Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:18

Met alles is het zo: hoe groter, hoe meer verwijdering van elkaar, onpersoonlijker, schuilen achter de regels, afschuiven etc.

Ik snap je reactie Sharmila, maar ik kom hier niet zo vaak meer dus heb er ook weinig last van. ;) ook ik heb deelgenomen aan de verwijdering.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:50

Neonlight schreef:
Ik weet niet waar je op doelt maar er zijn geen berichten weggehaald in dit topic.

nee ik had een heel bericht getypt, maar die was verdwenen, er was alleen een quote over, uiteraard zonder mijn bericht. heb nu pas tijd om opnieuw te typen ;)

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 01:22

Sharmila schreef:
Het gezellige is er vanaf...... Gister heb ik bijvoorbeeld in een topic bij horses at work neergezet dat iemand een gave jas aan had. Reactie wordt verwijderd, mag niet. Ik mag alleen wat over haar rijkunsten zeggen. Ik vind het een belachelijke regel.

Dus voorbeeld: als ik had gezegd. Goh meid houd eens op met dat rukzebekken en wat een leuke jas heb je aan. Dan mag dat wel. Ik vond het heel krom.... Meisje was niet aan het rukzebekken overigens. Ze reed keurig in mijn ogen, maar dat terzijde. Misschien had ik dat erbij moeten zetten. Goh meid was rijd je keurig en wat heb je een leuke jas aan. Was dan mijn reactie wel blijven staan??????????

Nee tegenwoordig moet ik eerst de regels doorlezen, omdat anders mijn reactie weggehaald wordt! Ik word er dood en doodziek van. Waar is die gezellige open sfeer??? Tegenwoordig krijg je een standaard mailtje van een mod. Het is duidelijk een standaard tekst, want hij was niet 100% toepasbaar op mijn reactie.

Een tijd geleden heb ik ook wat dingetjes te koop gezet. Wat dingen van mijn paard en daar had ik ook mijn sporen bijgezet. Ik had behoorlijk wat leuke reacties. Dagje later kijk ik. Topic weg, en een standaard pbtje in mijn box. Het topic mocht niet want er staan sporen bij. Ik mocht alleen spullen voor paarden aanbieden. Wat een overtrokken gedoe.
Nee ik had een heel nieuw topic moeten openen voor 1 paar sporen van nog geen 5 euro. Dat vind ik nou nutteloos!

Nog meer mensen die dit zat zijn? Reageer ik overtrokken? Ben ik de enige die zich hier aan irriteert? Ik heb het idee dat wel alleen nog maar voorgekauwde dingen mogen zeggen. Het verandert hier langszaam in een dictatuur. Heel jammer.

Ben benieuwd of dit topic wel blijft staan. Anders bewijst dat alleen maar mijn opmerking over het dictatuurbewind hier.

ben wel met je eens maar bokt wordt ook steeds drukker.
maar vind ook steeds onduidelijker waar wat moet staan.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 07:27

Volgens mij is het een zaak van de regels lezen. Bij ieder topic staat dat te lezen. Lijkt me toch niet zo moeilijk :?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:50

nu als je je ponys in bruilleen steld met optie koop.
zet ik dus dat deze bij paaren te koop.

nee omdat je ze blijkbaar eerst op proef laat bij de misschien toekomstige eigenaren wordt dez advertentie verplaats bij verzorg paarden.

ik vind zo krom.
je weet gewoon niet meer waar je wat moet zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:01

Sleeper schreef:
Asyaa schreef:
Bokt is geen afspiegeling van de samenleving. :+

Zou je misschien willen vertellen waarom je dat niet vindt? :)

Ik ben Asyaa dan wel niet maar ten eerste lijkt bokt kwa samenstelling zelfs geen heel klein beetje op onze samenleving, nauwelijks mannen en vrijwel iedereen op bokt heeft wat met paarden (gehad) en vaak is paardenvolk toch een apart type volk. ;)
Ik kan ze er meestal zo uithalen. :D Het komt maar zeer zelden voor dat iemand zegt "ik heb paarden" en het me verbaast. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:34

FaberSmid schreef:
Begrijp nog weinig van de boktregels wat men wel en niet hoe mag schrijven?
U ow's en bans, had ik niet achter u gezocht.

Excuus voor mijn zeer late reactie maar ik was het topic nog eens aan het doorlezen en kwam dit tegen. :o

Beter zoeken dan FS want ik heb er genoeg gehad. :D Ben ook helemaal niet zo'n geliefd persoon op bokt volgens mij. :')
De boktregels zijn niet meer echt regels maar richtlijnen... Of ze tellen of niet hangt af van welke bokkers je kent, hoe lang je er zit en nog wat factoren. :D Er zijn er iig die met veel meer wegkomen dan anderen. :)

Ik ben dan weer niet, zoals viva zei, terughoudend tov de dingen waar ik zelf achter sta. :) Ik kom er rustig voor uit dat ik de slof een hele goede noodrem vind, mag heel bokt drie meter hoog springen. :) Maar ben eerder voorzichtiger naar hoe ik op anderen hun mening reageer. ;)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 11:56

Poeh ik had een paar dagen niet gekeken en wat een reacties op dit topic. Ik had om eerlijk te zijn eigenlijk niet verwacht dat er toch nog zoveel mensen het met me eens zijn.

Ik snap het standpunt wel dat er meer regels nodig zijn als een forum groter wordt. Maar was bokt in de 1e instantie niet bedoeld om heel paardrijdend Nederland bij elkaar te brengen? Een soort van grote (manege)kantine waar alles besproken kan worden waar je mee zit of waar je trots leuke verhalen kan vertellen over je paard, verzorgpony of andere zaken die ook in een echte kantine besproken zouden worden. Ook in een kantine heb je weleens pittige discussies.
Ik ben het er mee eens dat iedereen respectvol naar elkaar moet blijven, en dat als het uit de hand loopt er moet worden ingegrepen. Maar ik heb sterk de indruk dat er steeds vaker is van een meningskwestie. Iedereen heeft een andere grens. De een wordt al kwaad bij negatieve maar eerlijke feedback, en de ander wordt pas kwaad als er scheldwoorden aan te pas komen. Wie is bokt om iemands grens te bepalen?? Vind ik dan hoor.....

Maar ik persoonlijk vind pittige kritiek vaak WEL prettig. Ik doe immers ook niet alles 100% goed, ik ben ook niet perfect, net als de rest van Nederland. Hier leer je alleen maar van. Soms kan een reactie inderdaad banketstaaf overkomen. Maar ja het is opgeschreven, ik zie het gezicht er niet achter, dus soms kunnen opmerkingen ook verkeerd overkomen. Toch?

kimG

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:36

Hier hetzelfde! bij mij worden ook topics verwijderd zelf zonder uitleg. ik denk gewoon omdat de mod niet goed leest.
Ik vroeg om ideeen voor websites of forums ofzo waar ik mijn afstudeerscriptie kan promooten. en dat mag kennelijk niet ?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:10

kimG schreef:
Hier hetzelfde! bij mij worden ook topics verwijderd zelf zonder uitleg. ik denk gewoon omdat de mod niet goed leest.

dat idee heb ik dus ook, lezen de eerste drie woorden en oeps verplaatst of verwijderd

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:16

loes-freke schreef:
kimG schreef:

dat idee heb ik dus ook, lezen de eerste drie woorden en oeps verplaatst of verwijderd

Hier ben ik het niet mee eens. Een Mod leest wel degelijk het toppic. Echter ben ik van mening dat als het op slot wordt gedaan of verwijderd, jij, jullie, of die persoon zich niet aan de regels van dat forum heeft gehouden. Als jullie of die persoon in kwestie de regels doorlezen zou er denk ik wel wat duidelijker worden. Ik zou me zo kunnen indenken dat een mod niet altijd iets er bij zet omdat het waarschijnlijk wel heel duidelijk in de regels staat of jou toppic daar wel mag of niet mag, en of het voldoet aan de regels.

Iedereen wil altijd maar uitleg overal voor. Lees alsjeblieft eerst de verschillende richtlijnen en regels door en ga het zelf nazoeken wat er aan de hand is. Maak er een uitdaging van om voor jezelf na te gaan of het juist is dat het toppic gesloten of verwijderd is. Mocht je het dan niet kunnen vinden zou ik de desbetreffende mod een pb sturen en vragen om uitleg.
Eerst zelf zoeken, zonder meteen te roepen dat ze het verwijderen zonder uitleg.
De meeste mensen brullen al voordat ze iets goed hebben doorgelezen tegenwoordig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:50

fenja schreef:
Mocht je het dan niet kunnen vinden zou ik de desbetreffende mod een pb sturen en vragen om uitleg.

Alleen geven de mods deze uitleg regelmatig niet. Verschillende concrete vragen over de regels (omdat ik ze heel anders interpreteerde dan de mod van het forum) werden afgehouden met 'wij geven hier geen uitleg over'. Het is dan ook vaak een makkelijke manier om kritiek te omzeilen: je verplaatst de openlijke discussie naar een privediscussie, zodat het minder opvalt dat er gewoon toch geen antwoord gegeven wordt, of dat er fouten gemaakt worden, of dat er onzorgvuldig gehandeld wordt.

Ik vind het op zich goed dat mensen oproepen om redelijk te blijven en eerst naar je eigen gedrag te kijken - maar mods hebben niet automatisch gelijk alleen maar omdat ze mods zijn. Ik vind dat het team op diverse punten inconsequent en onzorgvuldig handelt, dat de sfeer dat in alle opzichten weerspiegelt, en ik vind dat daar op een realistische manier naar gekeken moet kunnen worden (ipv 'de mods zullen het echt wel goed doen'.)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:00

Shadow0 schreef:
fenja schreef:
Mocht je het dan niet kunnen vinden zou ik de desbetreffende mod een pb sturen en vragen om uitleg.

ik vind dat daar op een realistische manier naar gekeken moet kunnen worden (ipv 'de mods zullen het echt wel goed doen'.)

Hoe zou je dan volgens jou een realistische manier van kijken kunnen krijgen?

En vragen om uitleg en als antwoord krijgen daar geven we geen uitleg over kan ik me soms voorstellen als het in de regels beschreven staat. Verder zou je een lid van het bezwaar commissie dan eventueel ook kunnen vragen om er samen met jou en de mod naar te kijken. Eventueel kan er dan verdere opheldering worden gegeven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:08

fenja schreef:
Verder zou je een lid van het bezwaar commissie dan eventueel ook kunnen vragen om er samen met jou en de mod naar te kijken.

Alleen doet de bezwaarcommissie dat niet, want die herbeoordelen ow's en willen nadrukkelijk geen bemiddelaars zijn, daar is zelfs de naam om gewijzigd.

(En hoe je een realistischere manier van kijken zou kunnen krijgen? Door naar de intentie te luisteren van wat gebruikers bedoelen. Door eens te proberen de zaken ook vanuit een andere hoek te belichten.)

fenja

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:28

Nou ik geloof er wel zeker weten in dat ook mods er wel met andere ogen naar bokt kijken. Zij zijn immers allemaal ook allemaal 'gewone'bokkers geweest voordat zij mod werden.

Vooralsnog vind ik dat overal de regels voor veranderen en dat bokt daarop geen uitzondering is.

OP het werk krijg je ook wel een andere regels te maken die je niet aanstaan maar daarom is het niet meteen nodig om ontslag te nemen.

Tot op heden heb ik nog nooit problemen gehad op bokt en loop al heel wat jaartjes mee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:31

Shadow0 schreef:
fenja schreef:
Verder zou je een lid van het bezwaar commissie dan eventueel ook kunnen vragen om er samen met jou en de mod naar te kijken.

Alleen doet de bezwaarcommissie dat niet, want die herbeoordelen ow's en willen nadrukkelijk geen bemiddelaars zijn, daar is zelfs de naam om gewijzigd.

(En hoe je een realistischere manier van kijken zou kunnen krijgen? Door naar de intentie te luisteren van wat gebruikers bedoelen. Door eens te proberen de zaken ook vanuit een andere hoek te belichten.)

Waardoor je een groot verschil in behandeling zou krijgen. De ene bokker kan zijn bedoelingen nu eenmaal beter verwoorden dan de andere. OW's herbeoordelen en toetsen aan de regels .... daar gaat het ook om toch? Niet om de beste smoesjes mee te nemen in de beoordeling vind ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:48

fenja schreef:
Nou ik geloof er wel zeker weten in dat ook mods er wel met andere ogen naar bokt kijken. Zij zijn immers allemaal ook allemaal 'gewone'bokkers geweest voordat zij mod werden.

En is dat een garantie dat het dan goed gaat? Iedereen is ook kind geweest - toch zijn er veel ouders die fouten maken. Bij paardrijden is iedereen beginner geweest, toch lijken veel ruiters dat vergeten.

Citaat:
Vooralsnog vind ik dat overal de regels voor veranderen en dat bokt daarop geen uitzondering is.

Dit kan ik niet helemaal linken aan mijn bericht?

slimmerik schreef:
Waardoor je een groot verschil in behandeling zou krijgen. De ene bokker kan zijn bedoelingen nu eenmaal beter verwoorden dan de andere. OW's herbeoordelen en toetsen aan de regels .... daar gaat het ook om toch? Niet om de beste smoesjes mee te nemen in de beoordeling vind ik.

Dat is nu juist het geval. Mensen moeten zelf het initiatief nemen om contact te zoeken met de bezwaarcommissie, en dus zijn er heel wat gebruikers die dat niet doen omdat ze het niet weten. Dat alleen al geeft dus een bepaalde ongelijkheid. Maar bovendien kan er alleen hulp gevraagd worden in gevallen dat mods overgaan tot het geven van een ow. Allerlei andere handelingen (zoals het verwijderen van berichten, het verplaatsen of sluiten van topics, of bijvoorbeeld het niet-geven van ow's) worden niet beoordeeld, en zouden dus door mods nogal willekeurig toegepast kunnen worden.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:57

Shadow0 schreef:
fenja schreef:

Dit kan ik niet helemaal linken aan mijn bericht?

De strekking van dit toppic is de verandering in de regels zie eerste post van dit toppic.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:01

Er zullen inderdaad wel gevallen zijn waar geen OW gegeven wordt waar het wel zou moeten. Dus dat er weinig of niet goed ingegaan wordt op tems.

Mij is verteld dat mods ook meewegen wat eraan vooraf is gegaan.....

Maar waar zijn we dan mee bezig? Elkaar bewust OW's en bans aan te smeren? Moet het zo gaan op bokt?

Trouwens geen idee of BC niet in zal gaan op extreme gevallen daarin?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:19

slimmerik schreef:

Het is alleen erg makkelijk om iets te vertellen - hoe weten we of dat waar is?

Citaat:
Maar waar zijn we dan mee bezig? Elkaar bewust OW's en bans aan te smeren? Moet het zo gaan op bokt?

Wat mij betreft niet. Maar je pikt er nu de ow's uit, terwijl het er mij vooral omgaat dat er nogal wat gebieden zijn waarop het team zichzelf helemaal niet beoordeelt. Het verwijderen van berichten bv is ook iets dat best vreemd is als dat zomaar kan zonder dat er ook maar een bezwaarmogelijkheid is. Het team verwijst graag naar procedures om de zorgvuldigheid aan te tonen - maar er zijn gewoon nogal wat gebieden waarop die procedures in elk geval geen invloed hebben.

Citaat:
Trouwens geen idee of BC niet in zal gaan op extreme gevallen daarin?

Geen idee. Maar op basis van de bereidheid van het team om initiatiefrijk met dergelijke dingen om te gaan, lijkt het me niet waarschijnlijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:23

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:

Het is alleen erg makkelijk om iets te vertellen - hoe weten we of dat waar is?

Dat vertrouwen geef ik ze. De privacy van betreffende bokker moet beschermd blijven imo. Daar wìl ik niet eens in kijken.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 06:08

Shadow0 schreef:
Wat mij betreft niet. Maar je pikt er nu de ow's uit, terwijl het er mij vooral omgaat dat er nogal wat gebieden zijn waarop het team zichzelf helemaal niet beoordeelt. Het verwijderen van berichten bv is ook iets dat best vreemd is als dat zomaar kan zonder dat er ook maar een bezwaarmogelijkheid is. Het team verwijst graag naar procedures om de zorgvuldigheid aan te tonen - maar er zijn gewoon nogal wat gebieden waarop die procedures in elk geval geen invloed hebben.

:j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:39

Tjonge, al over alle verwijderde posten en topics de BC of modteam een correspondentie moet gaan starten met betreffende poster dan breidt het team maar met 200 man uit zou ik zeggen _O-

Het is je eigen verantwoording je verwijderde post even aan de regels te toetsen en ben je het er dan nog niet mee eens, even een pb naar een van de forummods en dan goed het antwoord lezen .....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:24

slimmerik schreef:
Het is je eigen verantwoording je verwijderde post even aan de regels te toetsen

Dat is natuurlijk niet meer mogelijk als ze verwijderd zijn...

Citaat:
en ben je het er dan nog niet mee eens, even een pb naar een van de forummods en dan goed het antwoord lezen .....

... en dit is nu juist een van mijn bezwaren. De mods kunnen berichten verwijderen ongeacht de reden, en ze geven niet altijd toelichting hierop, ook niet als daarom verzocht wordt, en er is niemand die dan kan kijken of dit terecht is gebeurd. Aangezien ow's nog wel eens onterecht gegeven worden, getuige de acties van de bezwaarcommissie, zal het verwijderen van berichten ook niet foutloos gebeuren en zullen er berichten ten onrechte verwijderd worden. Alleen daar is dus geen enkele controle op: als gebruiker heb je geen zicht op de berichten die verwijderd worden, en er is niemand die bereid is objectief te beoordelen of een mod daarin zorgvuldig en correct heeft gehandeld.

slimmerik schreef:
Tjonge, al over alle verwijderde posten en topics de BC of modteam een correspondentie moet gaan starten met betreffende poster dan breidt het team maar met 200 man uit zou ik zeggen

En natuurlijk niet over alle - alleen over de situaties waarin de gebruiker redenen heeft om aan te nemen dat er niet correct is gehandeld.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:34

fenja schreef:
loes-freke schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Een Mod leest wel degelijk het toppic. Echter ben ik van mening dat als het op slot wordt gedaan of verwijderd, jij, jullie, of die persoon zich niet aan de regels van dat forum heeft gehouden. Als jullie of die persoon in kwestie de regels doorlezen zou er denk ik wel wat duidelijker worden. Ik zou me zo kunnen indenken dat een mod niet altijd iets er bij zet omdat het waarschijnlijk wel heel duidelijk in de regels staat of jou toppic daar wel mag of niet mag, en of het voldoet aan de regels.

Iedereen wil altijd maar uitleg overal voor. Lees alsjeblieft eerst de verschillende richtlijnen en regels door en ga het zelf nazoeken wat er aan de hand is. Maak er een uitdaging van om voor jezelf na te gaan of het juist is dat het toppic gesloten of verwijderd is. Mocht je het dan niet kunnen vinden zou ik de desbetreffende mod een pb sturen en vragen om uitleg.
Eerst zelf zoeken, zonder meteen te roepen dat ze het verwijderen zonder uitleg.
De meeste mensen brullen al voordat ze iets goed hebben doorgelezen tegenwoordig.

waar zou jij advertentie onder zetten als je dit leest?

heb ponys die in bruileen evt later optie tot koop.
ponys van 1.18 groot kind mak met wedstrijd ervaringen.

waar zet jij deze onder?

ik zelf zet onder te koop, reden bruikleen/zelfde als leas alleen vraag ik er niks voor.
maar reden bruikleen tot over jaar over gaan op koop zit bij mij reden achter dat ze dan echt voor de [pony kiezen dat deze niet zo snel de handel in gaat.
maar goed waar zou jij onder zetten??
dit kan ik moeilijk uit regels halen en index waar moet staan.