Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:52

karuna schreef:
Ik zou het voor mijn eigen berichten jammer vinden als deze zouden verdwijnen of anoniem gemaakt. Ik vind teruglezen daarvan soms leuk. Maak dan anoniem mogelijk voor mensen die daarom vragen en houdt de rest intact.

Van bepaalde topics zoals de IM topic, en topic van Polie en Hercule zou dat voor mij ook gelden. Is zo dierbaar en op de sterfdag lees ik altijd beiden topics tetug met de fijne reacties van mede bokkers.

Avalanche

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:55

Denk dat er heel veel is wat super fijn is om nog terug te kunnen lezen, en om die reden is het ook zo fijn dat dit een forum is :)

Ik wil later het topic van Madame ook terug kunnen lezen :j

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:05

In dat geval zou er toch een subforum kunnen komen die “gouden oude topics” bevat. Wil je na 3 jaar niet dat een topic verdwijnt, dan kun je die nomineren voor dat subforum. Aangezien per subforum aangezet kan worden of topics automatisch na een x aantal jaar gearchiveerd worden of niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:05

Je zou dan iets moeten hebben als "anoniem/onzichtbaar voor de buitenwereld, na te lezen/bekijken voor de TS" moeten hebben. Dan kun je dierbare topics in elk geval zelf nog zien.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:12

Alles staat en valt dus in feite met als de gebruikers zélf topics kunnen archiveren waarbij ze het zelf wel nog kunnen teruglezen dan heb je het 'probleem' opgelost. Zoals je op FB posts op 'alleen ik' kunt zetten.

Waarbij bokt beheer er dan voor zou kunnen kiezen alle niet-paardgerelateerde topics sowieso allemaal na 5 jaar oid te archiveren. En dan zou je mogelijk zélfs nog ervoor kunnen zorgen dat de TS van zo'n topic zijn of haar eigen topic áltijd nog kan inzien in de archieven.

Nu ik erover nadenk, bij privé-topics-achter-de-schermen die door mods zijn geopend, word je, als je afscheid neemt als mod en ik dacht ook als er nieuwe mods aantreden, gevraagd of die topics weggesluisd moeten worden naar een archiefplek waar alleen beheer dan nog bij kan.
Zodat nieuwe mods die niet zien.

Interessant wel eigenlijk, dat mods dus meer privacy aangeboden krijgen...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:18

Ibbel schreef:
Alles staat en valt dus in feite met als de gebruikers zélf topics kunnen archiveren waarbij ze het zelf wel nog kunnen teruglezen dan heb je het 'probleem' opgelost. Zoals je op FB posts op 'alleen ik' kunt zetten.

Waarbij bokt beheer er dan voor zou kunnen kiezen alle niet-paardgerelateerde topics sowieso allemaal na 5 jaar oid te archiveren. En dan zou je mogelijk zélfs nog ervoor kunnen zorgen dat de TS van zo'n topic zijn of haar eigen topic áltijd nog kan inzien in de archieven.

Zelf archiveren is niet echt een toegevoegde waarde, dan blijven nog steeds oude topics staan waarvan de TS al lang niet meer op Bokt komt. Ik zou gewoon automatisch archiveren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:23

pien_2010 schreef:
karuna schreef:
Ik zou het voor mijn eigen berichten jammer vinden als deze zouden verdwijnen of anoniem gemaakt. Ik vind teruglezen daarvan soms leuk. Maak dan anoniem mogelijk voor mensen die daarom vragen en houdt de rest intact.

Van bepaalde topics zoals de IM topic, en topic van Polie en Hercule zou dat voor mij ook gelden. Is zo dierbaar en op de sterfdag lees ik altijd beiden topics tetug met de fijne reacties van mede bokkers.

En als er nou eens een optie komt om die topics als PDF te downloaden? :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:25

Hilli schreef:
Je zou dan iets moeten hebben als "anoniem/onzichtbaar voor de buitenwereld, na te lezen/bekijken voor de TS" moeten hebben. Dan kun je dierbare topics in elk geval zelf nog zien.

precies dit zat ik te denken :j
Dat alleen de bokkers in een oud topic kunnen kijken als ze er zelf ook ingeschreven hebben.

Maar dat is misschien te moeiijk te maken en kunnen ze de tijd beter in flarum steken.
Al ben ik wel benieuwd wat daar met de eigen topics/berichten mogelijk gaat zijn

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:27

Daphara schreef:
Zelf archiveren is niet echt een toegevoegde waarde, dan blijven nog steeds oude topics staan waarvan de TS al lang niet meer op Bokt komt. Ik zou gewoon automatisch archiveren.

