Moderator verwijdert door haar geplaatste topics

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:01

Misschien moet ik toch maar voor mod solliciteren dan? Kan ik ook gaan gummen...

Er staat een opmerking van een andere bokker over mij dat ze liever had gehad dat een zelfmoordpoging was gelukt omdat ik haar kerst had verpest. En ondanks dat dat account geanonimiseerd is en ze onder een andere naam verder is gegaan staat die opmerking nog steeds op het wereldwijde web.

Opmerkingen over je eigen kunnen vind ik van een ander kaliber en als ze inderdaad zelf aan het gummen is gegaan vind ik geen consequenties er aan hangen not done.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:02

@Winged: Klopt min of meer. Als je als mod iets van jezelf wil verwijderen moet dat ook gewoon via de HM's.
Dat wordt meestal niet in de groep gegooid zoals dat bij een ander verwijderverzoek wel zou gaan, maar via de HM's.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:04

Kuggur schreef:
Dit gaat omdat het hier om een mod gaat. Wat hierboven voorgesteld wordt is de mogelijkheid je eigen berichten te verwijderen, dus niet die van anderen of hele topics.

Maar wat voor topics krijg je dan? Openingspost weg, alle berichten van de TS in het topic weg, dan blijft zo'n topic lekker leesbaar..... (niet dus, voor de duidelijkheid).
Dus ook voor het verwijderen van eigen berichten vind ik dit een mooi voorbeeld waarom het niet mogelijk gemaakt is.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:05

Kuggur schreef:
Slina schreef:
Vind het ook geen optie dat gebruikers het zelf kunnen doen. Dan krijg je wat je nu al ziet, in plaats van de OP leeghalen, gaat gewoon het hele topic weg.

Dit gaat omdat het hier om een mod gaat. Wat hierboven voorgesteld wordt is de mogelijkheid je eigen berichten te verwijderen, dus niet die van anderen of hele topics.

Maar dan krijg je onsamenhangende topics.

Als ik dan plaats dat ik graag paarden in de krul rijd met een slofteugel, reageren mensen daar op dat dat niet goed is. Als ik dan die ene post weg haal, is het een onsamenhangende rotzooi.

Ik denk dat mensen dan te makkelijk worden in wat ze plaatsen en erg snel dingen verwijderen. De regels zouden wel iets versoepeld kunnen worden naar mijn mening.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:06

bromfiets schreef:
Misschien moet ik toch maar voor mod solliciteren dan? Kan ik ook gaan gummen...

Er staat een opmerking van een andere bokker over mij dat ze liever had gehad dat een zelfmoordpoging was gelukt omdat ik haar kerst had verpest. En ondanks dat dat account geanonimiseerd is en ze onder een andere naam verder is gegaan staat die opmerking nog steeds op het wereldwijde web.

Opmerkingen over je eigen kunnen vind ik van een ander kaliber en als ze inderdaad zelf aan het gummen is gegaan vind ik geen consequenties er aan hangen not done.

join the club! Ik moest mezelf maar in een trapgat gaan hangen en die bokker zou m'n opgerwarmde lijk wel begraven. Beste bokker bokt nog steeds vrolijk rond onder datzelfde account.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Moderator verwijdert door haar geplaatste topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:10

Misschien ben ik blond hoor, maar kan het niet zo zijn dat betreffende mod niet de posts van een ander (die blijkbaar over haar gingen) heeft verwijderd, maar dat die persoon dat zelf heeft gedaan? (al dan niet op verzoek).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:12

Ik denk dat het een beetje zinloos is om redenen te zoeken die er hoogst waarschijnlijk niet eens zijn.
Nou, ik ga me maar eens nuttig maken geloof ik........ik lees het wel een keer

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:12

Cayenne schreef:
Misschien ben ik blond hoor, maar kan het niet zo zijn dat betreffende mod niet de posts van een ander (die blijkbaar over haar gingen) heeft verwijderd, maar dat die persoon dat zelf heeft gedaan? (al dan niet op verzoek).

Het hele topic??

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:13

Wat mij betreft is het en blijft het een heel prima regel dat je topic niet verwijderd wordt als de antwoorden niet in je straatje passen. Dat dat voor een ieder geldt, ongeacht de kleur, lijkt me ook helder.

