Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:29

lautje76 schreef:
ik vind het niet meer dan normaal dat je rekening houdt met je gewicht ten opzichte van het paard waar je op gaat zitten. Net zoals je dat met je lengte doet.

Als iemand op Bokt foto´s plaatst van zichzelf op een shetlander waar zijn benen een halve meter onderuit steken krijgt ie ook commentaar. Als die persoon dan zegt "ja maar ik rijdt maar 2 keer per week" dan denk je toch ook van, joh het zal wel maar je doet de pony er geen plezier mee. Neem dan gewoon een wat grotere pony.

Bij overgewicht ligt dat dan blijkbaar ineens heel gevoelig en voelen mensen zich gediscrimineerd. Ik snap best dat er soms een hele worsteling achter overgewicht zit en discriminatie op andere gebieden in het leven maar dat is hier helemaal niet van toepassing. Het is gewoon een simpele berekening wat je paard kan dragen. Net zoals met lengte.
Past dat niet, dan krijg je commentaar. En terecht, soms kan je iemand ergens op attent maken wat die persoon oprecht zelf nog niet door had.

Commentaat is ook niet zo erg maar de manier waarop hier op bokt vind ik gewoon schandalig.
Als iemand fotoos plaats voor een heel andere reden mag er best iets gezegd worden als diegene dan te zwaar lijkt (wordt wel overschat dat te zwaar zijn maar goed)
Maar waarom moet dan minstens 20 keeer herhaald worden, iedere keer dezelfde reden aanvoeren, klinkt als mensen zonder verstand sorry hoor maar neem dan de moeite het topic te lezen voor je commentaat hebt en val niet in herhaling.
Kan me zo kwaad over maken, alsof iemand die zwaar is dat zelf niet weet en de bokkers zullen haar dat wel even in prenten, vind ik gewoon smakeloos.
Is toch te zot voor woorden dat als iemand die overgewicht heeft en fotoos plaatst dat haar topic gezloten moet worden omdat bokkers het even nodig vinden om die persoon op haar plaatst moeten zetten.

Nou sorry maar als ik zo op een forum moet zitten, voor mijn plezier en gezelligheid, wat de laatste tijd toch al ver te zoeken is, met als gevolg dat ik steeds sceptischer en narriger word, nou dan maar geen forum meer.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 00:30

RedPassion schreef:
Maar dat is niet wat Jasmijn bedoelt geloof ik. Het gaat niet alleen om het al dan niet te zwaar zijn voor het paard, maar met serieus overgewicht kan je nou eenmaal in het algemeen genomen minder goed met de bewegingen van je paard meegaan. En heb je waarschijnlijk ook geen goed uithoudingsvermogen. Beide dingen zijn toch wel van belang bij het paardrijden.
.

Dat is precies wat ik bedoel ja....

russel schreef:
Gaat het in dit topic nou over ons zelf? Hoe wij ons voelen met wat vet hier en daar meer, wat er eigenlijk niet hoort te zitten, maar waar wij ons nog goed bij voelen, gerespecteerd voor willen voelen, of gaat het om het PAARD?

Als ik vele reacties hier zie dat denk ik dat velen zich drukker maken dat zij gerespecteerd willen worden ook al zijn zij dik, dan dat ze zich druk maken om het welzijn van het/hun paard....

Laat ik voorop stellen: het is ook niet oke als iemand wordt uitgescholden omdat diegene dik is, ook niet op bokt.

Los daarvan moet je gewoon niet met zwaar overgewicht en/of een slechte conditie (slanke mensen kunnen net zo goed een slechte conditie hebben) op een paard gaan zitten.

