Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:07

Lovely schreef:
Angela schreef:
@PPG: als je kunt onderbouwen waarom iets lariekoek is, dan is het gewoon een ontopic reactie, waar TS in ieder geval niet dommer van wordt. Je reactie moet gewoon zijn op wat er gezegd wordt, niet op wie het zegt.

Dat is dus niet waar, want als de ontvanger van de boodschap (TS bijvoorbeeld) zich toch in haar wiek geschoten voelt, dan moet PPG daar wel de zure vruchten van plukken. Vooral als TS ook nog wat mods in haar HK vriendengroepje heeft of er op een andere manier maatjes mee is.

Dit kan ik echt niet plaatsen... ?? Je mod niet op gebruikers die je goed kent, niet positief, en niet negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:09

Angela schreef:
@PPG: als je kunt onderbouwen waarom iets lariekoek is, dan is het gewoon een ontopic reactie, waar TS in ieder geval niet dommer van wordt. Je reactie moet gewoon zijn op wat er gezegd wordt, niet op wie het zegt.
Angela schreef:
Lovely schreef:

Dat is dus niet waar, want als de ontvanger van de boodschap (TS bijvoorbeeld) zich toch in haar wiek geschoten voelt, dan moet PPG daar wel de zure vruchten van plukken. Vooral als TS ook nog wat mods in haar HK vriendengroepje heeft of er op een andere manier maatjes mee is.

Dit kan ik echt niet plaatsen... ?? Je mod niet op gebruikers die je goed kent, niet positief, en niet negatief.

En dat geloof je zelf?

papagroom

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:15

even wat betreft het verwijderen van berichten,,,,,als je een permanente ban hebt,of je account verwijdert is,kun je je niet meer verweren,en het lijkt me niet meer dan redelijk dat in dit soort gevallen je berichten op verzoek kunnen worden verwijdert

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:15

F_Orumster schreef:
Ahzo. Maar zouden topics niet onleesbaar worden als posts verwijdert raken?
Zeker als deze optie ingelast wordt zullen meer mensen deze wens hebben dan nu, omdat ze klakkelozer posts gaan plaatsen.

Als je op internet post, weet je dat het er blijft staan en je moet dus altijd een beetje nadenken wat je erneer zet.

Begrijp wel dat je wat minder gelukkig kan zijn over bepaalde posts die je ooit heb geplaatst. Vooral naarmate je volwassener wordt. Maarja, niet teveel achterom kijken toch?

Je kan toch zeggen na 1.5 jaar worden je postst verwijderd. Dan zijn discussies vaak allang afgelopen.n vallen er dus ook geen gaten :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:18

Angela schreef:
Mbt de vrijheid van meningsuiting:

Vrijheid van meningsuiting is artikel 10 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Dit verdrag is echter voornamelijk in het leven geroepen om burgers tegen onrechtmatig optreden van de overheid te beschermen. Slechts in uitzonderlijke gevallen is artikel 10 EVRM van toepassing op de relatie tussen burgers en een private onderneming zoals Bokt. Dat is hier niet het geval, omdat iedereen met de registratie bij Bokt akkoord bent gegaan met de regels die op dit forum gelden. In die regels is onder andere te lezen dat iedereen altijd respectvol moet reageren en discussiëren. Iedereen mag zijn/haar mening altijd verkondigen, mits dit op een respectvolle manier gedaan wordt. In de Boktregels staat duidelijk te lezen dat er sancties zullen volgen wanneer niet aan de hierboven genoemde regel wordt voldaan. Ook hiermee ben je dus akkoord gegaan bij toetreding tot dit forum.

