Geen cap is eigen keus...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:07

stef schreef:
ilse86 schreef:
of met hevige migraine-aanvallen door het leven moet.

Hier ga ik mee door het leven en heb geen hersenletsel, dus dat heeft er niks mee te maken

door hersenletsel kun je ook migraine krijgen, dat bedoelt ze. (1 van de bokkers heeft dat namelijk sinds een val zonder cap)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:09

stef schreef:
btw: Rumpleteaser (geweldige naam trouwens), om een quote aan te halen uit een andere musical: Het leven is van mij, dus de uitspraak: Your life is not your own, ga ik niet in mee ;)

Yo Elisabeth ;) Die migraineaanvallen kunnen dus veroorzaakt worden door een val. Hoor je vaak. Ik probeer dat te voorkomen door die champignon op mijn dak te zetten ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:10

migraine kan door zoveel dingen veroorzaakt worden, je hoeft mij echt niks over migraine te vertellen, loop al vanaf mn 14e ziekenhuis in en uit, en ja, zelfs een keurige MRI scan gehad....

Dus tja, schiet bij mij dan het verkeerde keelgat in als mensen nu weer met zo'n argument komen

Qimm

Re: Geen cap is eigen keus...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:11

uh? Dat kan zeker, onderandere door hersenletsel :?
Waarom schiet je dat in het verkeerde keelgat? je komt nogal gepikeert over, maar misschien zie ik dat verkeerd.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:13

Sjah, maar ik kan vanaf hier niet weten dat jij die aandoening hebt. En ik weet ook dat het veel oorzaken kan hebben. Ik probeer alleen mezelf te beschermen hiertegen. Eén van die dingen die ik daarvoor doe is een cap opzetten tijdens het rijden.

Als ik nu met een argument kom dat ik een cap draag omdat ik geen misvormd schedel (of weet ik veel wat wil) door een val, krijg ik weer iemand anders over mij heen.

Het enige wat ik wil is mijzelf beschermen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:15

omdat 9 van de 10 mensen geen flauw idee hebben wat migraine is, en er hier nu gedaan wordt alsof migraine veroorzaakt wordt door een val, wat wellicht kan, maar zeer geen standaard verhaal is.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:17

Dat zeg ik ook niet, stef. Ik geef alleen een aantal gevolgen aan. Waarvan migraine er 1 kan zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:19

ja, en ik heb tig pagina's terug ook al een dwarsleasi geopperd icm met het rijden met een BP, maar dat wordt dan maar weg gewuifd, want het is niet primair....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:19

het KAN veroorzaakt worden door een val naast nog zo veel meer oorzaken, niemand doet er verder toch raar over? Niemand spreekt jou direct aan. Jij betrekt het direct op jezelf wat helemaal niet nodig is en irrelevant voor de discussie.
Laat het dan misschien niet officieel migraine heten maar zeer heftige hoofdpijn aanvallen lijkend op migraine.
Hoe dan ook, heftige hoofdpijn door hersenletsel is wel een aannemelijk gevolg toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:21

kan idd, er kan zoveel....
Maar goed, ik zit mezelf nog steeds te verdedigen omdat een aantal mijn keuze kennelijk niet kunnen accepteren... denk dat ik daar maar eens een eind aan ga breien want t schiet toch niet op

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:28

je voelt je aangevallen omdat ik over migraine begin. Dat is jammer. Ik wil je niet aanvallen, maar geef alleen aan waarom ik juist wel een cap draag. Voor de rest moet je helemaal zelf weten wat je doet (of juist niet). Ik vind alleen dat je jezelf een beetje te dom af bent als je het niet doet. Als jij dat als een aanval ziet, spijt mij dat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:30

ik voel me de hele tijd al aangevallen omdat ik me moet verdedigen waarom ik zonder cap rij, terwijl dat gewoon mijn keuze is, en daar wordt ik een beetje moe van, de belerende manier, met artikeltjes en al.
Als ik bekeerd wil worden ga ik wel naar een kerk

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:31

Wat jij doet moet jij weten :) Als jij geen cap wil dragen zal mij dat een rotzorg zijn. Ik geeft alleen maar aan waarom ik wel een cap draag, waarom ik dat verstandig vind.

overigens over de BP
Citaat:
level 3

Paars Label

Normaal protectie-level.
Protectors met een bescherminggraad die geschikt is voor het algemeen rijden van paarden, het deelnemen aan competities en het werken met paarden.

Bodyprotectors met dit level zullen:

• Kneuzingen voorkomen die pijn en stijfheid kunnen
veroorzaken.
• Ernstige verwondingen reduceren tot lichte kneuzingen.
• Ribbreuken en kneuzingen beperken.

die voorkomt geen dwarslaesies volgens de 'bijsluiter' (ik meende dat al gelezen te hebben in die van mij, maar ben het boekje kwijt, moest dus eve ngraven op internet)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:34

stef schreef:
ik voel me de hele tijd al aangevallen omdat ik me moet verdedigen waarom ik zonder cap rij, terwijl dat gewoon mijn keuze is, en daar wordt ik een beetje moe van, de belerende manier, met artikeltjes en al.

