Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:23

Toch is het niet heel raar Amanda dat men het er over heeft.
Ik heb pas een UN gehad want ik was niet netjes geweest in een nieuws bericht over een tobber te paard... wat ik dus echt niet verwacht had. Had naar mijn idee geen rare dingen gezegd.
Hier gaat het over een mening over het bijzetten van paint en dat is een OW.
Maar het topic van een paar dagen terug waar boeren voor van alles worden uitgemaakt daar komt alleen een hulk. Wat naar mijn idee echt onbeschoft was wat daar gezegd was.

Van waar dat verschil?
Bekende personen zijn sancties, onbekende niet?
Waar zit de grens?
Die is heel vaak erg onduidelijk.... de ene keer weet je, of denk je iig op/over de grens te zittten en hoor je niks, terwijl je het dan niet erg had gevonden als er een un/ow kwam.
De andere keer krijg je een waarschuwing en heb je zoiets van Verward Komkommertijd? Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:26

Ilzas, je krijgt straks als ik even wat meer tijd hebt een pb van me, betreffende je OW die je eerder gekregen hebt. Een topic is niet de zaak om dat te bespreken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:27

Ilzas schreef:
Dat doe je toch ook niet op een verjaardag waar mensen gezellig zitten te babbelen? Meteen met een hamer slaan van: ehhh, daar ging het niet over, het ging hier over: ....

Klopt, maar de doorsnee verjaardag heeft geen 90.000 mensen op bezoek Knipoog
En nee, dat is niet om een beetje de gek te steken met jouw opmerking want ik snap je punt heel goed. Maar je beseft soms niet wat de reikwijdte is van Bokt. Zo heb ik al jaren een site waar ik foto's en dingen op zet, en dat is nooit een probleem. Maar toen ik een keer een topic aanmaakte op Bokt was ik binnen een kwartier (!!!) door mijn dataverkeer heen, zoveel mensen kijken er dan. Ik schrok me kapot! Je beseft soms niet hoe enorm groot het is, hoeveel invloed het heeft, hoe het door werkelijk iedereen gelezen wordt.

En daardoor, hoe jammer dat ook is, zijn de regels voor een gewoon sociaal contact van samen aan de bar of op een verjaardag kletsen, niet meer genoeg, zeker niet aan de openbare kant (de voorpagina, de informatieve topics). In de huiskamer is het iets minder, daar is off-topic gaan bijvoorbeeld geen probleem, maar ook daar moet je beseffen dat je werkgever, je familie, je stalhouder en de persoon waar je ruzie mee hebt gewoon meelezen. En dat is soms heel lastig.

Je hebt dus zeker gelijk als je vindt dat de regels op Bokt veel strenger zijn dan in normaal sociaal contact - maar dat komt dus omdat de situatie ook anders is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:27

Dat zei ik....
Soms zit je op je OW te wachten,omdat je van jezelf wist dat het misschien een tikkie te ver ging...en dan komt er niks.
En andersom dus ook....
Hoe zit dat?

Nog een rare vraag he....jullie zeggen dat jullie naar de productiviteit van een mod kijken,kijken jullie ook naar de hoeveelheid uitgedeelde OW's en ban's ?
Is er een minimum/maximum aan?
(zomaar nieuwschierigheid hoor Lachen )

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:33

Neonlight schreef:
Ilzas, je krijgt straks als ik even wat meer tijd hebt een pb van me, betreffende je OW die je eerder gekregen hebt. Een topic is niet de zaak om dat te bespreken.

nee ilzas een topic is niet de plaats om een eerder verkregen Ow te bespreken, foei Koe , weet je toch!

Heb je lekker wat aan, uitleg achteraf, als ze dat nou eens meteen doen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:35

Deze uitleg staat ook gewoon onder de gestuurde OW. Dus dat is niet achteraf en niets nieuws Lachen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:38

Hihi, ja, dat als je als Moderator te weinig OW's uitdeelt, je er uit vliegt!

@Shadow: dat begrijp ik ook wel. Heel goed zelfs. Zo hou ik altijd terdege rekening met wat ik zeg over anderen en ik gebruik ook standaard de Boktnaam van mensen, ook al ken ik hun echte naam. Zelfs al staat die in hun profiel.

Maar er is ook zoiets als "hoge bomen", mensen als Anky en Coby, tsja, daar wordt nu eenmaal over gepraat en niet alleen maar positief. En dat brengt hun functie van profruiter nu ook eenmaal met zich mee. Maxima moet ook niet miepen als men het heeft over de jurk die ze aan heeft... zo gaat dat nou eenmaal.

