Achter de schermen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:08

Ah, jammer, is al oud :')

Anders hadden Karl66 en ik ons aan kunnen bieden ~~}>

Toch bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Zooist op 28-04-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:12

Moet ik bij die 99 aan mijn geboortejaar of aan mijn leeftijd denken? >;) :D :D :D

Zooist

Re: Achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:14

Ik dacht dat ge nog een jong kereltje was :') :D

Zal het even aanpassen :')

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:23

Opnieuw :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:59

_Hyperion_ schreef:
Neonlight schreef:
Die brul-pb is een benaming die we eigenlijk nooit gebruiken. In dit geval bedoelde we een hele stevige pb van "dit is de allerlaatste waarschuwing, je bent al te ver gegaan en een volgende keer is de kans groot dat het niet alleen bij een pb blijft". Maar dan in strenge bewoordingen, daarom hadden we er de naam "brul" aan gegeven.

Edit: OW is een Officiële Waarschuwing, uitleg daarover staat in http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_g ... ls_houd.3F.

:D

Ik dacht..het is groen en het brult: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brulkikker

Hahaha...bedankt voor je antwoord. Ik heb weer wat geleerd. :D

Hmmm je brengt me wel op een idee. In plaats van een moderatoropmerking in een topic kan ik natuurlijk ook gewoon dit plaatsen:

Afbeelding

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:03

:')

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:06

Dat is een goeie Neonlight :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:52

Het komt mij allemaal zo schools over he, kan er niks aan doen..misschien omdat ik die tijd al zo ver achter mij heb gelaten..

Je hebt het te bont gemaakt. :D jij stout kind!! Foei.

Het zijn geen op zich zelf staande kreten die geroepen worden in topics. Het heeft altijd een oorsprong en om dan de brandhaarden te laten smeulen en in een ouder-kind relatie te gaan prikken van jeugd naar oudere. Juist daarom krijg je door groeiende irritaties kinderachtige snelle opmerkingen en katten. Want men mag immers niet volledig zeggen waar de schoen wringt?

Nee....even snel toch even en dan krijg je dus een verwrongen manier van communiceren, als je dan ook nog een BrulPB, krijgt van iemand die je kleindochter had kunnen zijn, jajajaja, en heel de weg heeft zitten slapen omdat die gewoon de essentie niet pakt en even boven je uit torende pets op je vingers gaat geven, want je hebt het te bont gemaakt :+ . Ja wacht effe....

Je hebt het te bont gemaakt omdat je verboden woorden hebt gebruikt....want daar draait het toch allemaal om binnen bokt?

Niet de geest van de wet, maar de letter van de wet..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:00

Neonlight schreef:
Hmmm je brengt me wel op een idee. In plaats van een moderatoropmerking in een topic kan ik natuurlijk ook gewoon dit plaatsen:

Afbeelding

_O- dan weet je tenminste zeker dat je opmerking de volle aandacht krijgt en kun je de groene hulk voortaan helemaal weglaten.
Toch jammer dat er geen geluidsbestandje op zit :')

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:06

Haha, ik zie het al gebeuren. Zit je op je foon te bokken in de trein, krijg je een brulpb. Klik je hem aan gaat er keihard (denkt aan Harry Potter film) een bandje afdraaien met allerlei potvers en donders! :')

Of op je werk _O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:11

En als je m dan niet meteen opent wordt het alleen maar erger. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:21

Toch enigszins zonde om te zien hoe blijkbaar een topic over iets waar toch een behoorlijk aantal bokkers mee zit zo verzand :) In elk ander topic waren er al 4 modopmerkingen. Had toch graag willen meelezen wat hier uit kwam.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:23

Er kan ook overdreven worden Asyaa. We proberen de pittige discussie een beetje lichtvoetig te houden. Dan kan de spanning wat weg.

Wat zou je zelf graag zien dat er uit kwam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:28

Dribbel schreef:
Er kan ook overdreven worden Asyaa. We proberen de pittige discussie een beetje lichtvoetig te houden. Dan kan de spanning wat weg.

Wat zou je zelf graag zien dat er uit kwam?

Een luchtig grapje tussendoor is juist goed, daar hoor je mij niet over :) Echter het lijkt mij alsof sommige mensen nu proberen de discussie zo te sturen dat er helemaal geen discussie meer is. Wat er inhoudelijk uitkwam maakt mij vrij weinig uit, zolang er maar inhoudelijk iets uit kwam, dat is toch het doel van zo'n topic. Blijkbaar zijn er na de ellelange topics over kim, rondetafeldinges en uiteindelijk de beleidsveranderingen toch nog puntjes die de aandacht vereisen, zie de (toch terechte) geschrokken reacties als er opeens lijstjes opduiken, en vragen in de trant van 'heeft die nog wat stouts gedaan?'. Ook voor meelezers en mensen die niet betrokken zijn bij zo'n lijstje is zo'n discussie inclusief hoe die behandeld word waardevol.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:30

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 10:31

Asyaa,
Eindelijk iemand die precies begrijpt waarom ik dit topic opende. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:32

En daarnaast komen er nog meer beleidswijzigingen aan waarvan nu de puntjes op de i gezet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:46

@Dribbel
Ik zeg ook nergens dat er geen beleidswijzigingen aan de gang zijn. Juist niet, zie 'Blijkbaar zijn er na de (...) beleidsveranderingen'. Ik zeg dat ondanks deze acties er blijkbaar toch nog wat dingen zijn die sommige bokkers 'bezorgd' maken.
Ik zeg eerlijk: ik heb een aantal paginas midden uit het topic gemist, maar voor zover ik heb gelezen is er alleen uitleg gegeven over de fout dat wij dit lijstje hebben gezien. Over de lijstjes zelf inhoudelijk heb ik vrij weinig gezien. Dat je voor jezelf mentaal lijstjes maakt in de trant van 'zo die verstopt haar mening ook niet' is menselijk, echter dat deze schriftelijk worden opgesteld, gedeeld binnen het team en schijnbaar ook gebruikt worden bij sancties op leggen schrik ik toch wat van, daarom lijkt het me juist een goeie zaak om iedereen hier wat (inhoudelijke uitleg) over te geven

@Electra63
Ik snap jou opgeheven wenkbrauw bij het zien van zo'n soort lijstje om bovengenoemde redenen.

@Iris82
Dat je een heel nieuw beleid niet in 1 dag kan opstellen snap ik, dat zou imo ook een slechte zaak zijn. Blijkbaar zijn er echter terwijl deze aanpassingen worden opgesteld toch weer puntjes van aandacht boven komen drijven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:57

En die gaan we ook zeker meenemen. Er is bewust besloten om het nieuwe beleid in delen in te voeren omdat er op deze manier ook meningen en ideeën van gebruikers meegenomen kunnen worden in de verdere opzet. Dus blijf vooral positief kritisch. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:00

Als iemand zijn mening niet verstopt, dus feitelijk reageert op een ander, dan speelt er dus wat en goed modden is dan ook AD HOC!!!!! reageren, desnoods via PB opheldering vragen waarom men zo op elkaar reageert en dus 2!! PBs sturen. Dan ga je als mod aan de slag en ga je op dat moment op dat forum op die berichten Meteen modden.

Lijstjes! Kan men gefundeerd uitleggen waarom er lijstjes moeten zijn???????

Moeten jullie elkaar herinneren WIE er dus door die ene mod dus zo irritant is? Want zo ken ik er nog zoveel op bokt, en die komen op een ander lijstje te staan. HEt in beschermingnemings lijstje.

Ben wel benieuwd hoeveel lijstjes er zijn. :D

In beschermingnemingslijstje meest irritante bokker
Chronischziekenzeur lijstje die in bescherming moeten genomen worden
PPposters
teveel eigen mening hebbende lijstje
FZslijmlijstje/modderatorachtige berichtenposters
moddie tegengasgevende lijstje.

