oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:13

Heike schreef:

Enne Prima, ik zal vlot toegeven als ik fout zit. En ben dan ook bereid het gegeven slotje te verwijderen. Maar kom dat met goede redenen.

Het gaat om een OW. Dit komt nav een paar pagina's terug. Ik krijg nul op het verzoek tot antwoord van ene Fairy die dat uitdeelde, en geen reactie terug van mickey. Als je goed leest wat ik schreef en als je goed leest waarom het uitgedeeld wordt (en als je sommige mensen in dit topic een beetje kent (over hoe ze zijn)), dan weet je dat het onterecht is! Neem de moeite zou ik zeggen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:16

Is 'hoe ze zijn' een geldig excuus? Daarbij is het in jouw ogen onterecht maar misschien niet in de ogen van een groot deel van de anderen.
Als jij het een vindt, en ik het andere, wie heeft er dan gelijk?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:18

kijk en daar gaat het nou mis.......

Onterecht of niet, men heeft zich erbij neer te leggen......... en waar gaat het nou helemaal om... een OW !!! tjeus de wereld vergaat, poster is failliet door de grote bekeuring....... kom nou joh.

Mods maken een beslissing over een gebeuren, en die beslissing staat.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:22

Probeer eens je mening te geven Shadow, in plaats van te zweven. Je hoeft je namelijk niet op te werpen als coach in gesprekken, dat vermoeit namelijk alleen maar. Bovendien gaat het niet om een excuus (maar om omstandigheden). Ook niet om gelijk hebben, maar om een rechtvaardiging van iets....zucht!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:38

@Ibbel... als ik het over toe staan heb dan bedoel ik uiteraard topics waar moderators al van op de hoogte zijn! Ik verwacht niet dat moderators alle topics af struinen Knipoog

Heb jij een OW van Fairie gehad Prima? Afbeelding

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:42

Dat verwacht ik ook. Kijk dit topic van vorige maand vond ik wel amusant. De ene mod die het met de andere niet eens is over een OW waarschuwing aan ene Bas. Dit is zowaar om een nog belachelijkere reden waarom iemand een OW kreeg...:
viewtopic.php?f=25&t=624075&st=0&sk=t&sd=a&start=100

Ja orri, hoewel ik denk dat als Fairy het niet deed, mickey het wel gedaan zou hebben. Dat baart me dus zoveel zorgen....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:55

SuperPepeijn schreef:
Waarom zou een bokker gerust moeten zijn in hoe Tieneke (bijvoorbeeld hoor, want hetzelfde heb ik met meer dan de helft van de moddies) haar functie uitvoert, als zij haar niet eens kennen, laat staan vertrouwen of haar kennis kunnen waarderen?

In zo'n grote groep als bokt nu is, is het bijna onmogelijk om positief op te vallen. De mensen waarvan je de namen onthoud zijn meestal mensen die zich op een negatieve manier geprofileerd hebben Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:57

Citaat:
En daarom komen er zoveel regels op Bokt: omdat de gebruikers zelf geen maat kunnen houden.

Lips are sealed

Ik snap niet dat Bas een OW heeft gekregen voor zijn bijdrage in dat topic. Ik kan niks aan zijn taalgebruik ontdekken dat dat zou moeten verklaren? Daarentegen vind ik anderen heel erg raar reageren in dat topic op een persoonlijk vlak.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:01

Beste Prima,
Okee ik ga je proberen uit te leggen wat je in mijn ogen verkeerd deed in die betreffende post. Je vergelijkt het temgedrag met het kliksysteem in Duitsland gedurende de periode 1933-1944. In deze tijd zijn door dat kliksysteem honderdduizenden mensen ter dood gebracht. Om dat te vergelijken met bokt en ook mijn persoontje gaat gewoon enkele stappen te ver. Nu nog steeds vind je het een prima vergelijking..... Ik heb een oom die in WO2 doodgeschoten is omdat ie verraden is.......Ik wens dan ook niet met zo'n verrader geassocieerd te worden.
Ik heb dit ook aangegeven en nog vind je dat je een treffende vergelijking hebt gemaakt.

