Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:02

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:
Het is je eigen verantwoording je verwijderde post even aan de regels te toetsen

Dat is natuurlijk niet meer mogelijk als ze verwijderd zijn...

Als je al niet meer weet wat je geschreven hebt, hoe kun je dan beweren dat ie onterecht verwijderd is?

Shadow0 schreef:
De mods kunnen berichten verwijderen ongeacht de reden, en ze geven niet altijd toelichting hierop, ook niet als daarom verzocht wordt, en er is niemand die dan kan kijken of dit terecht is gebeurd.

Dan hing is bij Eline of Bart of een van de hoofdmods aan de bel. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er 'n mod geen antwoord geeft op per pb gestelde vragen. Zo werken de mods hier niet is mijn ervaring. En als je geen antwoord krijgt, is het doorgaans er gewoon doorgeglipt. Dat het antwoord je misschien niet bevalt.... tja, dat is dan jouw probleem. Maar ook dan kun je het hoger op zoeken bij een hoofdmod.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:46

slimmerik schreef:
Dan hing is bij Eline of Bart of een van de hoofdmods aan de bel. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er 'n mod geen antwoord geeft op per pb gestelde vragen.

Het team, inclusief hoodmods en beheer, zeggen inderdaad geen uitleg te willen geven. Ik heb in 5 jaar tijd heel veel vriendelijke en positiefklinkende beloften gehoord. "We gaan er mee aan de gang, we doen ons best, we zullen er naar kijken, we nemen het zeker mee, bedankt voor je reactie, hier gaan we over overleggen."
Wat ik echter niet heb meegemaakt is dat die beloften ook omgezet worden in een resultaat. En waar ik jarenlang het vriendelijke reageren wel heb gewaardeerd, denk ik dat er toch zo langzamerhand ook eens iets moet gebeuren met al die dingen die al jarenlang 'meegenomen' worden.

Wat mij betreft hoeven we daar als gebruikers niet meer zoveel begrip voor te hebben - Bokt is ongelofelijk veel gewaardeerde, langdurige en gemotiveerde leden kwijtgeraakt wegens de sfeer, de inconsistentie in modden, de bedroevende kwaliteit... En natuurlijk is weggaan het makkelijkst. Maar ik heb al zoveel leuke gebruikers zien verdwijnen van het forum, en ik denk dat dat gewoon eens hardop genoemd moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 08:54

Shadow0 schreef:
Bokt is ongelofelijk veel gewaardeerde, langdurige en gemotiveerde leden kwijtgeraakt wegens de sfeer, de inconsistentie in modden, de bedroevende kwaliteit... En natuurlijk is weggaan het makkelijkst. Maar ik heb al zoveel leuke gebruikers zien verdwijnen van het forum, en ik denk dat dat gewoon eens hardop genoemd moet worden.

Maar de sfeer wordt toch echt bepaald door alle gebruikers samen. Op een forum met zoveel gebruikers als Bokt heeft lijkt het mij echt onmogelijk dat een groep van <50 moderators sfeerbepalend is. Dat de sfeer voor verbetering vatbaar is zal ik niet ontkennen. Maar wat kunnen 'wij' daar aan doen als gebruikers de hand niet in eigen boezem steken?

Zoals uit de uitslag van de enquete wel is gebleken zijn de meningen over al dan niet strenger modden ontzettend verdeeld. Door reacties te verwijderen (ik stuur trouwens altijd een PB als ik een reactie verwijder en hoewel het nog nooit is voorgekomen zal ik een bezwaar daarop serieus nemen en gewoon beantwoorden) en hulken te plaatsen krijgen gebruikers misschien het gevoel monddood gemaakt te worden. Dat is niet de bedoeling, Bokt is er voor en door de gebruikers. Maar het is ook weer niet de bedoeling dat mensen de regels aan hun laars lappen en topics uitmonden in ordinair moddergooien. Waar je met al dan niet ingrijpen goed aan doet is per topic verschillend. En daar wordt achter de schermen echt wel overleg over gepleegd, streng ingrijpen doen moderators niet op eigen houtje.
Ik geef wel toe dat overleg achter de schermen -wat mij betreft- sneller zou mogen gaan zodat er spijkers met koppen geslagen kunnen worden voordat een topic echt uit de hand loopt. Dat is wel moeilijk omdat we het allemaal vrijwillig doen en niet 24/7 online zijn, daarnaast kan een rel binnen no time ontstaan. Maar het kan vast beter en -je gelooft me misschien niet ;)- we zijn wel degelijk bezig met dit FZ-topic. We nemen de kritiek serieus en proberen er concreet iets mee te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:49

