runningkawa schreef:(ongeveer met grote neon borden)

Ik blijf het een moeilijk onderwerp vinden.
Waar zit het verschil tussen groep en groep?
Waarom is het de ene keer wel oke en de andere keer niet?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:(ongeveer met grote neon borden)
maikeltje schreef:En wie bedoel je daarmee barbara?![]()
![]()
![]()
Barbara_m schreef:Nou mag ik niemand persoonlijk aanvallen, maar misschien wel een groep over 1 kam scheren... Wel vaak dezelfde types die overdreven vaak aan het relschoppen zijn.
maikeltje schreef:Alleen zie ik nergens persoonlijke aanvallen in de zin van namen vermeld staan?
maikeltje schreef:Ik voel me dan ook niet zo snel aangevallen (uitzonderingen daargelaten, maar dan is het voor mij gewoon een principekwestie)
Barmat schreef:Barbara_m schreef:Nou mag ik niemand persoonlijk aanvallen, maar misschien wel een groep over 1 kam scheren... Wel vaak dezelfde types die overdreven vaak aan het relschoppen zijn.
Kijk, en dat vind JIJ weer
Bovendien doe je nu precies hetgene waarom TS haar topic heeft geopend... een groep veroordelen en beoordelen naar jouw goeddunken.
En wat is overdreven relschoppen? Pittige discussies vind ik juist wel prettig, het toont dat we allemaal menselijk zijn en allemaal een eigen idee hebben en vormen over bepaalde onderwerpen.
Maar wat jij nu doet, noem ik toch wel degelijk een aanval op een groep (= groep bokkers die in jouw ogen overdreven vaak relschoppen)
Ik zou zeggen - laten we het beestje gewoon bij de naam noemen en verklaar je nader
Of is dit nu juist hetgeen waar TS het over heeft - groepen beschuldigen mag, maar zodra het over individuen gaat, houdt een ieder wijselijk de mond
superwoman schreef:maikeltje schreef:Ik voel me dan ook niet zo snel aangevallen (uitzonderingen daargelaten, maar dan is het voor mij gewoon een principekwestie)
Ik denk dat dát voor ons allemaal geldt.
Het princiepe waar de ts het over heeft en ik het mee eens ben is:
Waarom mag je niet zeggen dat "truus" een oplichtster is (door het readen), maar
Readers zijn oplichters mag wel (terwijl gertje en hans ook readers zijn)
Imo is het heel anders als je zegt sommige readers.
atuurlijkN kunnen 2 ""vechtende" bokkers daar ook genoeg mee, maar die kunnen overal wel wat mee toch?
Barmat schreef:Barbara_m schreef:Nou mag ik niemand persoonlijk aanvallen, maar misschien wel een groep over 1 kam scheren... Wel vaak dezelfde types die overdreven vaak aan het relschoppen zijn.
Kijk, en dat vind JIJ weer
Bovendien doe je nu precies hetgene waarom TS haar topic heeft geopend... een groep veroordelen en beoordelen naar jouw goeddunken.
En wat is overdreven relschoppen? Pittige discussies vind ik juist wel prettig, het toont dat we allemaal menselijk zijn en allemaal een eigen idee hebben en vormen over bepaalde onderwerpen.
Maar wat jij nu doet, noem ik toch wel degelijk een aanval op een groep (= groep bokkers die in jouw ogen overdreven vaak relschoppen)
Ik zou zeggen - laten we het beestje gewoon bij de naam noemen en verklaar je nader
Of is dit nu juist hetgeen waar TS het over heeft - groepen beschuldigen mag, maar zodra het over individuen gaat, houdt een ieder wijselijk de mond
Barmat schreef:Nogal kinderachtig Barbara_m, want je wekt wel de illusie dat je het over een bepaalde groep hebt (en voor jezelf heb je al besloten wie daar in thuishoren) maar je weigert beestjes bij de naam te noemen.
Zeg dan in eerste instantie niks, dan steken onder water te geven door te zeggen "er is een groep bokkers die overdreven rellen"
superwoman schreef:Barmat schreef:Nogal kinderachtig Barbara_m, want je wekt wel de illusie dat je het over een bepaalde groep hebt (en voor jezelf heb je al besloten wie daar in thuishoren) maar je weigert beestjes bij de naam te noemen.
Zeg dan in eerste instantie niks, dan steken onder water te geven door te zeggen "er is een groep bokkers die overdreven rellen"
Ik heb met zoiets echt geen moeite hoor.
Beesje hoeft niet bij de naam genoemd te worden![]()
Als zij iemand een relschopper vind, dan mag dat. Echter wanneer ze zegt dat truusje een
relschopper is gaat dat te ver. En als ze zegt sommige bokkers, dan mag zij dat best vinden,denken
en schrijven. Als iedereen slim is voelt niemand zich aangesproken en gaat niemand daarop om als zijn de "slachtoffer". Dan doe je het echt zelf vind ik.
Echter alle bokkers, das wat anders
maikeltje schreef:Als ze zegt "Truusje is een relschopper" en het IS ook werkelijk zo dat Truusje de sfeer voor veel bokkers verpest, dan vind ik eigenlijk dat dat best gezegd mag worden![]()
Dat gebeurt toch in het werkelijke leven ook?bukt zich vast voor de stroom commentaar![]()