Beide zijn gewoon twee verschillende discussies. En als je geen commentaar wil horen dat je te zwaar voor je paard bent, niet met slof wil rijden, te lang bent etc. dan moet je gewoon geen foto's op HAW plaatsen. Doe dat jezelf dan gewoon niet aan.... Dat is al 100 keer eerder gezegd, maar toch blijven velen daarover doormekkeren.....

berpie schreef:
Commentaat is ook niet zo erg maar de manier waarop hier op bokt vind ik gewoon schandalig.
Als iemand fotoos plaats voor een heel andere reden mag er best iets gezegd worden als diegene dan te zwaar lijkt (wordt wel overschat dat te zwaar zijn maar goed)
Maar waarom moet dan minstens 20 keeer herhaald worden, iedere keer dezelfde reden aanvoeren, klinkt als mensen zonder verstand sorry hoor maar neem dan de moeite het topic te lezen voor je commentaat hebt en val niet in herhaling.

Maar goed; je weet nu eenmaal dat dat gebeurd op bokt.... In alle topics valt men in de herhaling. Ook in dit topic. Er is al meerdere keren gesteld dat je te zwaar kunt zijn zonder overgewicht, er is al meerdere keren gesteld dat het niet leuk is dat mensen commentaar steeds maar herhalen.... Jij doet er dan toch net zo hard aan mee? Heb jij dit topic dan wel goed doorgelezen? Zo ja, dan had je geweten dat alles wat jij stelt al eerder is gezegd door anderen. En toch kies jij er dan ook voor om het maar nog een keer te herhalen... De pot verwijt de ketel....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 06:22

juist ja mensen vallen in herhaling.
ikzelf,maar jij en een stel anderen ook.

ik vond de discussie een prettige sfeer hebben,dit word nu wel minder.

verder vind ik het niet gek dat mensen hier proberen om geaccepteerd te worden,omdat je door veel mensen toch de grond in word gestampt,en inderdaad sommigen onder ons zijn daar erg fel op,maar probeer te begrijpen dat het gewoon heel lastig is als mensen steeds weer in herhaling vallen. dat snap ik overigens ook wel,maar omdat mensen zo vaak worden uitgemaakt voor vanalles,kunnen ze er soms te veel over doorgaan.
maar ik denk dat we allemaal veel van onze paarden houden en daar ook het beste voor willen,en jij kan niet aan anderen aflezen aan de berichten hier dat ze zichzelf belangrijker vinden.
sorry jasmijn,ik ben het gedeeltelijk met je eens,maar dat jij voor anderen gaat bepalen dat ze zichzelf belangrijker vinden dan hun paard,vind ik niet kunnen.
zeg dan gewoon welke personen je bedoeld en spreek ze aan,op normale toon.

inderdaad kan je op bokt weinig foto's plaatsen zonder er gelijk bergen commentaar op te krijgen(ook met andere zaken zoals slof of een lang iemand)maar ik ben wel met je eens dat je dan beter geen foto's kunt plaatsen,omdat we allemaal toch wel weten hoe bokt reageert daarin.

ik vind ook dat als je een slechte conditie heb je beter niet kunt paardrijden,wat natuurlijk versterkt word door overgewicht.
dus in die zin zijn we het wel met elkaar eens denk ik.

en nog een laatste ding; jij zegt de pot verwijt de ketel....vanwege het herhalen,maar zelf doe jij dat ook(en ook een hoop anderen,incl mezelf ook,trouwens)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:25

Ik ben met jasmijn eens dat het (vaak) twee verschillende discussies zijn.
Ik denk dat DAT ook juist de reden is dat discussies over dit onderwerp snel de neiging hebben vervelend te worden en in herhaling te vallen. Zo van:

"Je bent te zwaar voor de pony"
"Ik ben helemaal niet te dik"
"Nee, maar je bent te ZWAAR voor de pony"
"Het lukt niet om af te vallen"
"Nee, maar je bent te zwaar voor de PONY!!!!"

Dan denk ik persoonlijk echt van : uh?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:27

is ook zo,maar je stukje klopt niet helemaal;
de persoon zegt niet te dik te zijn,maar daarna dat het afvallen niet lukt.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:44

Jij ook weer gelijk Knipoog
Maar je snapt wat ik bedoel

dit soort dingen vind ik altijd erg jammer zelf.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:46

ja is ook zo,mee eens.
om rottigheid te voorkomen,vraag ik zelf advies aan degene die er imo het meeste van weet.
zegt hij dat het niet kan en ik te zwaar zou worden?dan stop ik er meteen mee.
mijn pony is mn alles,die zou ik geen kwaad willen doen.

als mensen commentaar hebben,verwijs ik ze door.
maar dan hoeven ze ook niet door te zagen,dat is ook super vervelend

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:21

Hmm.. het is Moeilijk om voor anderen te gaan beslissen of zei te zwaar zijn hoor .. wat ik al zei als zoals de meeste mensen hebben die door die boktreactie's de grond worden ingeboord praten ze met een DA en als die zegt niks aan de hand wie ben jij dan om te zeggen dat het toch niet kan hoor ! ..
En 20% Van een paard zn gewicht vind ik niet iets waar ik het op zou baseren aangezien een hele dikke welsh C pony mij niet meer kan houden ookal weeg ik dan 20% van haar gewicht ..
Ik weet dat een kleine haflinger waar ik wel eens op reed mij moeilijker kan houden dan die new-forest pony ! die goede bespieringen heeft etc. dus dat zegt ook niet alles ..
Als mensen op de HAW topics is normaal Reageerden dan konden die mensen er ook normaal op antwoorden!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:24

Waarom sommige mensen er zo fel op reageren is denk ik omdat er aan het dier wordt gedacht. Als zware mensen gaan voetballen, hebben ze nergens rekening mee te houden. Maar zodra ze op een paard gaan zitten, wordt dat een heel ander verhaal. Ik ken maar weinig hele zware ruiters die rijden, en degene die ik ken vind ik belastend rijden.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:34

Snoevie schreef:
juist ja mensen vallen in herhaling.
ikzelf,maar jij en een stel anderen ook.

Het klopt inderdaad dat ik in herhaling val.... Maar ik klaag ook niet dat commentaar 20 keer herhaald wordt op bokt. Ik wijs degenen die er over klagen er alleen maar op dat zij er zelf ook net zo hard aan meedoen...

Snoevie schreef:
verder vind ik het niet gek dat mensen hier proberen om geaccepteerd te worden,omdat je door veel mensen toch de grond in word gestampt,en inderdaad sommigen onder ons zijn daar erg fel op,maar probeer te begrijpen dat het gewoon heel lastig is als mensen steeds weer in herhaling vallen.

Tsja, ik denk dat als je geaccepteerd wil worden dat een forum met grotendeels onbekenden niet de juiste plaats is om acceptatie en erkenning te krijgen.

Snoevie schreef:
maar ik denk dat we allemaal veel van onze paarden houden en daar ook het beste voor willen,en jij kan niet aan anderen aflezen aan de berichten hier dat ze zichzelf belangrijker vinden.

Daar verschillen we dan in van mening... Ik denk dat (on)bewust het welzijn van het paard wel eens wordt achtergesteld. Wat ik ook tegenstrijdig vind op bokt is dat als het gaat om een (bekende) wedstrijdruiter staat iedereen hier vooraan om te roepen dat diegene het alleen maar voor de lintjes doet en niet van zijn paard houdt. Maar zodra het gaat om een dik iemand, dan is iedereen ineens van mening dat iedereen van zijn paard houdt en er het beste voor wil...

Snoevie schreef:
zeg dan gewoon welke personen je bedoeld en spreek ze aan,op normale toon.

Ik ga hier niemand persoonlijk aanspreken, dat hoeft ook helemaal niet. Ik denk dat ik mijn standpunt aardig kan verwoorden zonder daarbij iemand persoonlijk aan te spreken. Bovendien: als ik mensen persoonlijk aanspreek dan ben ik ineens weer aanvallend en stamp je mensen de grond in. Want het is natuurlijk nooit goed.

Zoe_Simba schreef:
Hmm.. het is Moeilijk om voor anderen te gaan beslissen of zei te zwaar zijn hoor ..