RedPassion schreef:
We nemen de kritiek serieus en proberen er concreet iets mee te gaan doen.

Bedankt, ben de ochtend schaterlachend begonnen _O- _O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:53

Hartstikke fijn dat ik je een lach heb kunnen bezorgen Lia. :+ Heb je misschien nog een constructieve bijdrage? Ik doe mijn best, maar als het niet van twee kanten komt gaat het natuurlijk nooit lukken om moderators en gebruikers meer op één lijn te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:54

Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom er zo sarcastisch gereageerd hoeft te worden. Ik vraag me wel eens af of de mensen die zo doen enig idee hebben hoeveel werk zo'n groot forum als dit is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:56

Wel fijn dat je waarschuwt redpassion, zou iedere mod mogen doen. Behalve als het topic duidelijk gesloten is enz kan je zelf wel afleiden dat er iets verkeerd was. Maar pas wanneer je pb krijgt weet je waarom en kan je zorgen dat je die fout volgende keer niet maakt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:57

Ik heb nog wel een voorbeeldje, Er was een topic: Wat is het toch met die dunne ruiters..Kwamen uitermate kwetsende dingen langd over dunne ruiters.Ik heb toen de tegenhanger geopend : wat is dat toch met de dikkere ruiter? Over het feit dat op bokt wel toegestaan is af tegen op de dunnere medemens maar zogauw iemand begint over het ( over ) gewicht hier op bokt is het meteen een drama en kwetsend vervelend voor die persoon..Er werd zinvol gediscusseerd over het meten met 2 maten en hoe mensen zich opstellen op bokt..

En het bleek dus inderdaad dat ik gelijk had met mijn OP want mijn topic werd gesloten want zou kwetsend zijn terwijl er echt NIETS kwetsend gezegd werd...En het andere loopt nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:02

lesilla schreef:
Wel fijn dat je waarschuwt redpassion, zou iedere mod mogen doen. Behalve als het topic duidelijk gesloten is enz kan je zelf wel afleiden dat er iets verkeerd was. Maar pas wanneer je pb krijgt weet je waarom en kan je zorgen dat je die fout volgende keer niet maakt.

Ik ben nog maar een paar maanden mod, maar ik weet niet beter dan dat dat beleid is. Iets verwijderen zonder de gebruiker in te lichten en motivatie voor het verwijderen te geven levert natuurlijk niks op. :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:07

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:
Dan hing is bij Eline of Bart of een van de hoofdmods aan de bel. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er 'n mod geen antwoord geeft op per pb gestelde vragen.

Het team, inclusief hoodmods en beheer, zeggen inderdaad geen uitleg te willen geven. Ik heb in 5 jaar tijd heel veel vriendelijke en positiefklinkende beloften gehoord. "We gaan er mee aan de gang, we doen ons best, we zullen er naar kijken, we nemen het zeker mee, bedankt voor je reactie, hier gaan we over overleggen."
Wat ik echter niet heb meegemaakt is dat die beloften ook omgezet worden in een resultaat. En waar ik jarenlang het vriendelijke reageren wel heb gewaardeerd, denk ik dat er toch zo langzamerhand ook eens iets moet gebeuren met al die dingen die al jarenlang 'meegenomen' worden.