Ik ben ook niet zo'n fan van één bepaalde springruiter en daar zeg ik ook wel eens wat over. En daar krijg ik dan geen OW voor, dat vind ik dan weer een raar contrast. En over bepaalde personen in de sport heb ik ook nog wel wat "modder". En dat ga ik zeker niet op Bokt ga zetten (dit enkel als voorbeeld dat ik wel degelijk de reikwijdte van Bokt begrijp).

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:39

Nou bij mijn OW stond totaal geen uitleg, ja dat ik niet welkom was in dat topic en toen ik terug stuurde dat er toch geen besloten topics mochten bestaan kreeg ik niets terug? nou lekkere uitleg dan, ik noem dat gewoon de categorie: uitleggen wat in hun straatje past ja....kom op, zoiets is toch geen uitleg.
En Ilzas had dus als uitleg alleen gekregen: dat het respectloos was, nou dat is dus net zo'n zinloze uitleg aangezien een pony zo vastsnoeren pas respectloos is en daar mag dan niets over gezegd worden? je mag hier nooit gewoon je mening geven, zeker niet tegenover moderators heb ik het idee want dan beginnen ze meteen met van die bijdehandte opmerkingen als: eh off topic, ehh ik doe er een slotje op en dat zou jammer zijn voor de rest ( even op je schuld gevoel inspelen ) of: je kan dat aankaarten bij die en die, ik noem dat gewoon jufje of meestertje spelen terwijl het vaak totaal niet nodig en overbodig is. Haha! Dus.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:41

Citaat:
Ik heb pas een UN gehad want ik was niet netjes geweest in een nieuws bericht over een tobber te paard... wat ik dus echt niet verwacht had. Had naar mijn idee geen rare dingen gezegd.
Hier gaat het over een mening over het bijzetten van paint en dat is een OW.
Maar het topic van een paar dagen terug waar boeren voor van alles worden uitgemaakt daar komt alleen een hulk.

Wat is een UN?
Wat is een Hulk?

Is er in vredesnaam ergens een lijst met alle afkortingen? Zoals ook bv: HAW, PP, FZ (deze weet ik dan toevallig) want als ze zoiets neerzetten moet ik altijd weer gaan zoeken over welke topic ze het hebben! Een mooi lijstje naast mijn PC zou het een stuk makkelijker maken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:42

heeft dit niet te maken met gebrek aan communicatie?
Denk dat daar veel problemen door komen.

Mods die denken, zeik niet zo...is toch duidelijk, terwijl de gebruiker het niet duidelijk vindt.
Terug komen op iets, wat dan vervolgens vergeten wordt...
Dat soort dingen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:43

Een UN is een pb, een hulk is een moderatoropmerking in het groen.
Opmerkingen moeten ergens in de Help staan. En staan ook voor de forumnamen.

Llover: ook bij jou OW stond de uitleg dat je contact op kan nemen met de mod voor een nader gesprek. En verder staat er in de Help ook een hele uitleg: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_g ... ls_houd.3F

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:44

Amanda schreef:
Deze uitleg staat ook gewoon onder de gestuurde OW. Dus dat is niet achteraf en niets nieuws Lachen

Ik dacht dat we er niet over door mochten gaan? Maar goed, aangezien jij het doet:

In mijn geval dus niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:44

Ivonka schreef:
Wat is een UN?
Wat is een Hulk?

Is er in vredesnaam ergens een lijst met alle afkortingen? Zoals ook bv: HAW, PP, FZ (deze weet ik dan toevallig) want als ze zoiets neerzetten moet ik altijd weer gaan zoeken over welke topic ze het hebben! Een mooi lijstje naast mijn PC zou het een stuk makkelijker maken Bloos

Voor de afkortingen, zie: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Begri ... en_op_Bokt

UN is een User Note, of een sturende PB. Je krijgt zo'n berichtje als waarschuwing, maar het is nog geen officiële waarschuwing. Een beetje als een waarschuwing bij een verkeersovertreding - de volgende keer krijg je wel een bekeuring.

Een hulk is een moderator-mededeling in een topic, die wordt dan groen.
Moderatoropmerking:
Dat ziet er dan zo uit.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:51

Thanx Hilli, wordt het wat makkelijker meelezen voor mij;)

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:53

hihi schitterend een Hulk Nagelbijten / Gniffelen

Noemen ze dat alleen zo omdat het groen is of omdat je er bang van moet worden? Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:53

Ilzas schreef:
Dan verliep het gaandeweg off topic. Hetgeen voor mij gunstig was, want ik begrijp het nu beter. Maar jouw reactie bevestigd weer de stelling dat Bokt belachelijk streng wordt: het gaat een beetje off topic en er wordt meteen ingegrepen. Dat doe je toch ook niet op een verjaardag waar mensen gezellig zitten te babbelen? Meteen met een hamer slaan van: ehhh, daar ging het niet over, het ging hier over: ....
Je kunt een gesprek zich ook laten ontwikkelen...Hoeft echt niet altijd meteen fout te gaan als iets off topic gaat. Maar nogmaals: ook hier zie ik dus weer een voorbeeld in dat Bokt belachelijk streng wordt.

