Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:41

mariska32 schreef:
lindake schreef:
Eigenlijk hoop ik dat er ooit een algemene verplichting komt om een cap te dragen net zoals de mensen met brommer...

leuk dat jij dat hoopt....
als dat echt doorzet hang ik het rijden aan de wilgen. Boos!

Ik denk dat de mensen met een brommer in de tijd dat de regel werd ingevoerd er net zo over dachten Lachen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:49

mijn mening....

Zolang er geen wettelijke verplichting tot het dragen van een cap hoeft deze ook niet gedragen te worden op HAW/ITP.
Bokt hoeft wat mij betreft niet roomser dan de paus te zijn.

De sociale druk is al groot genoeg voor de mensen die foto's zonder cap durven te plaatsen. Daar hoeft echt geen regeltje mee voor bij. Persoonlijk ben ik er zelfs voor alle discussies over het al dan niet dragen van de cap uit de topics te verwijderen en dit in een algemeen topic te stoppen. In het HAW/ITP topic voegt de discussie imo niets toe.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:49

Prachtig "als dat echt doorzet hang ik het rijden aan de wilgen", jij geeft je passie nogal makkelijk op lees ik? Schitterend, al verplichten ze me met een clownsneus op mijn paard te gaan zitten, als dat nodig is om te mogen rijden, I will. Hoe suf ik iets ook zou vinden. Maar alleen maar omdat je dan een cap op moet (een goed passende cap voel je niet eens, en misstaat ook niet mits hij netjes om je hoofd sluit.) stop je met rijden, onder het mom "principes".
Het lijkt mij wel een goed idee TS, om dat in te voeren. Erger me soms groen en geel aan foto's met pennymeisjes zonder cap, die in de openingspost ook nog trots verkondigen dat het paard er de hele tijd vandoor ging en ook nog op commando leert steigeren. Levensgevaarlijk! Als andere ruiters een voorbeeld kunnen/moeten stellen zou top zijn.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:32

Zoals er in de topic's al staat.
Cap is eigen keus.
Willen ze deze foto's op bokt zetten, kan er commentaar op komen.

Ik vind zolang het niet verplicht is in NL om een cap te dragen dat je dit ook niet kunt verplichten op HAW. Maar misschien de opmerkingen over de cap laten verwijderen door de mod's. Als dit elke keer gedaan wordt dan zal er denk ik op een gegeven moment een punt komen dat mensen zoiets hebben van, onzin om te typen, wordt toch verwijderd.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:45

Ik heb niet alles doorgelezen. Ga ik vanavond doen. Nu geen tijd voor.

Cap is eigen keuze.Absoluut.

MAAR..........

Bokt is een informatiefforum, en er zitten hier ook vele jonge kinderen. En ik vind ook zeker dat foto´s aan bepaalde eisen moet voldoen om geen verkeerde info te verschaffen.

Van de week nog. Was mijn oppasmeisje aan het helpen met haar verzorgshetlanders. Ze rijdt ook op de manege.

We hadden een shet op gezadelt en ik zou met de andere aan de gang(die is nogal verpruts door andere meisjes). En zowaar ze stapt op zonder cap. Dus ik roep haar meteen terug en pak de pony beet en zeg tegen haar dat ze een cap op moet doen.
Dat vond ze niet nodig want haar lesgeefster rijdt ook zonder cap....

Kind is 9 en ik heb een helse klus gehad haar er van te overtuigen dat ze toch echt een cap op moet.

Ik snap sowieso niet waarom mensen de goden gaan lopen verzoeken door geen cap te dragen.

Een paard is een blijft een dier en zal nooit 100% betrouwbaar zijn.

Een meisje hier in de buurt is zo'n 10 jaar terug ook heel eigenwijs zonder cap gaan rijden. Buiten uitstappen ook gewoon zonder cap(deed ze altijd). Ze vertrouwde het paard 100%. Maar ja er kwam een hond de sloot uit, paard schrok zich de pleuris en springt weg. Meisje valt eraf, zo met hoofd op de rand van de weg.... Meisje heeft het niet meer na kunnen vertelen.

Wat is het nou voor moeite om die cap op te zetten? Je kunt toch beter het zekere voor het onzekere nemen? Natuurlijk is zo'n cap niet charmant.... maar imo veiligheid boven alles...