Maar ik ben niet akkoord gegaan met de nieuwe reglementen van bokt maar met de oude,destijds in 2004
jullie hebben het gewoon veranderd zonder mensen opnieuw akkoord te laten gaan met...

en zo hoort het niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:19

En je mag je ook geen rechten toe-eigenen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:19

TS, pas maar op dat jij dadelijk geen ban krijgt.... :=

Er valt mij wel steeds vaker op, dat er heel snel in word gegrepen door een Mod, ooka is het als een geintje bedoeld.
Ik vind ook, dat de mods wel iets minder streng mogen reageren, maargoed, da's enkel mijn mening ;)

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:20

quera schreef:
F_Orumster schreef:
...Je kan toch zeggen na 1.5 jaar worden je postst verwijderd. Dan zijn discussies vaak allang afgelopen.n vallen er dus ook geen gaten :)

papagroom schreef:
even wat betreft het verwijderen van berichten,,,,,als je een permanente ban hebt,of je account verwijdert is,kun je je niet meer verweren,en het lijkt me niet meer dan redelijk dat in dit soort gevallen je berichten op verzoek kunnen worden verwijdert

Het ZOU dus kunnen dat hier die economische inslag de beweegreden is om zulks niet toe te laten, nl. hoe meer leden & activiteit op het forum ...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:28

sharoontje schreef:
TS, pas maar op dat jij dadelijk geen ban krijgt.... :=

Er valt mij wel steeds vaker op, dat er heel snel in word gegrepen door een Mod, ooka is het als een geintje bedoeld.
Ik vind ook, dat de mods wel iets minder streng mogen reageren, maargoed, da's enkel mijn mening ;)

Waarom zou ik een ban krijgen? :+

Ik zeg toch niks raars of aanvallends?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:43

Ik vind dat de mensen die het hardst roepen om "pittige discussies" (geweldig gevonden andere omschrijving voor zo hard mogelijk op een ander inhakken waarbij je zelf alle gelijk van de wereld hebt) juist in dit topic al deels laten zien waarom dat niet kan. Als een mod iets uit probeert te leggen, wordt er door sommige mensen meteen met "nee, want" of "nee, maar" gereageerd. Tolerantie komt ook van twee kanten; een ander kan in een discussie ook wel eens gelijk hebben.
Aan de kant van de mods zullen dingen te verbeteren zijn, aan de kant van de gebruikers zullen dingen te verbeteren zijn. Als we het daarin al met elkaar eens zijn, zijn we al een heel eind. Als je echter er vanuit gaat dat het team hele dagen niets anders te doen heeft dan in heksenkring bij elkaar zitten en bespreken wie wat nu weer eens dwars gaan zitten of voodoopoppetjes in elkaar knutselen, heb je het gewoon mis, of je dat nu wel of niet wilt geloven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:46

Mag ik dan vragen waar je deze berichten ziet? Want ik vind hier geen extreme berichten tussen staan.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 15:47

chevax schreef:
Ik vind dat de mensen die het hardst roepen om "pittige discussies" (geweldig gevonden andere omschrijving voor zo hard mogelijk op een ander inhakken waarbij je zelf alle gelijk van de wereld hebt) juist in dit topic al deels laten zien waarom dat niet kan. Als een mod iets uit probeert te leggen, wordt er door sommige mensen meteen met "nee, want" of "nee, maar" gereageerd. Tolerantie komt ook van twee kanten; een ander kan in een discussie ook wel eens gelijk hebben.
Aan de kant van de mods zullen dingen te verbeteren zijn, aan de kant van de gebruikers zullen dingen te verbeteren zijn. Als we het daarin al met elkaar eens zijn, zijn we al een heel eind. Als je echter er vanuit gaat dat het team hele dagen niets anders te doen heeft dan in heksenkring bij elkaar zitten en bespreken wie wat nu weer eens dwars gaan zitten of voodoopoppetjes in elkaar knutselen, heb je het gewoon mis, of je dat nu wel of niet wilt geloven.

Volgens mij was ik ook één van de mensen die het had over pittige discussies dus ik voel mezelf hier even door aangesproken.

Waar laten mensen zien waarom ze dat niet kunnen? Waar hak ik in op een ander?

Deze opmerking vind ik persoonlijk nogal kort door de bocht en dan heb je het zelf over tolerantie van beide kanten. :+

Misschien begrijp ik je verkeerd, dan hoor ik het graag. :)
Ik sta namelijk echt wel open voor het feit dat een ander het wel eens aan het juiste eind kan hebben in een discussie. :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:49

Nanne, je hakt niet in op een ander, maar ik geef als voorbeeld dat er wel mensen zijn die de term "pittige discussie" aangrijpen om dat wel te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:51

chevax schreef:

Tja kind, als je jezelf echt graag wilt degraderen tot iets om niet serieus te nemen, dan heb je hier wel de juiste toon gevonden. Seriously.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:52

chevax schreef:
Nanne, je hakt niet in op een ander, maar ik geef als voorbeeld dat er wel mensen zijn die de term "pittige discussie" aangrijpen om dat wel te doen.