Maar we kunnen het ook als het gaat om 'te groot', slofgebruik, houding en zit, gebruik van ijzers, bit, dekens etc. Als het om dat soort dingen gaat acht de gemiddelde bokker zich ook voldoende deskundig om daar een oordeel over te vellen.... Als iedereen echt alleen maar wat zou roepen op bokt waar men ECHT verstand van zou hebben, dan zou er een stuk minder gepost worden denk ik Clown

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:39

ik heb al eventjes niks meer gezegd hier maar ga me er toch weer mee bemoeien Haha!
Iedereen valt hier in herhaling zoals snoevie al zegt, dus jij ook jasmijn. Ik krijg bij jou het gevoel dat je gewoon gelijk wil krijgen over 2 dingen: ten eerste dat je zonder conditie niet op het paard moet gaan zitten, waar we het allemaal mee eens zijn denk ik. Ten tweede dat je met overgewicht geen conditie kan hebben. Hier kan ik (en meerdere mensen hier) je toch echt geen gelijk in geven. Dan kan je erover door blijven "mekkeren" (om ff je eigen subtiele bewoording te gebruiken) maar daar schiet je niks mee op, dat is een duidelijk meningsverschil waar het hier stuk op loopt. Wij kunnen jou niet daarvan overtuigen en jij ons niet zo te merken. En er is een verschil tussen de herhalingen hier en herhalingen in die topics. In die topics gaat het vaak met weinig respect en hier proberen we gewoon een normale discussie te voeren en tja dan worden er vaak dingen herhaald. Een totaal andere situatie in mijn ogen.

Wat betreft dat commentaar (nogmaals): dat er op bokt zo over doorgezeurt word in de topics is een feit maar dat maakt het nog niet normaal. Ik heb hier meerdere malen gezegd dat als je het niet wil horen, dat je dan geen topic moet openen. Dat klopt helemaal want je weet dat je er commentaar op kan krijgen en dat is niet meer dan normaal. Maar 10 pagina's doorzeuren erover en vervolgens het topic op slot omdat men niet normaal kan reageren vind ik verre van normaal. Dan de redenatie "tja dat is bokt, dan moet je niks plaatsen" vind ik ook niet normaal! Dat houd namelijk IMO in dat je vind dat er niks aan hoeft te gebeuren en dat het bijna normaal is. Ik vind niet dat we dat gezeur hoeven te accepteren en maar af te wimpelen met "dat is bokt". Het is gewoon niet normaal en zo simpel is het.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:46

zo ik ben ook een dikkere bokker en mij kan al dat commentaar niet zo schelen eigenlijk trek me er nisk van aan als ik zie wat sommige mensen plaatsen die gewoon "normaal" zijn denk ik wel eens arm paard last van zijn mond en zijn rug weg drukt. Maar ook daar zet ik geen commentaar, waarom het zijn moment opnamen mischien liep ie daarna wel weer goed of is die persoon aan het leren. Zowel de dunne als de dikkere mensen proberen het beste met hun paard voor te hebben (tenminste dat neem ik aan) .En als je geen commentaar wilt geen fotos plaatsen.

Verder zijn de meeste die rijden dus "normaal" ga elke week mee naar wedstrijden om voor te lezen en te groomen. Nou komen daar ook wat gezettere vrouwen die daar ook mee doen. En valt het mij wel op dat die veel netter rijden in vergelijking met de "normalere" ruiter die denkt huppa trekken aan dat bit aan de teugel en hup sporen erin (in de b). Dan zie ik liever die gezettere vrouwen rijden die denken aan hun paard. Dat wil niet zeggen dat alle gezettere mensen ook zo netjes rijden hoor!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:49

Alles weer eens doorgeworsteld...... Pfffff........ Tjah, van mij ook geen foto's op HAW Wel in mijn vaste HK topics, omdat ik weet dat ik daar met respect wordt behandeld..... Ook dan zal er heus wel eens kritiek zijn, maar dan op een normale en opbouwende manier. In die HAW topic komen mij iets te veel azijnpissers die niets beters te doen hebben dan anderen tot op de schoenveters af te branden.... Erg jammer..........