Is dat erg? Als iemand besluit niet meer op bokt te komen dan die bij vertrek toch sowieso alles archiveren (of laten anonimiseren)?
Of je kunt na een jaar afwezigheid van gebruikers als bokt alles automatisch archiveren.

Ik proef nogal wat behoefte aan eigen regie, dus zelf archiveren zou daar absoluut aan meehelpen. Voor mijn part dat je zelf na 1 jaar al kunt archiveren, en dat het automatisch na 5 jaar gebeurt. Die eigen regio en dat eigen beheer, dat is het grote pijnpunt. Verwijderen mag niet, nou, sta dan archiveren toe. Hoe moeilijk kan het zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:29

En informatieve topics? Want de informatie kan wel outdated zijn, maar geeft je ook een blik in hoe de zaken door de tijd heen zijn veranderd :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:31

@Ibbel: die drijfveer snap ik als kwantiteit de drijfveer voor (het beleid van) het beheer is. Het enige wat je daar als gebruikers tegen kunt doen is overigens geen kwantiteit meer toevoegen. Zonder (nieuwe) posts geen (nieuwe) inkomsten ;-)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:35

Avalanche81 schreef:
En informatieve topics? Want de informatie kan wel outdated zijn, maar geeft je ook een blik in hoe de zaken door de tijd heen zijn veranderd :)

Maar of iets is veranderd is ook maar wat iemand zelf zo vind.

Euh hoe leg ik dat uit...

Ik lees vaak, ja maar vroeger stonden ze in stands en zelden buiten.
Dus die van mij heeft het al goed met een box en 1 uur buiten.

En dan denk ik, mijn vroeger (ik ben 47) was waar ik heb gereden al geen stand en stonden paarden dagelijks in de wei, ook in de winter.
Voor mij is er dus eigenlijk weinig veranderd wat dat betreft.

Dus hoe waardevol is zo'n topic dan?

En dat zal vast zo op meer vlakken zijn.
Nederland is klein, maar kijk ik hier in het zuiden dan was er al een wereld van verschil of men NKB of NBVR reed.
Laat staan noord west oost zuid Nederland.
Dus hoe het vroeger ging was erg plaatselijk, en nog steeds.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:35

Ibbel schreef:

Nee, ik vind dat daarmee niet alles is op gelost, daarmee gaat nog steeds mogelijk heel veel kennis en geschiedenis verloren.

Citaat:
Interessant wel eigenlijk, dat mods dus meer privacy aangeboden krijgen...

Ik weet zeker dat ik dat aspect wel eens heb aangekaart (en zelfs wel meer dan eens,) dat het nogal ongebalanceerd is dat het team een Bokt krijgt dat een stuk aangenamer is dan het 'open' Bokt. Maar ik geloof dat het team toen niet zo open stond voor die visie. :=

Dat gaat trouwens niet alleen om privacy achteraf, het is ook privacy ter plekke, en een stuk minder gebruikers die zomaar je topic binnenvallen om een partij onbehoorlijk te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:38

Ibbel schreef:
Ik proef nogal wat behoefte aan eigen regie, dus zelf archiveren zou daar absoluut aan meehelpen.

Wat zou 'archiveren' precies inhouden?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:40

Voor mij zou archiveren betekenen niet zichtbaar meer voor andere, alleen voor hoofdmods en beheer.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:41

DuoPenotti schreef:
Voor mij zou archiveren betekenen niet zichtbaar meer voor andere, alleen voor hoofdmods en beheer.

En jezelf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:45

Mijzelf zou mogen, hoeft niet eens.
Van mij mag het zelfs verwijderd worden, maar dat gaat nooit gebeuren want dat gaat het aantal berichten omlaag in totaal en dat wil het beheer nooit.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:46

moyra schreef:
Slechts openingspost gelezen maar mijn eerste ingeving is dat dit komt dankzij het kapot modderen met een beleid waarin je alleen maar oen ah en wat schattig mag plaatsen.
Weinig vermaak aan dus vandaag de dag (en nee ik vind iemand de grond in boren zeker geen vermaak maar bokt is pak hem beet 10 jaar geleden een beleid aangegaan die het leuke van bokt afgehaald heeft).
En de users die mij regelmatig een glimlach op het gezicht brachten zijn vakkundig verbannen dankzij dit beleid.

