Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:59

Ik vind die van JessieSand heel leuk!
Maar het is niet meer echt Bokt, vind ik.
Het zijn hele andere kleuren, en die foto kan heel erg gaan storen, als je daar iedere keer weer langs moet scrollen.
Verder vind ik je menu opbouw wel heel goed! :D

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:00

imd schreef:
Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van het nieuwe EA. Als dat zoals marktplaats wordt lijkt "mijn biedingen" me super handig inderdaad. Maar het is de vraag of dat erin komt. (of heb ik iets gemist?)

Geen idee, daarom wil ik in mijn lay-out ideeen zo min mogelijk dingen van EA erin verwerken...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:01

Ik vind wel dat de foto bij jessiesand te groot is. Je zal nu een stuk naar beneden moeten scrollen om het forum te kunnen lezen. Ik denk dat veel gebruikers dit niet fijn vinden. Fotowedstrijd is een leuk idee, maar bij nader inzien vind ik het als header niet handig denk ik.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:02

Floor_x schreef:
imd schreef:
Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van het nieuwe EA. Als dat zoals marktplaats wordt lijkt "mijn biedingen" me super handig inderdaad. Maar het is de vraag of dat erin komt. (of heb ik iets gemist?)

Geen idee, daarom wil ik in mijn lay-out ideeen zo min mogelijk dingen van EA erin verwerken...

Dat is wel lastig natuurlijk..

Ik weet niet of er al dingen bekend zijn over het nieuwe EA-systeem, Eline/Bart/moddies?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:04

Floor_x schreef:
Ik vind die van JessieSand heel leuk!
Maar het is niet meer echt Bokt, vind ik.
Het zijn hele andere kleuren, en die foto kan heel erg gaan storen, als je daar iedere keer weer langs moet scrollen.
Verder vind ik je menu opbouw wel heel goed! :D

Nét onderaan de pagina :')

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:05

Ik ga nog even een nieuw variatie maken op die van mij.
Dan neem ik mee dat de foto te groot is (wat ik zelf ook al dacht/aan twijfelde) en even kijken voor die gebruikerspanneel!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:06

Tot nu toe vind ik die van Lost Escape en Gearl het mooiste! :)
Edit: de bovenste van Jessiesand vind ik ook mooi. Erg leuk bedacht allemaal zeg!
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 09-04-10 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:06

mee eens over dat de foto te groot is. maar vind een foto bovenaan wel leuk.
wat vaak geopperd is is dat de bovenste balk blijft staan bij scrollen.. dan is hij echt te groot. (kun je niet eens meer fotos kijken aha)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:10

jessiesand schreef:
Zo ook ik kom mijn inzending doen.
Hij is rigoreus, dus niet gelijk schrikken. Tuurlijk kunnen er hier en daar verbeteringen. Ik hoor ze graag.

Qua ontwerp heb ik al knappere dingen zien voorbij komen, maar het idee van de foto vind ik erg tof! Geeft het een beetje een persoonlijkheid.. Hoewel je dan wel moet opletten dat de foto niet teveel van je beeld inpalmt!

Als er iemand zin heeft om het volgende eens uit te werken, doe vooral :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OEAM4JLF.jpg

Aantal elementen van anderen: de foto bovenaan van jessiesand, rechts een rij die uitklapbaar is (met alle elementen in die je wel gebruikt, maar niet echt permanent 'open' moet staan hebben om te navigeren). Links zou ik een balk zetten met een overzicht van alle 'hoofd'punten. Als je bovenaan op forum klikt wordt dat dan 'informatief, kantine, algemeen,...', die dan telkens ook in- en uitklapbaar zijn voor de subfora (beetje het idee van de 'favorietenbalk' in IE die je ook aan je menu kan vastmaken).
Dit idee (links) dus:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MTF7GUO.jpg

FrontC

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:31

Dat met die foto is wel grappig inderdaad, ik noemde het ook al op de eerste pagina van dit topic. Nu is er bijvoorbeeld al een foto van de maand op de Wiki, misschien dat deze hetzelfde zou kunnen... Maar ik denk dat het toch net te druk wordt.

Even een paar aanpassingen gemaakt:

Afbeelding

Kleuren ietsje anders en het 'mijn menu' een andere tint te geven, om aan te geven dat dit belangrijk is. En de zoekbalk bovenaan geplaatst.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:32

ik blijf van van gearl..

en dan misscien hier.. achter of naast het logo de foto van de maand,

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:33

Ik vind dat een heeeeele fijn Gearl :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:36

Gearl, ik snap dat het een wedstrijd is en het kan aan mij liggen, maar volgens mij neem je 't iets te serieus, je 'concurrentie'... eerst zeggen dat iemand gewoon een layout invult en even een verwijzing maken dat jij kennelijk ooit al iets over een foto hebt gezegd. :+
Maar het kan aan mij liggen.

