit is iets wat bokkers wel aan gaat.

Maar dit is het afscheidstopic van Agnes. Niet van gebande bokkers.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:31

Waar gaat het nog over...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:31

En daar hebben jullie geen jota bewijs van en uitzondering of geen uitzondering. Het is besproken geweest. Punt uit. En al de rest wordt gewoon openbaar neergeknalt. Dus ik kan me voorstellen dat jullie er zelf nie meer wijs uit raken. ;) A moeten doen en B moeten zeggen... Je zou voor minder in verwarring raken.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:40

Jolliegirl schreef:
Dat vraag ik mij ook af.

@ Ayasha: Je hebt een heel goed punt in je vorige bericht; 'Als je openheid creëert creëer je vergevingsgezindheid'. Maar in mijn ogen heeft openheid ook wel een soort van grens. Niet alles hoeft op tafel toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:41

Sabin_e schreef:
Jolliegirl schreef:
Dat vraag ik mij ook af.

@ Ayasha: Je hebt een heel goed punt in je vorige bericht; 'Als je openheid creëert creëer je vergevingsgezindheid'. Maar in mijn ogen heeft openheid ook wel een soort van grens. Niet alles hoeft op tafel toch?

Dat was ik niet, dat was mijn bijna-naamgenoot- Asyaa :P
Laatste keer dat ik controleerde was ik nl nog dame... :D Maar ik snap de verwarring. Je bent niet de eerste die ons twee door elkaar gooit. _O-

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:44

Haha sorry Asyaa en Ayasha :Y)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:19

Neonlight schreef:
Nee, het wordt niet besproken, RK haar ban was een uitzondering, en dit was zo gedaan omdat er achter de schermen ingebroken is door haar en zij privegevoelige informatie daar weg kon halen. En dit is iets wat bokkers wel aan gaat.

Maar dit is het afscheidstopic van Agnes. Niet van gebande bokkers.

Spijt me zeer maar dit is wel erg laag bij de grond.
Ook al is het uitvoerig op bokt besproken is het verre van netjes om dergelijke zaken (die overigens nooit hard gemaakt zijn) nu weer op bokt te kwakken zonder dat de persoon in kwestie hier kan reageren.

Vandaag is mij heel erg veel duidelijk geworden en dat is helaas niet ten gunste van het boktregime.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:34

Sabin_e schreef:

Ik hoef niet te weten wat bart allemaal uitspookt qua het technische (al zou een tijdsindicatie op bijv nieuw voorpagina of EA systeem leuk zijn) en een aantal andere dingen maar ik ben best geïnteresseerd in de besluitvorming om (bijv.) Nessah zwaaizwaai te laten doen.
De officiële reden rammelt sowieso aan alle kanten, een ieder die het tegendeel beweert adviseer ik zijn/haar plaat voor de hoofd weg te halen en meer te lezen: er gaan continu mods op vakantie en dat is nog never nooit een probleem geweest. Dan geeft Eline 2 keer een (in mijn ogen) best rare reactie in de trant van 'we hebben geen zin in een welles nietes spelletje'. Dat in combinatie met wat er de laatste tijd speelt is voor mij genoeg reden om te vragen aan het beheer: 'Doe is uitleg geven.' We hebben nu een gammel verhaal, combineer dat met het huidige wantrouwen naar het beheer en je hebt een recept voor speculatie. Je kan dan zo hard roepen als je wilt dat mensen niet moeten gaan speculeren, maar imo creëert het team zelf de omstandigheden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:37

Neonlight schreef:
Easygoing, als er op een bedrijf iemand ontslagen wordt wordt ook nooit aan het personeel medegedeeld waarom die persoon ontslagen is.
Net zoals wij ook nooit aan derden vertellen over sancties aan gebruikers, zo zal het beheer en de hoofdmods ook niet hun kant van het verhaal vertellen. Niet met het team, en ook niet met de bokkers. Dan zou het pas meten met 2 maten zijn.
En zo hoort het ook. Het zijn onze zaken niet. Dit is tussen Agnes en het beheer en de hoofdmods.

Nou meid, ik weet niet waar jij werkt of hoe oud je bent maar als er in een bedrijf een vrij omstreden ontslag valt waarbij de ontslagene ook nog eens met een raar verhaal openbaar komt is het niet meer dan normaal en ook zeer verstandig, om onrust te voorkomen, dat de baas even uitlegt aan de rest wat er aan de hand is.

Het is ook wel zo respectvol de anderen als volwassenen behandelen en te erkennen dat zij ook een belang hebben. Een baas die steeds de deur voor mij dicht gooit en me overal buiten houdt terwijl het hele bedrijf er van op zijn kop staat en ik er niet rustig meer door kan werken, is een hele slechte baas... die heeft niets begrepen van leiderschap.

