Shadow0 schreef:Bokt is ongelofelijk veel gewaardeerde, langdurige en gemotiveerde leden kwijtgeraakt wegens de sfeer, de inconsistentie in modden, de bedroevende kwaliteit... En natuurlijk is weggaan het makkelijkst. Maar ik heb al zoveel leuke gebruikers zien verdwijnen van het forum, en ik denk dat dat gewoon eens hardop genoemd moet worden.
Maar de sfeer wordt toch echt bepaald door alle gebruikers samen. Op een forum met zoveel gebruikers als Bokt heeft lijkt het mij echt onmogelijk dat een groep van <50 moderators sfeerbepalend is. Dat de sfeer voor verbetering vatbaar is zal ik niet ontkennen. Maar wat kunnen 'wij' daar aan doen als gebruikers de hand niet in eigen boezem steken?
Zoals uit de uitslag van de enquete wel is gebleken zijn de meningen over al dan niet strenger modden ontzettend verdeeld. Door reacties te verwijderen (ik stuur trouwens altijd een PB als ik een reactie verwijder en hoewel het nog nooit is voorgekomen zal ik een bezwaar daarop serieus nemen en gewoon beantwoorden) en hulken te plaatsen krijgen gebruikers misschien het gevoel monddood gemaakt te worden. Dat is niet de bedoeling, Bokt is er voor en door de gebruikers. Maar het is ook weer niet de bedoeling dat mensen de regels aan hun laars lappen en topics uitmonden in ordinair moddergooien. Waar je met al dan niet ingrijpen goed aan doet is per topic verschillend. En daar wordt achter de schermen echt wel overleg over gepleegd, streng ingrijpen doen moderators niet op eigen houtje.
Ik geef wel toe dat overleg achter de schermen -wat mij betreft- sneller zou mogen gaan zodat er spijkers met koppen geslagen kunnen worden voordat een topic echt uit de hand loopt. Dat is wel moeilijk omdat we het allemaal vrijwillig doen en niet 24/7 online zijn, daarnaast kan een rel binnen no time ontstaan. Maar het kan vast beter en -je gelooft me misschien niet
- we zijn wel degelijk bezig met dit FZ-topic. We nemen de kritiek serieus en proberen er concreet iets mee te gaan doen.