[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femkepien

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:36

Ik vind het img ook niet fijn, het duurt heel lang om op de links te klikken en te laden. Het is fijn als je een kleine bundel hebt maar je kan dan toch ook gewoon niet de topics aanklikken met foto's. Ik ben nu terug naar bokt 4 gegaan daar voor. Jammer want ik vond bokt 5 heel fijn op mobiel!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:16

Wat vind je heel lang duren?

In theorie is het zo dat je in eerste instantie het hele topic te zien krijgt alleen zijn de foto's vervangen door [img]. Zodra je ergens een [img] aanraakt worden al die links vervangen door de foto's. Dat zou zo snel moeten gaan als je verbinding aan kan?

Als je de foto groot in beeld krijgt (en de rest van het topic verdwijnt) als je een [img] aanraakt dan gaat er iets mis. In dat geval hoor ik graag welke telefoon je hebt en welke browser je gebruikt.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:17

Dat [img] in foto topics vind ik ook zwaar irritant. Ik klik bewust op een foto topic en dan overal een linkje. Daar zit ik echt niet op te wachten ookal bok ik via mn mobiel. Graag heel snel weer terug aanpassen, want hierdoor blijf ik nu dus uit een foto topic.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:20

Overgenomen van gebruik op oude telefoons.. :') dus wat je zegt dat het verouderd is kan wel kloppen..
Ik zal Chrome eens te voorschijn halen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:30

Bart wat is eigenlijk de reden van de idioot grote ruimte die voor de avatar is gereserveerd. Ik heb een vrij klein scherm, niet breedbeeld en de avatar vult ruim een vijfde van de schermbreedte. Ik moet al zwaar vergroten en daardoor nog meer.

En de letters lijken echt veel kleiner te zijn. Ik heb net gemeten op niet vergroot scherm. Bij de nieuwe versie is de lettergrootte 1,5 mm. De oude old bokt is 2,3 mm. Scheelt dus echt veel. Ook de breedte en de ruimte tussen de letters zijn kleiner geworden in de nieuwe versie. Echt heel lastig leesbaar vooral omat ze ook scherper lijken te zijn. Tenminste ik moet meer knijpen met mijn ogen om het comfortabeler te kunnen lezen. Dit geld voor de normale topic dingen en helemaal voor de eigen berichten.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:31

BartVB schreef:
Wat vind je heel lang duren?

In theorie is het zo dat je in eerste instantie het hele topic te zien krijgt alleen zijn de foto's vervangen door [img]. Zodra je ergens een [img] aanraakt worden al die links vervangen door de foto's. Dat zou zo snel moeten gaan als je verbinding aan kan?

Als je de foto groot in beeld krijgt (en de rest van het topic verdwijnt) als je een [img] aanraakt dan gaat er iets mis. In dat geval hoor ik graag welke telefoon je hebt en welke browser je gebruikt.

Oke dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat ieder keer dat je als img aanklikte de foto ging laden op andere pagina.
Dankjewel! :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:38

@Karuna; zou je twee screenshots kunnen maken? Een van Bokt4 en een van Bokt5? Moeilijk voor mij om in te schatten wat er op dit moment aan jouw kant veranderd is. Hier is het verschil tussen 4 en 5 behoorlijk klein.

@Femke; graag gedaan :)

@Sandra; Opera Mini moet naar het museum. Wat een dramading is dat zeg :\

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:42

ik vind het super. en het werkt super fijn op mijn mobiel.
de oude mobiele versie vond ik maar niks, ik deed altijd de gewone op de mobiel en dan inzoemen.
dit is echt 10 x beter.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:43

Een museum? Haha! En ik vond hem altijd zo fijn.. :')
Heb jij een aanrader qua browser? Chrome laadt de [video] niet bij mij en ik probeer nu Dolphin uit..

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:43

Waarom niet gewoon Safari?
Geen idee eigenlijk of de video tags op Bokt het doen op iOS eigenlijk. Zo even testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:46

Video op iOS mobiel speelt altijd in de native player toch?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:47

Ik vind het persoonlijk ook niet zo fijn dat ik nu extra bewust moet aanklinken dat ik foto's wil zien (waarom klik ik anders op een itp topic?). Zal ook wel weer gewoon wennen zijn, vond het alleen fijner toen de foto's gewoon nog vanzelf op je scherm kwamen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:53

In safari (en chrome en Dolphin) ziet het er zo uit.
http://imageshack.com/i/nas7wbp

In safari opent YT zelf als ik op de link klik, in Chrome krijg ik een foutmelding en in Dolphin gaat hij downloaden waarna hij het ook niet doet..
(En in opera doet hij het ook niet :'))

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:57

We willen zo snel mogelijk zorgen dat je meteen weer foto's ziet in de fototopics maar dat kan eigenlijk pas fatsoenlijk op het moment dat de Bokt upload er is. Dan kunnen we verkleinde foto's laten zien die al snel 10x minder vragen van je databundel.

[ITP] Zwemmen met m'n Tamme zwarte parel is bijvoorbeeld ruim 4MB. Dat gaat nogal erg hard als je een databundel hebt van b.v. 500MB. Maar wordt aan gewerkt :j Tot die tijd is het even een [img] link aanraken, dat zou vrij snel moeten gaan.

@Sandra; in Safari kan ik video's gewoon bekijken die in topics zijn geplaatst?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:08

Ik zal vandaag eens een screenshot maken van bokt 4 en 5 want ik vind het toch een flink verschil eigenlijk :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:27

Sinds de aanpassing van [img] laden de pagina's stukken sneller op de mobiel. *\o/* als dat zo kan blijven dan zou dat fijn zijn, overigens als je dan op [img] klikt, staan de afbeeldingen er ook aardig snel (via WiFi iig) alleen de banners duren soms nog erg lang. }:0

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:39

Het laden van de banners zou in principe geen invloed moeten hebben op de rest van de pagina. Je zou nooit hoeven wachten op de banner voor je iets met de pagina kan doen. Als je b.v. wel moet wachten op de banner voor je een reactie kan typen dan hoor ik het graag.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:42

klopt, er zitten af en toe alleen een paar irritant te doen met de laadtijden. Als ik ze weer tegenkom, dan noteer ik ze.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:53

Bart hoe doe ik dat? :o

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:59

Bart de site is nu op mn laptop weer te smal -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 18:02

x_Anne_x: Zie een pagina terug: BartVB @ [FZ] [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout Daar staat ook hoe je het uit kunt zetten.

Karuna, een screenshot maak je met de knop 'print screen' (meestal afgekort tot 'prt sc') op je toetsenbord. (Vaak rechtsboven naast de F-toetsen.) Dan ga je naar een tekenprogramma zoals paint, en daar kun je de afbeelding plakken (en eventueel bewerken) en opslaan. Daarna uploaden zoals gewone foto's.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:43

Tekenprogramma heb ik niet op pc en ipad staan :o en print screen ook niet op ipad. Dan kom ik nog niet veel verder. Nog een mogelijkheid zonder tekenprogramma?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:53

Volgens mij staat Paint er standaard op? Als je Windows hebt dan.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:27

Windows PCs hebben standaard Paint inderdaad. Op de iPad maak je een screenshot door de home-button en de uitknop tegelijkertijd in te houden. Het scherm flitst dan wit, het screenshot komt bij je foto's te staan :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:05

Maar hoe kan ik nou op mijn telefoon Bokt Mobiel gebruiken (dus niet gewoon m.bokt.nl), en tegelijkertijd Bokt5 op de pc en tablet? Zodra ik mijn foruminstelling aanpas geldt die layout voor alle apparaten, dat is niet de bedoeling.