Cayenne: er is een heel topic weg he? Dat kan niet door iemand anders gedaan zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:13

Als er feitelijk een verwijderverzoek binnen is gekomen dan duurt dat meestal dagen voordat iedereen het daar over eens is. :+ Dat kan nooit in dezelfde nacht gebeurd zijn. Om 23.00u was er nog niets aan de hand (toen ging ik slapen) en de volgende ochtend was het betreffende topic en een aantal berichten uit andere topics weg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:19

Ja, van dat eigen topic weet ik, maar er waren toch ook individuele posts van anderen weg in andere topics? Of heb ik dat verkeerd begrepen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:46

Dat was een quote waarin een opmerking stond van TS vanuit een ander topic en die opmerking was niet passend bij het beeld wat TS van zichzelf wilde geven. Die opmerking van TS in dat andere topic is nu ook ineens foetsie...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:47

bromfiets schreef:

Maartje1990 schreef:
join the club! Ik moest mezelf maar in een trapgat gaan hangen en die bokker zou m'n opgerwarmde lijk wel begraven. Beste bokker bokt nog steeds vrolijk rond onder datzelfde account.

Oke, offtopic, maar jeetje, wat schrik ik hier van.... dat soort opmerkingen mogen toch niet gemaakt worden? Of iemand je nu wel of niet dwars zit, daar zou een flinke sanctie op mogen staan, wat mij betreft... Echt vreselijk.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de uitleg van het modteam. Het topic zelf heb ik wel eens gelezen, geloof ik, maar daar was toen niets schokkends aan. Vreemd dat dan het hele topic is verdwenen, maar nog vreemder dat de 'losse' opmerking(en) in een ander topic ook verdwenen is...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:37

Het klopt inderdaad dat er berichten zijn verwijderd. Er zijn een eigen bericht en twee eigen topics verwijderd, maar het klopt niet dat hier ook berichten van anderen bij zaten. Dat wil zeggen, natuurlijk zijn er met het verwijderen van die topics wel berichten van anderen verloren gegaan, maar dat zijn de enige berichten. Het is allemaal definitief verwijderd uit de database, waardoor het alleen nog teruggehaald zou kunnen worden door back-ups terug te zetten. Hiermee gaat er echter een hoop berichten verloren die daarna zijn geplaatst. Voor nu zijn we nog steeds met de kwestie bezig, daarvoor vragen we jullie geduld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:39

Ok, ze heeft dus niet berichten van een ander uit een HK topic verwijderd; maar wel 2 topics van haarzelf.
Waarvan 1 van zaterdag en 1 oudere.

Begrijp ik het zo goed?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:39

Dus het is ook extra uit de Mesthoop verwijderd? Kwalijke zaak voor het vertrouwen tussen team en gebruikers.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:40

Er is niets uit de Mesthoop verwijderd :-)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:40

Daar gaat je groene naam.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:41

Pfoe die mod wilde vast geen mod meer zijn maar wilde geen ontslag nemen en vond dit een makkelijkere manier?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:41

Tieneke schreef:
Dus het is ook extra uit de Mesthoop verwijderd? Kwalijke zaak voor het vertrouwen tussen team en gebruikers.

Nee, je hebt een 'quick delete' knop. Deze knop is bijvoorbeeld vergelijkbaar met de knoppen die je als user op facebook hebt (verwijder bericht).

Hoewel.... Je moet dan elke post handmatig hebben verwijderd. En zo te lezen hebben er nogal wat mensen meegepraat in dit topic, dus dat vind ik dan wel heel knap :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:42

Apple, het is dus echt verwijderd verwijderd en niet verplaatst naar de MH?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:42

Als je iets doet, doe het dan goed, soms heb je maar een kans :Y)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:43

Bedankt voor de update. Ik ben benieuwd welke consequenties dit voor de betreffende moderator zal gaan hebben.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:45

Tieneke, dat is het hele probleem :-) Het is niet naar de MH verplaatst. Wij als moderators noemen dat 'verwijderen', maar het is in feite een 'verplaatsing'. Namelijk naar de MH.

Als moderator heb je ook een optie 'verwijder onderwerp' (en die zit wat ongelukkig precies boven 'verplaats onderwerp'), als je die optie gebruikt dan is een topic echt gelijk helemaal verdwenen en valt nooit meer terug te halen.
Tenzij Bart een back-up terug zet, maar dat betekent automatisch dat alle berichten die daarna geplaatst zijn ook verwijderd zijn. Met de hoeveelheid berichten die dagelijks op Bokt geplaatst worden is dat een onhaalbare optie.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:46

Normaal gesproken worden topics verwijderd door het verplaatsen naar de zgn. Mesthoop. Deze topics zijn echter echt verwijderd van het forum en zo doende niet terug te halen, tenzij back-ups terug te zetten.
[edit] Zie uitleg van Apple op de vorige pagina :)