Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwerte schreef:@murthul: Ik reageer met die laatste alinea op de quote, Een reactie van een mod die aangeeft dat kritiek op het beleid goed is maar kritiek op de uitvoering niet.
Want idd, de rest van dit topic geeft wel ruimte voor discussie en is imo ook zeker een constructieve discussie. Ik kan echter slecht tegen monddood maken en wat ik heb gequote was imo precies dat...
Verder weinig te zeggen, behalve dat ik het wel jammer vind dat ik geen reactie krijg op mijn vraag over de reden achter de privacyregel. Dat de situatie van sammie verder niet besproken wordt kan ik wel begrijpen. Maar wellicht te offtopic en open ik nog een keer een apart topic daarvoor.
Edit: persoonlijke sneer verwijdert
xyzutu2 schreef:Dat als zwarte gebruikers niets van veranderingen merken er dus niets verander is, is toch niet helemaal waar?
Als er tegenwoordig meer direct per pb contact wordt gezocht met mensen die in topics over de schreef gaan, dan merk ik daar als andere gebruiker die verder nooit op FZ zit verder toch helemaal niets van?
Zo zijn er wel meer voorbeelden van te bedenken van dingen waar ik als normale gebruiker helemaal niets van meekrijg.
goldenarrow schreef:We proberen uiteraard zo min mogelijk slotjes te plaatsen, net zoals we ook liever geen berichten verwijderen. Wat je vaak ziet gebeuren is dat een topic inderdaad offtopic gaat. Als ik vanuit mezelf spreek kijk ik het vaak even aan. Vaak corrigeren jullie als gebruikers elkaar onderling en hoeft er niks te gebeuren. Soms gebeurt dat echter niet, waarna er vaak een (of meerdere) groene modopmerking(en) geplaatst wordt. Wanneer het topic dan op dezelfde voet doorgaat kan het zo zijn dat we inderdaad een slotje plaatsen en/of mensen via pb aanspreken op hun postgedrag.
Wat ook weleens gebeurt is dat een moderator die niet op dat forumonderdeel staat een gastslotje plaatst. Het topic gaat dan tijdelijk op slot. Dit is om ervoor te zorgen dat het topic niet (verder) ontspoort tot de mods van dat forum er naar kunnen kijken. Dit gebeurt eigenlijk alleen in uiterste gevallen. Soms is zo'n slotje dan terecht en hoort het topic inderdaad niet op het forum thuis (om wat voor reden dan ook), maar vaak zie je dat het topic ook weer open gaat.
Maar dit zijn eigenlijk onze algemene richtlijnen waarbinnen we werken. Mocht je vragen hebben over een slotje, dan kan je het beste de moderator die het topic gesloten heeft even een pb doen. Die kunnen dan uitleggen wat hun beweegredenen zijn voor het sluiten van het topic.
Lente schreef:Ik heb jaren geleden al eens geopperd dat er een soort ombudsman moet komen. En nee dat is niet hetzelfde als de bezwaarcommissie.
Mensen moeten niet toegelaten worden tot het team 'omdat ze erin passen'. De relschoppers, de mensen die in dit forumdeel vrijwillig (!) en vol passie met suggesties komen, ook al zijn die niet altijd in de suiker gedoopt, dié moet je in je team krijgen! Dán kan je vooruit! Laat mensen suggesties aandragen voor nieuwe teamleden. Kies random (of juist niet random maar wat buiten jullie vijvertje ligt) 20 of 30 actieve gebruikers. Nodig ze uit om mee te denken. Laat ze roepen wat voor hen het plezier in het forum zou vergroten. Kies hoofdmods op basis van competenties en laat gebruikers meebeslissen.
Citaat:@Mars; ik zie zelf wel degelijk dat er dingen veranderd zijn in het modden ten opzichte van een aantal jaar terug. Dat jullie dat als zwarte bokkers niet merken is natuurlijk heel erg jammer en mede door dit topic zijn we wederom aan het kijken wat we kunnen veranderen.
Citaat:Ik vind het heel jammer dat je er zo over denkt. Je ideeen zijn zeker niet verkeerd, en zoals meermaals aangegeven; achter de schermen zijn we aan het kijken hoe we deze onvrede het beste op kunnen lossen, echter gaat zo’n beleidsverandering nooit over 1 nacht ijs. Dat er nu direct niets verandert wil absoluut niet zeggen dat jouw ideeen niet in het sjabloon zouden passen. Het lijkt me duidelijk dat we hiervoor een oplossing moeten vinden, slotjes zijn immers al jaren een punt op Bokt.
Citaat:Daardoor is en blijft het modereren bestaan uit heel veel schipperen. Heel erg afhankelijk van het specifieke forum, het specifieke onderwerp, de manier waarop gebruikers met elkaar omgaan in een topic, eerdere voorvallen.
Logisch is dan om het modereren niet teveel op te hangen aan regels, want die passen meestal niet op die exacte situatie. Als je echter afwijkt van wat je op een andere plaats hebt gedaan dan komen er klachten van gebruikers met 'meten met twee maten!!!'. Houd je wel een strakke lijn aan dan ben je te streng of te star.
Hilli schreef:Je kunt prima afspreken dat voor diensten-achtige topics (evt. zelfs met een ED-tag) op WN of welk subforum dan ook mogen staan en dat je die strenger volgt dan gewone topics. Voor de topics met een HK-tag binnen allerhande forumdelen geldt er immers ook een uitzondering, dus ik zie niet in waarom dat in ED-achtige topics niet kan.