Gezien je jonge leeftijd kun je misschien niet voelen wat je andere mensen met zo'n opmerking aandoet. Maar het is niet nodig en buiten alle proporties die vergelijking te maken.
Het gaat dus om deze post:

Prima schreef:
Ik vind het iets weghebben van verklikken. Een soort burgerwacht. Zulke ideeen werkten ook heel goed in duitsland, gedurende 1933 tot 1944. Het 1 leid tot het ander. Er worden mensen in het leven geroepen ala slimmerik, die er een sport van maken om mensen middels deze tools te narren. Ik wil er gif op in nemen dat je steeds dezelfde soort groepen ziet terugkomen in dat temgebeuren.
Moderators zijn zeker nodig, en soms strenge regels ook. Maar doorslaan naar het extreme...

edit: Misschien heb je het idd helemaal niet zo bedoeld maar zo is het wel door mij gelezen en opgevat.....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 29-08-06 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:04

@prima: dat topic stamt nog uit de tijd voordat Tieneke mod was Knipoog Ik vond het persoonlijk ook een belachelijke reden voor een ban, maar de betreffende user heeft al vaker OW's ontvangen en zocht in discussie's vaker de grenzen op. Ik kan me voorstellen dat er besloten wordt dat in sommige gevallen een opmerking (die voor gewoon bokt heel acceptabel is) voor het modteam net de druppel is.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:06

Ik heb ook eens een ow gehad omdat ik schreef dat een bekende nederlandse (die er nu niet meer is) het licht had gezien richting een aantal mensen die een bepaalde stroming volgen..... en vonden dat de gevestigde orde gewoon het licht nog niet had gezien......

kan ik heel moeilijk over doen, en het ontzettend onterecht vinden..... maar daar heb ik helemaal geen zin in, Ik accepteer dan gewoon de OW, want ik heb dat inderdaad getypt... en het was inderdaad een niet smakelijke vergelijking.

Tis maar net hoe je er zelf mee omgaat

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:09

Ook ik heb diverse OW's gehad omdat ik me niet al te fijn gedroeg op bokt. En ook die heb ik gewoon geaccepteerd. Net als die bekeuring voor het niet dragen van de autogordel vorige week.
Daarmee heb ik nog geen hekel aan politie en de mods.....zou ook erg kinderachtig zijn.

Heet gewoon de gevolgen dragen van je daden....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:27

Het probleem is heel simpel, wil je dat iedereen rekening met jou houdt of ben je bereid rekening met anderen te houden? Dat geldt als poster en als lezer.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:28

slimmerik schreef:
Beste Prima,
Okee ik ga je proberen uit te leggen wat je in mijn ogen verkeerd deed in die betreffende post. Je vergelijkt het temgedrag met het kliksysteem in Duitsland gedurende de periode 1933-1944. In deze tijd zijn door dat kliksysteem honderdduizenden mensen ter dood gebracht. Om dat te vergelijken met bokt en ook mijn persoontje gaat gewoon enkele stappen te ver. Nu nog steeds vind je het een prima vergelijking..... Ik heb een oom die in WO2 doodgeschoten is omdat ie verraden is.......Ik wens dan ook niet met zo'n verrader geassocieerd te worden.
Ik heb dit ook aangegeven en nog vind je dat je een treffende vergelijking hebt gemaakt.

Gezien je jonge leeftijd kun je misschien niet voelen wat je andere mensen met zo'n opmerking aandoet. Maar het is niet nodig en buiten alle proporties die vergelijking te maken.
Het gaat dus om deze post:

Prima schreef:
Ik vind het iets weghebben van verklikken. Een soort burgerwacht. Zulke ideeen werkten ook heel goed in duitsland, gedurende 1933 tot 1944. Het 1 leid tot het ander. Er worden mensen in het leven geroepen ala slimmerik, die er een sport van maken om mensen middels deze tools te narren. Ik wil er gif op in nemen dat je steeds dezelfde soort groepen ziet terugkomen in dat temgebeuren.
Moderators zijn zeker nodig, en soms strenge regels ook. Maar doorslaan naar het extreme...

Dus jij bent ook tegen elke vorm van een klik systeem. Maak er dan geen gebruik van!!!
Ik had ook cuba kunnen aanhalen, maar daar heeft niemand wat mee. Bovendien duik je de inhoud in, terwijl ik het slechts ter illustratie aangeef hoe een kliksysteem uit de hand loopt en mensen in een hoek duwt, die ze eigenlijk niet in willen. Fascisme bijvoorbeeld Knipoog.

En een kliksysteem is anders dan mensen verraden. Achter verraden hoeft niet persee een systeem te zitten. Bovendien zijn de meeste mensen om het leven gekomen door stelselmatig mensen te vervolgen op hun achtergrond, niet door een kliksysteem. Ga maar opzoeken op google, waar het kliksysteem voor werd gebruikt (in Duitsland), met name vóór de WOII. Met het kliksysteem werd namelijk met name sociaal wenselijk gedrag afgedwongen, zoals lidworden van Hitlerjügend, omgang met joden beperken, stimuleren om te sporten, enz enz enz. Dit kan 1 van de gevolg zijn van een totalitaire staat met een fascistische inslag.

