Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mangJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:23

Isegrim schreef:
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik had ook een suggestie gedaan voor EA...

Kan er alsjeblieft een verbod komen op topictitels als "Van alles, moet weg", "Kastopruiming" en meer van dat soort veel te algemene titels? Het zou handig zijn als mensen gewoon in de titel zetten wat ze verkopen.

sommige mensen verkopen zoveel verschillende dingen dat dat niet mogelijk is

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:28

mang schreef:
sommige mensen verkopen zoveel verschillende dingen dat dat niet mogelijk is

Dan kun je op zijn minst aangeven in welke categorieën je spullen vallen. Maar "Van alles" is gewoon een beetje onzinnig imo. Ook voor de adverteerder trouwens, want het levert ongetwijfeld minder views op. Je bent toch vaak gericht op zoek naar iets.

mangJarig

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:30

ik open júist eerder topics waar staat 'kastopruiming' of 'van alles goedkoop' oid.
soms liggen dingen gewoon zóver uit elkaar dat het niet in een catogorie valt

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:33

Dan categoriseer je de boel en open je een paar topics?

Ik open dat soort topics niet meer in elk geval. :P

mangJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:34

je mag maar 1 topic per week openen, ik ga geen maanden met allerlei spullen zitten omdat sommige mensen het irritand vinden als de titel 'van alles' is :+

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:43

Oh oke, weer zo'n rare Bokt-regel, die vergeet ik soms. :')

mangJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:43

ja vind ik ook vrij irritand :')

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:47

Ik ben echt benieuwd wie sommige van die regels verzonnen heeft, want veel ervan dienen werkelijk geen enkel doel. Maar da's vast offtopic. :P

mangJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:48

ja ik ook :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:13

mang schreef:

ik niet, want dan zijn er mensen die elke dag hetzelkfde topic gaan plaatsen waardoor je constant dezelfde prut voorbij ziet komen. Núttige regel, zowaar

mangJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:14

Qimm schreef:
mang schreef:

ik niet, want dan zijn er mensen die elke dag hetzelkfde topic gaan plaatsen waardoor je constant dezelfde prut voorbij ziet komen. Núttige regel, zowaar

ja als je het zo zegt is het eigenlijk ook wel weer heel logisch... :+

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:15

Logisch dat je maar 1 topic per week mag openen, anders heb je ook kans dat mensen 30 artikelen in 30 verschillende topics gaan aanbieden, en dan is het helemaal niet bij te houden.
Ik hoop dat de zoekfunctie in elk geval komt, want het is echt een drama als je gericht ergens naar zoekt.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:20

Qimm schreef:
mang schreef:

Als het nut van die regel is dat mensen dan niet meerdere keren hetzelfde topic openen; moet je het openen van dubbele topics verbieden. Duh.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:23

Tja, we willen geen marktplaats-idee. Maar dat gaat het nieuwe EA wel worden.. Dat we nu niet meer kunnen reageren is slechts een begin, dat gaat volgens mij niet meer terug komen. Jammer, maar dan moeten we maar een petitie tekenen ofzo..

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:24

Girl In The Mirror schreef:
Logisch dat je maar 1 topic per week mag openen, anders heb je ook kans dat mensen 30 artikelen in 30 verschillende topics gaan aanbieden, en dan is het helemaal niet bij te houden.
Ik hoop dat de zoekfunctie in elk geval komt, want het is echt een drama als je gericht ergens naar zoekt.

Nee, dat gebeurt niet want dat kost veel te veel moeite. Maar ook hier weer: als je niet wilt dat mensen tig topics met in elk topic 1 artikeltje openen, moet je DAT verbieden. Gewoon logisch nadenken, jeweets. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:43

Hoeven ze niet meer te modden en hoeven ze ook geen verantwoording meer te dragen voor oneerlijke verkopers....lekker taktisch

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:50

@russel: het Beheer heeft geen verantwoording in deze, maar dat ze de rest van de Bokkers ook meteen monddood maken vind ik veel erger.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:55

Komen er ook verschillende categorien?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:32

Ik kan er ook niet warm voor lopen. De vergelijking MP vind ik ook scheef gaan eigenlijk. Ik koop vrij weinig zaken op internet maar zou voor paardenspullen eerder naar Bokt gaan vanwege de grote sociale controle, de zoekfunctie en de mogelijkheid tot direct reageren in een topic zonder dat je moet gaan mailen/PB'en. MP is niet alleen een stukje groter maar ook heel anders van opzet. Ik denk dat het team die vergelijking los moet laten en op zoek moet gaan naar een verkoopsysteem wat voor Bokt werkt. Bokt is geen MP, geen sporthorses, geen speurders geen weet ik wat. Bokt is Bokt. En je kunt wel bij de buren kijken hoe zij het doen maar ik denk echt dat de focus moet liggen op Bokt.
En te lezen aan de 14 bladzijdes met merendeel ontevreden gebruikers.... Eerlijk gezegd vind ik dit een goed voorbeeld van 'denken vanuit het team' en niet 'denken vanuit de gebruiker'. Is EA er voor de mods of voor de gebruikers?
Ik werk op mijn werk met een systeem wat er regelmatig uit ligt, een systeem wat 1 op 1 uit DOS is gekopieerd en een systeem waarbij je alles met de hand in moet voeren. Zou wat zijn als ik tegen een klant zeg 'ja, nee, uw mogelijkheden worden sterk beperkt. Rente aanpassen? Nee hoor, dat is veel te veel werk voor ons, u wacht maar. Of u gaat ergens anders heen :j ' Denken vanuit de gebruiker, niet vanuit jezelf als moderator.

En ja, EA is veel werk qua modden. En ik snap best dat je als EA-mod er wel eens moe van wordt als je de temlijst van 50+ tems opent. Maar dat mag imo geen aanleiding zijn voor een verandering die ondanks onderbouwde bezwaren en tegenoplossing van gebruikers er door heen gedramd wordt. Ook niet als tussenoplossing. Want 'het nieuwe EA' zou er al een tijdje komen, en ik denk dat het reëel is om te stellen dat het ook nog wel even duurt. Om dan een dergelijke 'tijdelijke' oplossing mensen door de strot te duwen.. Nah.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:47

Berdien schreef:
Ik werk op mijn werk met een systeem wat er regelmatig uit ligt, een systeem wat 1 op 1 uit DOS is gekopieerd en een systeem waarbij je alles met de hand in moet voeren. Zou wat zijn als ik tegen een klant zeg 'ja, nee, uw mogelijkheden worden sterk beperkt. Rente aanpassen? Nee hoor, dat is veel te veel werk voor ons, u wacht maar. Of u gaat ergens anders heen :j ' Denken vanuit de gebruiker, niet vanuit jezelf als moderator.

Ik krijg een beetje het gevoel dat bokt nog steeds als een leuk tussentijds hobby project wordt gezien.
Dat is geen probleem als je met een paar honderd gebruikers te maken hebt, maar dat punt lijkt me allang voorbij te zijn.
Het team zal zich professioneler moeten gaan gedragen. Met een hoop dingen lees je tussen de regels door van we doen het zoals wij willen maar jullie input is welkom, al doen we toch wat we zelf willen.
Ik mis gewoon een visie , doelen worden niet hard gezet. het hoeft geen snelle oplossing te zijn maar zelfs dat word niet hard gezet.
Het is een hoop misschien , ooit, als de tijd is enz.

Je kan een hoop dingen ook SMART maken met de huidige middelen die je hebt. Ze zullen misschien wat langer duren dan als je veel geld , tijd en middelen hebt. Zonder dit kan je nogsteeds een tijdsplan maken
JE ziet aan de hoeveelheid reacties dat de mensen de oude optie prettiger vinden werken maar dit legt het team gewoon naast zich neer en roepen dit doen we zo en je moet maar wachten tot de nieuwe EA geactiveerd worden al is het een ooit datum.

Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening.

Geeft de gebruikers zelf de mogelijkheid om een PB voor EA in het topic te zetten mits beide partijen daar akkoord mee zijn.Het is maar een kleine regel aanpassing die de mods wat rust geven en de gebruikers de duidelijkheid die de oude manier van werken had.
De topic start kan dan een beetje voor mod spelen en de rest kan zien wat er geboden/gevraagd is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:59

Berdien schreef:
En ja, EA is veel werk qua modden. En ik snap best dat je als EA-mod er wel eens moe van wordt als je de temlijst van 50+ tems opent.

Ik zou zeggen, maak eens een harde template waar niemand onderuit kan.
Vb je wil een topic in EA openen? Dan krijg je gelijk een template waar je sowieso de maat, kleur, vp, verzendkosten en dergelijke MOET invullen
Scheelt al een hoop opmerkingen en minder luie lezers want die weten nu waar ze moeten kijken om info te vinden.

Ten tweede TS eeuwige mogelijkheid geven OP aan te passen.

Ten derde, beste modjes, als jullie nog eens zo' n fantastische van tevoren door gesproken actie starten, gelieve dan gebruik te maken van jullie eigen nieuwspagina ipv het donkere hoekje van forumzaken.
Ik zie nu regelmatig EA topics waar de TS heel verbaasd constateert dat niemand openbaar kan reageren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:01

Wat mij me wel wat stoort is, wanneer je 100 procent weet dat de topicstarter niet helemaal pluis (bv je weet dat het paard niet correct is en ts zegt er niets over) je eigenlijk niets kunt melden of doen want je kan niet reageren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:31

Mensen die van alles tk hebben is het toch een kleine moeite om een splitsing te maken>
Week 1: Dekjes/dekens/beenbescherming
Week 2: Hoofdstellen/onderdelen/halsters
Week 3: Borstels
etc....

Tja, dan doe je er een week langer over.... Is niet het einde van de wereld IMO.
Ik open de "kastopruiming" topics ook zelden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:36

chanel1985 schreef:
Wat mij me wel wat stoort is, wanneer je 100 procent weet dat de topicstarter niet helemaal pluis (bv je weet dat het paard niet correct is en ts zegt er niets over) je eigenlijk niets kunt melden of doen want je kan niet reageren.

Dit soort dingen hoor je bij een mod te melden. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:40

En ook al weet je dat het paard niet correct is, dan is het nog steeds in feite niet jou zaak, maar de zaak van koper en verkoper :j