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:53

BitchyWitchy schreef:
Alles weer eens doorgeworsteld...... Pfffff........ Tjah, van mij ook geen foto's op HAW Wel in mijn vaste HK topics, omdat ik weet dat ik daar met respect wordt behandeld..... Ook dan zal er heus wel eens kritiek zijn, maar dan op een normale en opbouwende manier. In die HAW topic komen mij iets te veel azijnpissers die niets beters te doen hebben dan anderen tot op de schoenveters af te branden.... Erg jammer..........

doen wij ook hoor enne te gek onderschrift!!!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:54

Chevano schreef:
Nou komen daar ook wat gezettere vrouwen die daar ook mee doen. En valt het mij wel op dat die veel netter rijden in vergelijking met de "normalere" ruiter die denkt huppa trekken aan dat bit aan de teugel en hup sporen erin (in de b). Dan zie ik liever die gezettere vrouwen rijden die denken aan hun paard. Dat wil niet zeggen dat alle gezettere mensen ook zo netjes rijden hoor!!

Het valt je op dat dikke vrouwen netter rijden dan 'normale' ruiters? En dat normale ruiters terkken aan het bit en sporen erin rammen? En je ziet liever gezette vrouwen rijden want die denken aan hun paard? Maar je wil niet zeggen dat alle gezette mensen netjes rijden? Wat is nu je punt?

Met alle respect, maar als je zulke opmerkingen plaatst ben in imo net zo aanvallend en ongenuanceerd bezig als degene die ongenuanceerd commentaar op dikke ruiters leveren. Ik denk dat de opmerking die jij zo plaatst een goed voorbeeld is van hoe het een het ander uithaalt.... Want door jou opmerking zou de 'normale' ruiter zich namelijk heel goed 'in de grond gestamp' en 'aangevallen' kunnen voelen....

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:55

Jasmijn: Ja natuurlijk maar we hadden t nu over de wat zwaardere ik bedoel ik zie genoeg mensen die zich over dingen op HAW uitlaten terwijl ze waarschijnlijk niet de Geschiedenis erachter weten ..
En HAW is n natuurlijk ook bedoeld voor Commentaar maar waar wordt de grens getrokken tussen commentaar en beledingen ?

Edit : dit is bedoeld over de post die je tegen mij zei niet die van hierboven ter duidelijkheid.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:02

jasmijn78 schreef:
Chevano schreef:
Nou komen daar ook wat gezettere vrouwen die daar ook mee doen. En valt het mij wel op dat die veel netter rijden in vergelijking met de "normalere" ruiter die denkt huppa trekken aan dat bit aan de teugel en hup sporen erin (in de b). Dan zie ik liever die gezettere vrouwen rijden die denken aan hun paard. Dat wil niet zeggen dat alle gezettere mensen ook zo netjes rijden hoor!!

Het valt je op dat dikke vrouwen netter rijden dan 'normale' ruiters? En dat normale ruiters terkken aan het bit en sporen erin rammen? En je ziet liever gezette vrouwen rijden want die denken aan hun paard? Maar je wil niet zeggen dat alle gezette mensen netjes rijden? Wat is nu je punt?

Met alle respect, maar als je zulke opmerkingen plaatst ben in imo net zo aanvallend en ongenuanceerd bezig als degene die ongenuanceerd commentaar op dikke ruiters leveren. Ik denk dat de opmerking die jij zo plaatst een goed voorbeeld is van hoe het een het ander uithaalt.... Want door jou opmerking zou de 'normale' ruiter zich namelijk heel goed 'in de grond gestamp' en 'aangevallen' kunnen voelen....