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:56

mariska32 schreef:
lindake schreef:
Eigenlijk hoop ik dat er ooit een algemene verplichting komt om een cap te dragen net zoals de mensen met brommer...

leuk dat jij dat hoopt....
als dat echt doorzet hang ik het rijden aan de wilgen. Boos!

Lindake ik ben het met je eens!!
Tuurlijk zijn er mensen die daar anders over denken.
Het dragen van een cap is toch een stukje veiligheid!!

Mariska32: Al denken sommige mensen daar misschien niet zo over, dan kun je misschien maar beter het rijden aan de wilgen hangen!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:23

vind het onzin,
als mensen zonder cap op de foto willen kan je het ze niet verbieden om het niet te plaatsen

dit is een openbaar forum iedereen kan zich aanmelden en berichten plaatsen

je kan er misschien bij zetten waarom zonder cap.
maar het blijft ieder zijn eigen mening om een cap op tedoen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:24

maar mogen mensen wel nog foto's plaatsen die met gymschoenen rijden?

of mag het dan alleen als je laarzen aan hebt?

en mensen die zonder body protector rijden?wel/geen foto's plaatsen?

met andere woorden,je moet ook nog eens aan kleding voorschriften houden,anders mag je geen foto's plaatsen op een openbaar forum?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:57

lindake schreef:

Dan zorg ik ervoor dat mijn paard onder de 25 km/u blijft. Dan hoef ik er namelijk geen cap/helm op Vork

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:59

Als reactie op de openingspost: Ga nou toch fietsen zeg. Lijkt me nog altijd dat mensen zelf wel mogen bepalen welke gevaren ze willen doorstaan en welke niet.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:13

Fietsen... tegenwoordig ook met helm Clown

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:40

Bonita_Bon schreef:
Prachtig "als dat echt doorzet hang ik het rijden aan de wilgen", jij geeft je passie nogal makkelijk op lees ik?

WIE zegt dat ik mijn "passie"makkelijk opgeeft,dat maak jij ervan! [ik denk dat als we ons gaan vergelijken en jij het padje moest bewandelen die ik al achter de rug heb,je zou schrikken met je makkelijk opgeven. dacht het niet]
wat ik wel zeg is dat het niet gekker moet gaan worden hier.

wil je tegenwoordig een paard in rijden word je uitgescholden omdat je geen bodyprotector draagt.
dat je niet normaal kunt gaan hangen [met nog meer gevaar van dien] word voor het gemak maar even vergeten.
wil je de straat op met je paard mag je r binnenkort zo n geweldige poepzak aan hangen,paarden genoeg die je aan zien komen met dat ding.
en zo kan ik echt nog wel even doorgaan.
IK vind dat het verplichten van een cap het laatste stukje vrijheid weghaald,juist dat stukje is voor mij in het rijden erg belangerijk.

ik heb NIETS!!!!! tegen het dragen van een cap [door een ander Clown ] mits dit eigen keus is.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:23

IndianLady schreef:
lindake schreef:

Dan zorg ik ervoor dat mijn paard onder de 25 km/u blijft. Dan hoef ik er namelijk geen cap/helm op Vork

Clown

Ruiters moeten het dan zo is zo wel. Je weet nooit niet wanneer je paard verschiet en weg rent en de 25 km grens overschreidt. Haha!
Laatst bijgewerkt door lindake op 06-11-08 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:24

Ik denk dat Bokt in de eerste plaats een informatief forum is.
Dat betekent dus niet-gekleurd en neutraal.
IMO mag Bokt dan ook geen beperkingen opleggen bij het openen van topics waarin zonder cap gereden wordt.
Een verbod lijkt me dan ook helemaal niks hier op Bokt.
Iedereen mag nog steeds zijn eigen mening hebben en doen wat hij zelf wil.

Of het verstandig is om zonder cap te rijden, dat is een ander verhaal.
Overigens vind ik wel dat jonge meisjes die op bokt neuzen sneller tot de conclusie komen dat er veel mensen op bokt zonder cap rijden.
Dan hoop ik dat ze voldoende begeleiding hebben met rijden om hen toch een cap te laten dragen. Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:27

Ik vnid het een goed plan, want ook echt gedaan moet worden Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:27

TS: goed idee, juich ik van harte toe!
Goed voorbeeld doet volgen, vooral belangrijk voor de jongere generatie.

