tmr001 schreef:Ook ik vraag me oprecht af wat mensen drijft hun mening overal maar te spuien, ook op plekken waar het niet gewenst is. Er werd eerder gevraagd, wat voegen honderd pagina's aan felicitaties of ja en amen toe? Simpel, een goed gevoel voor de ts starter en het feit dat het best leuk is iemand anders zn goede gevoel te bevestigen (mits terecht). Niemand hier kan me wijs maken dat het geen goed gevoel geeft om leuke reacties te krijgen op iets wat je deelt en waar je trots op bent. Daarom heb ik al zeker 3 van mijn 35 hele posts in pakweg 2 jaar aan dit topic gewijd. Waarvan er al 1 is weggemodereerd trouwens zie ik nu. En daarom zou ik hier ook nooit een topic starten. Het interesseert me oprecht geen drol wat anderen ervan vinden en daarnaast heb ik niet het idee dat hier heel veel bijster nuttig advies wordt gegeven (medisch nakijken, bitloos rijden gaan, join-uppen en een band opbouwen. In ongeveer alle gevallen.). Gelukkig zijn er ook wel interessante, leerzame topics en vind ik het leuk om te lezen over andermans passie.
Het is geen rocket science om te bedenken wanneer iemand vooral iets wil showen (de itp subfora bijvoorbeeld), of wanneer iemand bewust om advies, mening en kritiek vraagt (exterieur / hengstkeuze of de rijtechnische fora). Ik denk overal ook het mijne van en snap heel weinig, maar zie op geen enkele manier de meerwaarde van het melden van die mening. Wie zit er op te wachten, behalve ik? Daarnaast zit er nog een verschil tussen hoe je het brengt zoals ook eerder aangegeven. Denk hierbij aan "zou ik zelf zo niet doen" (nou en) en "is het een idee om eens dit of dat te proberen?" (nee, maar toch bedankt).
@Ayasha - als reactie op mn weggemodereerde post over nadenken voor je wat post, ben ik oprecht nieuwsgierig naar wat jou na het wegklikken van 4 topics triggert om bij topic nummer 5 wel te reageren. Daarbij kan je me niet wijsmaken dat jij het niet leuk vind om leuke reacties te krijgen over bijvoorbeeld je (overigens zeer leuke) terroristenveulen. En dat je het niet irritant vind als mensen je keuze om het te fokken in twijfel trekken of je manier van opvoeden bekritiseren. Hebben ze immers geen klap mee te maken. Geen aanval, echt nieuwsgierig.
@Nayomie - in een geval dat het niks oplevert, maar ook niks toevoegt, wat doet jou dan de beslissing nemen om toch even te vermelden dat jij het niet zo zou doen? Terwijl je kennelijk wel weet dat het voor niemand iets bijdraagt, behalve voor jou? Is dat dan niet stiekem een heel klein jezelf even een beetje belangrijk voelen, en lekker ff een steekje onder water geven? Omdat het kan?
Als mijn intentie was mezelf belangrijk te voelen, had ik nooit een hele reutemeteut erachter gezet. Zoals ik ook al vermeldde, deels ook om in te haken op de voorgaande discussie die een pagina ervoor meende ik afspeelde.