enige toelichting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:17

Het lijkt het midden oosten wel Haha!

Omdat het verhaal twee kanten heeft en SA's niet zijn toegestaan, plaats ik het onderstaande bericht voor iemand. Mss dat het de discussie opzwengeld, maar ik hoop juist dat de dingen nu eens uitgepraat kunnen worden. En dat we, op welk forum dan ook, verder kunnen gaan met ons leven Clown Mijn wijze moeder zou zeggen: er is genoeg ruzie in de wereld Haha!

Citaat:
Hallo Bokkers,

Omdat bepaalde bokkers het erg waarderen dat deze zaak “van twee kanten” wordt belicht wilde ik graag nog even een paar dingen toelichten:

- Er wordt in dit topic veel gespeculeerd of de printscreens die van het modforum gehaald zijn nou juist het topje van de ijsberg zijn of dat er juist alleen de “allerergste” uitspraken uitgeselecteerd zijn. Als insider weet ik dat de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden ligt: de “hackers” hebben alleen dingen gekopieerd die gezegd zijn over de ontwikkeligen rondom het “Godse lekkere melige zuiplappen topic” (waar ze zelfs immers betrokken bij waren), op de rest van het modforum zijn zij niet geweest. Hoe daar over gebruikers gesproken wordt, weten dus alleen de mods zelf.
Anderzijds is het ook niet zo dat er expres de ergste uitspraken van het modforum zijn gehaald, om zo een eenzijdig beeld te geven. Dat er maar een paar printscreens zijn geplaatst, hangt samen met het feit dat de informatie door bokkers snel gelezen moest kunnen worden. Logisch gevolg hiervan is natuurlijk wel dat het een eenzijdig beeld geeft, ik ben dan ook de laatste om te zeggen dat er op het modforum alleen maar beledigd wordt.

Verder wordt de site www.fokt.nl regelmatig bekritiseerd hier. Deze mensen nodig ik uit om op www.fokt.nl ook hun mening te komen geven. Op fokt zitten nogal wat (wellicht terecht) permanent gebande mensen, die dientengevolge niet aan deze discussie op bokt kunnen deelnemen. Als je het niet eens bent met het beleid van fokt, is fokt er alleen maar mee gebaat dat iemand hier (onderbouwd) iets van zegt.
Ook wordt er “hier”veel gezegd dat men niet op fokt over bokt moet zeiken, men wil er immers niet meer komen. Vanuit mijn eigen ervaring kan ik dit wel uitleggen. Ik vind bokt het beste paardenforum in Nederland, er zijn nauwelijks vragen waar je geen antwoord op zult krijgen op www.bokt.nl. Bokt heeft imo ongelofelijk veel potentieel en mogelijkheden. Echter, met een deel het mod-en ban beleid ben ik het niet eens, dat is mijn kritiek op bokt. Dit betekent echter niet dat ik heel bokt niks vindt … (over deze discussie zal ik verder niet uitweiden want dat is een verhaal op zich).

Ik hoop dat de mods deze post laten staan, want deze is niet bedoeld om te rellen, maar alleen om een aantal dingen toe te lichten.

Groeten, een permanent geband iemand die anoniem wenst te blijven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:23

ik vind het een zeer duidelijke, ook zeker nuttige bijdrage.

en erg netjes ook!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:29

Slimmerik, dat ging over een persoonlijke ruzie, wat je op Fokt ff wilde uitvechten. Dat wil ik graag dat je dat via PB uitvecht....andere mensen hebben daar immers geen baat bij om daar bij te zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:39

De brief van die Fokker vind ik ook erg netjes en correct. En volgens mij moet de strijdbijl nu maar eens begraven worden. Tja en de discussie over het OW en banbeleid is nu al zo vaak gevoerd en zal zeker nog vaker gebeuren maar daar blijven de meningen sterk over verdeeld.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:51

Ik vind het niet netjes en correct. Geen spoor van schaamte over het inbreken op het account van iemand anders? Sorry, nee, mijn normen-en-waarden zijn anders. Dat het 'over hun eigen topic' ging, is natuurlijk een non-argument van de bovenste plank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:53

Wie zegt dat het van degene komt die een account gehackt heeft? Nogal een aanname!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:54

Of dit de "hackers" zelfs zijn of een ander persoon kan ik er niet uit opmaken.
Valt me inderdaad wel op dat er over gedaan wordt of het de normaalste zaak is van de wereld om met een gestolen password op een besloten gedeelte in te loggen.

De rest van het verhaal kan ik begrip voor opbrengen al zou ik er zelf ander mee omgaan.

Ik heb geen kritiek op het forum fokt, wel over het feit dat er daar mensen zijn die privemails en msnlogs neerzetten van moderators van bokt. How low can you go?

Maar goed, laten we discussie maar lekker op fokt laten en niet bokt hierdoor laten verpesten. Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:55

Daarbij is een permanente ban de ergste straf op bokt. Er is voor mij daarom geen reden waarom zo'n brief anoniem zou moeten zijn. Als je stoer genoeg bent om een account te hacken, moet je ook stoer genoeg zijn om je naam onder een toelichtingsbrief te zetten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:55

Ik krijg weer een opdracht Clown

Citaat:
OP bokt wordt nu gezegd dat ik de hacker was. Wil je er evne bij zetten dat ik niet degene was die het modforum gehackt heeft . En dat ik pindakaas ben. dankej alvast

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:56

Billy schreef:
Daarbij is een permanente ban de ergste straf op bokt. Er is voor mij daarom geen reden waarom zo'n brief anoniem zou moeten zijn. Als je stoer genoeg bent om een account te hacken, moet je ook stoer genoeg zijn om je naam onder een toelichtingsbrief te zetten

Ja, Billy dat doet ze. Dit was even ter voorkomen van een big rel.