punt is wel dat de'er meer 'normaal"geboude ruiters rijden dan gezetterder . dus dan val je dignen veel sneller op niet alleen als jury (wat ik ook doe) maar ook als je gaat kijken bij het inrijden. en neit alle gezetterder ruiters rijden goed net zoals niet alle "normale" ruiters goed rijden. Maar daarom hoeven de gezetterde ruiters niet alijd commentaa te krijgen over hun gewicht en zo als ze vragen om rijtechnische ideeën. Dat kan ook op een normale manier zoals je normaal tegen mensen praat en niet elke keer afgezeikt worden.
maar vind bokt niet alleen aanvallend over gezetterde ruiters ook als iemand nog op zijn shetje rijd die te lang is of als er 2 mensen op een sterke Haf zitten. zoveel onzin word er dan geroepen en gezegd is niet normaal. Terwijl deze mensen in het echt hun mond niet openen durven te doen (jawel achter iemand zijn rug) . Iedereen wil graag opbouwend commentaar daar is haw voor (ik vind het onzin want dan kan je beter fimpjes plaatsen ivm de momentopname). Moet dat ook gedaan worden en sommige bokkers kunnen niet normaal reargeren op zo'n topic en dat vind ik dus niet kunnen!!

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:06

Idd ^^
Sommige mensen overdrijven ook een beetje ..
Maar nog een keer waar wordt de grens getrokken tussen commentaar en Beledeging

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:07

Chevano schreef:
punt is wel dat de'er meer 'normaal"geboude ruiters rijden dan gezetterder . dus dan val je dignen veel sneller op niet alleen als jury (wat ik ook doe) maar ook als je gaat kijken bij het inrijden. en neit alle gezetterder ruiters rijden goed net zoals niet alle "normale" ruiters goed rijden.

Kijk nou nog eens goed naar hoe jij je opmerking hebt verwoord? Hoe denk jij dat anderen jou opmerking interpreteren?

Chevano schreef:
Moet dat ook gedaan worden en sommige bokkers kunnen niet normaal reargeren op zo'n topic en dat vind ik dus niet kunnen!!

Als jij graag zelf 'normale' reacties wil ontvangen, zend dan zelf ook 'normale' reacties uit.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:10

Ik heb dus wel foto's geplaatst, meerdere keren en eigenlijk nooit rottig commentaar gehad. Ik denk namelijk dat lengte een heel stuk meespeelt. Zodra je een stuk langer bent dan gemiddeld én aan de zware kant, is het voor het zicht een heel ander verhaal dan als je én kort bent én stevig terwijl die persoon bij lange na niet weegt wat ik doe.

En inderdaad, ik heb paarden uitgekozen die mij (en mijn 1.96 lange man) ook wel kunnen hebben als het goed is. Overigens heeft één van mijn paarden KS en toen ik daarmee in de kliniek liep heb ik het gevraagd en neem van mij aan dat deze arts nooit een blad voor zijn mond neemt en dus echt eerlijk is, en die zei: Tien kilo afvallen maakt geen enkel verschil uit voor de belasting op een paardenrug, zorg maar dat je vloeiend in de beweging meegaat, dan maakt t geen zier uit! Oh ja en altijd, echt altijd vanaf een opstapje opstappen maar goed dat zou iedereen moeten doen!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:11

ik schrijf zoals ik het in mijn hoofd heb en wil niemand daar mee beledigen daarom geef ik ook nooit commentaar op haw dus als je je aangesproken voelt is dat niet mijn bedoeiling en geef altijd eerlijke commentaar . en het is net hoe je het leest zeg maar. en daarmee bedoel ik dat als ik nu met jouw een normaal gesprek zou voeren van vrouw tot vrouw jij mij wel begrepen had. schrijven veroorzaakt heel wat commotie terwijl dit niet altijd de bedoeiling is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:13

daffodil schreef:
Ik heb dus wel foto's geplaatst, meerdere keren en eigenlijk nooit rottig commentaar gehad. Ik denk namelijk dat lengte een heel stuk meespeelt. Zodra je een stuk langer bent dan gemiddeld én aan de zware kant, is het voor het zicht een heel ander verhaal dan als je én kort bent én stevig terwijl die persoon bij lange na niet weegt wat ik doe.

