[Dienstmededeling] Bokkers van Toen besloten forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Re: [Dienstmededeling] Bokkers van Toen besloten forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:38

Wat ik gewoon jammer vind, is dat ik nog niet één fatsoenlijk argument heb gehoord waarom dat forum besloten moet zijn.
Dingen bespreken die niet voor de ogen van de buurman/ baas of wie dan ook bestemd zijn, die zet je gewoon niet op het wereld wijde web, bespreek ze via de mail of zoiets.
Reacties in jullie topic als "wie was Dorine?" , waarom zouden de nieuwe bokkers niet mogen weten hoe iedereen toendertijd zo met haar heeft meegeleeft, acties op touw werden gezet en haar een onvergetelijke dag is bezorgd, lijkt mij juist alleen maar een goede manier om de gedachte aan haar levend te houden..
En ik vind het wel heel makkelijk om al de argumenten tégen een besloten forum af te doen als jaloezie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:10

luxje schreef:
Dingen bespreken die niet voor de ogen van de buurman/ baas of wie dan ook bestemd zijn, die zet je gewoon niet op het wereld wijde web, bespreek ze via de mail of zoiets.

Daar noem je volgens mij juist een reden waarom het /wel/ besloten kan zijn. Lachen Waarom moet dat per se via mail, en niet via een besloten forum?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:14

Shadow0 schreef:
luxje schreef:

Daar noem je volgens mij juist een reden waarom het /wel/ besloten kan zijn. Lachen Waarom moet dat per se via mail, en niet via een besloten forum?

waarom zouden alleen de bokkers die al langer lid zijn een besloten stukje moeten krijgen om zulke dingen te kunnen bespreken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:52

Het is niet gezegd dat alleen de BvT dat krijgen. Op dit moment wel, het is tenslotte een proef, maar wie weet hoe het verder loopt?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:01

Zover ik het begreep, krijgen zij een stukje omdat ze BvT-er zijn, nu wij daar onze vraagtekens bijzetten, komen ze met argumenten als "dan kan mijn baas niet meelezen"
Ik hoef geen besloten forum om dingen neer te zetten die een ander niet mag lezen, daar heb ik de mail, msn of de PB-knop voor Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:01

Shadow0 schreef:
Het is niet gezegd dat alleen de BvT dat krijgen. Op dit moment wel, het is tenslotte een proef, maar wie weet hoe het verder loopt?

Als er dan toch besloten fora komen, prima. Maar dan wel met een aanmeldselectie die het voor alle bokkers mogelijk maakt om lid te worden. Niet bepaalde users een voorkeursbehandeling geven.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:06

tja, dan is het niet langer besloten Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:08

Ik snap het wel hoor, de bokkers van toen willen het sfeertje nog een beetje terug van toen het nog niet zo groot was. Ook is het inderdaad een makkelijke plek als je niet wil dat iedereen het leest.

Ik ben zelf officieel wel een bokker van toen, maar kom er eigenlijk zelden tot nooit...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:08

En daarom zie ik sowieso het nut niet in van besloten fora in zijn algemeenheid. Clown Je kunt niet om die voorkeursbehandeling heen.

Een redelijke (in mijn ogen) selectie zou het berichtenaantal op bepaalde fora kunnen zijn. Mensen die alleen op Bokt komen voor de roddel & achterklap (bb) kunnen daar niet meteen bij.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:16

Ann schreef:
En daarom zie ik sowieso het nut niet in van besloten fora in zijn algemeenheid. Clown Je kunt niet om die voorkeursbehandeling heen.

Een redelijke (in mijn ogen) selectie zou het berichtenaantal op bepaalde fora kunnen zijn. Mensen die alleen op Bokt komen voor de roddel & achterklap (bb) kunnen daar niet meteen bij.

dat gaat niet werken, er zijn veel * nieuwe* bokkers, die vreselijk veel berichten hebben, sommige in korte tijd vergaard, dus dan moet je ook weer gaan kijken naar wat voor berichten ze dan hebben geplaatst enz enz, werkt dus niet.

en of je het nou voorkeursbehandeling kunt noemen? dat gaat alleen op als men dus zich achtergesteld/jaloers voelt.. en dat lijkt er nu wel aardig op, en dat snap ik werkelijk niet. is het nou zo moeilijk te begrijpen dat een bepaalde groep gewoon * oud bokt* wil bokken? met mensen uit dezelfde tijd, nostalgie? zodra daar nieuwe, jonge bokkers tussen komen, is dat weg.. lijkt me logisch. als er gewoon alleen gelezen werd door niet BVT'ers, of iig minimaal tussen gepost, was er nu helemaal geen kwestie van besloten geweest, het is nu besloten, omdat het praktisch geen BVT meer was.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:28