Je kiest er zelf voor hoor! Je blijft er zelf op in gaan. En op mijn beurt blijf ik er dan weer op in gaan. En ik wil niemand beleren. Net als Qimm geef ik aan waarom ik WEL met cap rij. Als jij dat belerend vindt, spijt me dat. Daar kan ik niks aan doen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:37

Ik ben rugpatient en moet van tijd tot tijd injecties in me gewrichten tegen de pijn. Dan zou ik eerder nog met een body-protector moeten gaan rijden. Maar heb dat alleeen met springen aan.
Afgelopen zomer heb ik een flinke smakker gemaakt tijdens een buitenrit met een voor mij vreemde manege. Viel op me stuitje en was bewusteloos. Heb valcursus gehad en maakte me klein toen ik viel, klapte erg hard op me nek en niet op mijn cap.

En nog steeds vind ik fietsen gevaarlijker en draagt men ook geen helm.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:57

Ik heb een hele tijd op mn oude pony in de bak zonder cap gereden, niks aan de hand.

Ik kende mn pony, ik kende de risico's, en er is niks gebeurd.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:02

Vind het geen keus, maar een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel dat dan blijkbaar ontbreekt.
Tenzij het persoon een goede reden ervoor heeft.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:04

Dan maar onverantwoordelijk. Het is mijn leven

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:13

ik vind het onzin om caps te verplichten op bokt. Het is toch een onafhankelijk forum, dan vind ik niet dat ze een bepaalde manier van rijden(of in dit geval ruiter uitrusting) moeten afdwingen.

Trouwens in hoeverre kan je alle topics verbieden. Stel iemand gaat naar een paarden show, maakt foto's en zet ze op bokt. moet dat dan ook verboden worden, want die mensen rijden ook zonder cap.
En hoe zit het dan met Z ruiters die foto's van hun wedstrijd willen laten zien. Want die dragen een hoedje en geen cap. En je kan mij echt niet vertellen dat dat hoedje net zo goed beschermt of dat hun niks kan overkomen omdat ze goed zijn...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:16

Precies ...een hoedje beschermt ook niet

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:17

hoed is niet verplicht. topics hoeven ook niet verboden te worden. iedereen moet het lekker zelf weten. vind alleen wel dat ouders kinderen wel een cap moeten laten dragen. als is het alleen maar om het dragen van een cap 'normaal' te laten zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:28

daNiielle_ schreef:
Vind het geen keus, maar een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel dat dan blijkbaar ontbreekt.
Tenzij het persoon een goede reden ervoor heeft.

:oo Nou dat vind ik wel erg ver gaan!

Het is helemaal niet verstandig om op een paard te stappen met al die risico's, ook voor mensen met een cap - missen allemaal een "bepaald" verantwoordelijkheidsgevoel _/-\o_

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:31

ilse86 schreef:
hoed is niet verplicht. topics hoeven ook niet verboden te worden. iedereen moet het lekker zelf weten. vind alleen wel dat ouders kinderen wel een cap moeten laten dragen. als is het alleen maar om het dragen van een cap 'normaal' te laten zijn.

Kijk daar draait het om of niet?
Vind dat zó'n onzin!
Dat eerste ben ik overgens met je eens, maar dan omdat de kinderhersenen nog niet volledig ontwikkeld zijn om dat soort keuzes goed te kunnen maken.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:33

ik vind dat kinderen moeten wennen aan het dragen van een cap. met cap is altijd veiliger dan zonder cap. hoe je het ook wendt of keert.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:37

stef schreef:

Je móet helemaal niets. Maar is het dan heel raar dat ik (en anderen) nieuwsgierig ben naar je beweegredenen?? Als je geen zin hebt dat uit te leggen negeer dit (en andere topics over wel/geen cap dragen) topic dan gewoon. Maar ga nou niet zeiken dat iedereen je aanvalt want dat maak je er zelf van.

En ik ben nog steeds nieuwsgierig naar iemand die me kan uitleggen waarom diegene vind dat men met motorrijden wél een helm op moet en met paardrijden geen cap. Want dat komt op mij ook over als twee maten meten (wat iemand hier al eerder ergens noemde).

En nogmaals, niemand is verplicht zich tegenover mij (of wie dan ook) te verantwoorden (dus doe dat ook vooral niet als het meteen als bekeren opvat), ik ben gewoon benieuwd hoe iemand dergelijke beslissingen maakt. Hoe het komt dat de risicoperceptie van de mensen in dit topic zo ontzettend kan verschillen.