Volwassenen moeten het zelf weten 'buiten de foto', maar wanneer zij ouders zijn vind ik het helemaal kolderiek dat je dat ding niet op je ei zet. Je bent dan wel even voor iets meer verantwoordelijk dan je kapsel...

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:29

Laten we een bokt-uniform gaan ontwerpen, en dan mag je alleen nog foto's plaatsen als je gekleed bent in dat uniform, uiteraard aangevuld met cap, bodyprotector, airbags, harnas... Ja

Natuurlijk, ik overdrijf het, maar het zal vast wel duidelijk zijn dat ik het niet eens ben met dit plan.
En ik ben zelf een ruiter die met cap rijdt, bij ál het rijden, behalve in die weinige vakanties op mijn knollie Comotu.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:17

lindake schreef:
IndianLady schreef:

Clown

Ruiters moeten het dan zo is zo wel. Je weet nooit niet wanneer je paard verschiet en weg rent en de 25 km grens overschreidt. Haha!

Ik zet er een begrenzer op Schijnheilig

Eleandra; vergeet het Boktsjabrakje niet en de Boktpeesbeschermers en de Boktuitrijdeken, Boktlogo op de kont van je geschoren paard

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:25

Oja, sorry Indianlady. Ik was de boktzweep ook vergeten trouwens. Bloos!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:29

en de sporen Vork

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:32

Goh straks kan bokt gelijk een hele ruiterwinkel beginnen Nagelbijten / Gniffelen.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:14

Ninx schreef:
TS: goed idee, juich ik van harte toe!
Goed voorbeeld doet volgen, vooral belangrijk voor de jongere generatie.

Volwassenen moeten het zelf weten 'buiten de foto', maar wanneer zij ouders zijn vind ik het helemaal kolderiek dat je dat ding niet op je ei zet. Je bent dan wel even voor iets meer verantwoordelijk dan je kapsel...

Jippie, heb geen kinderen dus hoef geen cap op.

Komt toch hoop bijzondere uitspraken tegen in dit topic.

De TS kan iig zo de politiek in, zeker met het huidige kabinet. Dit past precies bij diegene die het wilde verbieden om tassen e.d. los te laten liggen in de auto. Volgens mij zijn er ergens een paar hele grote klappen met rubber hamers op hoofden uitgedeeld.....hoe verzin je dit soort dingen anders.....anderen dergelijke ideeen op te moeten leggen over diens veiligheid.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 23:42

Nou ten eerste vind ik dat er enkele nog al "hard" en impulsief reageren.
En met klappen uitdelen kom je er niet! Knipoog Is ook nergens voor nodig.
Het is maar een idee,waarbij ik,als TS, benieuwd was naar de meningen. Zo van; Stel...als dit bijvoorbeeld als regel komt...wat dan?
Dus ik bedoel er niks mee dat zoiets als die regel er MOET komen. Knipoog Hou dat wel even goed voor ogen.
Je ziet wel heel duidelijk dat de meningen zeer verdeeld zijn. En dat is ook goed. Iedereen is vrij om zn mening te geven. En zo wordt het ook wel duidelijk hoe iedereen over bepaalde zaken denkt. Waarbij enkele zelfs vol geweld zijn...wat ik eigenlijk niet eens nodig vind. Waarom meteen het geweld erbij halen.
Als je laat weten dat je er niet mee eens bent is ook al duidelijk genoeg! Lachen

kleinepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:13

Ik begrijp niet waarom mensen zonder cap rijden... Gemakzucht lees ik veel, maar wat is gemakzucht? Een cap op zetten kost toch geen energie...
Bovendien als je cap goed past dan heb je daar ook helemaal geen last van en hindert het niet. Ik voel hem zelf niet eens zitten.
Charmant is het misschien niet, maar gezondheid lijkt me veel belangrijker. Ik ben 20 jaar geleden begonnen met paardrijden en kan me niet herinneren ooit zonder cap te hebben gereden.
Mijn dochter rijdt inmiddels ook en ook zij gaat niet zonder cap op haar pony!
Van mij mogen ze het dragen van een cap dan ook verplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:16

Een cap is:
-Lelijk.
-Warm in de zomer.
-Zit niet echt lekker (elke cap).

Redenen genoeg om het toch niet te dragen?