En daar komt weer het tegenargument dat de rest "dus wel jaloers zal zijn"
Internet is vrij toegankelijk, bokt is vrij toegankelijk.
wil je niet dat dingen meegelezen worden door anderen, gooi ze dan niet het web op
en komt er een reactie in jouw topic waarvan je niet gediend bent, dan is de TeM knop toch snel ingedrukt? of een mod gePB'd

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:36

luxje schreef:
wil je niet dat dingen meegelezen worden door anderen, gooi ze dan niet het web op
en komt er een reactie in jouw topic waarvan je niet gediend bent, dan is de TeM knop toch snel ingedrukt? of een mod gePB'd

ik zeg niet, "zal dus wel jaloers zijn", ik vraag me alleen dan wel af, wat voor sommige dan het probleem nu is? en als je het voorkeursbehandeling noemt, voel je jezelf toch achtergesteld? of niet dan...

voor hun is het zo mooi opgelost, kunnen schrijven wat ze zelf graag willen en niemand die er last van heeft, en op hun beurt hebben ze geen last van continue dezelfde vragen, van mensen die net koud 6 mnd op bokt zitten enz.
het is het BVT topic, je blijft aan het temmen, als iedereen daar dus kan posten, dan is het toch geen BVT meer? misschien willen ze wel een open subforum maken * vraag het aan en praat met de BVT* Haha! Haha!

enne bokt is vrij toegankelijk? ja voor 99 % dus, sinds nu, en dat mag het beheer toch helemaal zelf bepalen, bokkers zijn nog altijd te gast en hebben zich ook een keer zonder gemier en gezeur neer te leggen bij bepaalde keuzes.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:36

Als je naar een adultsite wilt, moet je ook aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo zijn er ook besloten fora waar je je als buitenstaander helemaal niet kunt registreren. Dar hoor ik je ook niet over mekkeren Knipoog
Ik ben er zelfs van overtuigd dat, als het BvT forum al besloten was geweest op het moment dta de grootste mieperds hier zich aangemeld hadden, dat we ze helemaal niet gehoord hadden, dan was het een gegeven geweest.
En jullie kunnen je in alle bochten draaien en het ontkennen, maar ik ben er van overtuigd dat het idd pure afgunst en nieuwsgierigheid is dat de latere bokkers op hun achterste benen gaan staan.
Jammer genoeg zijn er altijd een paar bokkers van toen, die dat echt zijn, en toch buiten de boot vallen, maar ik denk dat dat haast niet te voorkomen is.....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:39

Als je kijkt naar waar ik nu post word ik zeker weten overal uit gegooid, zitten namelijk weinig nuttige paardenposts bij. Voornaamste reden? Dat ik alle vragen in 3,5 jaar al voorbij heb zien komen, mijn verhaal al 5x eerder heb verteld en als ik het dan weer opnieuw typ voel ik me net iemand die aandacht tekort heeft door steeds hetzelfde te vertellen Haha!
En dan kan ik wel gaan posten bij berichten die me niet interesseren of waar ik geen verstand van heb maar dat is zo doelloos Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:40

Billy schreef:
...En jullie kunnen je in alle bochten draaien en het ontkennen, maar ik ben er van overtuigd dat het idd pure afgunst en nieuwsgierigheid is dat de latere bokkers op hun achterste benen gaan staan...

Maak ervan wat je wilt, ik weet zelf wel beter. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:10

Billy schreef:
Als je naar een adultsite wilt, moet je ook aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo zijn er ook besloten fora waar je je als buitenstaander helemaal niet kunt registreren. Dar hoor ik je ook niet over mekkeren Knipoog
Ik ben er zelfs van overtuigd dat, als het BvT forum al besloten was geweest op het moment dta de grootste mieperds hier zich aangemeld hadden, dat we ze helemaal niet gehoord hadden, dan was het een gegeven geweest.
En jullie kunnen je in alle bochten draaien en het ontkennen, maar ik ben er van overtuigd dat het idd pure afgunst en nieuwsgierigheid is dat de latere bokkers op hun achterste benen gaan staan.
Jammer genoeg zijn er altijd een paar bokkers van toen, die dat echt zijn, en toch buiten de boot vallen, maar ik denk dat dat haast niet te voorkomen is.....

