[***] schreef:Nog iets wat ik me afvraag, stel dat het onmogelijke waar zou worden en er topics/posts verwijderd kunnen worden ... wat gebeurd er als een post van jou gequote is? Blijft die dan gewoon staan? Of kan die quote eruit gehaald worden? (en ja, dan heb je gaten, maar ik vraag het me gewoon af).
In de huidige techniek is een quote een deel van de post van degene die het daadwerkelijke bericht plaatst. Dus als ik jou quote, staat die quote in mijn post en kun je daar niets aan veranderen. Zou je je eigen post kunnen verwijderen, dan blijft die in de quote dus staan. Het enige wat een quote is, is een specifieke opmaak van tekst die tussen quote-tags staat. (net als dat alles wat tussen B-tags staat vetgedrukt wordt) Dat is ook vrij simpel te laten zien, ik kan je namelijk alles laten zeggen wat ik wil in quotes.
[***] schreef:Hoi, dit is een quote van iets wat ik helemaal niet gezegd heb
Ik weet niet of PHPBB daar tegenwoordig iets voor biedt, ben er al wat jaartjes uit, maar er zal waarschijnlijk iets gemaakt moeten worden wat dit mogelijk maakt.
Remark schreef:Daarnaast vind ik ook wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Dus als je dingen op het internet zet die achteraf misschien niet zo slim waren, had je in eerste instantie maar beter na moeten denken.
Ondanks dat ik geen voorstander ben, vind ik dit ook wel weer wat kort door de bocht. Iedereen doet wel eens iets waarvan de gevolgen uiteindelijk anders of groter blijken te zijn dan je vooraf in kon schatten. Als je dan gaat denken aan dingen als pesterijen, zwartmaken of stalking, niet ongewoon met gegevens die op internet terecht gekomen zijn, kun je niet zeggen "dan had je maar beter na moeten denken".
BartVB schreef:Maar in het kader van constructief meedenken; zou het onbeperkt kunnen wijzigen van berichten een oplossing zijn voor jullie? Dan heb je zelf de controle, hebben wij minder werk en met een beetje geluk blijven de discussies dan intact omdat je zelf een naam of gênante uitspraak kan verwijderen. Dat is (denk ik

) technisch wel te realiseren in niet bizar veel tijd.
Is dat niet simpelweg een kwestie van de editing time aanpassen, kwestie van een paar minuten? Of is Bokt zo omgebouwd dat veel standaardfeatures niet of anders werken?
Ben overigens alleen bang dat je er niet veel mee opschiet wat betreft de mensen die alles uit jaar x willen verwijderen. Die zullen alles editen naar streepjes denk ik zo. Zet er een beperking op (editen kan, maar maximaal 50% van een bericht) en beide 'kampen' zijn ontevreden: de ene omdat berichten gewijzigd kunnen worden en topics onleesbaar worden, de andere omdat ze nog steeds niet alles weg kunnen halen.