Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabin_e schreef:Jolliegirl schreef:Dat vraag ik mij ook af.Waar gaat het nog over...
@ Ayasha: Je hebt een heel goed punt in je vorige bericht; 'Als je openheid creëert creëer je vergevingsgezindheid'. Maar in mijn ogen heeft openheid ook wel een soort van grens. Niet alles hoeft op tafel toch?
Neonlight schreef:Nee, het wordt niet besproken, RK haar ban was een uitzondering, en dit was zo gedaan omdat er achter de schermen ingebroken is door haar en zij privegevoelige informatie daar weg kon halen. En dit is iets wat bokkers wel aan gaat.
Maar dit is het afscheidstopic van Agnes. Niet van gebande bokkers.
Sabin_e schreef:@ Ayasha: Je hebt een heel goed punt in je vorige bericht; 'Als je openheid creëert creëer je vergevingsgezindheid'. Maar in mijn ogen heeft openheid ook wel een soort van grens. Niet alles hoeft op tafel toch?
Neonlight schreef:Easygoing, als er op een bedrijf iemand ontslagen wordt wordt ook nooit aan het personeel medegedeeld waarom die persoon ontslagen is.
Net zoals wij ook nooit aan derden vertellen over sancties aan gebruikers, zo zal het beheer en de hoofdmods ook niet hun kant van het verhaal vertellen. Niet met het team, en ook niet met de bokkers. Dan zou het pas meten met 2 maten zijn.
En zo hoort het ook. Het zijn onze zaken niet. Dit is tussen Agnes en het beheer en de hoofdmods.
Waves schreef:Neonlight schreef:Easygoing, als er op een bedrijf iemand ontslagen wordt wordt ook nooit aan het personeel medegedeeld waarom die persoon ontslagen is.
Net zoals wij ook nooit aan derden vertellen over sancties aan gebruikers, zo zal het beheer en de hoofdmods ook niet hun kant van het verhaal vertellen. Niet met het team, en ook niet met de bokkers. Dan zou het pas meten met 2 maten zijn.
En zo hoort het ook. Het zijn onze zaken niet. Dit is tussen Agnes en het beheer en de hoofdmods.
Nou meid, ik weet niet waar jij werkt of hoe oud je bent maar als er in een bedrijf een vrij omstreden ontslag valt waarbij de ontslagene ook nog eens met een raar verhaal openbaar komt is het niet meer dan normaal en ook zeer verstandig, om onrust te voorkomen, dat de baas even uitlegt aan de rest wat er aan de hand is.
Het is ook wel zo respectvol de anderen als volwassenen behandelen en te erkennen dat zij ook een belang hebben. Een baas die steeds de deur voor mij dicht gooit en me overal buiten houdt terwijl het hele bedrijf er van op zijn kop staat en ik er niet rustig meer door kan werken, is een hele slechte baas... die heeft niets begrepen van leiderschap.
Kleine tip voor Boktbeheer en mods: Leiderschap is problemen delen, niks meer, niks minder.
Siets schreef:Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
Ik kan me niet indenken dat Albert Heijn in de winkel om gaat roepen waarom de
manager is ontslagen...
Siets schreef:Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
manager is ontslagen...
manager is ontslagen...
Mireille schreef:Siets schreef:Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
manager is ontslagen...
Mooi vergelijk.
easygoing; Bokt is zeker wel een bedrijf. We hebben een eigenaar, we hebben een plan en we hebben medewerkers (welles waar vrijwilligers).
Het is ook nodig om in de gedachtegang van een bedrijf bezig te zijn. Bokt is bedoeld voor informatie en gezelligheid, maar bij een bedrijf hoort ook een stukje zakelijkheid. En zonder die zakelijkheid had Bokt nooit zo lang kunnen bestaan en hadden we met z'n allen nooit zo veel berichten kunnen plaatsen. Bokt is inmiddels véél meer dan koetjes en kalfjes.
En dat stukje 'bedrijf' uit zich in heel veel dingen. Even als bijvoorbeeld communicatie naar gebruikers, die we gewoon zo goed en zo zakelijk netjes mogelijk proberen op te pakken. Net als in deze situatie, het niet uiten van details is niets meer dan een zakelijk iets, gebaseerd op realistische normen en waarden.
Als er bedrijven bij zijn waarbij wel open en bloot dingen worden besproken, ook wanneer dat in het nadeel van de huidige werknemers of in het nadeel van de vertrokken/ontslagen ex-collega, dan is dat natuurlijk de keus van dat bedrijf. En het zal ongetwijfeld voorkomen, maar er zijn ook veel bedrijven waarbij er niet over wordt gesproken. En voor mij persoonlijk is dat toch de meest nette manier om met dat soort situaties om te gaan.
Focussed schreef:Siets schreef:Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
manager is ontslagen...
Dat kan je niet vergelijken, tenzij AH ook vaak zonder goede redenen een straatverbod aanvraagt voor klanten zodat ze een jaar er niet meer mogen komen?
easygoing schreef:Idd helemaal mee eens en daarbij komt nog dat Bokt nog steeds geen bedrijf.
easygoing schreef:Siets schreef:Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
manager is ontslagen...
Maar de AH weigert ook niemand die bevriend met iemand die liever naar de C1000 gaat!!!!
easygoing schreef:Siets schreef:Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
manager is ontslagen...
Maar de AH weigert ook niemand die bevriend met iemand die liever naar de C1000 gaat!!!!
Siets schreef:easygoing schreef:
Sjonge jonge, neem je de appie als voorbeeld, wordt er meteen weer zo'n draai aan
gegeven. Over de kwestie met Kim heb ik het niet eens, dus ook niet suggereren dat ik
het daar wel over heb. Ik heb het puur over het feit dat de nieuwsgierigheid van velen
hier over de top rijkt.