Fijn dat he overal zo van overtuigd bent. Je vergelijkt nogal wat onvergelijkbare zaken met elkaar.
Maar een ding moet ik in je voordeel zeggen, iemand die de "sfeer" zo fijn weet over te brengen als promoter, zal er zeker voor zorgen dat niet alle circa 3000 bvters zich geroepen voelen om lid te worden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:16

Dat was ook mijn gedachte. Clown
Als de toon van Billy haar berichten representatief is voor de sfeer van het BvT forum, ben ik alles behalve jaloers. Maar goed, zoiets kan ik me niet voorstellen...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:18

Wat is er onvergelijkbaar?
Het gaat erom dat elk forum, eklke website, bepaalde regels heeft.
Door die site te bezoeken, stem je in met die regels. Worden de regels tussendoor veranderd, dan kan dat in je voordeel zijn, dan is het mooi, in je nadeel, dan baal je, en soms gelden bepaalde dingen niet voor jou. Dan kun je of je vreselijk druk maken, of je kunt je er niks van aantrekken. Het is een keuze die je maakt.
Verder heb ik me nergens opgeworpen als promotor, ik heb geen idee waar je dat vandaan hebt. Ik ben gewoon een van de vele BvTers, net als jij Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:22

luxje schreef:

Bokt is niet geheel vrij toegankelijk. Het is het beheer dat uiteindelijk bepaalt wie of wat er gebruik van mag maken. Zo mogen alleen geregistreerde leden berichten plaatsen of bepaalde delen lezen. En is het plaatsen op de niet-paardenfora alleen voor leden die 25 nuttige posts hebben.

Citaat:

Waarom? Er zit, wat mij betreft, wel een verschil in of iets door 50.000 (of potentieel iedereen) gelezen wordt, of dat het wat beslotener is. Ik denk dat het niet een 'alles-of-niets'-verhaal hoeft te zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:26

Ik heb het je al eerder gevraagd, Shadow0. Maar wat is in jouw ogen dan een redelijk selectie criteria bij besloten fora? Wat geeft iemand wel of niet het recht om lid te worden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:56

Oh ja, da's waar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen hele concrete ideeen over heb. Het zou of een combinatie kunnen zijn van tijd en aantal posts, in combinatie met goed gedrag. (Er was een poos geleden een voorstel over zo'n groep, ik weet niet meer van wie, maar het had zeker goede punten.)

Een andere methode zou kunnen zijn om pas op aanvraag en met een introductie mensen lid te maken. Ook dat maakt de sfeer al veel minder anoniem.

Verder heb ik er nog niet zo heel erg over nagedacht.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:01

Een soort van motivatie waarom je lid wilt worden, dus dat iedereen van voor een bepaalde datum automatisch lid is (ik noem maar wat, kan ook in geval van andere besloten fora om bepaalde berichtenaantallen gaan natuurlijk), en de rest zich kan aanmelden, maar daar even een korte motivatie bij moet zetten, en dat aan de hand daarvan wordt besloten of diegene erbij kan. En je er dus ook net zo vrolijk mensen weer uit kan gooien als ze daar niks anders doen dan mensen irriteren Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:05

Shadow0 schreef:
...Het zou of een combinatie kunnen zijn van tijd en aantal posts, in combinatie met goed gedrag. (Er was een poos geleden een voorstel over zo'n groep, ik weet niet meer van wie, maar het had zeker goede punten.)
Lijkt me redelijk, iedereen heeft zo een kans om lid te worden.

Citaat:
Een andere methode zou kunnen zijn om pas op aanvraag en met een introductie mensen lid te maken. Ook dat maakt de sfeer al veel minder anoniem...
Het vriendjuhs & vriendinnetjuhs idee. Niet mee eens, niet objectief genoeg naar mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:19

Eerder zag ik de optie voorbij komen om de rest van bokt af te sluiten voor de BvT groep. Vind dat nog niet eens zo'n slecht idee, want het bokt van nu vinden ze toch niks. Ik vraag me wel af hoeveel er voor het besloten clubje kiezen als dat betekent dat de rest niet meer toegankelijk is. Waar moet je dan mekkeren en zaniken? Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:20

In BvT Haha!