Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muurp schreef:rien10 schreef:Nou, dat vraag ik me dus oprecht af Muurp.
Foto's zijn wel confronterend en soms moet je iemand echt flink confronteren met de feiten.
Bijvoorbeeld een ram die gedood is door een wolf. "Rammen beschermen de kudde" Nou, niet dus.
Bijvoorbeeld een wolf die over een hek springt. "Wolven springen niet over een hek dat xxx hoog is". Nou, wel dus.
Daar ga je nu aan voorbij, wanneer de boel in spoilers geplaatst wordt.
En dat vraag ik me dan weer af
Want ik wil wel leren over de wolf, over wat er nodig is, wat helpt om hem buiten te houden. Maar ik heb daar geen bloederige foto's voor nodig.
Maar misschien zit het dan in de intentie. Mijn intentie van het topic lezen is mijn kennis vergroten. Zoals ik het hier lees (even invullend) zitten er veel mensen in dat topic die als doel hebben om te laten zien hoe groot het probleem is.
Zelfde topic, andere mindset. Daar gaat het dan ook mis.
DuoPenotti schreef:Nee want blijkbaar zien mensen de ernst niet in wat er dagelijks gebeurt.
Want dan word er over kampen gesproken.
Maar hoe kan dat dan?
Als we allemaal onze weidedieren, dus ook paarden willen beschermen, hier op bokt een gezamenlijke liefde.
Hoe kan het dan dat mensen nog steeds zeggen niks aan de hand?
dan kun je toch niet anders dan een foto van een uit elkaar getrokken pony tonen?
En zeggen, dit is er aan de hand!
Op links en spoilers word niet geklikt en gelezen blijkbaar ook niet.
Want er is niks aan de hand. Een bok houd de kudde wel veilig. Een groep paarden is wel veilig enz enz.
Dreamboy schreef:DuoPenooti, iedereen heeft zijn of haar eigen mening. Dat dat niet jouw mening is zal je toch echt moeten accepteren.
rien10 schreef:En klaar.
We gaan verder over foto's wel of niet in spoilers.
Dreamboy schreef:Branka en DuoPenotti kunnen jullie deze persoonlijke discussie aub prive voeren ipv hier?
BrankaZ schreef:rien10 schreef:En klaar.
We gaan verder over foto's wel of niet in spoilers.
Wat mij betreft prima, maar blijkbaar roept het topic waarin de spoilers moeten worden geplaatst wel stof voor een bredere discussie op.Dreamboy schreef:Branka en DuoPenotti kunnen jullie deze persoonlijke discussie aub prive voeren ipv hier?
Persoonlijk ben ik van de open discussie. Het wordt hier geschreven, dus reageer ik hier.
Net zoals ik een excuus via pb op een openlijke aanval op een forum ook weinig waard vind.
Maar daarmee ga ik volledig off topic en dat is duidelijk niet de bedoeling.
MarlindeRooz schreef:Toch stemt de grootste groep van NL geen BBB (om de wolf), praat niet mee in het wolf topic en zit niet in wolf fb-groepen.
Maar een heel forum moet voor een select groepje anti-wolf mensen wel hun regels aanpassen. Wie heeft er geen empathie dan?
Voor heel veel mensen is de wolf geen dagelijkse zorg.
Muurp schreef:DuoPenotti schreef:Nee want blijkbaar zien mensen de ernst niet in wat er dagelijks gebeurt.
Want dan word er over kampen gesproken.
Maar hoe kan dat dan?
Als we allemaal onze weidedieren, dus ook paarden willen beschermen, hier op bokt een gezamenlijke liefde.
Hoe kan het dan dat mensen nog steeds zeggen niks aan de hand?
dan kun je toch niet anders dan een foto van een uit elkaar getrokken pony tonen?
En zeggen, dit is er aan de hand!
Op links en spoilers word niet geklikt en gelezen blijkbaar ook niet.
Want er is niks aan de hand. Een bok houd de kudde wel veilig. Een groep paarden is wel veilig enz enz.
Nu vul jij in dat ik niet weet wat er gebeurt, niet heel netjes van je.
Ik weet dat wel degelijk wat er gebeurt. Ik zie het ook in mijn omgeving en ik sluit mijn ogen er niet voor. Ik vind het vreselijk en wil ook echt leren hoe hiermee om te gaan en hoe we ervoor kunnen zorgen dat dit stopt.