Vind deze laatste erg netjes, blijft een van de fijnste ontwerpen tot nu toe vind ik. :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:39

De foto is nu kleiner en het menu van forums > Algemen (en de rest natuurlijk) is links in en uitschuifbaar. Zodat je makkelijk kan switchen tussen sub fora. De tekst grote is wat kleiner dan hier te zien is.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

@ Fiffill: Ik gok vormgevers onder elkaar ;) (al ben ik geen webdesigner, ik gok gearl wel. Heb ik dat goed?)
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 09-04-10 15:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:40

Ik vond je eerste leuker, nu wordt het wat te druk. Overigens ben ik ook geen fan van het plaatjesidee. Het is leuk, maar ik vind het niet iets voor Bokt, het is wat te druk en ik vind het niet echt een verbetering.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:55

Mhm hij is nog best druk inderdaad.
Komt denk ook door het donker grijs. Ik knoei gewoon nog even verder ^^

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:13

Fiffill schreef:
Gearl, ik snap dat het een wedstrijd is en het kan aan mij liggen, maar volgens mij neem je 't iets te serieus, je 'concurrentie'... eerst zeggen dat iemand gewoon een layout invult en even een verwijzing maken dat jij kennelijk ooit al iets over een foto hebt gezegd. :+
Maar het kan aan mij liggen.

Vind deze laatste erg netjes, blijft een van de fijnste ontwerpen tot nu toe vind ik. :j

Oh zo bedoelde ik het helemaal niet hoor :D Met die verwijzing wilde ik meer aanhalen dat dat eventueel ook met de wiki foto van de maand zou kunnen (maw, die functie is er in zekere zin al). Ook al ben ik er nogmaals niet écht een voorstander van, fok.nl en dutchphotozone.nl hebben ook zoiets en daar staat het wel leuk.
En dankjewel trouwens!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:18

Oke, dan ligt het aan mij (of aan de beperkte communicatie via internet), zo kwam het een beetje over. :)

Ik denk dat zo'n fotoheader wat te druk wordt eigenlijk.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:28

Die laatste van gearl is echt heel mooi :j En zeker ook aan te wennen!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:31

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:32

Gearl, jij hebt de ava hierboven in dat rechtervakje gezet.. Zomaar een idee, maar als er dan een fotowedstrijd zou komen, zou die daar kunnen eventueel.. Edit: precies zoals jessiesand nu zegt dus..

Verder vind ik dat een hele fijne layout. Als je de optie-vakjes wilt minimaliseren, hoe zou het er dan uit komen te zien? Heb je daar al een idee van? Ik denk namelijk dat Sjimmy's idee daarvoor wel goed zou passen..

Sjimmy schreef:
http://www.equinia.nl/images/boktayout04c_forum.png
Ik had nog een menu idee waarbij je geen ruimte kwijt bent. Het menu klapt uit zodra je er met je muis over gaat en gaat "over" de andere tekst heen.

Zoiets dus, maar dan niet mouse-over maar net zoiets als het favorieten/bladwijzers menu in je browser, dat je dus op het pijltje klikt om 'm te openen..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:37

jessiesand schreef:
Mhm zo'n grote header is wat te druk misschien.
Ik heb wat met foto's haha :+ Maar heb nog meer.
Die van gearl is inderdaad tot nu toe wel een van de betere!
http://i245.photobucket.com/albums/gg71 ... out2-1.jpg

Hier ben ik al behoorlijk fan van, op gebied van structuur! Hier nog iets meer die afwerking en het strakkere van gearl erin, en het is een mooi geheel :+

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:40

imd schreef:
Gearl, jij hebt de ava hierboven in dat rechtervakje gezet.. Zomaar een idee, maar als er dan een fotowedstrijd zou komen, zou die daar kunnen eventueel.. Edit: precies zoals jessiesand nu zegt dus..

Verder vind ik dat een hele fijne layout. Als je de optie-vakjes wilt minimaliseren, hoe zou het er dan uit komen te zien? Heb je daar al een idee van? Ik denk namelijk dat Sjimmy's idee daarvoor wel goed zou passen..

Sjimmy schreef:
http://www.equinia.nl/images/boktayout04c_forum.png
Ik had nog een menu idee waarbij je geen ruimte kwijt bent. Het menu klapt uit zodra je er met je muis over gaat en gaat "over" de andere tekst heen.

Zoiets dus, maar dan niet mouse-over maar net zoiets als het favorieten/bladwijzers menu in je browser, dat je dus op het pijltje klikt om 'm te openen..

Ik denk inderdaad dat het zo erg duidelijk kan zijn ja.
Ik zal nog even kijken hoe en wat.

@ tantjeuh. Straks als in rechte hoeken? Of bedoel je anders strak zoals qua kleur. Ik heb het juist gedaan zoals nu omdat ik het anders te eentonig vind worden :+ Maar ik hoor het graag :)

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:54

Ik vind die van Gearl echt prachtig! *D

(Jessiesand, mooie foto's, waar heb je ze vandaan??? :o)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:55

Foto's zijn van mijzelf ;) Zelf gemaakt.
Behalve die merrie met veulen. Die komt van boktWiki.
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 09-04-10 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt