Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:41

Ik vind hem heel mooi LE, maar er is toch wat met de kleur waar ik me niet helemaal in kan vinden, maar kan niet direct mijn vinger er op leggen.. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:47

Fiffill schreef:
Ik ben er geen voorstander van om uitklapbare menu's in te voeren (mouseover). Ik denk dat dit op een forum bijzonder irritant kan werken...

Ik denk dat dat er vooral van afhangt waar ze voor gebruikt worden. Over het algemeen is de stelregel dat de meestgebruikte functies direct (zonder mouseover) te bereiken zijn. Mouseovers kunnen echter wel goede diensten doen voor mindergebruikte functies, waar je anders misschien door meerdere pagina's heenmoet.
Er zou ook nog gekozen kunnen worden voor menu's die verschijnen als je ergens op klikt: ze komen dan niet omhoog op onwenselijke momenten. Nadeel daarvan is dat mensen deze functies snel over het hoofd zien.

Tallout

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:49

@Shadow0: Het lijkt mij dat als we een totaal nieuwe bokt krijgen, er vast ergens zal staan wat waar te vinden is. Als mensen dan ergens overheen kijken moeten ze dat er maar bijpakken. Als het echt erg veranderd is dat misschien wel handig om bijv. in de wiki of in het gebruikerspaneel te plaatsen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:50

Shadow0 schreef:
Fiffill schreef:
Ik ben er geen voorstander van om uitklapbare menu's in te voeren (mouseover). Ik denk dat dit op een forum bijzonder irritant kan werken...

Ik denk dat dat er vooral van afhangt waar ze voor gebruikt worden. Over het algemeen is de stelregel dat de meestgebruikte functies direct (zonder mouseover) te bereiken zijn. Mouseovers kunnen echter wel goede diensten doen voor mindergebruikte functies, waar je anders misschien door meerdere pagina's heenmoet.
Er zou ook nog gekozen kunnen worden voor menu's die verschijnen als je ergens op klikt: ze komen dan niet omhoog op onwenselijke momenten. Nadeel daarvan is dat mensen deze functies snel over het hoofd zien.

Daar ben ik het mee eens, maar je ziet wel vaker van die sites waarbij alles mouseover is... dat vind ik niet fijn, persoonlijk. :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:52

Chantal___ schreef:
@Shadow0: Het lijkt mij dat als we een totaal nieuwe bokt krijgen, er vast ergens zal staan wat waar te vinden is. Als mensen dan ergens overheen kijken moeten ze dat er maar bijpakken.

Zo werkt dat niet, mensen doen dat niet. En dan is het echt een stuk eenvoudiger om 1 Bokt aan te passen, dan te proberen om meer dan 100.000 gebruikers op te voeden. Goed ontworpen systemen zijn zoveel mogelijk 'self explaining' en intuitief - en dat is ook heel goed te doen op manieren die wel duidelijk en niet irritant zijn.

Fiffill: inderdaad heel irritant, maar er is gewoon heeeeeeel veel beroerd webdesign op de wereld. :\

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:04

@lostescape, mooie op zet innd.
voor mij hoeft dat aan de linkerkant niet (dat is er nu ook, kijk er nooit naar)

eigen berichten en actieve berichten zoek ik wel op.. daar heb ik dat linkse niet voor nodig.
daarnaast wordt ea uitgebreidt. dus naar mijn mening overbodig.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:08

Joltsje schreef:
@lostescape, mooie op zet innd.
voor mij hoeft dat aan de linkerkant niet (dat is er nu ook, kijk er nooit naar)

eigen berichten en actieve berichten zoek ik wel op.. daar heb ik dat linkse niet voor nodig.

bij mijn ontwerp kan je zeg maar je eigen pagina's indelen op de voorpagina en op je profiel, dus je kan nieuwe advertenties en nieuwe berichten etc. zou je dan gewoon weg kunnen klikken :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:16

Joltsje schreef:

Daar zat ik nog aan te denken. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe moet ik de veranderingen gaan zien?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:22

geen flauw idee haha..

maar zoals ik hier in de opzetjes wel eens zie.. is dat je

FORUM - WIKI - EENMAAL ANDERMAAL - NIEUWS krijgt

op die manier hoeft het naar mijn mening niet nog eens extra naar voren te komen.

bedenk ik me nu: je hebt nu eigen berichten en gebruikerspaneel. misschien moet dat meer samengevoegd. en dat je in je eigen berichten dan ook de opsplisting hebt in eeea en het forum.. hmmmm

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:23

Zo ook ik kom mijn inzending doen.
Hij is rigoreus, dus niet gelijk schrikken. Tuurlijk kunnen er hier en daar verbeteringen. Ik hoor ze graag.

De foto boven aan wordt een foto van de maand.
Hier kan dus iedere maand na een soort "wedstrijd" en nieuwe foto komen van iemand die de foto van de maand heeft gemaakt.
Verder spreekt het ontwerp voor zich denk ik.
Ik heb twee versies gemaakt ook met 2 verschillende foto's zodat je ziet dat hij niet donker hoeft te zijn.
Qua lettertype heb ik de Arial gebruikt maar deze vind ik niet zo mooi. Zou je mij misschien het vind kunnen vertellen van bokt Eline?
1
Afbeelding
Linkje voor als je hem te groot vind forumop: http://i245.photobucket.com/albums/gg71 ... ayout2.jpg

2
Afbeelding
Linkje voor als je hem te groot vind forumop: http://i245.photobucket.com/albums/gg71 ... ayout1.jpg

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:27

Joltsje schreef:
geen flauw idee haha..

maar zoals ik hier in de opzetjes wel eens zie.. is dat je

FORUM - WIKI - EENMAAL ANDERMAAL - NIEUWS krijgt

op die manier hoeft het naar mijn mening niet nog eens extra naar voren te komen.

bedenk ik me nu: je hebt nu eigen berichten en gebruikerspaneel. misschien moet dat meer samengevoegd. en dat je in je eigen berichten dan ook de opsplisting hebt in eeea en het forum.. hmmmm

ik snap hem niet helemaal :P je bedoeld dus dat je de volgorde van het menu niet goed vind? want ik had zomaar ff wat getypt :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:31

Ik vind zo'n foto wel heel leuk, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niks vinden.

Wat ik eigenlijk wil is dat iedereen het zo in kan delen als hij zelf handig vindt.. Dus dat je menu's kan verbergen, weg klikken, misschien sommige lay-outfuncties optioneel zoals die foto.

Dat het dus veel meer eigen indeling wordt..

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:32

imd schreef:
Ik vind zo'n foto wel heel leuk, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niks vinden.

Wat ik eigenlijk wil is dat iedereen het zo in kan delen als hij zelf handig vindt.. Dus dat je menu's kan verbergen, weg klikken, misschien sommige lay-outfuncties optioneel zoals die foto.

Dat het dus veel meer eigen indeling wordt..

Maar met een standaard layout neem ik aan?
Anders hoeven we geen ontwerpen te maken :P

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:37

dat je zelf menu's kan verbergen en wegklikken heb ik mijn layout verwerkt, leek me wel erg handig omdat sommige dingen toch overbodig zijn en je ze dan niet gebruikt, scheelt ook gelijk weer wat ruimte :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:40

@jessiesand.. vind de eerste erg mooi. persoonlijk zou ik dan actieve onderwerpen en gebruikerspaneel ook als dingetje zien (net zoals forum zeg maar).. nogmaals ben erg onder de indruk. en er zijn nogal wat fotograven hier op bokt. elke maand een andere foto vind ik erg leuk. (en dan eventueel daar een topic aan koppelen met achtergrond)

lost escape.. heb die van jou even aangepast.. het gaat niet om de volgerde maar dat er meer bijkomen.
niet echt een mooie opzet.. het lekker knip en plakwerk is het geworden

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:41

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:41

ik vind hem erg mooi zo de indeling! :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:43

Ben weer een stuk verdergekomen.
Extra navigatie toegevoegd, een lettertype waar ik redelijk tevreden over ben. En ik heb een plekje voor Eigen Berichten || Actieve onderwerpen.

Afbeelding
Grote versie: http://i40.tinypic.com/11ql449.jpg

De extra navigatie:
Dit zijn de witte blokjes onder de menu balk. Hiermee kan je makkelijk schakelen tussen verschillende onderwerpen.

Nog een extra toevoeging is mijn idee voor het forum. Dit hoeft natuurlijk niet, ik weet niet wat ik er zelf eigelijk van vind...
Het is misschien wat opzichtig, maar het is ook wel handig.

Nou laat maar weten wat jullie er inmiddels van vinden! :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:45

vind het wat druk.. maar kan ook zijn door dat de blokjes bovenaan niet zijn doorgetrokken zeg maar.

je hebt links mijn menu, daar zou ik dus graag ook mijn berichten , mijn biedingen etc bij zien.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:46

Jij bedoelt dat Vraag-Maar-Raak groter is dan de rest?
Dat klopt namelijk, want die is "geselecteerd".

Is mijn biedingen nieuw?
Heb ik wat gemist? :+
Maar die kan ik er nog wel in verwerken, samen met eigen berichten! :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:51

@floor_x, mijn biedingen heb ik zelf bedach.. maar lijkt me wel cool en had ik hier en daar al tegen zien komen.

en wat mij stoort is dat wiki, forum etc uitsteekt. ik zou daar 1 balk van maken met de woorden er in zeg maar

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:53

Hmm vond dat zelf wel leuk, als een soort tabbladen zegmaar.
Maar ik zal er ook wel eentje maken waar het 1 gelijke balk is. Kijken hoe dat eruit ziet :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:55

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:57

daarom.. heb het ook niet zelf bedacht :P maaar vind het wel heel handig

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:59

Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van het nieuwe EA. Als dat zoals marktplaats wordt lijkt "mijn biedingen" me super handig inderdaad. Maar het is de vraag of dat erin komt. (of heb ik iets gemist?)