Kleine tip voor Boktbeheer en mods: Leiderschap is problemen delen, niks meer, niks minder.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:46

Waves schreef:
Neonlight schreef:
Easygoing, als er op een bedrijf iemand ontslagen wordt wordt ook nooit aan het personeel medegedeeld waarom die persoon ontslagen is.
Net zoals wij ook nooit aan derden vertellen over sancties aan gebruikers, zo zal het beheer en de hoofdmods ook niet hun kant van het verhaal vertellen. Niet met het team, en ook niet met de bokkers. Dan zou het pas meten met 2 maten zijn.
En zo hoort het ook. Het zijn onze zaken niet. Dit is tussen Agnes en het beheer en de hoofdmods.

Nou meid, ik weet niet waar jij werkt of hoe oud je bent maar als er in een bedrijf een vrij omstreden ontslag valt waarbij de ontslagene ook nog eens met een raar verhaal openbaar komt is het niet meer dan normaal en ook zeer verstandig, om onrust te voorkomen, dat de baas even uitlegt aan de rest wat er aan de hand is.

Het is ook wel zo respectvol de anderen als volwassenen behandelen en te erkennen dat zij ook een belang hebben. Een baas die steeds de deur voor mij dicht gooit en me overal buiten houdt terwijl het hele bedrijf er van op zijn kop staat en ik er niet rustig meer door kan werken, is een hele slechte baas... die heeft niets begrepen van leiderschap.

Kleine tip voor Boktbeheer en mods: Leiderschap is problemen delen, niks meer, niks minder.

Idd helemaal mee eens en daarbij komt nog dat Bokt nog steeds geen bedrijf.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:52

Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
Ik kan me niet indenken dat Albert Heijn in de winkel om gaat roepen waarom de
manager is ontslagen...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:53

Siets schreef:
Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
manager is ontslagen...

Gelukkig is er dan ook nog een C1000, een Jumbo, een Aldi of een Super de Boer. Laat ik Dirk niet vergeten. :))

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:58

Siets schreef:
manager is ontslagen...

Mooi vergelijk. :)

easygoing; Bokt is zeker wel een bedrijf. We hebben een eigenaar, we hebben een plan en we hebben medewerkers (welles waar vrijwilligers).
Het is ook nodig om in de gedachtegang van een bedrijf bezig te zijn. Bokt is bedoeld voor informatie en gezelligheid, maar bij een bedrijf hoort ook een stukje zakelijkheid. En zonder die zakelijkheid had Bokt nooit zo lang kunnen bestaan en hadden we met z'n allen nooit zo veel berichten kunnen plaatsen. Bokt is inmiddels véél meer dan koetjes en kalfjes.
En dat stukje 'bedrijf' uit zich in heel veel dingen. Even als bijvoorbeeld communicatie naar gebruikers, die we gewoon zo goed en zo zakelijk netjes mogelijk proberen op te pakken. Net als in deze situatie, het niet uiten van details is niets meer dan een zakelijk iets, gebaseerd op realistische normen en waarden.

Als er bedrijven bij zijn waarbij wel open en bloot dingen worden besproken, ook wanneer dat in het nadeel van de huidige werknemers of in het nadeel van de vertrokken/ontslagen ex-collega, dan is dat natuurlijk de keus van dat bedrijf. En het zal ongetwijfeld voorkomen, maar er zijn ook veel bedrijven waarbij er niet over wordt gesproken. En voor mij persoonlijk is dat toch de meest nette manier om met dat soort situaties om te gaan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:59

Siets schreef:
manager is ontslagen...

Dat kan je niet vergelijken, tenzij AH ook vaak zonder goede redenen een straatverbod aanvraagt voor klanten zodat ze een jaar er niet meer mogen komen?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:02

Siets schreef:
manager is ontslagen...

Maar de AH weigert ook niemand die bevriend met iemand die liever naar de C1000 gaat!!!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:03

Mireille schreef:
Siets schreef:
manager is ontslagen...

Mooi vergelijk. :)

easygoing; Bokt is zeker wel een bedrijf. We hebben een eigenaar, we hebben een plan en we hebben medewerkers (welles waar vrijwilligers).
Het is ook nodig om in de gedachtegang van een bedrijf bezig te zijn. Bokt is bedoeld voor informatie en gezelligheid, maar bij een bedrijf hoort ook een stukje zakelijkheid. En zonder die zakelijkheid had Bokt nooit zo lang kunnen bestaan en hadden we met z'n allen nooit zo veel berichten kunnen plaatsen. Bokt is inmiddels véél meer dan koetjes en kalfjes.
En dat stukje 'bedrijf' uit zich in heel veel dingen. Even als bijvoorbeeld communicatie naar gebruikers, die we gewoon zo goed en zo zakelijk netjes mogelijk proberen op te pakken. Net als in deze situatie, het niet uiten van details is niets meer dan een zakelijk iets, gebaseerd op realistische normen en waarden.