Hier ben ik het mee eens. Ik ben ooit eens bij een topic geweest waar iedereen verschrikkelijk veel lol had, het was wat off topic geraakt maar het verliep als een tierelier en iedereen had lol. Komt er een mod aan met een soort opmerking van: Ja dames jullie hebben aardig plezier gehad, bij deze een slotje. Dan denk ik: is het niet bedoeling om gewoon plezier hier te hebben. Echt lollige topics komen niet al te vaak voorbij. Moet dat dan? Vind het persoonlijk dan behoorlijk flauw.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:54

Amanda schreef:
Een UN is een pb, een hulk is een moderatoropmerking in het groen.
Opmerkingen moeten ergens in de Help staan. En staan ook voor de forumnamen.

Llover: ook bij jou OW stond de uitleg dat je contact op kan nemen met de mod voor een nader gesprek. En verder staat er in de Help ook een hele uitleg: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_g ... ls_houd.3F

ja en dan? 20 mailtjes over en weer terwijl ze je toch geen gelijk gaan geven want een moderator staat hoe dan ook in zijn/haar gelijk toch? of zijn er voorbeelden te noemen dat de OW's achteraf ingetrokken zijn? nee zeker? t leek mij nogal kansloos en zonde van mn energie..... Ach gut

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:56

Ilzas schreef:
Maar er is ook zoiets als "hoge bomen", mensen als Anky en Coby, tsja, daar wordt nu eenmaal over gepraat en niet alleen maar positief. En dat brengt hun functie van profruiter nu ook eenmaal met zich mee. Maxima moet ook niet miepen als men het heeft over de jurk die ze aan heeft... zo gaat dat nou eenmaal.

Dat is zeker waar, maar het blijft een beetje het zoeken naar de grens. Kritiek mag, maar al te heftige beschuldigingen gaan weer te ver. Dus het gaat soms ook om hoe je het verwoordt. Dat klinkt heel suf, maar dat geldt voor Maxima net zo goed. Zou je zeggen dat je de jurk niet mooi en te bloot vindt, is er niets aan de hand, maar als je er iets van maakt dat ze er uitziet als een prostitué... dan denk ik dat je een brief van de advocaat krijgt. (En dat kan ik me ook wel voorstellen.)

Dus ergens daartussen ligt een grens...
Het is dan ook zeker niet zo dat je niets mag zeggen over een topruiter. Maar de beschuldiging van dierenmishandeling is best een heftige, een stuk verregaander dan bijvoorbeeld zeggen dat je het er helemaal niet fijn uit vindt zien.

(Nogmaals een disclaimer: ik kan het alleen maar een beetje in algemene termen uitleggen. De precieze details, daar ben ik niet bij betrokken.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:58

Er worden wel degelijk OW's teruggedraaid. Maar OW's en terugdraaiingen, dat is iets tussen het moderator/bezwaarcommissieteam en de betrokkene, en niet voor heel bokt. We maken nooit de inhoud van OW's openbaar, we doen geen bokkers aan de schandpaal nagelen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:00

Ilzas en Llover; ik weet het fijne (gelukkig) niet van uitgedeelde OW’s e.d., maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat er op de vele posts die dagelijks geplaatst worden ook wel eens een (onbedoeld) foutje kan worden gemaakt. Moderators zijn immers ook maar mensen… Knipoog Als bokker kan je dan natuurlijk gewoon contact opnemen met de betreffende moderator en als je er zelfs dan nog niet uit zou komen, dan kan je eventueel ook nog contact opnemen met de bezwaarcommissie. En ja, daar wordt dan echt serieus naar gekeken en nee, dat is dus niet perse kansloos en zonde van je energie hoor.