Ik riep behoorlijk hard om een pittige discussie maar zie geen enkel bericht waardoor ik aangesproken zou moeten worden op m'n gedrag.

Vind dat over 1 kam scheren :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:52

Lovely, dat mag jij vinden hoor. Ik post hier namelijk niet om bij jou in een goed blaadje te komen, ik probeer hier dingen uit te leggen. En de één zal het daar mee eens zijn, de ander niet.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 15:53

chevax schreef:

Aha :)*

Daarom vroeg ik het maar even. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:53

chevax schreef:
Lovely, dat mag jij vinden hoor. Ik post hier namelijk niet om bij jou in een goed blaadje te komen, ik probeer hier dingen uit te leggen. En de één zal het daar mee eens zijn, de ander niet.

We kunnen je helaas niet meer serieus nemen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:53

quera schreef:
chevax schreef:

Ik riep behoorlijk hard om een pittige discussie maar zie geen enkel bericht waardoor ik aangesproken zou moeten worden op m'n gedrag.

Vind dat over 1 kam scheren :j

Beter over één kam scheren dan meten met twee maten? :D (zoals jullie zelf ook zeggen, een grapje moet kunnen).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:55

Beide hoeft niet te gebeuren..

Zelfde als alle Marokkanen zijn crimineel :) terwijl dat niet zo is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:56

Lovely schreef:
We kunnen je helaas niet meer serieus nemen.

Spreek je voor iedereen :? Of ben jij de woordvoerder van de 'aandekaakstellers'?

Overigens.. "kind" ... hoe denigrerend...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:03

quera schreef:
Beide hoeft niet te gebeuren..

Zelfde als alle Marokkanen zijn crimineel :) terwijl dat niet zo is.

Daar heb je gelijk in (over beide punten).

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:05

ik ben altijd een beetje in de war bij een post van een mod....zoals nu van chevax......is dit nu uit naam van het team,of een persoonlijke mening....het zou in de comunicatie een stuk makelijker zijn,als in dat geval het groene kleurtje wegvalt,,,ook een mod heeft een prive mening,en dat zou het voor pons makkelijker scheidbaar maken.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:08

chevax schreef:

Een mod is ook maar een bokker..maw;zij kunnen er niets aan doen.
Zijn niet opgeleid oid noch worden ze imho op ter zake doende criteria geselecteerd.
Het gevoel soms aan totale willekeur overgeleverd te zijn is dan ook terecht;de persoonlijke beleving en het referentiekader van een mod
is cruciaal bij interpretatie van de regels én posts en dus bij het uitdelen van waarschuwingen of het sturen van pb's.
Natuurlijk,er is overleg en ja er zijn er zeker bij die mi geschikt zijn maar ook een aantal die een harde plasser krijgen
van het moment dat ze de moraalridder uit kunnen hangen of een punt kunnen drukken.
De vraag is: kan je dat veranderen en zo ja hoe dan? Is de methode van modereren veranderd en ligt dat dan aan het beleid of aan de mods?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:12

papagroom schreef:
ik ben altijd een beetje in de war bij een post van een mod....zoals nu van chevax......is dit nu uit naam van het team,of een persoonlijke mening....het zou in de comunicatie een stuk makelijker zijn,als in dat geval het groene kleurtje wegvalt,,,ook een mod heeft een prive mening,en dat zou het voor pons makkelijker scheidbaar maken.

Zelf gebruik ik "ik" als het om mijn mening gaat en "wïj" als het vanuit het team is. Dat maakt natuurlijk niet dat "ik" niet dezelfde mening als "wij" kan hebben (is het nog te volgen?)

Dat het groene kleurtje overal staat is wel handig, zo is het team voor gebruikers gemakkelijker te vinden (en blijkbaar is dat nodig, ik krijg regelmatig PB's met vragen die ik bij een andere moderator neer moet leggen omdat het niet over "mijn" forum gaat)