Zij is stoer genoeg hoor Knipoog Zit daar maar niet over in. En NEE zij heeft niet het account gehackt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:57

Wat een verschil in schrijfstijl opeens Tong uitsteken
Als ik de berichten van Pindakaas terug lees, kon ze geen 2 zinnen schrijven zonder spelfouten. En nu deze supercorrecte brief?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:02

Keurig nette bijdrage van Pindakaas OK dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:04

Nogmaals, hoe wisten ze uberhaupt dat er iets op het modforum over het “Godse lekkere melige zuiplappen topic” stond? Lijkt me een speculatie en dus gewoon onzin. Het lijkt er meer op dat er gewoon gehackt is om de boel op stelten te zetten, en dan wordt er nu opeens een reden voor aangewezen Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:06

Cayenne schreef:
Nogmaals, hoe wisten ze uberhaupt dat er iets op het modforum over het “Godse lekkere melige zuiplappen topic” stond? Lijkt me een speculatie en dus gewoon onzin. Het lijkt er meer op dat er gewoon gehackt is om de boel op stelten te zetten, en dan wordt er nu opeens een reden voor aangewezen Haha!

Lijkt me niet zo moeilijk te raden nadat je dat topic hebt doorgelezen. Haha!

Maar een reden verzinnen voor zoiets heeft weinig zin, al helemaal niet voor het publiek maken van de "gehackte" pagina's. Voor zoiets is wat mij betreft geen geldige reden te verzinnen.
Het zegt alleen heel veel over de mensen die dat gedaan hebben.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:09

Van beide kanten zijn er dingen niet goed gegaan, dat is voor zover wel duidelijk... dus ThePast03 om daarover WEER te beginnen, lijkt me vrij nutteloos. Niet alleen een aantal mods zijn niet netjes geweest, ook een aantal gebruikers zijn niet netjes geweest. Denk dat ze beide zat hiervan zijn (sorry ik weet het) dus om nu als buitenstaanders telkens weer de discussie op te gaan starten is niet handig.

editje
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 08-08-06 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:10

ThePast03 schreef:
Of dit de "hackers" zelfs zijn of een ander persoon kan ik er niet uit opmaken.
Valt me inderdaad wel op dat er over gedaan wordt of het de normaalste zaak is van de wereld om met een gestolen password op een besloten gedeelte in te loggen.

De rest van het verhaal kan ik begrip voor opbrengen al zou ik er zelf ander mee omgaan.

Ik heb geen kritiek op het forum fokt, wel over het feit dat er daar mensen zijn die privemails en msnlogs neerzetten van moderators van bokt. How low can you go?

Maar goed, laten we discussie maar lekker op fokt laten en niet bokt hierdoor laten verpesten. Knipoog

ThePast03 mag ik je er even op wijzen, dat het password niet gestolen was, doch simpelweg geraden.
Zo simpel was het password van Anya dus, niet erg slim denk ik.

Dus je zet hier iets neer wat niet klopt, jammer hoor Clown

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:14

Cayenne schreef:
Nogmaals, hoe wisten ze uberhaupt dat er iets op het modforum over het “Godse lekkere melige zuiplappen topic” stond?

Als er geband wordt weet je dat dat eerst besproken wordt op MP. Dus zo vreemd is dat niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:24

geral schreef:
ThePast03 mag ik je er even op wijzen, dat het password niet gestolen was, doch simpelweg geraden.
Zo simpel was het password van Anya dus, niet erg slim denk ik.

Maakt dat uit? Is het in orde om een fiets mee te nemen die niet op slot staat? Is het prima om een portemonnee uit de kleedkamer te halen? Is het ok om een slot open te breken met een paperclip, want iedereen heeft tenslotte paperclips?

De mensen die het wachtwoord geraden hebben, hebben doelbewust geprobeerd om op een plek te komen waarvan ze weten dat ze er niet horen te komen. Dat is verkeerd, en daar is niets redelijks aan.
Vervolgens hebben ze deze informatie naar buiten gebracht. Ook daar is maar weinig redelijks aan.

Ook snap ik niet wat een brief van mensen die al tijden niet meer op Bokt zijn, nog hier te zoeken heeft? Wat is daar redelijk aan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:25

dat ben ik zeker met Shadow eens............ was inderdaad absoluut niet netjes........ als ze ingebroken hadden op het ministerie van justitie en daar de onderlinge mail hadden "gestolen" hadden ze een klein, ieniemienie probleempke gehad Haha! Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:28

KiWiKo schreef:
dat ben ik zeker met Shadow eens............ was inderdaad absoluut niet netjes........ als ze ingebroken hadden op het ministerie van justitie en daar de onderlinge mail hadden "gestolen" hadden ze een klein, ieniemienie probleempke gehad Haha! Haha!

En justitie zou ook op z'n donder hebben gekregen Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:28

Nee hoor, dan had Donner het zoveelste probleem gehad Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:29

Ach als er maar een pispaaltje is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:31

Precies, zo werkt het toch overal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:31

LuvdaTossa schreef:
KiWiKo schreef:

En justitie zou ook op z'n donder hebben gekregen Haha! Haha! Haha!

Een enigszins vergelijkbare situatie heeft Tonino de kop gekost Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:32

En met het kabinet.. gaat het toch net zo?