Wat bokt betreft… Tsja, het is denk ik toch eigenlijk niet meer dan logisch dat je met meer dan 90.000 gebruikers ook meer regels nodig hebt. Dat is een van die dingen die imo gewoon gepaard gaan met de groei die bokt heeft gemaakt. Misschien heeft niet iedereen begrip voor bepaalde regels, maar het is op zoveel mensen gewoon niet mogelijk om het iedereen 100 % naar de zin te maken. Als ik alleen zie hoeveel gebruikers (zo ook jullie die dit lezen en ik zelf Haha! ) dagelijks toch weer inloggen en actief zijn, dan denk ik dat we bokt stiekem toch nog leuk genoeg vinden om die regels te accepteren en misschien zelfs te begrijpen als we proberen ze eens van uit een ander standpunt te bekijken. Want eerlijk is eerlijk; het is op de hoeveelheid gebruikers nog altijd een relatief kleine groep moderators (en andere kleurtjes Nagelbijten / Gniffelen ) die hard hun best doen om het leuk en gezellig te houden op bokt; iets waar ze vrijwillig heel veel tijd in steken omdat ze bokt zelf ook leuk vinden. OW’s e.d. uitdelen doen ze heus niet omdat ze dat zo leuk vinden, als dat zo zijn dan werden er wel veel meer OW’s, UN’s, bans en slotjes uitgedeeld… Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:01

Shadow0: jij verwoordt het een stuk beter dan ik Ja

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:04

Nou aangezien er een openbare lijst is met OW's. vindt ik ook dat er een openbare lijst moet komen met teruggedraaide OW's.
Als ik wel publiekelijk te kijk mag worden gezet met een OW en hij blijkt niet terecht, vind ik dat de betreffende Mod ook te kijk gezet mag worden.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:06

vikki schreef:
Ilzas en Llover; ik weet het fijne (gelukkig) niet van uitgedeelde OW’s e.d., maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat er op de vele posts die dagelijks geplaatst worden ook wel eens een (onbedoeld) foutje kan worden gemaakt. Moderators zijn immers ook maar mensen… Knipoog Als bokker kan je dan natuurlijk gewoon contact opnemen met de betreffende moderator en als je er zelfs dan nog niet uit zou komen, dan kan je eventueel ook nog contact opnemen met de bezwaarcommissie. En ja, daar wordt dan echt serieus naar gekeken en nee, dat is dus niet perse kansloos en zonde van je energie hoor.

Wat bokt betreft… Tsja, het is denk ik toch eigenlijk niet meer dan logisch dat je met meer dan 90.000 gebruikers ook meer regels nodig hebt. Dat is een van die dingen die imo gewoon gepaard gaan met de groei die bokt heeft gemaakt. Misschien heeft niet iedereen begrip voor bepaalde regels, maar het is op zoveel mensen gewoon niet mogelijk om het iedereen 100 % naar de zin te maken. Als ik alleen zie hoeveel gebruikers (zo ook jullie die dit lezen en ik zelf Haha! ) dagelijks toch weer inloggen en actief zijn, dan denk ik dat we bokt stiekem toch nog leuk genoeg vinden om die regels te accepteren en misschien zelfs te begrijpen als we proberen ze eens van uit een ander standpunt te bekijken. Want eerlijk is eerlijk; het is op de hoeveelheid gebruikers nog altijd een relatief kleine groep moderators (en andere kleurtjes Nagelbijten / Gniffelen ) die hard hun best doen om het leuk en gezellig te houden op bokt; iets waar ze vrijwillig heel veel tijd in steken omdat ze bokt zelf ook leuk vinden. OW’s e.d. uitdelen doen ze heus niet omdat ze dat zo leuk vinden, als dat zo zijn dan werden er wel veel meer OW’s, UN’s, bans en slotjes uitgedeeld… Haha!

Daar ben ik het best wel mee eens. Behalve dan met de "gratis" kwestie. Daar hebben we het een paar pagina's terug al uitgebreid over gehad.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:09

llzas, waar is de lijst met OW's dan? Lachen Ik ken alleen een lijst met bans, en ook daar wordt niets specifiek vermeld. Die lijst is er alleen om bokkers op de hoogte te houden, van als ze iemand ineens missen. Niet om mensen te kijk te zetten. Kijk maar bijvoorbeeld bij al die schaduwaccounts, als we mensen te kijk willen zetten zetten we er wel bij van wie dat schaduwaccount dan is. Knipoog

Bovendien, een OW wordt nooit door 1 mod gegeven, don't shoot the messanger. Knipoog Een OW wordt door het team besproken of het wel een OW is, en komt dus altijd van een groep moderators af.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:11

Ilzas; volgens mij is die lijst toch alleen van OW's die tot een ban (al dan tijdelijk of permanent) hebben geleid? Misschien is die lijst wel bedoeld zodat we kunnen zien of iemand een ban heeft en we (al dan tijdelijk of permanent) dus misschien via een andere weg contact op moeten nemen met een eventueel bokt vriendinnetje of vriendje Lachen Het zal iig zeker niet bedoeld zijn om mensen "te kijk te zetten" Lachen