Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:26

Ik heb hem ook nog niet, maar ga er maar van uit dat ze niet zo snel zijn in dit gat hier :') .

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:31

Nou bart ik vind het een leuk bewaar nummer geworden! Er had misschien wat meer "insider"nieuws in gekund, maar voor minder dan €4 verwacht ik ook geen 100 pagina tellend Bit achtig blad :)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:34

Ik vind het eigelijk meer een reclame foldertje voor zowel Bit als voor Bokt. Had 'm al in half uurtje uit. Wel mooie plaatjes en verzorgd, maar ik had mij er wel meer van voorgesteld eigelijk :o sorry kan er gewoon niet veel meer van maken...

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:45

Ik heb hem ook doorgelezen, leuke en herkenbare dingetjes in gezien, maar ook nieuwe dingen. Mijn verwachtingen waren niet hoog dan kan het ook niet tegenvallen. Ondanks dat vindt ik het een mooi boktblad, en heel leuk om te bewaren dan kan ik met plezier op 80 jarige leeftijd nog even terug lezen :P
Een dikke duim voor de makers jullie hebben het toch maar gedaan.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:46

Ik heb ook nog steeds niks :oo

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:01

calice schreef:
Ik heb hem ook nog niet, maar ga er maar van uit dat ze niet zo snel zijn in dit gat hier :') .

Je bent niet de enigste.

Weet iemand als er meerdere keren uitgeleverd word? Of zou het allemaal afgelopen week in de brievenbus moeten liggen.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:03

BartVB schreef:
Jammer dat het blad voor een aantal mensen niet aan de verwachtingen voldoet. Over realistische verwachtingen hadden we in het voortraject misschien duidelijker moeten zijn.

We zijn overigens veel bezig geweest met het afwegen van de belangen van 'die-hard bokkers' aan de ene kant en de belangen van 'de andere lezers' aan de andere kant. Feit is dat de eerste groep relatief klein is. Een 'bekende Bokker' is bekend bij, zeg, 15% van de actieve gebruikers op Bokt. Is het dan interessant om daar een achtergrondartikel of interview over te plaatsen? Voor 99% van de lezers van het blad is het dan een artikel over een willekeurig iemand die iets met paarden heeft :) Om die reden is gekozen voor een brede mix van artikelen die voor zoveel mogelijk mensen interessant is, en die gebaseerd is op informatie die, voor het grootste deel, op Bokt staat. Voor mensen die vrijwel alles op Bokt bijhouden dus een feest van herkenning (of een teleurstelling), voor de overige Bokkers een eyeopener en voor de mensen die Bokt niet of nauwelijks kennen een introductie in wat Bokt nou eigenlijk is.

Uiteindelijk is het een (bijna) gratis blad geworden dat we met 0 tijdschriftervaring, geen redactie en heel veel uren van vrijwilligers en Eline in elkaar hebben gezet. Uiteindelijk ben ik erg trots op het resultaat, er staan achtergrond artikelen in, aantal persoonlijke verhalen, feitjes over Bokt en we hebben een prijsvraag met heel erg leuke prijzen. Hoop van geleerd, uiteindelijk komen we er budgetneutraal uit dus wat dat betreft allemaal een succes :j Maar de verwachtingen die we blijkbaar geschapen hebben zijn zeker een leerpunt voor een volgend project.

Ik heb het blad ook gelezen en heb het na 5 minuten weggelegd. Wat waren mijn verwachtingen? Simpel geantwoord deze:
Eline schreef:
Het hele jaar hebben we op de website stilgestaan bij de hoogtepunten uit de afgelopen tien jaar. En nu, vlak voor het einde van het jaar, hebben we nog een uitsmijter voor jullie: een eenmalig Bokt-magazine!
In samenwerking met de redactie van Bit geeft Bokt eenmalig een magazine uit. Vol verhalen over ons, maar vooral ook over jullie. Over hoe we begonnen zijn. En waar we nu staan. Hoe Bokt paardeneigenaren kan helpen met ervaringen en gedeelde kennis. Maar ook een (digitale) schouder biedt op het moment dat het tegenzit of een podium als je wel van de daken af kan schreeuwen wat jij en je paard bereikt hebben.

Tsja, had ik geweten dat met bovenstaand bedoeld is: we gaan reclame maken voor onszelf en we willen dat jullie daarom de Bit gaan kopen, dan had ik dat wellicht ook nog gedaan. Maar dan had ik meteen geweten dat ik een advertorial in handen zou krijgen en dat was wel zo eerlijk geweest.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:31

Wat een negatieve reacties zeg. Ik vind hem erg leuk en het magazine heeft het zelfs voor elkaar gekregen dat dochterlief een uurtje stil in een hoekje van de bank is gekropen;)

Bokt heeft ook op mij een behoorlijke invloed gehad de afgelopen 10 jaar. Mijn beeld op het houden van paarden, aslmede de omgang ervan is door bokt (positief) verandert. Maar ook op sociaal vlak heeft Bokt mij regelmatig na laten denken, nieuwsfeiten neem ik niet meer zo maar voor waar aan en ik kijk verder dan mn neus lang is. En kom ik iets tegen wat mn interesse wekt kijk ik eerst even op Bokt of er al een topic over is. Regelmatig vertel ik mensen over een topic: "Weet je wat ik heb gelezen?", en mijn (vaak krachtige;)) mening heb ik al meerdere keren bijgesteld door goed onderbouwde commentaren van Bokkers die verstand van zaken hebben.

Dus: Dank je wel Bokt! Bart en Eline voor het mogelijk maken en de leden voor de lach, de traan en de eindeloze informatiestroom!

En op de koop toe een bewaarmagazine gedrukt op prachtig papier gemaakt door mensen die hier geen kaas van gegeten hebben. IK vind het een aplausje waard. Iets meer waardering mag wel hoor...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:47

Los van dat ik bokt ook zeker geweldig vind, zit het 'magazine' ook goed in elkaar. Hoeveelheid reclame vond ik niet storend, layout is prachtig gedaan, leuke stukjes erin en grappige feitjes.
Met het magazine zelf is niks mis, maar hoe het magazine werd voorgesteld wél. En dat is waar mensen over struikelen omdat we allemaal iets anders verwachtten na alle verhalen. Het is dus een ander format geworden dan we dachten. Niet minder mooi, maar wel anders dan we hadden gehoopt, en dat is jammer.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 02:03

Ja ik heb hm ook, kan dat niet iedere maand? haha nee erg leuk om het ineens als papier in je handen te hebben. eigenlijk wilde ik dit topic nog openen , maar dat is niet meer nodig zie ik

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:17

Ik heb hem nog niet binnen gekregen -O- Terwijl ik toch wel een beetje bij de eerste hoorde die hem had besteld. Nou begin ik toch te twijfelen of de bestelling wel is doorgekomen omdat ik nooit die email heb gehad

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:19

Lifaya, ik was ook een van de eerste die hem bestelde. Heb wel een bevestigingsmail gehad maar ook nog geen blad :) , dus denk dat we bij de volgende "lichting" zitten :j .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:28

aaahhh jammer -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:30

Jaaa, hij is hier gisteren ook binnengekomen samen met de Bit! :)
Wat zijn de reacties erop verschillend, zeg! Ik begrijp de minder positieve reacties soms wel, maar vraag me af hoe realistisch de verwachtingen dan waren (niet rot bedoeld overigens!). Voor mij voldoet hij eigenlijk redelijk aan 'de verwachtingen'- ik zie wellicht geen ellenlange verhalen over Eline en Bart zelf, maar wel leuke feitjes over Bokt en de 'typisch bokt' editorial vond ik goed bedacht ;) De opmaak ziet er strak uit en de reclame vind ik niet storend midden in artikelen staan o.i.d.

Ook over 'ons bokkers' staan toch wat leuke artikelen (bokkers over bokt, huiskamertopics). De column vond ik btw geweldig! Het is gewoon geen uitgebreid magazine met de grootte van het Penny Vakantieboek.. dus niet álles kan erin staan op die paar pagina's. De keuze voor artikelen die voor niet-bokkers ook goed te begrijpen zijn lijkt mij dan vrij logisch. Dat het ook wat als promotiemateriaal voor Bokt.nl moet dienen, ook.

Ik vond het zelf in ieder geval leuk om te lezen, niet per se een magazine om in te lijsten en aan mijn muur te hangen, onder mijn hoofdkussen te leggen of maandelijks te willen ontvangen.. maar dat was volgens mij ook niet de bedoeling ervan. Het is gewoon een meer 'tastbare' uitbreiding op het digitale Bokt (voor mij dan), en dat vind ik leuk :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:19

Ik heb het magazine nog niet ontvangen -O-
Nou moet ik ook zeggen dat de postbode hier ook wel erg lui is. Krijg soms anderhalve week geen post en dan in één keer de brievenbus vol. Dus wacht nog even af :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:26

Zo te horen zijn niet alle postbodes zo goed als die van hier. Jammer dat jullie hem nog niet hebben, maar hopelijk ziet de postbode het licht en gaat de post bezorgen.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:28

Heel leuk gedaan! De lay-out is super, wel aardig wat reclame maar niet heel erg storend, leuke artikelen en gave prijzen :j Er staan leuke dingen in over Bokkers en Bokt zelf, vooral de stukken over wat mensen hebben aan Bokt en hoe mensen elkaar via Bokt leren kennen en steunen vond ik leuk :) Het stukje van 'rare vogels' trouwens ook, ik moest wel even lachen bij het terug denken aan wat van die topics uit het lijstje die ik ook heb gelezen.
Ik denk dat het vooral goed geschreven is voor niet-Bokkers. Als ik nog niet bekend zou zijn met Bokt of nog geen account had, dan was ik op grond van het magazine denk ik wel even een kijkje gaan nemen. Goed promotiemateriaal dus :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:36

Ik heb 'm ook ontvangen en eerlijk, als ik dit had geweten had ik er geen €3,50 voor betaald. Heb echt het idee dat ik m'n geld heb uitgegeven aan een veredelde reclamefolder. Van de 28 pagina's zijn er 11 puur en alleen reclame. Daarnaast ben ik van mening dat het alleen interessant is voor mensen die Bokt niet kennen. Het is een leuk promo-praatje, maar voor de huidige bokkers niks nieuws; het heeft naar mijn mening weinig tot geen toegevoegde waarde.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:49

Ik heb hem ook nog niet ontvangen jammer genoeg.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:06

Is het bij de cursus van Annemarie de bedoeling een eigen paard mee te nemen? :')

Want het enige waar ik uit kan kiezen zijn eigenlijk de toegangskaarten. :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:13

Gisteren eindelijk ontvangen, na 5 minuten ook al uit helaas. Wel nog ff de prijdvraag ingevuld, nu maar hopen dat ik eens wat win.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:02

Sani schreef:
Is het bij de cursus van Annemarie de bedoeling een eigen paard mee te nemen? :')

Want het enige waar ik uit kan kiezen zijn eigenlijk de toegangskaarten. :')

Ja daar is het wel de bedoeling dat je een paard meeneemt :j Maar voor de merendeel van de prijzen is dat niet zo gelukkig :)
Uiteraard Jumping Amsterdam, maar ook een schilderij van paard of huisdier (dus denk aan hond, kat of verzorgpaard), het weekendje weg bij het Ruiterhuys kun je ook zonder paard doen dat is totaal geen must, de bodyprotector uiteraard en ook het prijzenpakket van boomloos rijden is grotendeels interessant voor mensen met alleen een verzorgpaard of manegeruiters. Het sieraard van paardenhaar is ook leuk van een verzorgpaard of overleden paard.

We hebben bewust gekeken naar prijzen waarbij een eigen paard geen must is, dus niet enkel clinics bijvoorbeeld gezocht ;)
Overigens hebben we wel gekeken of het mogelijk was een clinic te regelen waarbij een paard "meegeleverd" werd maar dit is niet gelukt. (of althans, niet bij het type clinic waarvan wij dachten dat jullie ruiterharten er harder van zouden gaan kloppen :) )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:06

Ik heb hem vrijdag ook gekregen, kon hem lekker lezen in het ziekenhuis. :D
Ik vond hem erg leuk, beetje dun maar ach.. :)
En ik stond erin! *\o/*

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:07

Nouja, ik ben voor HE gegaan.
Kijken of ik voor het derde jaar op rij vrij kan krijgen van mijn werk. ( In dat weekend is de 'verplichte' inventarisatie )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:30

Citaat:
............ als ik dit had geweten had ik er geen €3,50 voor betaald

Zie het dan maar als een kleine compensatie dat je al jarenlang gratis en voor niks op Bokt terecht kunt.
Honderden, duizenden boktdeelnemers krijgen helemaal voor nop medisch advies, gratis psychiaters en psychologen, rijles, voedingsinstructie, opvoedkunde, tips & trucs, een plek om nutteloos gezeur te delen.. Bart, Eline en de vrijwillige mods steken hun tijd en centen erin. Voor de opbrengst van de reclame kom ik m'n bed niet eens uit.
Ik wordt echt wel :r van die nederlandse klaagcultuur.