En inderdaad, ik heb paarden uitgekozen die mij (en mijn 1.96 lange man) ook wel kunnen hebben als het goed is. Overigens heeft één van mijn paarden KS en toen ik daarmee in de kliniek liep heb ik het gevraagd en neem van mij aan dat deze arts nooit een blad voor zijn mond neemt en dus echt eerlijk is, en die zei: Tien kilo afvallen maakt geen enkel verschil uit voor de belasting op een paardenrug, zorg maar dat je vloeiend in de beweging meegaat, dan maakt t geen zier uit! Oh ja en altijd, echt altijd vanaf een opstapje opstappen maar goed dat zou iedereen moeten doen!

Dan zou je in een HAW topic alsnog worden afgezeken want dan is die DA slecht of die DA wil je gewoon niet kwetsen...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:14

Chevano schreef:
Verder zijn de meeste die rijden dus "normaal" ga elke week mee naar wedstrijden om voor te lezen en te groomen. Nou komen daar ook wat gezettere vrouwen die daar ook mee doen. En valt het mij wel op dat die veel netter rijden in vergelijking met de "normalere" ruiter die denkt huppa trekken aan dat bit aan de teugel en hup sporen erin (in de b). Dan zie ik liever die gezettere vrouwen rijden die denken aan hun paard. Dat wil niet zeggen dat alle gezettere mensen ook zo netjes rijden hoor!!

Sorry hoor , maar dit vind ik net zo goed een vooroordeel .
Zoals je het nu stelt lijkt het wel alsof je vindt dat normale ruiters dan maar sneller met hun sporen prikken en aan de teugels sjorren en dat gezette mensen dat juist niet doen?

Je zet er wel extra bij dat het niet wil zeggen dat alle gezettere mensen zo rijden, maar tegelijkertijd zeg je dat juist wel dus. Wat wil je nou precies naar voren brengen.

Wat is je mening dan bijvoorbeeld over iemand die NIET gezet is, maar WEL op een te kleine (lichte) pony zit? Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:18

Zwerte schreef:
daffodil schreef:

Dan zou je in een HAW topic alsnog worden afgezeken want dan is die DA slecht of die DA wil je gewoon niet kwetsen...

Nou ik heb t nog niet meegemaakt......wil best binnenkort eens foto's plaatsen bij wijze van proef hoor! Moet alleen eerst mijn eigen rug het weer doen ,ben even uitgeschakeld....

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:19

Chevano schreef:
ik schrijf zoals ik het in mijn hoofd heb en wil niemand daar mee beledigen daarom geef ik ook nooit commentaar op haw dus als je je aangesproken voelt is dat niet mijn bedoeiling en geef altijd eerlijke commentaar

Jou opmerking was heel ongenuanceerd en zou heel gemakkelijk aanvallend opgevat kunnen worden. Nu haal je daar als 'excuus' voor aan dat jij alles opschrijft zoals je het in je hoofd hebt en dat je altijd zo eerlijk commentaar geeft. Maar zou jij zo'n 'excuus' accepteren van iemand als die iets ongenuanceerds zou roepen over jou gewicht? En dat alle dikke ruiters schoppen en trekken? Volgens mij niet. Daarom kom jij imo bijzonder hypocriet over. Eerst klagen over dat er zoveel bokkers niet normaal kunnen reageren en dan vervolgens er een compleet ongenuanceerde aanvallende opmerking eruit gooien.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb het over deze opmerking:

Chevano schreef:

Echt, verbeter de wereld begin bij jezelf....

Chevano schreef:
schrijven veroorzaakt heel wat commotie terwijl dit niet altijd de bedoeiling is.

Als je dat werkelijk vind, wees dan ook wat coulanter als anderen richting jou of andere gezette bokkers wat ongenuanceerd uit de hoek komen. Misschien hebben ze daar wel een net zo goed 'excuus' voor als jij.