Bovendien, als je al zo oud en wijs bent, dan hoef ik bovenstaande toch niet uit te kauwen voor je? Het is allemaal logisch nadenken imo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:33

Prima, door niet over een dictatoriaal regime te praten maar er specifiek WO II er bij te halen, geef je het bericht een bepaalde lading. Cuba is voor de meeste mensen veel meer een ver van mijn bed show dan WO II.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:38

Ach, ga toch weg er is hier toch niemand die de 2e WO meegemaakt heeft (oke, misschien een opa's broer van de vader van je tante ofzo). Zie ook totaal niet in waarom er zo nodig een taboe op moet zijn.

De vergelijking in het kliksysteem daar in tegen is juist zo treffend Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:42

SuperPepeijn schreef:
Ach, ga toch weg er is hier toch niemand die de 2e WO meegemaakt heeft (oke, misschien een opa's broer van de vader van je tante ofzo). Zie ook totaal niet in waarom er zo nodig een taboe op moet zijn.

De beste man waar je het nu over hebt is in 1829 geboren, die leefde echt niet meer toen WO II begon Bloos

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:42

Sommige vergelijkingen maak je gewoon niet SP. Dat heeft niets te maken met of je WO II hebt meegemaakt (mijn vader bv is ondergedoken geweest, dus ook voor mij is dat vrij dichtbij), maar gewoon met fatsoen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:43

SuperPepeijn schreef:

Omdat ik tweede generatie slachtoffer ben, en je zo niet groot gebracht wil zijn.

Ook de ietwat jingeren hebben de nare gevolgen van de oorlog bij zich.
Ik wil je wel eens uitleggen hoe het is om als dochter van een oorlogsslachtoffer je jeugd te hebben doorgebracht.

Geloof me daar hou je littekens aan over.

het spijt me dat ik zo fel reageer, maar dit gaat net een klein stapje te ver..
Daarbij wil ik een kanttekening plaatsen, dat temmen prima is als een topic ofzo fout staat, echter in persoonlijke vetes is het verstandiger om een Mod waar je goed mee door één deur kunt even te pb,en.
Is persoonlijker en het wordt vaak netter opgelost.(ervaring)

edit typfoutje
Laatst bijgewerkt door Echwel op 29-08-06 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:45

Ik vind het trouwens wel grappig dat het TEM systeem als kliksysteem wordt opgevat. De meeste meldingen gaan over te snel herplaatste advertenties en verkeerd geplaatste topics. Slecht een klein deel gaat over uit de hand gelopen discussies, scheldpartijen of andere ruzies.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:51

Citaat:
De beste man waar je het nu over hebt is in 1829 geboren, die leefde echt niet meer toen WO II begon
Smartass Tong uitsteken

Ibbel dat kan ik (en de rest van bokt) niet beoordelen omdat het klik... ehh sorry... TEMsysteem geheimpjes achter gesloten deuren plaatsvindt.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:53

Karl66 schreef:
Prima, door niet over een dictatoriaal regime te praten maar er specifiek WO II er bij te halen, geef je het bericht een bepaalde lading. Cuba is voor de meeste mensen veel meer een ver van mijn bed show dan WO II.

Je leest niet goed; waar haal ik de WOII erbij?!?!?! Begrijpend lezen, zonder meteen dingen te kaderen en ordenen is een deugd zo te zien. Bovendien beprekt dat je visie op dingen, omdat je al gelijk in de verkeerde richting zit te denken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:04

Ibbel schreef:
Ik vind het trouwens wel grappig dat het TEM systeem als kliksysteem wordt opgevat. De meeste meldingen gaan over te snel herplaatste advertenties en verkeerd geplaatste topics. Slecht een klein deel gaat over uit de hand gelopen discussies, scheldpartijen of andere ruzies.

Ik zou inderdaad bokt weleens 2 weken zonder temknop willen zien. Volgens mij hebben we dan of overspannen mods (omdat ze wanhopig proberen alle topics te blijven lezen) of een enorme chaos met ruzies, topics die helemaal nergens meer over gaan, verkeerd geplaatste en dubbele topics etc.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:09

Ik vind het WOII erbij halen ook ver gezocht.... Mijn oma heeft in Polen in een concentratie kamp gezeten tot haar 15de (toen was de oorlog afgelopen en werden ze bevrijd), al haar familie is in haar bijzijn afgeschoten bij aankomst in dit kamp op haar pleegbroer na. Ze heeft altijd een kamptrauma gehad, een grote angst voor dokters en wij mochten absoluut niet joods opgevoed worden want daar zou alleen maar narigheid van kunnen komen. Zij en haar familie waren verraden door hun buren. Van oorsprong was ze Hongaars, maar heeft er nooit meer een voet gezet.... Toch voel ik nergens in Prima's berichten een sneer richting de WOII? Ben ik nu zo ongevoelig, of zijn de anderen wellicht overgevoelig? Ik vind het wat vergezocht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:14

En dan durft Prima de mods te vragen zgn. fouten toe te geven....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 29-08-06 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt