Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:01

Anya schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat het meestal nog wel meevalt. Als voorbeeld mensen die op medisch een vraag stellen waarvan je denkt: 'onmiddellijk de DA bellen', krijgen doorgaans een net antwoord en het advies de DA te bellen.

Zo ook de mensen die voor de zoveelste keer een vraag stellen die met één zoekbewerking zeker 150 hits opleveren.

Wel zie ik irritatie ontstaan in topics waar bijvoorbeeld voorstanders of tegenstanders van een bepaald onderwerp zich melden. Prachtige voorbeelden daarvan zijn:

- ik vind dat iedereen altijd een cap op moet of juist niet
- ik ben tegen rokers of juist ervoor
- je mag een paard pas inrijden als het dier vier is of met twee jaar zijn ze volgroeid.
- paarden hoeven nooit dekens op of juist wel
- paarden beslaan is misdadig of juist niet

Dat soort topics gaat vrijwel altijd mis.
En ik moet zeggen: ik erger me er ook aan. Omdat het meestal topics betreft waar de ene groep de andere groep iets op wil leggen. Op basis van de eigen moraal iets tot wet wil maken. En in zulke topics willen de gemoederen nog wel eens hoog oplopen.

Niets aan te doen. Het is net het echte leven Knipoog

naaah, ik kan ook best verhit reageren in dat soort topics, maar dat zijn gewoon discussies imo..

Vind het dus wat anders als er op de man gespeeld wordt van 'jij bent dit, jij bent dat blabla'
dat kan imo echt niet Helemaal als het op zo'n denigrerende toon gezegd wordt als in dat topic van nacy, en je helpt er ook echt niemand mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:25

Ik denk dat vooral een punt is, dat discussieren met name door de jongere garde, wordt opgevat als afzeiken...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:27

suleilitha schreef:
Ik denk dat vooral een punt is, dat discussieren met name door de jongere garde, wordt opgevat als afzeiken...

Ik denk dat je daarin gelijk hebt

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:29

Wat de een als afzeiken ziet, ziet de ander als verbeterpunt.
Denk dat het een beetje leeftijd en karakter gebonden is.

Iemand met wat meer levenservaring of sterker in zijn schoenen staat zal het minder snel als afzeiken zien dan iemand die een heel zacht karakter heeft en/of nog jong is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:32

Over zachte karakters zeg ik maar niks, het valt me wel op dat als je ergens over gaat discussieren, zonder je fatsoen te verliezen overigens, dat het vaak van de andere kant op gescheld uitdraait. Dit noem ik geen zacht karakter. Het gaat wel vaak om jonkies die dat doen maar het enige wat ik er aan af kan lezen is.... disrespect. Je kan niks meer zeggen of je wordt verrot gescholden...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:33

suleilitha schreef:

hier moet ik je toch ongelijk in geven.
Ik weet niet of ik als 19jarige als jongere garde gezien wordt, maar goed.
Ik ben best in voor een goede discussie, maar het moet niet zo gaan dat de ts de grond wordt ingeboord.
hetgeen wat de meesten willen als ze een 'probleem'topic plaatsen is steun en dat krijgen ze dan niet en dan voelen ze zich dus alleen maar beroerder.
Een probleem wat voor een 30jarige niet belangrijk is kan voor een 14jarige juist heel erg belangrijk zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:34

Loody schreef:
suleilitha schreef:

Ik denk dat je daarin gelijk hebt

Misschien.... maar toen een vriendin van me een typfoutje maakte (en echt duidelijk een typfoutje en geen spelfout, kreeg ze dit:
Citaat:
ik zou maar eens wat extra Nederlandse les nemen

Dan is het weliswaar geen echte discussie, maar voor mij valt dit wel onder afze*ken.
De vraag is: moet je daar nou op temmen? Want daar is het dan net weer niet erg genoeg voor.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:35

zo voel ik dat ook....als ik mijn mening of mijn ervaring neerzet en ik kom te hard over...dat heb ik meteen nergens verstand van, ach..dan heeft het ook geen zin meer om daarop te reageren..
Het zijn meestal de bokkers die een aantal jaren jonger zijn als ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:38

Suuskipje, het gaat niet voor iedereen op beneden een bepaalde leeftijdsgrens maar er zijn erbij die met opmerkingen komen waar de honden geen brood van lusten, echt niet.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:53

Suuskipje schreef:
Ik weet niet of ik als 19jarige als jongere garde gezien wordt, maar goed.

In mijn ogen wel in ieder geval Knipoog

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:58

suleilitha schreef:
Over zachte karakters zeg ik maar niks, het valt me wel op dat als je ergens over gaat discussieren, zonder je fatsoen te verliezen overigens, dat het vaak van de andere kant op gescheld uitdraait. Dit noem ik geen zacht karakter. Het gaat wel vaak om jonkies die dat doen maar het enige wat ik er aan af kan lezen is.... disrespect. Je kan niks meer zeggen of je wordt verrot gescholden...

Amen Haha! dit is gewoon zo

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:14

Ik vind de gevallen dat de TS echt word afgebroken best wel meevallen. Meestal word de desbetreffende poster wel teruggeroepen door de andere bokkers als het echt over de lijn gaat.

Ikzelf heb me nog maar 1 keer echt 'hard' uitgelaten in een topic. En dat was omdat ik er echt was van overtuigd dat de TS meer was geholpen met een spreekwoordlijke schop onder haar kont dan adviezen dat ze zich best wel heel verdrietig mag voelen.

Overigens heb ik ook nog een opmerking aan de oudere en ervaren bokkers. Weetje dat altijd maar luid roepen hoezeer de jeugd geen respect meer heeft en dat hun reacties op niets lijken, ook kan kwetsen. Toen ik hier pas was (4 jaar geleden al) was ik in eerste instantie zo onder de indruk van de oudere bokkers die altijd maar lopen te klagen, dat ik amper durfde reageren.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:17

dit topic is een mooi voorbeeld van hoe een ts afgekraakt kan worden. Ze wil alleen graag haar vriend terug, maakt zich zorgen en dan krijgt ze van enkelen toch rotreacties..
[LZP] help . vriend vermist.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:23

er zijn wel meerdere voorbeelden. Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:25

Als je niet normaal een discussie kunt voeren heb je op[ geen enkel forum wat te zoeken en feit blijft dat mensen op internet veel meer durven, dan irl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:28

Even ander voorbeeld. Er was op een gegeven moment een topic waar het voornamelijk ging over inrijden maar ook corrigeren van jonge paarden. In dit soort topics deel ik graag ervaringen met mensen als bijvoorbeeld Kiwiko. (het topic ging eigenlijk over een jong paard, wat behoorlijk was verprutst door een te jong en te onervaren meisje, en ik mocht de brokstukken weer zien te lijmen)
Op een gegeven moment komt er een jonge meid het topic binnendenderen met opmerkingen dat we niet net moesten doen of we alles al wisten Haha! en dat paarden inrijden geen hogere wiskunde was Haha!
Later was ergens een topic waar een meisje advies vroeg bij het inrijden van ik meende een Haflinger, ook hier werd op gereageerd dat het altijd zinvol is om er iemand met ervaring bij te halen, waarna zelfde poster reageerde in de trant van, dat je er net zo goed zo op kon gaan zitten Haha! (hoezo gevaarlijke tips Lachen )
Ondertussen waren aangaande beide topics de scheldPB's niet van de lucht, varierend van "ga je kerel pesten" tot dingen die ik maar niet ga herhalen.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:42

Als mensen niet tegen kritiek kunnen moeten ze hier niks neer zetten. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:42

Ladygiroc schreef:
Wat de een als afzeiken ziet, ziet de ander als verbeterpunt.
Denk dat het een beetje leeftijd en karakter gebonden is.

Iemand met wat meer levenservaring of sterker in zijn schoenen staat zal het minder snel als afzeiken zien dan iemand die een heel zacht karakter heeft en/of nog jong is.

En daar kun je best rekening mee houden, niet?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:44

En idd je moet niet gaan schelden enzo maar als je om dingen vraag en mensen geven antwoord en soms op een harde manier moet je daar tegen kunnen diegene wil toch antwoord. En sommige dingen zijn ook soms best wel beetje dom en dan moet toch soms echt wel goed hard de waarheid gesproken worden anders gaat het gewoon mis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:46

En daarom zijn dat soort topics ook gewoon niet handig op Bokt... Mensen overzien het vaak niet als ze wat plaatsen, en niet iedereen kan overal zomaar tegen, en dat is normaal.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:48

Geschreven woord is altijd moeilijk te interpreteren. Laat een stuk tekst aan 2 mensen lezen en de een zal het anders ervaren dan de andere!
Schelden is een ander verhaal natuurlijk, je maakt iemand niet zomaar uit voor rotte vis.
Verder is Bokt gewoon een afspiegeling van de maatschappij!
En zitten er een aantal mensen op die zich vervelen en vanachter de computer een grote bek durven hebben. Wrs zeggen die mensen in het dagelijks leven ziet zoveel.
Gewoon gelijk temmen als het misgaat. De mods mogen wat mij betreft toch wel wat eerder een tijdelijke ban geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:49

Maar dát is dus het probleem. Dingen die eigenlijk tever gaan vinden zelfs mods aanstellerij van de TS.. waar ben je dan nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:50

suleilitha schreef:

ja dat ben ik ook zeker met je eens,
dat dat vaak gebeurd...

Maar dan nog, is het mss wel verstandig om eerst even na te denken voor je iets plaatst.. Want als je dingen zegt, als je bent een aansteller dit, hij is een eikel dat .. Wat wil je daar in godsnaam mee bereiken, behalve dan dat iemand zich rot voelt Verward Ik moet zeggen dat ik het ook wel eens vervelend vind, dat een discussie meteen als ruzie wordt opgevat...

Maar dat vind ik dus wel wat anders dan persoonlijk worden in de zin van 'jij bent dit' of 'ik vind dit van jou' ...
Dat is imo alleen maar l.ullig

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:51

Juul schreef:
Maar dát is dus het probleem. Dingen die eigenlijk tever gaan vinden zelfs mods aanstellerij van de TS.. waar ben je dan nog?

Ja dan weet ik het ook idd niet meer. Als die er niets aan doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:51

Precies de manier waarop..

Het scheelt al zoveel als je zegt: IK vind dat je je aanstelt, ipv JE stelt je aan...