Wat mij betreft hoeven we daar als gebruikers niet meer zoveel begrip voor te hebben - Bokt is ongelofelijk veel gewaardeerde, langdurige en gemotiveerde leden kwijtgeraakt wegens de sfeer, de inconsistentie in modden, de bedroevende kwaliteit... En natuurlijk is weggaan het makkelijkst. Maar ik heb al zoveel leuke gebruikers zien verdwijnen van het forum, en ik denk dat dat gewoon eens hardop genoemd moet worden.

Hier sluit ik me 100% bij aan!
Ik ben (nou ja: WAS) voornamelijk actief binnen NM, een hoop bokkers zijn daar wegens de sfeer (bep. gebruiker die zich voordoet als 2 personen dmv 2 schaduwaaccounts wat helaas door Bokt niet te achterhalen valt) vertrokken naar een ander subforum waar we bij uitzondering een topic mochten openen, maar ook daar worden we door deze zelfde gebruiker lastig gevallen, met 100den links en propaganderende teksten, deze gebruiker weet dat we door hem zijn vertrokken uit NM en komt achter ons aan dit topic, lijkt me toch overduidelijk 100% stoken. Er zijn letterlijk tientallen klachten binnengekomen hierover (en wellicht tegen de 100 tems als het er niet meer zijn) , maar het wordt simpelweg niet opgepakt. Ik denk dan: Bokt mag zoiets toch gewoon niet negeren als er talloze klachten binnenkomen? We voelen ons dan ook niet meer serieus genomen en dat is erg frustrerend en daardoor krijg je ook gewoon een vervelende sfeer. Natuurlijk hebben we allen deze persoon op FOEI maar het gaat om het principe dat Bokt dit gewoon toelaat, en bij TEMS regelmatig meet met 2 maten, en als je uitleg vraagt dan krijg je te horen 'we bespreken dit niet met gebruikers'.

Nee voor mij is Bokt 100% niet meer wat het is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:08

RedPassion schreef:
Hartstikke fijn dat ik je een lach heb kunnen bezorgen Lia. :+ Heb je misschien nog een constructieve bijdrage?

Vaak zat geprobeerd maar de moed lang geleden al verloren :D
Als ik zie hoe lang er hier al met verschillende maten wordt gemeten...mijn onderschrift is al zeker 5 jaar oud.
Ondertussen zit ik gewoon lekker met andere BVT´ers op een besloten forum waar gewoon alles gezegd kan worden en het toch goed loopt zonder ow's of bans of wat dan ook, hier kom ik alleen nog voor een HK topic en zoals mij zijn er vele Bokkers die je vroeger vaak zag en nu bijna nooit meer.
Tja en dan de OW's...wat is een vredesnaam een OW en wat willen jullie er mee bereiken????, het is gewoon een neuzel-pb zonder enige inhoud }:0
OW's worden hier afgedrukt op dun papier en verder in het kleinste kamertje verwerkt ;)
Een ban is helemaal lachwekkend, jij mag lekker een tijdje niet meer op dit forum komen...lekker belangrijk!!!
Zoals gezegd, ik gebruik maar een klein hoekje en heb ook zat andere mogelijkheden om die mensen te bereiken...

Anoniem

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:12

Als het je allemaal zo weinig interesseert Lia, waarom voel je dan toch de behoefte om het er allemaal over te hebben? Wat is nu de meerwaarde van dit melden als je het toch allemaal 'lekker belangrijk' vindt?

Ik ben best kritisch (ook al 'zeur' ik misschien niet veel op het modteam) maar dit vind ik echt nutteloos gezwam :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:14

RedPassion schreef:
lesilla schreef:

Ik ben nog maar een paar maanden mod, maar ik weet niet beter dan dat dat beleid is. Iets verwijderen zonder de gebruiker in te lichten en motivatie voor het verwijderen te geven levert natuurlijk niks op. :)

Geen idee, sinds een lange tijd alleen maar ervaring met mods als ik hulp nodig had. Waar ik dus wel heel goede ervaringen mee heb.
Kan dus zijn dat ik sinds dan niets verkeerd heb gezegd, of dat er iets verwijderd is zonder dat ik het weet.

En ben ik blind of weinig opmerkend want ik ben hier ook al jaren (eerst gewoon als meelezer) maar vind het echt niet extreem veranderd.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 14-08-10 10:21, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:15

Rock schreef:
Als het je allemaal zo weinig interesseert Lia, waarom voel je dan toch de behoefte om het er allemaal over te hebben? Wat is nu de meerwaarde van dit melden als je het toch allemaal 'lekker belangrijk' vindt?

Omdat er naar gevraagd werd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:16

Lia_ schreef:
Rock schreef:

Omdat er naar gevraagd werd ;)

Iemand stuurde je een PB en vroeg daarin of je alsjeblieft wilde reageren in dit topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:18

Oja, mijn "nuttige" bijdrage staat al pagina's terug, incl. het antwoord dat het idd niet klopt maar er om onverklaarbare wijze nog steeds niets aan gedaan is.
Wat dus gelijk mijn idee over Bokt en het beheer weer bevestigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:20

Rock schreef:
Iemand stuurde je een PB en vroeg daarin of je alsjeblieft wilde reageren in dit topic?

Nee, dit is MIJN bijdrage op de vraag die er in gequoteerd staat en dus ook voor jou leesbaar zou moeten zijn.
Dat hij anders is dan de jouwe en jij je er niet in kunt vinden is jouw zaak ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:27

Ik vraag me af waarom vele mensen zo graag willen dat bokt zich naar hun waarden en regels plooit in plaats van andersom?

Hoewel ik bijna nooit problemen heb op bokt, heb ik ik ook wel een paar regels die ik onterecht vind en heb er wel eens een OW voor gehad ook.
Nu prima, als het beheer vind dat het beter is dat die regel er is dan is dat ook goed voor mij. Dan reageer ik niet meer in die specifieke topics. En als ik het echt niet kan laten dan riskeer ik daar een OW of verwijdering van post voor, dat weet ik.
Bokt is tenslotte niet van mij en ik zie ook niet waarom bokt zou moeten aanpassen aan wat ik juist vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:29

Ik heb geen problemen met andere meningen hoor :) Maar ik vraag me wel af waarom je zoveel energie lijkt te steken in iets waar je zelf zegt niks om te geven. Lijkt mij zonde :)

Ik ben het het met Shadow ook niet eens, maar die legt wel uit hoe ze het ziet en levert op die manier een positieve bijdrage aan bokt. Dat mis ik een beetje in jouw posts :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:34

Rock schreef:
Ik heb geen problemen met andere meningen hoor :) Maar ik vraag me wel af waarom je zoveel energie lijkt te steken in iets waar je zelf zegt niks om te geven. Lijkt mij zonde :)

Ik ben het het met Shadow ook niet eens, maar die legt wel uit hoe ze het ziet en levert op die manier een positieve bijdrage aan bokt. Dat mis ik een beetje in jouw posts :)

Ik ben gewoon een gezonde vrouw dus een paar regels typen om mijn mening te geven kost mij totaal geen energie hoor _O-
Maar bedankt voor je bezorgdheid :j
Als je mijn post daadwerkelijk GOED had gelezen had je geweten waarom ik er niets positiefs meer over te zeggen hebt ;)
Nog meer interesse in mijn gedachten over Bokt of zijn al je prangende vragen nu beantwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:38

Jammer dat je er weer op een sarcastische manier op in gaat.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:41

Tsja regels zijn regels

Maar Ts ik wou je al eerder PB sturen etc (A)
Maar ik vind jou paard echt mooi (Wat een manen! <3)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:42

Rock schreef:

Dat vind jij, ik vermaak me ondertussen kostelijk door jouw gehap :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:47

Laten we gewoon verder gaan op hoe we bokt kunnen verbeteren als gebruiker, en niet de kans tot gerel geven... :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:48

Lia_ schreef:
Rock schreef:

Dat vind jij, ik vermaak me ondertussen kostelijk door jouw gehap :D

*raapt zichzelf op* :')

dit vind ik nou echt leuk!
dit is nou echt een voorbeeld van hoe je ook een meningsverschil kan hebben, maar dan niet met grof taalgebruik enzo ;)