:Y)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:42

Het ad-hoc modden zou ideaal zijn als je tenminste als mod er direct bovenop zit. Als je continue online bent en ook nog eens alles tegelijk kunt meelezen dan kun je inderdaad direct erop inspelen en direct modereren. Dat zou haalbaar zijn in een chatboks.

Helaas, dit is een forum en een redelijk grote ook nog eens. Je kunt als moderator niet alles lezen. Soms lees je iets dat al de vorige avond is geplaatst en op dat moment dat jij het leest zijn de plaatsers niet online of is de discussie al 3 pagina's verder.
Soms ben je er wel toevallig gelijk op dat moment bij, speel je op in, heb je even wat contact met betrokkenen en ok. Alleen het is een forum...... dus jij hebt als moderator met pietje en klaasje even wat uit de weg geholpen en 24 uur later leest jantje ook desbetreffende berichten en vind er ook nog eens iets van :\

Als moderator ontkom je op een forum bijna niet aan het 'achteraf' modden. Daar hebben wij onszelf dan wel wat richtlijnen voor gesteld, niet modden op berichten ouder dan X bijvoorbeeld en nog een paar van die zaken (zou toch wat zijn als je nu nog eens een OW zou krijgen voor een bericht in februari geplaatst).

En ja, dan ontkom je soms niet bij langere topics die ook nog eens soms vrij hard tegen hard gaan aan het af en toe een overzichtslijstje maken met 'wat speelt er nu, is er iets aan de hand waar wij als moderators nog iets mee moeten of niet'.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:38

Het is jammer dat enkelen niet het hele topic hebben doorgelezen, want ik heb duidelijk verteld waarom ik dat lijstje had gemaakt. Als je even mijn berichten in dit topic bekijkt vind je gewoon het antwoord daar op. Dat jullie uiteindelijk de conclusie van het topic achter de schermen niet krijgen is logisch, de besprekingen gaan daar nog steeds verder en bovendien is dat tussen de betreffende gebruikers en de moderators. Jullie zouden het liefste alle details te horen krijgen, maar dat hebben we nog nooit gedaan en dat doen we ook nu niet.

Wat betreft de beleidsveranderingen, dat is nog in opzet, dat is ook uit de dienstmededelingen te halen. Er wordt daarin ook niet voor niets gevraagd om mee te denken, voor de puntjes op de i te zetten.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:06

Neonlight schreef:
Het is jammer dat enkelen niet het hele topic hebben doorgelezen, want ik heb duidelijk verteld waarom ik dat lijstje had gemaakt. Als je even mijn berichten in dit topic bekijkt vind je gewoon het antwoord daar op. Dat jullie uiteindelijk de conclusie van het topic achter de schermen niet krijgen is logisch, de besprekingen gaan daar nog steeds verder en bovendien is dat tussen de betreffende gebruikers en de moderators. Jullie zouden het liefste alle details te horen krijgen, maar dat hebben we nog nooit gedaan en dat doen we ook nu niet.

Wat betreft de beleidsveranderingen, dat is nog in opzet, dat is ook uit de dienstmededelingen te halen. Er wordt daarin ook niet voor niets gevraagd om mee te denken, voor de puntjes op de i te zetten.

aansluitend wil ik graag zeggen dat ik een bevredigende pb wisseling met neonlight heb gehad,en ik neem aan dat andere betrokkenen dat ook hebben gehad.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 16:10

Dat is dan mooi Papagroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:13

Apple, als je niet ad hoc kan reageren in een topic dan moet je het ook niet doen. Dan is het kost voor de moddies die dan op dat moment ingelogd zijn en meelezen. Alle anderen die een dag later binnen vallen hebben dan pech, er dan nog eens op gaan reageren is niet meer relevant. Dus lijstjes hebben geen zin.

Bokt is ad hoc, ga maar eens een dag later een topic spitten en het zit al op de volgende pagina en wordt niet meer gezien.

Boter na de vis en dat is wat ik steeds vaker merk. Issues...