Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Na 3Alane, met die kemphanen verwijderen... Denk dat je dan de kritiek krijgt dat mensen 'monddood' gemaakt worden.
Mireille schreef:Maar factoren als wie je tegen over je hebt en hoe je het brengt zijn zeker wel van belang natuurlijk.
BartVB schreef:@Alane; Is dat niet te bereiken door die 'kemphanen' aan te spreken op hun gedrag en eventueel een OW te geven? Als ze er dan voor kiezen om negatief bezig te blijven in dat topic dan is dat heel vervelend maar dan hebben ze waarschijnlijk al een (tijdelijk) ban te pakken.
Mireille schreef:Zo'n afspraak is er.Een moderator die mee post in een topic kan niet meer modden in dat topic. Daarvoor moet een andere moderator op dat forum gevraagd worden.
Neonlight schreef:Godzijdank is die afspraak er dat we niet mogen modden in topics waar we zelf ook actief zijn, ik moet er niet aan denken om daarin ook te modden.
Als een mod 2 accounts heeft, dan zijn er nog altijd gevallen van bekenden. Vandaag ook op een forum van mij, ik heb daar een tem voor een medemod op geplaatst omdat ik me daar niet in wil mengen.
Ik denk dat de vriendjespolitiek eerder het probleem is dat het vaak dezelfde mods zijn die "de messenger" zijn, maar eigenlijk een beslissing namens het modteam uitdragen. Er wordt dan vaak gedacht "zij weer" maar men weet niet welke mods erbij betrokken zijn. Het kan ook maar zo zijn dat de mod die de boodschap brengt een andere mening had dan de rest van de mods. Ik heb ook wel eens OW's verstuurd terwijl ik als enige mod niet voor een OW was. Ik ben dan slechts de boodschapper van een team.
Neonlight schreef:Maar nu ik deze 2 laatste posts combineer kom ik toch weer bij een tegenstrijdigheid. Aan de ene kant anonimiteit, maar aan de andere kant moet het wel weer persoonlijker.
Overigens hebben we met het team ook al discussies hierover gehad, er zijn zeker voordelen aan anonimiteit, maar ook weer nadelen.
Heino schreef:Mireille schreef:Zo'n afspraak is er.Een moderator die mee post in een topic kan niet meer modden in dat topic. Daarvoor moet een andere moderator op dat forum gevraagd worden.
Maar hij is in het verleden (en misschien nog) niet nagekomen
Ik vind N&M nog steeds niet fijn lopen, oa omdat er nog steeds vaak mensen even een bommetje komen laten vallen (bijvoorbeeld "kop in het zand steken is makkelijk" zonder specifiek naar iemand in het topic te refereren *want ja dan is het een persoonlijke aanval* wat erg sfeerverpestend werkt) en enorm veel drogredeneringen langskomen ("ja maar dat is mijn ervaring dús waarheid"). En ik snap dat vooral het laatste erg lastig te modereren is, maar juist voor dat soort situaties vind ik een discussieleider erg tof. Iemand die de nadruk legt op constructief discussiëren. Da's een subtaak van moderators vind ik, maar zoals al blijkt hebben zij het al veel te druk met andere zaken die (begrijpelijk) misschien meer prioriteit hebben. Als je discussieleiders aanstelt hebben moderators wat meer lucht en krijgen deze zaken toch de aandacht die ze nodig hebben.
Alane schreef:Neonlight schreef:Maar nu ik deze 2 laatste posts combineer kom ik toch weer bij een tegenstrijdigheid. Aan de ene kant anonimiteit, maar aan de andere kant moet het wel weer persoonlijker.
Overigens hebben we met het team ook al discussies hierover gehad, er zijn zeker voordelen aan anonimiteit, maar ook weer nadelen.
Ik zie geen tegenstrijdigheden...
Dat hetgeen geschreven wordt naar een gebruiker persoonlijker kan wil niet zeggen dat als afzender een gebruikersnaam moet staan...
Mireille schreef:Ik ben het wel met Neon eens dat het niet helemaal goed bij elkaar past. Met een anoniem modaccount is de persoonlijke tint er vanaf en dan is het denk ik ook zeer lastig om persoonlijk over te komen. De gebruiker weet niet met wie hij/zij van doen heeft. Terug naar de politieagent; ik denk dat je op straat ook liever contact hebt met een persoonlijkheid in een politiepak, dan met een robot die zo anoniem mogelijk moet blijven. Althans, dat is mijn gevoel wel erbij.
Alane schreef:Mireille schreef:Ik ben het wel met Neon eens dat het niet helemaal goed bij elkaar past. Met een anoniem modaccount is de persoonlijke tint er vanaf en dan is het denk ik ook zeer lastig om persoonlijk over te komen. De gebruiker weet niet met wie hij/zij van doen heeft. Terug naar de politieagent; ik denk dat je op straat ook liever contact hebt met een persoonlijkheid in een politiepak, dan met een robot die zo anoniem mogelijk moet blijven. Althans, dat is mijn gevoel wel erbij.
Waarom? Ken jij iedere politieagent bij naam? Is toch ook agent, oom agent. Dat jij als mod niet meer te herkennen bent zou niets uit moeten maken en maakt je niet meer of minder gebruiker dan je nu bent.
Want eigenlijk zeg je nu dat iedere post hier op bokt die niet onder de echte naam is geschreven onpersoonlijk is.
Inprincipe is de gebruiker op bokt sowieso anoniem... vaak zijn het alleen die gebruikers die je irl kent die je boktnaam persoonlijk maken, en ik ben toch ook geen robot omdat ik in het dagelijks leven Silvia heet en geen Alane?
Voor mij is er geen verschil of ik nu een bericht naar Neonlight stuur of kermit23, het is de toon die de muziek maakt.
En zo ook de tekst die gestuurd wordt naar een gebruiker die bijv. een OW gescoord heeft door zijn/haar gedrag.