Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:49

EstherHegt schreef:
ja hoor, direct diverse kwakkerij volgt soepel, gelukkig is hier de plaatser al wijzer, dus kan het gepareerd worden. Let op, de succesvolle aanbieders herkennen de aandoening niet eens! Op zich niet raar, dat niet herkennen, maar de diagnose is hier dus al bevestigd. Bedenken dat iets lijkt op x dus is x is dan wel bijzonder!

Ik ging bij Mijten (een producent van paardenvoeder dus) eens een paar zakken van hun toen nog nieuw anti-eczeem paardenvoeder ophalen, en ik kreeg spontaan een doos mee met een speciaal supplement om het jeukerige paard mee te genezen.. 'om eens te testen'. In de doos bleken een 2 handbeschreven potjes te zitten, met in de potjes allemaal doorschijnende bolletjes en een ingewikkelde handleiding. 9 van die piepkleine bolletjes 's morgens, dan 6 's avonds van het andere potje enz.. kortom je moest dat erg precies uittellen, en vervolgens zonder het zelf aan te raken aan het paard voederen. Nergens uitleg over wat daar nu eigenlijk in zat.

Niet dus, want ik voeder echt niks waarvan ik niet weet wat het is, ook niet als het maar een bolletje van 2 mm diameter is.
Nooit geweten waar dat eigenlijk over ging en of ze bij Mijten nu serieus dit soort kwakzalverij dachten te gaan verhandelen..

Maar chronische uitzichtloze (of ja.. op zijn minst vervelende) aandoeningen zijn echt dé markt voor al die aanbieders.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:09

Gadverdamme nu weer op RTL4 zo'n programma waar behoorlijk gesold wordt met de gevoelens van mensen die hun dierbaren missen en dan komt er zo'n hocuspocus-gek die ff verteld hoe diegenen de laatste momenten beleefd hebben..... gatver..... ze moeten die omroepen ook eens aanpakken. :(

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:34

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:35

slimmerik schreef:
..... gatver..... ze moeten die omroepen ook eens aanpakken. :(

Dat valt helaas 'gewoon' onder de uitkleed-televisie die tegenwoordig zo geliefd is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:05

Dit topic doet me er aan denken ,dat het alweer bijna tijd is voor de gouden heksenbezem.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 16-03-12 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd, topics van andere fora niet bespreken aub

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:51

Bandida schreef:
EstherHegt schreef:
ja hoor, direct diverse kwakkerij volgt soepel, gelukkig is hier de plaatser al wijzer, dus kan het gepareerd worden. Let op, de succesvolle aanbieders herkennen de aandoening niet eens! Op zich niet raar, dat niet herkennen, maar de diagnose is hier dus al bevestigd. Bedenken dat iets lijkt op x dus is x is dan wel bijzonder!

Ik ging bij Mijten (een producent van paardenvoeder dus) eens een paar zakken van hun toen nog nieuw anti-eczeem paardenvoeder ophalen, en ik kreeg spontaan een doos mee met een speciaal supplement om het jeukerige paard mee te genezen.. 'om eens te testen'. In de doos bleken een 2 handbeschreven potjes te zitten, met in de potjes allemaal doorschijnende bolletjes en een ingewikkelde handleiding. 9 van die piepkleine bolletjes 's morgens, dan 6 's avonds van het andere potje enz.. kortom je moest dat erg precies uittellen, en vervolgens zonder het zelf aan te raken aan het paard voederen. Nergens uitleg over wat daar nu eigenlijk in zat.

Niet dus, want ik voeder echt niks waarvan ik niet weet wat het is, ook niet als het maar een bolletje van 2 mm diameter is.
Nooit geweten waar dat eigenlijk over ging en of ze bij Mijten nu serieus dit soort kwakzalverij dachten te gaan verhandelen..

Maar chronische uitzichtloze (of ja.. op zijn minst vervelende) aandoeningen zijn echt dé markt voor al die aanbieders.

