Anya schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat het meestal nog wel meevalt. Als voorbeeld mensen die op medisch een vraag stellen waarvan je denkt: 'onmiddellijk de DA bellen', krijgen doorgaans een net antwoord en het advies de DA te bellen.
Zo ook de mensen die voor de zoveelste keer een vraag stellen die met één zoekbewerking zeker 150 hits opleveren.
Wel zie ik irritatie ontstaan in topics waar bijvoorbeeld voorstanders of tegenstanders van een bepaald onderwerp zich melden. Prachtige voorbeelden daarvan zijn:
- ik vind dat iedereen altijd een cap op moet of juist niet
- ik ben tegen rokers of juist ervoor
- je mag een paard pas inrijden als het dier vier is of met twee jaar zijn ze volgroeid.
- paarden hoeven nooit dekens op of juist wel
- paarden beslaan is misdadig of juist niet
Dat soort topics gaat vrijwel altijd mis.
En ik moet zeggen: ik erger me er ook aan. Omdat het meestal topics betreft waar de ene groep de andere groep iets op wil leggen. Op basis van de eigen moraal iets tot wet wil maken. En in zulke topics willen de gemoederen nog wel eens hoog oplopen.
Niets aan te doen. Het is net het echte leven
naaah, ik kan ook best verhit reageren in dat soort topics, maar dat zijn gewoon discussies imo..
Vind het dus wat anders als er op de man gespeeld wordt van 'jij bent dit, jij bent dat blabla'
dat kan imo echt niet