Er was toen een ander forum opgericht, ook een soort paardenforum maar ik ben de naam even kwijt. :o
Daar zaten ook veel bokkers die (permanent) geband waren van bokt.
Dat liep toentertijd heel goed, maar ik heb geen idee meer of dat nog bestaat.
Er werden daar ook allemaal grappen gemaakt over bokt, ik heb toen wel eens meegelezen op dat forum.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:52

Barbet schreef:
moyra schreef:
Slechts openingspost gelezen maar mijn eerste ingeving is dat dit komt dankzij het kapot modderen met een beleid waarin je alleen maar oen ah en wat schattig mag plaatsen.
Weinig vermaak aan dus vandaag de dag (en nee ik vind iemand de grond in boren zeker geen vermaak maar bokt is pak hem beet 10 jaar geleden een beleid aangegaan die het leuke van bokt afgehaald heeft).
En de users die mij regelmatig een glimlach op het gezicht brachten zijn vakkundig verbannen dankzij dit beleid.

Er was toen een ander forum opgericht, ook een soort paardenforum maar ik ben de naam even kwijt. :o
Daar zaten ook veel bokkers die (permanent) geband waren van bokt.
Dat liep toentertijd heel goed, maar ik heb geen idee meer of dat nog bestaat.
Er werden daar ook allemaal grappen gemaakt over bokt, ik heb toen wel eens meegelezen op dat forum.

poetsplaats? :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:12

Poetsplaats is opgeheven.
Beheer werd overgenomen en het nieuwe beheer heeft nooit wat opgepakt oid waardoor dat forum een stille dood is gestorven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:15

Is het ook niet opgeheven na/door het overlijden van Papagroom?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:28

Hilli schreef:
Zolang het verdienmodel van Bokt over kwantiteit en niet over kwaliteit gaat, begrijp ik de keuze om terughoudend te zijn met verwijderen of mogelijkheden daartoe. Daar is het beleid op gebaseerd.

... en zo ontstaan complottheorieen en verdachtmakingen.
En het heeft effect. Het wordt her en der herhaald en voor je het weet is het een levende legende die nooit ontkracht kan worden, en waarin er ook nooit een eind bereikt kan worden. Wat er ook aangepast wordt - totdat Bokt een versie een soort 4chan is, kun je altijd wel iets bedenken, hoe redelijk men ook probeert hier een weg in te vinden.
(Maar 4chan, voor de goede orde, is niet echt een sociale constructieve plek. En daarnaast bestaat het dus al en hoeft Bokt dat niet te worden.)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:33

Een kern van waarheid lijkt er toch wel in te zitten.

DuoPenotti schreef:
En dan gooi ik flarum ff op google. Omdat ik daar weinig van weet.
Kom ik deze tegen met een post van Luceos.
Die dan meteen beschrijft waarom de berichten moeten blijven staan: Sinds kort werk ik ook aan een hostingdienst voor Flarum genaamd Blomstra samen met een paar heel ervaren mensen, waaronder de eigenaar van Bokt met zijn honderd miljoen posts.

https://flarum.nl/d/3-even-voorstellen-ja-toch

Ja dat verdwijnt als ze zeggen alleen de laatste 2 jaar zijn nog zichtbaar.
Dan kom je dus bij de kern uit waarom alles blijft zoals het is denk ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:36

Jaja. Dus Luceos helpt bokt (tegen betaling) naar Flarum te migreren, zodat-ie daarna nog meer aan bokt kan verdienen door het te hosten op Blomstra? Dat heet belangenverstrengeling, toch?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:37

BartvB schreef:
Wat wel belangrijk is om daarbij in het oog te houden is dat Bokt geen Facebook of Instagram is. Facebook zal het niet uitmaken wat jij op hun platform verwijderd, zij gebruiken wat jij plaatst en wat jij leest om een profiel op te bouwen en dat profiel verkopen ze. Dat is een heel ander businessmodel.

In dat geval: leg in het perspectief van deze opmerking van Bart eens uit hoe het businessmodel van Bokt wél werkt.

@Shadow0: ik geloof er niet in dat mijn aanname aanzet tot welk complotmodel dan ook, maar als jij vindt dat die potentie er wél is onderbouw dan in elk geval je antwoord, zodat ik kan zien dat ik ongelijk heb en er dus een ander belang aan de hoeveelheid berichten cq. de volledigheid ervan hangt.