Wat even, de firma Mijten heeft een middeltje tegen jeuk? Hebben ze daar een heel apart gevoel voor humor soms?

Gisteren heb ik ook een stukje gezien van dat programma met die waarzeggers. Ik ben in shock, ik ga namelijk ook wel eens met mijn linkerhand door mijn haar... oh help.

Bandida, thanks for the tip :D.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:21

Citaat:
Gisteren heb ik ook een stukje gezien van dat programma met die waarzeggers. Ik ben in shock, ik ga namelijk ook wel eens met mijn linkerhand door mijn haar... oh help.

En dat betekent wellicht dat je links bent, en dus statistisch gezien een kortere levenduur hebt dan rechtshandigen? :D

Wij hebben ook wel eens van een leverancier een emmer tuinkruiden gekregen om te proberen op de exceempony die we indertijd hadden.
Dat hielp natuurlijk echt niets, maar het restant in de emmer is later deskundig door de muizen rond de stal opgevreten, dus wij hebben nu een hele populatie jeukloze muizen. Die natuurlijk hun holen precies boven de juiste aardstraal gegraven hebben om te voorkomen dat hun aura's weglekken...

Als we die nou eens kruisen met exceempaarden moet dat ook weer helemaal goedkomen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:23

Lovely schreef:
Wat even, de firma Mijten heeft een middeltje tegen jeuk? Hebben ze daar een heel apart gevoel voor humor soms?

Ja humor he, anti-eczeem voer van Mijten.. :D

Ik heb dat na één zak bekijken ook maar gewoon achterwege gelaten, zat vol johannesbroodstukjes en mïsvlokken! Ik vermoed ter vervanging van de melasse die in al hun andere voeders zit, maar dan schiet het met johannesbrood natuurlijk niet echt op ;)
http://www.mijten.be/_ln/paarden_novamix.php?part=pv
Ben daarna begonnen met mijn eigen voer te mengen, al bij al nog de makkelijkste oplossing :Y)

Paardenvoer, de soms ronduit wonderlijke samenstelling, en de hardnekkige traditie om alle paarden te voederen alsof ze iedere dag 8 uur aan een ploeg moeten sleuren, is nog zo'n onderwerp waarbij de grens met medisch verantwoord wel eens overschreden wordt.
En dan ben ik nog niet over supplementen begonnen! :D

Anoniem

Re: Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:34

Nee, ik ben rechts, dus ik ga gelukkig niet eerder dood, phieuw!

Anti eczeem voer is wel vreemd als dat ook weer vol zit met rommel, dat lijkt me dan nogal subdoelmatig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:20

Ben nu toch wat nieuwsgierig geworden, wat is dán het probleem met die linkerhand door je haar?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:29

Dat wil ik niet weten .... ben linkshandig ...... brrrrrrr ..... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:10

Was net bij de boerenbond voor mijn pavozakken en tot mijn stomme verbazing ligt dat anti exceemvoer van Leen Taal daar ook nog...zijn er dus nog steeds mensen die die rommel voor zoveel geld kopen???In triest. Die vent is toch al jaren geleden ontmaskert?

Overigens de zakken zijn nu 20 kg ipv 25 kg, maar wel de prijs van de 25 kg, toch?20 euro voor een 2 zakjes brok, vind ik nogal wat zeg....ga ik het nog niet eens een maand mee redden...kan mij niet herinneren dat ik dikke 60 gulden voor brok per maand kwijt was.....loop ik zo achter???

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:32

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:00

papagroom schreef:
Ha-ha......ik lig helemaal in een deuk.....dit is pas humor.....of bedoelen ze dit srieus....kan ik me toch niet voorstellen.......

http://hippischholland.nl/Evenementen/D ... edelstenen

Een koopje toch?
Citaat:
Prijs: € 95,00 dit is inclusief koffie,thee, workshop-map, edelsteen en overige materialen, en een persoonlijk advies voor jou en je paard.

