Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:22

Ik denk dat het inderdaad wel zou schelen als degenen die hun ei kwijt willen, ook kunnen vertellen hoe ze het graag anders zien en hoe ze denken dat dit gerealiseerd kan worden.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:25

Citaat:
Het zijn maar woorden! Dit is eigenlijk hetzelfde wat er op basisscholen gebeurt tegenwoordig. Moeilijke kinderen die onrust stoken mogen niet op hun plek gezet worden, want dan komen pappie en mammie de juf wel even duidelijk maken dat ze wat liever moet zijn voor hun lieftallige rotblaag. ;)

Dit stukje en dat je je op internet anders kan voordoen dat "in het normale" leven, zorgt voor het moderne fonomeen Cyberpesten (zowel van / door kinderen als volwassenen)

Dat is wat we in dit topic willen voorkomen, maar het is een groot grijs gebied en de een is hier gevoeliger voor dan een ander.

Ik denk dat we met de ideeen al een heel eind komen en ik hoop dat dit zeker meegenomen wordt door de mods.

Volgens mij helpt het ook nog als volwassenen niet per ongeluk (door "laatste posts") bij de Young Riders komen, al zou het maar 20% van de leden daar weg houden.

Daarnaast de Groene balk in de OP en het bewust zijn of je post iets toevoegt aan het topic (alleen in het informatieve deel van Bokt, niet in de HK's enz) dan zou je al een stap maken.

Al denk ik niet dat je het overgrote deel bereikt, maar als het het niet probeert.... :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:31

Santos_05 schreef:
Volgens mij helpt het ook nog als volwassenen niet per ongeluk (door "laatste posts") bij de Young Riders komen, al zou het maar 20% van de leden daar weg houden.

Daarnaast de Groene balk in de OP en het bewust zijn of je post iets toevoegt aan het topic (alleen in het informatieve deel van Bokt, niet in de HK's enz) dan zou je al een stap maken.

Al denk ik niet dat je het overgrote deel bereikt, maar als het het niet probeert.... :D

Ik denk dat we niet moeten willen dat volwassenen niet bij in het deel van de YR mogen komen. Zij kunnen namelijk best wat toevoegen, met name in de topics waarin adviezen worden gevraagd, of anderen vragen worden gesteld.
Het is alleen niet de bedoeling dat deze "luxe" wordt misbruikt om het deel van de YR eens even lekker te terroriseren.

En over het plaatsen van een groene balk met de vraag of je bericht iets gaat toevoegen:
Ik heb daarover eerder in dit topic al over gezegd dat je, je kunt afvragen hoe effectief dit is. De echte bullebakken zullen het ongetwijfeld nodig vinden om zich zo te gedragen en zijn er ook van overtuigd dat hun berichten iets toevoegen aan het topic.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:52

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je bij de 'Laatste berichten' op een topic klikt, wat een YR topic blijkt te zijn. Ik heb bijvoorbeeld namelijk nooit door op welk deel van het forum ik zit als ik op een interessante link klik, en meerdere met mij. Door deze topics daar niet te laten zien, voorkom je dat de onoplettende mens er per ongeluk terecht komt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:54

Maar elk oplettend mens leest toch eerst voordat die reageert?
Anders let die niet op namelijk :+

Als ik twijfel kijk ik altijd even snel in het profiel......zolang ik dat niet gedaan heb weet ik ook niet tegen wie ik aan klets. Ik denk dat als je op let je het best snel door kan hebben dat je in het topic van een minderjarige zit.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:02

Ik lees het topic wel altijd. Maar ik kijk nooit op welk deel van het forum ik me bevind. Dus soms mis ik inderdaad weleens dat ik op het YR deel zit. Nu reageer ik (imo) best netjes, maar ik snap wel dat sommige andere mensen het ook missen en hierdoor misschien wat harder overkomen. Daarnaast klik ik 9/10 keer weg als ik weet dat ik op dat deel van het forum zit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:28

goldenarrow: ja, ik had wel door dat, dat werd bedoeld. Ik lette er in het begin namelijk ook niet altijd op en merkte pas later dat ik in een YR topic zat. Nu ben ik gewend om eerst even te kijken in welk deel het topic eigenlijk staat. Ik ga niet bewust naar het YR deel toe, maar als ik via 'laatste berichten' in een topic terechtkom wat in het YR deel staat en ik heb het idee dat ik wat kan toevoegen aan het topic dan doe ik dit wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:51

Vaak heb ik het ook niet door. Ik klik topics aan die bij de recente topics staan. Zo val ik wel eens binnen bij YR alleen kijk ik wel even met wie ik te maken heb voor ik reageer. Aan de schrijfstijl en het onderwerp is meestal wel af te lezen dat het om een jongere gaat.

Meestal reageer ik dan niet en soms, als ik denk dat ik kan helpen, wel.

Heb alleen het idee dat er nogal wat mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en dan weer eens fijn iemand naar beneden kunnen halen. Helemaal leuk als ze hun lange ervaring op bokt erbij halen en dan "weten" hoe het verder gaat verlopen. Helderziende blik.

Het weghalen van de YR uit de recente berichten is daarom denk ik niet zo'n slecht idee. Aan de andere kant zullen dit soort mensen daar toch wel blijven lezen en zijn het de mensen die behulpzaam kunnen/willen zijn die de topics dan eerder mislopen dus wat is wijsheid?

Ik zou het zo gek niet vinden om de notoire onruststokers de toegang tot YR te ontzeggen en de andere bokkers daar wel toe te laten. Een soort van partiële ban zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:50

Idee!

Alle jonge mensen (tot 12? 16?) komen op het jeugdhonk als ze bokt openen. Ze kunnen nog wel op het andere gedeelte van bokt zoals ze nu kunnen maar alleen hun voorpagina is ver-jeugdigd. Dan heb je ook minder kans dat ze topics verkeerd plaaten bij volwassenen.

Elke volwassene die een topic opent dat op JH staat krijgt een popup: Let op, je bevindt je op het jeugdhonk. Zo weten ze sat ze met jongeren te maken hebben...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:55

Zou het niet bij elk topic doen, maar gewoon zodra je op het subforum komt. Anders wordt je helemaal doodgespamd als je meerdere topics opent.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:15

Sammyoo schreef:
SaskiaKa, hier heb ik me ook vaak over verbaasd. Die kinderen zijn makkelijke prooien voor ouderen. Ik vind het regelmatig tegen het pesten aanzitten en tem altijd als ik het zie.

haha wat hier op neerkomt is dat je zegt dat een volwassene een kind gaat pesten :P
tja je moet ergens je frustraties op af reageren...

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:22

Doanique schreef:
Idee!

Alle jonge mensen (tot 12? 16?) komen op het jeugdhonk als ze bokt openen. Ze kunnen nog wel op het andere gedeelte van bokt zoals ze nu kunnen maar alleen hun voorpagina is ver-jeugdigd. Dan heb je ook minder kans dat ze topics verkeerd plaaten bij volwassenen.

Elke volwassene die een topic opent dat op JH staat krijgt een popup: Let op, je bevindt je op het jeugdhonk. Zo weten ze sat ze met jongeren te maken hebben...

Aan de ene kant is dat een goed idee. Maar aan de andere kant zou dat waarschijnlijk betekenen dat volwassenen bijna nooit meer op JH reageren (of er in ieder geval 10x over nadenken) terwijl dat soort reacties ook heel leerzaam kunnen zijn. Veel leerzamer als reacties van veel andere kinderen. :)