Als er bedrijven bij zijn waarbij wel open en bloot dingen worden besproken, ook wanneer dat in het nadeel van de huidige werknemers of in het nadeel van de vertrokken/ontslagen ex-collega, dan is dat natuurlijk de keus van dat bedrijf. En het zal ongetwijfeld voorkomen, maar er zijn ook veel bedrijven waarbij er niet over wordt gesproken. En voor mij persoonlijk is dat toch de meest nette manier om met dat soort situaties om te gaan.

Dus bokt staat ingeschreven bij bvb de kvk? Waar kan ik de bedrijfsgegevens vinden?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:04

Focussed schreef:
Siets schreef:
manager is ontslagen...

Dat kan je niet vergelijken, tenzij AH ook vaak zonder goede redenen een straatverbod aanvraagt voor klanten zodat ze een jaar er niet meer mogen komen?

Dat is toch heel wat anders? En daar doel ik ook niet op ;). Ik ga puur in op de stelling
dat wij als gewone gebruikers (dus bijv. klant in een winkel zoals eerder genoemd), ingelicht zouden moeten worden over het hoe en waarom. Dat gaat ons verder gewoon niet aan...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:05

easygoing schreef:
Idd helemaal mee eens en daarbij komt nog dat Bokt nog steeds geen bedrijf.

Nee, daar gaat het ook niet om, Ook Mireilles verhaal gaat natuurlijk mank want wat is de rol van de gebruikers in haar verhaal? En bedrijven die zich afsluiten voor werknemers/collega´s bij een omstreden ontslag en de geruchtenstroom en onrust lekker voort laten broeien, die ken ik niet. Zouden ook niet lang bestaan die bedrijven.

Er is maar 1 ding waardevol aan de vergelijking met het bedrijf en dat is de groepsdynamiek.

Je kan niet aan de ene kant zeggen "gaat je niks aan" en de deur dichtgehouden, en aan de andere kant op een zeer betuttelende en kneuterige manier gaan vertellen wat iemand wel en niet mag.

Dat werkt niet. In een bedrijf niet, op een forum niet, in een een vriendengroep niet, nergens. Ja, bij twaalfjarigen en mensen met misplaatst ontzag voor de baas/mod etc.

Een normale volwassene kan je gewoon niet zo benaderen. Helaas lijkt het ondertussen verankert te zitten in Bokt en worden door de wirwar aan regels en procedures zelfs de mods die het wel begrijpen bijna gedwongen zo met de leden om te gaan.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:06

easygoing schreef:
Dus bokt staat ingeschreven bij bvb de kvk? Waar kan ik de bedrijfsgegevens vinden?

Ik zou de jaarrekening wel eens willen zien :D
Was het maar een bedrijf, dan was het heel wat transparanter.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:08

easygoing schreef:
Siets schreef:
manager is ontslagen...

Maar de AH weigert ook niemand die bevriend met iemand die liever naar de C1000 gaat!!!!

Jammer dat dit soort meningen gebaseerd zijn op aannames en speculaties.... niet op feiten.
Want de feiten kén je niet. Net zo min als dat wij die kennen.

Waves; het zal dan echt een persoonlijk verhaal zijn waarbij ervaringen een grote rol spelen.
In mijn verhaal spelen gebruikers inderdaad geen rol. Want daar ging het immers ook even niet over. Het ging over de zakelijke aanpak betreft communicatie die voor veel bedrijven normale gang van zaken is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:09

Waves schreef:
easygoing schreef:

Ik zou de jaarrekening wel eens willen zien :D
Was het maar een bedrijf, dan was het heel wat transparanter.

Ja idd ;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:09

easygoing schreef:
Siets schreef:
manager is ontslagen...

Sjonge jonge, neem je de appie als voorbeeld, wordt er meteen weer zo'n draai aan
gegeven. Over de kwestie met Kim heb ik het niet eens, dus ook niet suggereren dat ik
het daar wel over heb ;). Ik heb het puur over het feit dat de nieuwsgierigheid van velen
hier over de top reikt.
Laatst bijgewerkt door Siets op 15-12-10 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:13

Siets schreef:
easygoing schreef:

Sjonge jonge, neem je de appie als voorbeeld, wordt er meteen weer zo'n draai aan
gegeven. Over de kwestie met Kim heb ik het niet eens, dus ook niet suggereren dat ik
het daar wel over heb ;). Ik heb het puur over het feit dat de nieuwsgierigheid van velen
hier over de top rijkt.

Appie is ook niet zo'n slim voorbeeld. Het beheer werkt in de hand dat men nieuwsgierig word naar wat er daar boven allemaal omgaat en wat nou de beweegredenen zijn om de dingen te doen die ze doen.
En dat veroorzaakt weer dat men gaat speculeren na het zoveelste gevalletje van onnozel handelen.