Ik snap je reactie Sharmila, maar ik kom hier niet zo vaak meer dus heb er ook weinig last van.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sharmila schreef:Het gezellige is er vanaf...... Gister heb ik bijvoorbeeld in een topic bij horses at work neergezet dat iemand een gave jas aan had. Reactie wordt verwijderd, mag niet. Ik mag alleen wat over haar rijkunsten zeggen. Ik vind het een belachelijke regel.
Dus voorbeeld: als ik had gezegd. Goh meid houd eens op met dat rukzebekken en wat een leuke jas heb je aan. Dan mag dat wel. Ik vond het heel krom.... Meisje was niet aan het rukzebekken overigens. Ze reed keurig in mijn ogen, maar dat terzijde. Misschien had ik dat erbij moeten zetten. Goh meid was rijd je keurig en wat heb je een leuke jas aan. Was dan mijn reactie wel blijven staan??????????
Nee tegenwoordig moet ik eerst de regels doorlezen, omdat anders mijn reactie weggehaald wordt! Ik word er dood en doodziek van. Waar is die gezellige open sfeer??? Tegenwoordig krijg je een standaard mailtje van een mod. Het is duidelijk een standaard tekst, want hij was niet 100% toepasbaar op mijn reactie.
Een tijd geleden heb ik ook wat dingetjes te koop gezet. Wat dingen van mijn paard en daar had ik ook mijn sporen bijgezet. Ik had behoorlijk wat leuke reacties. Dagje later kijk ik. Topic weg, en een standaard pbtje in mijn box. Het topic mocht niet want er staan sporen bij. Ik mocht alleen spullen voor paarden aanbieden. Wat een overtrokken gedoe.
Nee ik had een heel nieuw topic moeten openen voor 1 paar sporen van nog geen 5 euro. Dat vind ik nou nutteloos!
Nog meer mensen die dit zat zijn? Reageer ik overtrokken? Ben ik de enige die zich hier aan irriteert? Ik heb het idee dat wel alleen nog maar voorgekauwde dingen mogen zeggen. Het verandert hier langszaam in een dictatuur. Heel jammer.
Ben benieuwd of dit topic wel blijft staan. Anders bewijst dat alleen maar mijn opmerking over het dictatuurbewind hier.
Sleeper schreef:Asyaa schreef:Bokt is geen afspiegeling van de samenleving.
Zou je misschien willen vertellen waarom je dat niet vindt?
FaberSmid schreef:Begrijp nog weinig van de boktregels wat men wel en niet hoe mag schrijven?
U ow's en bans, had ik niet achter u gezocht.
loes-freke schreef:kimG schreef:Hier hetzelfde! bij mij worden ook topics verwijderd zelf zonder uitleg. ik denk gewoon omdat de mod niet goed leest.
dat idee heb ik dus ook, lezen de eerste drie woorden en oeps verplaatst of verwijderd
fenja schreef:Mocht je het dan niet kunnen vinden zou ik de desbetreffende mod een pb sturen en vragen om uitleg.
Shadow0 schreef:fenja schreef:Mocht je het dan niet kunnen vinden zou ik de desbetreffende mod een pb sturen en vragen om uitleg.
ik vind dat daar op een realistische manier naar gekeken moet kunnen worden (ipv 'de mods zullen het echt wel goed doen'.)
fenja schreef:Verder zou je een lid van het bezwaar commissie dan eventueel ook kunnen vragen om er samen met jou en de mod naar te kijken.
Shadow0 schreef:fenja schreef:Verder zou je een lid van het bezwaar commissie dan eventueel ook kunnen vragen om er samen met jou en de mod naar te kijken.
Alleen doet de bezwaarcommissie dat niet, want die herbeoordelen ow's en willen nadrukkelijk geen bemiddelaars zijn, daar is zelfs de naam om gewijzigd.
(En hoe je een realistischere manier van kijken zou kunnen krijgen? Door naar de intentie te luisteren van wat gebruikers bedoelen. Door eens te proberen de zaken ook vanuit een andere hoek te belichten.)
fenja schreef:Nou ik geloof er wel zeker weten in dat ook mods er wel met andere ogen naar bokt kijken. Zij zijn immers allemaal ook allemaal 'gewone'bokkers geweest voordat zij mod werden.
Citaat:Vooralsnog vind ik dat overal de regels voor veranderen en dat bokt daarop geen uitzondering is.
slimmerik schreef:Waardoor je een groot verschil in behandeling zou krijgen. De ene bokker kan zijn bedoelingen nu eenmaal beter verwoorden dan de andere. OW's herbeoordelen en toetsen aan de regels .... daar gaat het ook om toch? Niet om de beste smoesjes mee te nemen in de beoordeling vind ik.
slimmerik schreef:Mij is verteld dat mods ook meewegen wat eraan vooraf is gegaan.....
Citaat:Maar waar zijn we dan mee bezig? Elkaar bewust OW's en bans aan te smeren? Moet het zo gaan op bokt?
Citaat:Trouwens geen idee of BC niet in zal gaan op extreme gevallen daarin?
Shadow0 schreef:slimmerik schreef:Mij is verteld dat mods ook meewegen wat eraan vooraf is gegaan.....
Het is alleen erg makkelijk om iets te vertellen - hoe weten we of dat waar is?
Shadow0 schreef:Wat mij betreft niet. Maar je pikt er nu de ow's uit, terwijl het er mij vooral omgaat dat er nogal wat gebieden zijn waarop het team zichzelf helemaal niet beoordeelt. Het verwijderen van berichten bv is ook iets dat best vreemd is als dat zomaar kan zonder dat er ook maar een bezwaarmogelijkheid is. Het team verwijst graag naar procedures om de zorgvuldigheid aan te tonen - maar er zijn gewoon nogal wat gebieden waarop die procedures in elk geval geen invloed hebben.
slimmerik schreef:Het is je eigen verantwoording je verwijderde post even aan de regels te toetsen
Citaat:en ben je het er dan nog niet mee eens, even een pb naar een van de forummods en dan goed het antwoord lezen .....
slimmerik schreef:Tjonge, al over alle verwijderde posten en topics de BC of modteam een correspondentie moet gaan starten met betreffende poster dan breidt het team maar met 200 man uit zou ik zeggen
fenja schreef:loes-freke schreef:
Hier hetzelfde! bij mij worden ook topics verwijderd zelf zonder uitleg. ik denk gewoon omdat de mod niet goed leest.
dat idee heb ik dus ook, lezen de eerste drie woorden en oeps verplaatst of verwijderd
Hier ben ik het niet mee eens. Een Mod leest wel degelijk het toppic. Echter ben ik van mening dat als het op slot wordt gedaan of verwijderd, jij, jullie, of die persoon zich niet aan de regels van dat forum heeft gehouden. Als jullie of die persoon in kwestie de regels doorlezen zou er denk ik wel wat duidelijker worden. Ik zou me zo kunnen indenken dat een mod niet altijd iets er bij zet omdat het waarschijnlijk wel heel duidelijk in de regels staat of jou toppic daar wel mag of niet mag, en of het voldoet aan de regels.
Iedereen wil altijd maar uitleg overal voor. Lees alsjeblieft eerst de verschillende richtlijnen en regels door en ga het zelf nazoeken wat er aan de hand is. Maak er een uitdaging van om voor jezelf na te gaan of het juist is dat het toppic gesloten of verwijderd is. Mocht je het dan niet kunnen vinden zou ik de desbetreffende mod een pb sturen en vragen om uitleg.
Eerst zelf zoeken, zonder meteen te roepen dat ze het verwijderen zonder uitleg.
De meeste mensen brullen al voordat ze iets goed hebben doorgelezen tegenwoordig.