Maar dat zulke foto's niet van mijn netvlies gaan en ik er buikpijn van krijg moet ik dan maar voor lief nemen?
Janneke2 schreef:sterregoud schreef:Er is zoveel misinformatie. Een bioloog nota bene beweert dat een paar rammen bij je ooien zetten de dieren veilig houdt.
Graag goed lezen.
Zo stellig zei ik dit niet.
(Ik had het over tien ooien zonder ram - en dat dingen dan fout gaan, omdat je je dier niet als dier serieus neemt.
En in the olden days hadden schapen zowel rammen als herders....)
(En daarna is je tekst over laksheid, misinformatie etc wat wrang.)
Rien10 schreef:Svp verder in het wolven topic.
Dreamboy schreef:Discussie is prima maar met modder gooien naar elkaar niet.
DuoPenotti schreef:Ik had jou bij de post niet in gedachte, dus sorry als dat wel zo overkwam.
Was echt algemeen bedoeld dit antwoord.
mensen, algemeen, bokkers algemeen, zien de problemen niet, dagelijkse problemen.
En bokt staat overal hoog op google. Laat ze deze beelden maar wel zien, ja daar blijf ik bij.
Ik weet dat het niet gaat veranderen helaas. Maar dan hoef ik mijn mening niet te veranderen dat ik vind dat foto's meer kans geven op dat bewustzijn.
BrankaZ schreef:Dreamboy schreef:Discussie is prima maar met modder gooien naar elkaar niet.
Ehhh..... hier reageer ik wel op ondanks het off topic is. Want nergens wordt met modder gegooid. Niet door mij en m.i. ook niet door DuoPenotti. Ik vind het eerlijk gezegd dan ook erg onprettig dat dit argument voor de voeten wordt gegooid.
rien10 schreef:@Muurp Het zit in mijn brein, ik weet het. Maar foto's van de waarheid zijn toch nooit bedoeld om te shockeren? Die zijn er om de waarheid te laten zien.
Gemanipuleerd nieuws, dingen overdrijven, foto's in scene zetten; dat is er om te shockeren. (On)nieuws om het brengen van tig-berichten, dat is om te shockeren.
De mededeling: "er is een fietser aangereden" en daarbij een foto is toch niet om te shockeren, dat is om het nieuws te brengen.
Muurp schreef:DuoPenotti schreef:Ik had jou bij de post niet in gedachte, dus sorry als dat wel zo overkwam.
Was echt algemeen bedoeld dit antwoord.
mensen, algemeen, bokkers algemeen, zien de problemen niet, dagelijkse problemen.
En bokt staat overal hoog op google. Laat ze deze beelden maar wel zien, ja daar blijf ik bij.
Ik weet dat het niet gaat veranderen helaas. Maar dan hoef ik mijn mening niet te veranderen dat ik vind dat foto's meer kans geven op dat bewustzijn.
Kan gebeuren.
Je hoeft je mening ook niet te veranderen, maar ik ben wel benieuwd of je snapt waarom ik er bijv. neutraal in sta. Ja, er moet meer awareness komen, maar mensen shockeren is in mijn ogen ook niet de oplossing. Ik klik persoonlijk eerder weg dan dat ik actie ga ondernemen.
Is dat struisvogelpolitiek? Misschien deels. Maar ik wil veel liever weten wát ik kan doen dan wat er al gebeurt is, is in mijn ogen veel waardevoller.
rien10 schreef:En "er is een fietser aangereden. Helaas heeft het slachtoffer een open beenbreuk"
Die foto ook niet.....??
mmm, ik zie je punt.
Muurp schreef:rien10 schreef:@Muurp Het zit in mijn brein, ik weet het. Maar foto's van de waarheid zijn toch nooit bedoeld om te shockeren? Die zijn er om de waarheid te laten zien.
Gemanipuleerd nieuws, dingen overdrijven, foto's in scene zetten; dat is er om te shockeren. (On)nieuws om het brengen van tig-berichten, dat is om te shockeren.
De mededeling: "er is een fietser aangereden" en daarbij een foto is toch niet om te shockeren, dat is om het nieuws te brengen.
Je laatste zin is precies de nuance.
Want bij dat bericht plaats je geen foto van degene die daar half onder de auto ligt te creperen...
Daar zit voor mij het verschil tussen informeren en shockeren.