Oe, veel leeswerk 
Professor schreef:Het taal gebruik van de Nederlanders is naar mijn mening losgekoppeld van de taal waarvan het afstamt, en dat was het Oudnederlands en eigenlijk uit het Platduits of te wel oud Duits.
Daarom is de u vorm verdwenen, men tutoyeert wild vreemde.
Dat komt naar mijn mening omdat men de Engelse taal wil imiteren.
Daarom dat je en jij, daar doe ik niet aan mee, omdat ik zelf niet zo opgevoed ben, en leef in een land wat wel vrijer ermee omgaat als een paar jaar geleden, maar waar men het je nog altijd aanbiedt, en dat komt van de kant van de oudere.
Bovendien vind ik zelf wanneer men tutoyeert, dat men elkaar beter kent, het is een vertrouwen geven.
Het vervlakken van de taal, is meestal een kenmerk van de bevolking.
Respect voor elkaar hebben ligt niet alleen in het U schrijven, bovendien kan men lezen wie werkelijk dit geleerd heeft zo te schrijven, of mensen die proberen formeel te schrijven.Het zit in je, je hebt het geleerd op school, thuis en op je werk.
Wanneer ik anders zou schrijven dan zou ik me anders moeten voordoen, en dat kan ik helaas niet.
Forceren kan men het niet, daar men dan vaker als eens uit de rol valt, persoonlijk speel ik geen rol, zoals ik schrijf zo schrijf ik.
Mijn spreektaal is anders, maar met de zelfde intentie.
Inderdaad... en dàt stukje zie ik nou juist terug bij de meeste tekstuele hoogstandjes op bokt 
Grammatica die slaat als een tang op een varken, woorden combinaties waarbij bij een beetje idioomliefhebber de nekharen overeind gaan staan
, "moeilijke" woorden vol taalfouten... Dat zie ik vaak terug in de door mij bedoelde tekststukken.
Er worden een hoop moeilijke woorden met minimaal 5 lettergrepen bij elkaar geschraapt uit de van Dale.
Je gooit er een paar u's tegenaan, en brengt het op smaak met wat aannames als: "Helemaal fout...", "dat kan u allemaal wel zo denken", "Ik bemerk dat u weinig kennis van zaken heeft" etc, etc...
Imo wordt door de woordkeuze, de schrijfwijzen en de 'houding'** in een bericht de toon al direct gezet en roept het bij veel bokkers weerstand op om deze posts te lezen of zelfs te kunnen/willen begrijpen 
** Ik begrijp dat een 'houding in een bericht altijd afhangt van de intonatie en dus subjectief is... maar aan de schrijfwijze valt vaak wel een bepaalde hoogdravendheid af te lezen