Wel sneu dat als je een Fjord zou hebben het arme dier niet kan behangen mmet diamanten en robijnen in zijn manen. Ik zou korting bedingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:57

Ooit had ik een collega die erg into de stenen was en die heeft mij toen een steen meegegeven voor mijn paard. Aangezien ik nooit vies ben van een experimentje op zijn tijd heb ik die steen voor het rijden in zijn manen geknoopt met het touwtje. Helaas ging mijn paard niet beter lopen :n. Eigenlijk kon ik geen enkel verschil bespeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:05

Lovely schreef:
Ooit had ik een collega die erg into de stenen was en die heeft mij toen een steen meegegeven voor mijn paard. Aangezien ik nooit vies ben van een experimentje op zijn tijd heb ik die steen voor het rijden in zijn manen geknoopt met het touwtje. Helaas ging mijn paard niet beter lopen :n. Eigenlijk kon ik geen enkel verschil bespeuren.

Als ik jou was zou ik met spoed naar de arts gaan. Als je een steen opgeknoopt in je paards manen niet eens ziet.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:12

Weet je wat ik ook zo gek vind, ik keek even verder naar de link van papagroom en zag een van de cursusgevers http://www.kunehuijben.nl/consult.htm Er wordt beweert in een van de pagina's dat er wel een studie is geweest van anderhalf jaar ( volgens mij bij intro) . Waarom staat er geen bijsluiter bij de genoemde planten? Er staat een foto bij van Smeerwortel (Symphytum spp)
Smeerwortel heeft wel degelijk bijwerkingen zie deze link van Gonnie van Elteren, http://www.herbasanitas.nl/Pyrrolizidin ... loiden.htm maar ook op Pub med is veel te vinden onder de wetenschappelijke naam van smeerwortel.

Hoe is het mogelijk dat een kwak alles weet van diergeneeskunde, biologie, pharmacie wel of niet gevaarlijke planten etc. ? Een dierenarts weet al niet veel van planten, een bioloog al niet van diergeneeskunde, waarom zo'n kwak dan wel?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:13

Lovely schreef:

Die van mij bleef staan! Deed niets verkeerds, maar ja het was ook een menhir! Wel een menhir met edeltandsteen, dat dan weer wel .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:16

Lovely schreef:

je had hem onder je zadel moeten leggen....dan had je vast wel iets gemerkt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:20

OOooooow, onder het zadel, ooooooh, noooooit geweten. Zo zie je maar weer dat het juiste advies op het juiste moment het verschil kan maken.

Esther, heb je echt op een menhir gereden? *respect*

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:24

Lovely schreef:
Esther, heb je echt op een menhir gereden? *respect*

Ja dat zijn echt hele koele ijskoude kolossen, maar niet iedereen doet het na, ze zetten eigenlijk nooit een stap verkeerd, wel vervelend was die edeltandsteen, ik kreeg daarna ook wel een innige band met de tandarts, tsjonge die was bang, uren werk had ie met mijn menhir, maar edeltandsteen was weg!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:27

Eigenlijk is de logica van kinderen veel leuker. Niet commercieel en heel erg eerlijk.
Citaat:
Als ik later groot ben wil ik pony worden

Geen edelsteen voor nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:38

En zo je maar weer dat de jeugd de toekomst heeft!

Heb je wel goed geld gekregen voor die edeltandsteen met speciale werking?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:49

De handel is er wel, de edeltandsteen en de edelgalsteen zijn al geregistreerd op de eventuele bijwerkingen.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 17-03-12 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:50

ha ha wat een lol....
http://villagoofy.nl/2011/05/edelsteen-therapie/
Maar deze weet wel heel goed waar hij t over heeft...
Citaat:
de grootte is uiteraard afhankelijk van het soort dier. Voor een paard kan je een grotere steen gebruiken dan voor een cavia

veeg mij maar bij mekaar!!! :D :D :+